Handdoeken soms 40, als ik weinig was heb. (30 is geen optie op onze wasmachine, tis er eentje voor dummies geloof ik). Anders op 60 graden. Samen met theedoeken, ondergoed en zulks.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:46 schreef Adelante het volgende:
Was je altijd netjes op 30 graden of gaan de handdoeken ook wel eens in de kookwas?
Ja bij andere gebeurt dat soms.. MAar ik doe altijd gewoon mn was als ik zeker weet dat ik het er direct uit kan halen. (anders ben je meteen kleding kwijt als ze je was dr uitgooien..)quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:53 schreef ssebass het volgende:
Sommige mensen gebruiken azijn bij hun was om de kleuren te behouden ofzoiets. Geen idee of het werkt maar dat zou wel de geur kunnen verklaren. Je was er heel lang in laten zitten overigens ook.
Hmm dat zou ook kunnen. Weet niet hoelang dat geleden is...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:51 schreef SillyWalks het volgende:
Maak dat klepje onderin open (doeken gereed houden) en haal het filter leeg.
Deurtje houd ik altijd open. Vaak als ik bij de wasmachine staat, is die ookal open. Dus dat doet iedereen wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:52 schreef GTIMk1 het volgende:
Laat inderdaad het deurtje open als je de machine niet gebruikt, en laat een keer een progamma lopen zonder was in de machine, maar wel schoonmaak-azijn als wasmiddel.
Dit. De zure lucht komt doordat er was te lang in blijft zitten. Dit is 1 keer niet erg, 2 keer ook niet, maar gebeurd het vaak ( wat ik kan voorstellen in een studentenhuis) dan blijft de lucht hangen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:59 schreef Flurry het volgende:
Schoonmaken inderdaad en dan een kookwas draaien met wat soda
Ahaa.. oke! Thanks!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:01 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Dit. De zure lucht komt doordat er was te lang in blijft zitten. Dit is 1 keer niet erg, 2 keer ook niet, maar gebeurd het vaak ( wat ik kan voorstellen in een studentenhuis) dan blijft de lucht hangen.
Kookwas maakt echt een groot verschil. Zeker als je vloeibaar wasmiddel gebruikt, dan kunnen restjes gaan schimmelen wat een gore geur aan je was geeft. Een keer in de X wasbeurten een kookwas doet wonderen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:58 schreef _MejIk het volgende:
[..]
Deurtje houd ik altijd open. Vaak als ik bij de wasmachine staat, is die ookal open. Dus dat doet iedereen wel.
Programma op heet kan ik wel keer doen!
Lijkt mij wel maar als je twijfelt zou ik gewoon die 3 seconden extra "werk" op de koop toenemen en het folietje eraf pulkenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:22 schreef heaven7 het volgende:
Dus lege machine op 90 graden aanzetten met een vaatwastablet werkt goed? Ook maar eens doen dan. Mag dat ook een tablet zijn met zon oplosbare folie eromheen?
Ik heb dat overigens nog nooit geprobeerd maar meneer de wasmachinemonteur op omaweetraad raadt het aan. Kan vast sowieso geen kwaad als het ook geschikt is voor je vaatwasmachine.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:22 schreef heaven7 het volgende:
Dus lege machine op 90 graden aanzetten met een vaatwastablet werkt goed? Ook maar eens doen dan. Mag dat ook een tablet zijn met zon oplosbare folie eromheen?
Das waarquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:24 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Lijkt mij wel maar als je twijfelt zou ik gewoon die 3 seconden extra "werk" op de koop toenemen en het folietje eraf pulken
Nee dan wordt je machine gewoon goed schoongespoeld zonder dat er was in de weg zitquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:41 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Das waar
Maar een lege machine op zulke hoge temperaturen kan dus geen kwaad? Het lijkt me zo raar om de machine leeg aan te zetten
ik zou ze niet mengen, soda is een base en azijn is een zuur, die heffen elkaars werking op als het warequote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:44 schreef Ofresca het volgende:
Wat bij mij hielp was eens in de zoveel tijd een kookwas draaien met soda en schoonmaakazijn (beide schijnen te helpen, dus welk van de twee nou het werk deed weet ik niet).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |