abonnement Unibet Coolblue
pi_94277457
Aangezien ik nu van een zeer mager inkomen moet rondkomen, ben ik op zoek naar bespaartips.
Zo ook op het gebied van eten.

Spui maar in het rond als jullie goede bespaartips hebben mbt eten/ drinken.

-Waar kan ik goedkope doch goede produkten kopen (vlees, groente etc)?
-Waar vind ik produkten die goedkoper zijn maar lijken op een A-merk (bijv namaak Ben&Jerry's of zo, noem maar wat)?
-Hoe maak ik een goedkope (smakelijke en/ of voedzame) maaltijd met goedkope doch goede ingredienten?
Heeft er hier iemand nog een recept liggen wat goedkoop is?

-Tips om eten langer houdbaar te houden
-Welke produkten zijn er langer houdbaar dan de houdbaarheidsdatum
-Waar kan ik wel minder van gebruiken/ hergebruiken etc.

:)
pi_94277485
tja, waar en hoe doe je nu je boodschappen?
Maak een lijst met producten die je regelmatig gebruikt, lang houdbare producten kun je kopen wanneer ze in de aanbieding zijn, bij sommige producten zijn huismerken, euroshopper en Aldi/Lidl zo slecht nog niet, maar vaak is dit een vraag van je eigen smaak. Let op aanbiedingen in de winkel. Heb je een diepvries? Dan kun je bijvoorbeeld vlees, pizza enzo kopen wanneer het in de aanbieding is.
Gooi geen eten weg, maar wees creatief met de restjes die je eventueel over hebt.
Je moet gewoon een prijsgevoel krijgen voor wat producten kosten, koop geen mandarijnen voor 2,49 per kilo, wanneer bijvoorbeeld de appels voor 0,99 ¤ per kilo in de reclame zijn, tenzij je echt ontzettend trek hebt in mandarijnen...
Een ga boodschappen doen met een volle maag en een boodschappenbriefje, dat wil ook nog wel eens schelen.
pi_94277549
1. Ga naar de markt.
2. Ga naar het kniertentopic.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 18 maart 2011 @ 06:52:03 #4
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_94277565
Albert Heijn volkoren brood 3 voor ¤ 2,-

Euroshopper aardbeienjam

AH pindakaas ipv Calvé (die van Euroshopper bevat veel minder pinda)

etc.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_94277589
belangrijk is hoeveel je te besteden hebt, en hoeveel je normaal uitgeeft aan eten.
Een zak aardappelen is niet duur, doosje diepvriesgroenten ook niet, tartaartje..ook niet duur.

Maar hoe zuinig wil je leven en hoe karig wil je eten...

Trouwens...eerste hit op google
http://www.budgetkoken.be/
Google maar eens op budget koken
pi_94277730
Doe één keer per week boodschappen, tactisch alles kopen wat je nodig hebt, en ook niet weer. Dat helpt sowieso.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_94277965
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 07:32 schreef AlphaOmega het volgende:
Doe één keer per week boodschappen, tactisch alles kopen wat je nodig hebt, en ook niet weer. Dat helpt sowieso.
Ja doei.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 07:57:50 #8
333374 Lithia
Too serious
pi_94277978
Kijk ook heel goed wat in de aanbieding is en vergelijk met andere supermarkten.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_94277993
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 06:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
1. Ga naar de markt.
2. Ga naar het kniertentopic.
3. eet minder
4. 'steel' uit de bedrijfskantine (tis nie echt stelen, je hebt er indirect voor betaald)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:11:25 #10
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_94278118
Koop een vriezer, beste investering ooit. Je kan dan grotere hoeveelheden ingredienten kopen wanneer ze goedkoop zijn en ook grotere hoeveelheden koken - da's efficienter en dus goedkoper. Daarnaast kom je minder in de supermarkt, dus minder impulsaankopen :P
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:18:33 #11
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_94278210
Inderdaad, vriezer werkt het best.. en niet dure dingen kopen als elke dag pizza ofzo.. Je kunt ook bijvoorbeeld macaroni (euroshopper) met tomatenpuree (7cent per klein blikje), wat mais, kruiden en gehakt.. Gehakt is vaak wel ergens in de aanbieding en valt ook in te vriezen, zodat je elke keer 50-100 gram kunt pakken..

Kijk ook even op google naar studentenmaaltijden, staan ook veel goedkope dingen op ;)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:22:52 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94278277
quote:
-Tips om eten langer houdbaar te houden
Koelkast?

Goedkoop: Lidl, Aldi, die dingen. En dan moet je geen B&J-ijs willen hebben maar de tering naar de nering zetten. Of een baan zoeken...
censuur :O
pi_94278300
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Koelkast?

Goedkoop: Lidl, Aldi, die dingen. En dan moet je geen B&J-ijs willen hebben maar de tering naar de nering zetten. Of een baan zoeken...
Zelfs met een baan kun je nog door financiele issues in bijvoorbeeld de schuldhulpverlening terecht komen, en moet je van weinig rondkomen... dus die laatste opmerking doet er hier niet toe.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:24:26 #14
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_94278302
Oh en als je van koken houdt: koop vlees met bot - een hele kip of kipkarbonade, varkenskarbonade. Da's meer werk, maar smaakvoller vlees en van de botten kan je bouillon trekken. Voor rundvlees kan je aanbiedingen voor stoofvlees afwachten - magere runderlappen bijvoorbeeld. Kan je waanzinnig lekker eten mee maken als je even 3 uur de tijd neemt in het weekend ofzo.

Qua groenten zijn de reeds genoemde diepvriesboontjes en -doperwtjes ideaal om in huis te hebben. Kosten helemaal niks. Blikken met bruine bonen, tomaten en -puree idem dito. Verder gewoon de seizoensgroenten en wat er verder in de aanbieding is.

Als je van Aziatisch houdt: grote zakken rijst van 5 of 10 kilo kan je bij de toko kopen. 5 kilo is 10-15 euro volgens mij en dan heb je dat ook altijd in huis. Ze verkopen daar ook zakken kruiden van 125 en 250 gram voor veel minder geld dan die lullige potjes van de supermarkt.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_94278333
Beste tip: Niet naar de supermarkt gaan met honger.
Ik kom altijd met veel meer lekkere snacks thuis dan de bedoeling was.
Fuck with a Hooker, get rucked.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:28:00 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94278341
Niet aan studentenmaaltijden gaan beginnen. Waar haal je je groent dan vandaan?
Niet meer actief op Fok!
pi_94278376
Grote bakken met karbonades of andere stukken vlees kopen met 35% en die in de diepvries mikken (apart verpakken).
pi_94278541
Diepvriesspinazie!
Ga naar de lidl of aldi voor de meeste producten. Goeie pindakaas hebben ze ook daar.
Koop zo min mogelijk kant en klaar/bewerkt voedsel, allemaal productiestappen die je zelf ook zou kunnen doen.
Snoep is duur, en het levert geen stoffen op die goed zijn voor je.
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 08:28 schreef Viking84 het volgende:
Niet aan studentenmaaltijden gaan beginnen. Waar haal je je groent dan vandaan?
Als student kan je toch ook groente eten?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:43:52 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94278597
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 08:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Diepvriesspinazie!
Ga naar de lidl of aldi voor de meeste producten. Goeie pindakaas hebben ze ook daar.
Koop zo min mogelijk kant en klaar/bewerkt voedsel, allemaal productiestappen die je zelf ook zou kunnen doen.
Snoep is duur, en het levert geen stoffen op die goed zijn voor je.

[..]

Als student kan je toch ook groente eten?
in een typische studentenmaaltijd flikker je een blikje maïs door je gehakt en dat is het dan.
Niet meer actief op Fok!
pi_94278693
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als student kan je toch ook groente eten?
Onderzoek heeft aangetoond dat het lichaam van een student groenten niet tot amper verwerkt. Het lichaam zal het wel proberen en afstoten waardoor het meer energie gebruikt en daarom slechter is dan wanneer deze gewoon alcohol blijft nuttigen.
pi_94278905
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 08:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

in een typische studentenmaaltijd flikker je een blikje maïs door je gehakt en dat is het dan.
Oh ik dacht eerder die zakjes voorgesneden groentes!
Maar het gaat hier om bespaartips, dus die tellen niet.
OT: smac! Goedkoop vlees, volgens sommigen prima door de macaroni.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:04:14 #23
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_94278921
Maak voor jezelf en ons inzichtelijk wat je elke week aan voedsel koopt. Heel vaak schrik je zelf van de onnodige uitgaven en valt er wel iets te besparen.

Zou je bijvoorbeeld de bon van je weekboodschappen kunnen overtikken en hier neerzetten?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:18:57 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:46:08 #25
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_94280010
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:49 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Onderzoek heeft aangetoond dat het lichaam van een student groenten niet tot amper verwerkt. Het lichaam zal het wel proberen en afstoten waardoor het meer energie gebruikt en daarom slechter is dan wanneer deze gewoon alcohol blijft nuttigen.
Hee, iemand die mijn onderzoeken leest!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')