Alle landen zijn met elkaar te vergelijken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 06:37 schreef 19patje72 het volgende:
In Singapore gebruiken ze ook de stok als extra lijfstraf, naast opsluiting.
Nou is Singapore als land niet te vergelijken met Nederland, maar ik geloof dat het wel werkt hier.
Er is weinig criminaliteit.
Een vrij letterlijke interpretatie, maar is er geen hoger moraal dan het ruilen met een gelijke voet ?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:08 schreef yarnamc het volgende:
[..]
Lang in de zon kijken is ook slecht voor je ogen, daarom is de zon nog niet slecht.
Welke hogere moraal zou er dan zijn? Als iemand 20$ van mij steelt, is de meest logische straf het teruggeven van de 20$, samen met een compensatie voor de tijd die ik nodig had om dit te bewerkstelligen. Dit is het talioprincipe. Ik wil hierbij de misdadiger niet sanctioneren, ik wil terug wat ik verloren heb. Dat die misdadiger maar 17$ zou teruggeven of 60$ zou moeten teruggeven, lijken beiden onrechtvaardig (40$ zou nog gaan : 20$ compensatie voor mijn tijd).quote:Op zondag 20 maart 2011 00:47 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Een vrij letterlijke interpretatie, maar is er geen hoger moraal dan het ruilen met een gelijke voet ?
Zal een situatie waarin er straffen worden opgelegd die vergelijkbaar is met de misdaad niet zorgen voor een natuurtoestand ? Straffen zijn niet alleen bedoeld als sanctie maar ook als opvoeding, elke crimineel zal weer terugkeren naar de samenleving en zal de samenleving alleen ten goede komen als het gedrag niet wederkerig is, omdat een samenleving meer baat heeft bij normaal functionerende leden.
Is terug schoppen geen lijfstraf ? Schop je jezelf dan ook gelijk maar meequote:Op zondag 20 maart 2011 16:39 schreef XLR80R het volgende:
Het lijkt mij een beter plan om voorstanders van lijfstraffen terug te schoppen naar vóór de 19e eeuw. Stel middeleeuwse prutsers.
BURN!quote:Op maandag 21 maart 2011 09:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Is terug schoppen geen lijfstraf ? Schop je jezelf dan ook gelijk maar mee
En is gelijktijdig de meest onderontwikkelde ter wereld, ze halen hun prestatie omlaag door hun onberedeneerde geloof in hun zelf, alias ego. Het domste wat een mens kan doen, en de directe oorzaak van bijna alle kwade zaken in Nederland.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:39 schreef vaarsuvius het volgende:
De gemiddelde westerse jongere heeft juist de hoogste algemene ontwikkeling ter wereld.
Het is wel een feit dat het gemiddelde wat omlaag gehaald wordt door dames in de dop, die alleen met sex en alcohol bezig zijn. De reden daarvoor is dat we een beetje te welvarend zijn geworden als maatschappij.
Waar in de wereld hebben mensen geen ego, dan?quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:08 schreef Nietvandezewereld het volgende:
E
[..]
En is gelijktijdig de meest onderontwikkelde ter wereld, ze halen hun prestatie omlaag door hun onberedeneerde geloof in hun zelf, alias ego. Het domste wat een mens kan doen, en de directe oorzaak van bijna alle kwade zaken in Nederland.
Als het te verkleinen valt, is het dus nog wel aanwezig.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:45 schreef Nietvandezewereld het volgende:
In de Boeddhistische wereld, poogt iedereen zijn ego te verkleinen.
Waarom 15? En niet 14 of 16?.quote:Kinderen onder de 15 jaar worden uitgezonderd,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |