Hoezo, ik heb hetzelfde gedaan. Mooi gratis energie dit jaar (afgezien van de blokverwarming).quote:Op donderdag 1 september 2011 01:51 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
hier kom ik nog x op terug
NEM zijn vuile oplichters met een variabele gasprijs wat lijkt op een vaste prijs. Je wordt genaaid door de gasprijs, het vastrecht en nog allemaal kortingen die geen kortingen zijnquote:Op donderdag 1 september 2011 15:52 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoezo, ik heb hetzelfde gedaan. Mooi gratis energie dit jaar (afgezien van de blokverwarming).
Er zitten inderdaad een paar rukkers erbij die de vol voorliegen, maar buiten deze idioten (die je overal hebt) valt de NEM best mee. Ook al hebben ze een superhoog vastrecht, dan nog kunnen ze goedkoper zijn. Ik zat bij energie-direct, dat ook een hoog vastrecht had en ik was toch goedkoper uit.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
NEM, grootste oplichtersbende die ik ken in de energiesector.
Had mijn vrouw ze aan de telefoon, claimden ze gewoon van Eneco te zijn (toen en nu nog steeds onze energieleverancier) en paaide met 'een extra pakket' o.i.d.
Bleek naderhand dat we ons hadden aangemeld voor de NEM.
En dan beweren de goedkoopste te zijn... ja, per m3 of kWh wel, maar dat vastrecht was 5x zo hoog...
Meteen op grond van de colportagewet contract ongedaan laten maken.
Oplichters. Fuckers. Eikels.
We gaan het volgend jaar wel merken :-)quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:27 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
NEM zijn vuile oplichters met een variabele gasprijs wat lijkt op een vaste prijs. Je wordt genaaid door de gasprijs, het vastrecht en nog allemaal kortingen die geen kortingen zijnmaar veel plezier erbij want jij
jij zit erbij![]()
![]()
![]()
en eenmaal bij NEM kom je er niet zo gauw meer weg
Ben erg benieuwd hoor het graag als je je eindafrekening hebt gekregenquote:Op zondag 18 september 2011 19:52 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
We gaan het volgend jaar wel merken :-)
Ik heb zwart op wit wat ik voor korting op mijn afrekening krijg, zal op tijd overstappen en hou het goed in de gaten. We'll see.
Die rompslomp komt doordat bedrijven BEWUST een teringzooi maken van de administratie... Ik heb er geen andere woorden voor....quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En haal je jezelf een hoop rompslomp en ellende op de hals voor een paar euro minder.
Essent maakt er bij jou een zooitje van en dus maakt vrijwel elk bedrijf er een zooitje van?quote:Op zondag 23 oktober 2011 10:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die rompslomp komt doordat bedrijven BEWUST een teringzooi maken van de administratie... Ik heb er geen andere woorden voor....
Essent gaf 290 euro bonus, eerst kostte het enorm veel moeite om ze te overtuigen dat ik toch echt geen opzegtermijn heb bij Greenchoice (en dat m'n maandbedrag niet ruim verdubbeld moest worden t.o.v. het bedrag wat ik bij de aanvraag had opgegeven), toen dat eindelijk gelukt was bleven ze in de overtuiging dat ik per september 2011 klant bij ze zou worden (ik was klant per oktober 2010!), en in die overtuiging zijn ze nog steeds... Ik ben heel benieuwd hoe mijn overstap naar Greenchoice (volgende week!) gaat, omdat Essent nog steeds denkt dat ik een jaarcontract t/m september 2012 heb... Die datum gaven ze door aan Greenchoice, waarna ik Greenchoice gebeld heb met het verhaal wat de juiste datum is, dat ik een bevestigingsbrief heb liggen, en dat Essent de pot op kan als ze boetes in rekening willen brengen. Bij Essent halen ze werkelijk alles door elkaar, ik heb heel vaak de klantenservice gebeld en gemaild, ze snappen er niets van, "nee meneer u heeft opgezegd maar het kan zijn dat er nog een aanvraag loopt op de achtergrond"... Etc. etc. Wat een APEN!
Juist vanwege deze chaos heb ik telefonisch opgezegd, om te voorkomen dat het fout zou gaan. Hierna kreeg ik een brief "u moet 100 euro betalen wegens contractbreuk" waarna ik weer meerdere keren de klantenservice gebeld heb. Resultaat varieerde van "ik zoek het uit en bel u terug" (niet dus) tot "u hoeft toch niets te betalen ik weet niet waarom u die brief kreeg". Dit heeft deze dame op mijn verzoek schriftelijk bevestigd, en daar ben ik heel blij mee, want recentelijk kreeg ik weer "geef uw meterstanden door als nieuwe klant" spam per SMS en email.... Ik koos Essent juist omdat ik hoopte dat het daar minder teringzooi zou zijn dan bij Eneco... Niet dus!
Echt ongelofelijk dat de overheid een "privatisering" eist, en het ondertussen toestaat dat vrijwel elk bedrijf er een dusdanige bende van maakt dat mensen niet meer durven/kunnen overstappen zonder enorme rompslomp...
Eneco adverteerde er een jaar of 10 geleden zelfs mee (vrij vertaald): "Blijf klant bij ons, of we maken je overstap een hel!"...
Google eens op reviews van een willekeurige energieleverancier...quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Essent maakt er bij jou een zooitje van en dus maakt vrijwel elk bedrijf er een zooitje van?
Juist
Belofte maakt schuld. Mijn energie-afrekening is binnen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 01:22 schreef Ivo1985 het volgende:
10 maart 2012 stap ik weer over en geef ik het resultaat van mijn energierekening hier wel door als ik op dat moment nog aan dit topic denk.
Ook een tevreden Greenchoice klant hier, maar pas een half jaar 'lid'. Aanmelden e.d. ging flitsend en netjes voorzien van e-mails en brieven. Hun site is ook handig, probeer wat energie te besparen dus doe regelmatig meterstanden inkloppen, krijg je hendige grafiekjes enzo.. en tis iets met groen, dus heul goed enzo!quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:15 schreef Erasmo het volgende:
Dat vindt ik persoonlijk wel een goed ding bij Greenchoice, de klantenservice is daar wel klantgericht.
Daar krijg je je aanmeldpremie toch pas bij de eerste jaarafrekening? Ik ben altijd huiverig dat ze hem dan gewoon niet gevenquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:35 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik zat bij de Nederlands Energie Maatschappij en ben nu overgestapt naar EnergieDirect.
Krijg je inderdaad pas bij je jaarafrekening. Maar hij staat er netjes bij hoor. Vandaar het wel erg leuke bedrag wat ik terugkrijgquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar krijg je je aanmeldpremie toch pas bij de eerste jaarafrekening? Ik ben altijd huiverig dat ze hem dan gewoon niet gevenDie clubs hebben nou niet bepaald het beste imago...
Je krijgt bij ED.nl pas je jaarnota als je 12 maanden geleverd krijgt, de heffingskorting wordt per dag berekend. Op je eindnota van NUON zal dus het aantal dagen vanaf de jaarnota tot je eindnota vermenigvuldigt worden met het dagtarief van de korting.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:01 schreef blomke het volgende:
Ben net overgestapt van NUON naar EnergieDirect. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Iemand tips? Ik vraag me af, die energiebelasting die je terug krijg, hoe wordt dat verdeeld als je halverwege een vebruiksjaar overstapt? Je hebt dan 2 successievelijke energieleveranciers in één verbruiksjaar, wordt die teruggave naar ratio verdeeld?
quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:40 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ook een tevreden Greenchoice klant hier
Hartelijk dank voor je toelichting. Dat staat dus nergens uitgelegd op de overstapsites.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:05 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Je krijgt bij ED.nl pas je jaarnota als je 12 maanden geleverd krijgt, de heffingskorting wordt per dag berekend. Op je eindnota van NUON zal dus het aantal dagen vanaf de jaarnota tot je eindnota vermenigvuldigt worden met het dagtarief van de korting.
Je moet Greenchoice ieder jaar even bellen, en je hardop afvragen waarom nieuwe klanten een lager tarief krijgen dan jij als vaste klant. Je krijgt vervolgens te horen dat dat een 'actietarief' is, en als je dan zegt "maar dan ben ik ergens anders dus goedkoper uit!" dan krijg jij ook dat actietarief aangebodenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:58 schreef BertV het volgende:
![]()
Ik ben zo'n figuur die voortdurend z'n vaste lasten doorloopt, maar Greenchoice blijft.
Wellicht dat een ander goedkoper is na "driftig calculeren" en snel opzeggen na ieder jaar.
Ik heb geen z'n om ieder jaar te vechten met een andere energiebedrijf.
Ben al paar jaar bij Greenchoice en het FNV-tarief is (iig afgelopen twee jaar) goedkoper dan hun actietarief..quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:24 schreef Lunaflame het volgende:
Ik ben ook pas van de NUON overgestapt naar Greenchoice, ik krijg ook nog extra korting omdat ik lid ben van de FNV.
Overzichtelijke site van Greenchoice, beter dan de NUON.
Die tip van Redah om na een jaar te bellen en de actieprijzen te vragen moet ik even onthouden voor volgend jaar.![]()
Haha ik zag dat je me vroeg hier nog op terug te komen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:19 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd hoor het graag als je je eindafrekening hebt gekregen
Thanks, dat dacht ik al inderdaad. Bij de NEM is dat volgens mij echt belachelijk hoog.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:22 schreef RemcoDelft het volgende:
@Soulagement: Dan moet jij vooral op het vastrecht letten, de rest is niet zo interessant in jouw geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |