Qua PH waarde kan ik begrijpen ja, maar kan het niet een ander werkzaam ingrediënt zijn? Om maar een grove vergelijking te geven: als je iets zouts eet en je doet er suiker bij dan proef je dat zout minder dus verwijder je een eigenschap van het zout, maar dat wil niet zeggen dat zowel het zout als de suiker geen effect meer zullen hebben in je lichaam.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:12 schreef Flurry het volgende:
[..]
ik zou ze niet mengen, soda is een base en azijn is een zuur, die heffen elkaars werking op als het ware
Ik doe altijd verkorte wassen, word het prima schoon van. Maar mn huisgenoten doen vaak wel langere. Dus daar ligt het dan niet aan.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:35 schreef aloa het volgende:
Draai je altijd hele wassen of kort je ze altijd in. Er is mij ooit verteld dat je om de zoveel verkorte wassen een hele was moet draaien.
Daar heb je gelijk in, maar in dit geval is het specifiek het zure effect van de azijn waarmee je wasmiddelresten beter oplost dan met water alleen. De soda is voor het doden van bacterien - geen idee of dat nog steeds werkt als je het basische effect neutraliseert. Misschien wel, analoog aan keukenzout.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:59 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Qua PH waarde kan ik begrijpen ja, maar kan het niet een ander werkzaam ingrediënt zijn? Om maar een grove vergelijking te geven: als je iets zouts eet en je doet er suiker bij dan proef je dat zout minder dus verwijder je een eigenschap van het zout, maar dat wil niet zeggen dat zowel het zout als de suiker geen effect meer zullen hebben in je lichaam.
Nee.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:57 schreef heaven7 het volgende:
Is een bol met gewoon keukenzout ook goed eigenlijk?
Waar koop je zo'n bolletje? Blokker ofzo?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:53 schreef -chefke- het volgende:
Owja als je vloeibare zeep gebruikt niet in de zeepbak maar in bolletje.
Als je een schuimbad wil: Ja!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:49 schreef heaven7 het volgende:
JammerEn een bolletje met wat afwasmiddel?
En ik heb destijds in de winkel 2 bolletjes van een bepaald merk wasmiddel afgejat en die op mn eigen gekozen flessen gezet die het niet hadden
nee manquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:49 schreef heaven7 het volgende:
JammerEn een bolletje met wat afwasmiddel?
En ik heb destijds in de winkel 2 bolletjes van een bepaald merk wasmiddel afgejat en die op mn eigen gekozen flessen gezet die het niet hadden
Wat moet ik nu met de soda doen? In bolletje of in machine?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee man
gewoon soda of schoonmaakazijn, dat kost geen drol dat spul
in het laatje waar je de was in doet een beetje, en een schep zo los in de trommelquote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:15 schreef _MejIk het volgende:
[..]
Wat moet ik nu met de soda doen? In bolletje of in machine?
schoonmaakazijn is wat zuurder dan natuurazijn, werkt wat beterquote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:38 schreef heaven7 het volgende:
Tis geen kwestie van geld maar meer een kwestie van geen zin hebben om die spullen te gaan halenHeb net een 90 graden met een bolletje natuurazijn gedraaid.
Nee. Machine starten op kook/bonte was, of katoen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:58 schreef heaven7 het volgende:
Maareh, giet je gewoon een liter zo los in je machine? En dan nog scheutjes in al die bakjes ofzo en em dan leeg op 90 graden draaien?
ik giet hem leeg in het waspoederbakjequote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:58 schreef heaven7 het volgende:
Maareh, giet je gewoon een liter zo los in je machine? En dan nog scheutjes in al die bakjes ofzo en em dan leeg op 90 graden draaien?
Hele fles wasmachine reiniger en dan? Dirk zit hier in de buurt maar ben nog steeds student met weinig geld...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:47 schreef daktus het volgende:
Ik echt alles geprobeerd. Onze wasmachine wast met weinig water en dit geeft hoe dan ook (zie bovenstaande problemen en oplossingen) na verloop van tijd een stinkwas.
2 dingen helpen bij ons echt.
Bij veel sportwas: een scheutje dettol (bacteriën moeten dood).
en verder
1x per maand een hele fles Wasmachinereiniger van Groenland. Te koop bij Dirk vd Broek / Digros of op internet.
Werkt perfekt (geen aandelen).
schoonmaakazcijnquote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:44 schreef _MejIk het volgende:
[..]
Hele fles wasmachine reiniger en dan? Dirk zit hier in de buurt maar ben nog steeds student met weinig geld...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |