abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:49:22 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94278684
Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 73

10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

[ Bericht 5% gewijzigd door Lois op 28-03-2011 19:50:11 ]
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:51:00 #2
259886 pessie
pi_94278712
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:49 schreef Fannetje het volgende:
Anne had vorige week donderdag en vrijdag echt kurkdroge luiers na al dat spugen. Zaterdag en zondag had ze wel weer wat geplast, maar dat was minimaal.

Ze had toen donderdag de hele dag gespuugd, vrijdag en zaterdag bleef het grotendeels binnen, maar zondag moest ze toen zo enorm veel spugen... echt alsof alles van de afgelopen dagen eruit kwam. Dat was echt eng... ;( Toen zijn we dus met ORS aan de slag gegaan na een bezoekje aan de huisartsenpost.

Gisteren had ze voor het eerst weer goede plasluiers en vandaag heeft ze voor het eerst weer al haar flessen leeggedronken. Maar bij elkaar heeft ze er dus een week last van gehad, best sneu!
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:48 schreef pessie het volgende:
Zo naar he als ze zo spugen. Nathan lag toen bij ons op de kamer en iedere keer dat ie spuugde zat ik direct rechtop in bed. Ik vind het ook eng dus snap je goed Orea.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:11:45 #3
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94279053
Goedemorgen,

welkom Fannetje en Anne! Fijn dat ze weer beter is.

Orea, hoe is het nu met Leia?

Ik geef mijn kind geen ui meer. Stomme recepten van Opperdepop, de darmen van Noortje kunnen er echt niet tegen. Ze heeft de halve nacht wakker gelegen met pijn in haar buikje... sneu
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:47:26 #4
259886 pessie
pi_94280045
Ui mag sowieso toch pas na een jaar?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 11:54:51 #5
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94284488
Volgens opperdepop niet.... nou ik geef het ook niet meer haha

Volgens borstvoeding.com pas na anderhalf jaar:
http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html

Ga me toch maar meer aan dit schema houden... mijn arme meisje :'(
pi_94284873
ui (en ui soortige) geef ik ook nog niet!

Hoe gaat het met de spugende kindjes?

anne wat een schatje ben je toch ook!

en JAHAAA nacht nr 2 ook geheel doorgeslapen! geen Kick!
van 21.00 totaan 07.30!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:28:27 #7
259886 pessie
pi_94290800
Draakje!!!!! Gefeliciteerd!!! Alsof ze het van de een op de andere dag doorheeft lijkt het wel!

Becky, het schema van bv.com vind ikzelf een prettig schema.

Hoe is het met de zieke meisjes?

Edit: Nathan's slofjes zijn binnen!!! Nog 2 cm te groot maar ze gaan niet uit, hij heeft de komende tijd gewoon te grote slofjes aan, maakt mij niet uit.
pi_94298177
Met Leia gaat het stukken beter! Vandaag wel nog even op alleen melk gehouden, om haar buikje wat rust te gunnen. Maar de nacht ging prima :) Ze heeft het echt door! Wel is ze vaak rond 4 uur half 5 wakker, even speentje en dan kunnen we het rekken tot half 6 :)

Wel had ze bij papa weer eens een ouderwetse rug-poepluier :D weer een dagje geen vast voedsel en gelijk de ontlasting dunnig _O-
pi_94302592
Wat is ongeveer de min. wat ze binnen moeten krijgen? Is alleen plasluiers checken een houvast?

Ze heeft vanmorgen bij mij gedronken (maar 1 borst.. ik klapte vervolgens om half 10 uit elkaar :X) 2 keer een flesje van 150 cc.. En ik probeerde er net wat in te krijgen, maar 70 cc en daarna ging ze weigeren :o nog nooit meegemaakt en daarom vind ik het eng.. :@ Leia weigert NOOIT! (ja de borst soms, maar een flesje nooit...)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:38:57 #10
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94304253
Orea, volgens mij is de standaard 50 ml per kilo. Als minimum zeg maar.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:49:41 #11
259886 pessie
pi_94304823
Zolang ze plast heeft ze vocht over om te plassen. De derde dag de huisarts bellen.
pi_94305104
Ok, 50 ml per kilo haalt ze wel.. 450 cc heeft ze zeker gehaald.

Plasluiers heeft ze wel, maar minimaal.. verder is ze wel gewoon vrolijk.. Even in de gaten houden maar.. (ws is er gewoon niks en komt het wel goed.. maar vooral omdat ze nooit weigert en het liefst altijd meer zou willen... en nu dus echt weigert na even..)

Thnx! :*
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:08:08 #13
259886 pessie
pi_94305812
Dat weigeren is ook wel handig als ze zoveel spuugt. Dan heeft ze in ieder geval haar maagje niet overvol zitten, misschien helpt het tegen het spugen.

Ik heb het boek lekker slapen zonder huilen uit de bieb gehaald. Ik ben benieuwd of er iets in staat wat we nog kunnen proberen.
pi_94306192
Ze heeft sinds gisterenmiddag een uur of 4 niks meer overgegeven, dus dat scheelt. Maar misschien is haar maag nog wel wat van slag en houdt ze het daarom af.. Zal vast goedkomen!

Benieuwd naar dat boek! Ga hem zelf niet kopen of huren, want hier niet nodig.. (zelfs al komt ze een paar keer per nacht, kan haar gerust 2 uur laten liggen, dan gaat ze gewoon liggen kletsen en spelen met haar konijn :Y) wat dat betreft vermaakt ze zichzelf ook prima.. Maar als je beeb niet wil slapen én huilt lijkt me dat heel lastig!) hopelijk haal je er wat uit!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:12:12 #15
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94310098
Orea, de tip die ik kreeg was dat wanneer je de hoeveelheid vocht die ze krijgt niet vertrouwd je Leia ook een nat washandje kan geven om op de te sabbelen, krijgt ze nog wat meer binnen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:13:32 #16
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94314148
oooh babytv
pi_94323143
Hier bij cb adviseerde ze min 500ml vocht per dag en idd washandje om te sabbellen

ben ook benieuwd of je bruikbare tips uit het boek kan halen pessie

kijk noortje dan!

vooralsnog ligt minidraak nog in d'r eigen bed al hebben we al een paar keer terug gemoeten, maar het begin is er! ik heb echt het gevoel m'n meisje weer terug te hebben sinds de laatste behandeling osteopaat
geen prinsesje op de erwt meer! zo fijn!
en we hebben een onderwater camera besteld, dus binnenkort zwem filmpjes!
pi_94326056
Draculletetje, fijn dat de behandeling geholpen heeft en dat ze weer vrolijk is:)
Orea, goeie tip van het washandje. Hoeplijk gaat ze weer snel goed eten, arm meisje.
Pessie, jij hebt ook een slechte slaper zie ik?Ik ben benieuwd of er goeie tips in dat boek staan!

Mijn meisje heeft altijd goed geslapen, op 1 nachtvoeding na, maar sinds ze een maand ziek is geweest slaapt ze erg slecht 's nachts. Dat is nu ongeveer 2 weken zo. Ik denk dat we er wel 20x uit zijn geweest vanacht. En wat de reden is?...Honger, krampjes, hoesten..Het zou allemaal wel zo kunnen zijn.
Ze logeert nu wat vaker bij opa en oma zodat wij een beetje bij kunnen komen. Maar jeetje, wat word je hier moe van :O

Leuker nieuws is dat ze worteltjes wat beter te pruimen vindt als appels haha. Ze eet nog niet heel hongerig maar ze trekt er geen raar gezicht bij. Ook zijn we begonnen met fijne granen pap vanochtend.
pi_94328694
Leia lijkt wat op te knappen! Dus dat is fijn :) zelf heb ik vannacht alleen niet geslapen, ik denk dat ik het buikgriepje van Leia overgenomen heb ;( (overgeven in de wasbak is geen aanrader weet ik nu uit ervaring.. maar was al blij dat ik de badkamer gehaald had ;)) ik voel me nu alsof ik een week lang ben wezen stappen... pfff gelukkig weekend, kan meneer zich even over het moppie ontfermen!

Ze heeft het slapen nu wel helemaal door! Vannacht (ik lag toch te kermen van misselijkheid en was wakker :')) hoorde ik haar wel een paar keer, maar ze slaapt dus gewoon weer in.. om 5 uur wel even eruit gehaald, want mijn borsten stonden op springen ;)

Wat leuk Noa, dat ze eten zo aan het ontdekken is :) mijn muppet vind wortel niet zo, grappig hè, die verschillen?

De washandjes tip is een goede, die ga ik onthouden!
pi_94333196
Fijn dat Leia aan de beterende hand is Orea! Jammer dat jij het buikgriepje nu heb. Ik vind dat echt een naar gevoel. Herinnert me aan de zwangerschap, zo voelde ik me elke dag ;( :P
Kotsen in de wasbak *ril* en dan de stukjes door de afvoer moeten prutten :X

Draak! Wat een goed bericht zeg. Fijn dat het begin er is en er verbetering zichtbaar is. Super!

Noa, vervelend dat ze nu zo slecht slaapt. Hopelijk heeft ze snel weer door hoe het moet. Slim om haar even bij opa en oma te brengen zodat je wat kan bijtanken. Gebroken nachten zijn zo zwaar.

Becky, goede tip van die washand! ga ik onthouden :Y

Pessie, heb je al wat aan het boek? Of ben je er niet nog niet aan toe gekomen? Ik hoop echt dat hij voor jullie helpt!

Ik ben ondertussen weer wat bijgeslapen en na het scriptiegesprek vanochtend weet ik dat het einde nu echt in zicht is. nog een keer verbeteren en dan de definitieve versie uitprinten. Mag ook al het eindgesprek plannen. Na 5 jaar studie mag dat ook wel :D

Met Amy gaat het niet lekker. Blegh. Ze nog steeds heel blij en lief en vrolijk en slaapt goed. Dus daar geniet ik onwijs van, maar ze eet zo slecht. Gister ging de controleafspraak met de KA niet door (hij was ziek) en bij het wegen vanochtend bleek dat ze nog net zo zwaar was als vorige week. Ze is gewoon niet aangekomen deze week, nog steeds 6900. Ik kon het best wel loslaten allemaal, het spugen en slecht eten, omdat ze wel aankwam, maar nu schiet ik toch weer wat in de stress. -O-
pi_94336518
Orea, fijn dat het met Leia beter gaat, maar vervelend dat je nu zelf buikgiep hebt. Overgeven vind ik zóó vervelend...! Veel beterschap!

dracu, fijn dat het met minidraak beter lijkt te gaan! Heerlijk hè, dat lange slapen?

Noa, vervelend dat Isabelle zo slecht slaapt. Ik moet zeggen dat het bij Anne ook niet meer zo fantastisch is als voorheen. Ze wordt elke nacht minstens wel twee keer wakker en soms ook wel vijf keer. Alleen speentje ploppen is dan voldoende, maar je hebt toch wel een gebroken nacht. Ik ben het ook niet gewend, ze sliep altijd zo voorbeeldig...

Sola, wat vervelend dat Amy weer niets is aangekomen. Wat eet ze nu zoal op een dag?

Anne heeft het gillen nu echt ontdekt... van plezier als ze aan het spelen is... en hárd dat dat gaat. Maar ook als ze verdrietig is, en dat gaat echt door merg en been.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:44:44 #22
259886 pessie
pi_94344296
Orea, balen zeg dat je de griep van Leia hebt overgenomen. Fijn dat zij wel aan de beterende hand is.

Het boek geeft aan dat je eerst een logboekje bijhoudt dat doe iki dus even vandaag.

Sola, wat ontzettend naar dat ze weer weinig/niets is aangekomen. Het leek toch iets beter te gaan?
pi_94354034
Dit bieden we aan:
7:30 170 cc melk daar maken we pap van
11:30 170 cc melk ook pap
13:30 potje fruit, meestal zo'n 100 gram
15:30 170 cc melk
17:30 groente, potje 100 gram
19:30 170 cc melk
(23:00 170 cc melk, als ze slecht heeft gegeten)

Amy drinkt meestal zo'n 100 a 130 per fles. Soms wil ze helemaal niets. Fruit eet ze meestal de helft en groente een paar hapjes. Ik krijg het er ook gewoon niet in. En nu moeten we weer 2 weken wachten voor de KA.

Pessie, handig lijkt me dan ja om een logboek bij te houden. Krijg je misschien wat inzicht in patronen o.i.d. :Y

Haha Fannetje, dat gillen is erg he. Bij de volgende wil ik er een met volumeknop :+
pi_94365697
Sola, had Amy nu iets van KMA of niet? Want zou je eventueel niet wat brood kunnen proberen? Als ze dat lekker vind, krijgt ze in elk geval weer wat meer binnen en misschien blijft dat ook wat beter binnen?

Is er niet eventueel een telefonisch consult mogelijk? Is ze heftig aan het ontwikkelen? Want dat kan soms ook een beetje stagnatie in het groeien veroorzaken, maar dan gooien ze de energie even ergens anders in. Ze is in elk geval niet afgevallen! Maar wellicht dat een telefonisch consult met de KA even wat rust kan geven? 2 weken is zo lang.. juist bij jullie!

Anne aan het gillen :D leuk he? Althans ik vind het echt leuk :@ moedig het ook aan (vast niet goed, maar 't is zo schattig als ze vanuit het puntje van haar tenen geluid maakt O+ )

Dank allemaal voor de beterschapswensen! Het was echt 1 dag, heb nu nog wat hoofdpijn, maar dat is te overleven. Nu heeft mijn meneer vannacht een innige relatie met de wc pot opgebouwd en die ligt nu te kermen in bed ;) (precies wat ik eergisteren nacht en gisteren had dus...)

Hallo lente, komt maar door hoor!

Als dit is wat Leia ook had, dan echt _O_ voor mijn kind, want op wat licht gepiep heb ik die verder niet gehoord toen ze zo moest spugen..

Dus vandaag niet naar Artis, ik ga morgen wel met mijn mup (vast ook rustiger..) we gaan straks maar even een projectje weekboodschappen doen :P die doet meneer altijd, maar nu uiteraard niet. Dus beeb op mijn rug en gaan maar (ik vind het altijd wel gezellig saampjes boodschappen doen :D hij gaat altijd liever alleen)
pi_94370386
Oh ja Sola, dat is inderdaad wel weinig. Anne krijgt 4 x 200, maar dat gaat wel allemaal op. Groente vind ze ook heerlijk, dat verslindt ze echt. Fruit is ze nog niet zo dol op, dus dat gaat wisselend.

Orea, fijn dat het met jou ook weer beter gaat, jammer dat je man nu zo ziek is! Maar goed, dan hebben jullie het zometeen ook wel weer gehad :)

Anne heeft vannacht voor het eerst in twee weken weer zonder onderbrekingen geslapen. Ze was wel om 6.15 wakker, maar ik vond het al heel wat. Hopelijk houdt ze dit weer vol. Ze ligt nu ook weer lekker in bed. Hopelijk slaapt ze een tijdje, want ze is telkens zo moe omdat ze maar een half uurtje/drie kwartier max. achter elkaar slaapt overdag...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')