En hoe denken onze Vlaamse vrinden over onze inzending?
Erika: Met gemengde gevoelens keek ik naar het Nationaal Songfestival en vroeg me meteen af wie die 3J’s waren. Leek mij een vrij kleurloze band die wel muziek konden maken, maar een hele reeks saaie nummers neerzetten. Voor mij was het van in het begin duidelijk welk lied het beste was en gelukkig vonden ook de Nederlanders hier meest potentieel inzitten. En voor één keer denk ik dat onze Noorderburen best wel een kans maken om nog eens naar de finale door te stoten, op voorwaarde dat ze iets aan de looks en styling doen. Het oog wil ook wat en laten we zeggen dat dat op zijn minst gezegd een ware afknapper was. Charisma heb je of heb je niet, maar met een refrein dat het nummer de hoogte in tilt, mag er ook op het scherm wat meer vuurwerk zijn. Ik werd trouwens blij verrast door de Engelse versie die ik zowaar beter vind dan het origineel, iets wat weinig voorkomt in het Songfestival gebeuren. Bovendien kan de man zingen dus voor het eerst in lang wil ik graag Nederland naar de finale!
13/20Dimi: Mee eens, de opper-J mag gerust op z’n minst doen alsof hij graag op het podium staat. Neemt hij met tegenzin deel aan het Festival of is hij gewoon verlegen? Een attitudeverandering dringt zich alleszins op. Gelukkig maken stem en stemtechniek hier veel goed, net als het gevleugeld refrein dat zich verbazend makkelijk in je oor nestelt. Voor mij is de Nederlandse versie de geprefereerde wegens het te felle accent in het Engels, een akkefietje waar wel menig Noorderbuur mee worstelt. Ik vond Weelderig Waardeloos de ideale keuze, maar ik snap de keuze voor deze radiovriendelijke popsong en ook ik zou het niet erg vinden dit terug te zien op zaterdag.
14/20Tim: Knikt bevestigend. Bestel naast de noodzakelijke attitudeverandering ook nog maar ’n goeie fles shampoo of zet snel even de schaar in dat futloze haar, we willen een frisse frontman! Voor mij is ‘Never Alone’ in eender welke taal een Chiroliedje dat te traag op gang komt, ik krijg nét niet genoeg refrein. Maar het refrein dat we krijgen is zoals gezegd ‘gevleugeld’ en ‘optillend’. Er zit vaart in, straalt positivisme uit en kan best wat gezwind voettappen verdragen. Het feit dat de Nederlanders en hun entourage per boot op kamp naar Düsseldorf gaan past trouwens wonderwel bij de hoge jeugdbewegingsfactor van deze bijdrage. Ik wil het lied voor niemand verpesten, maar ben ik echt de enige die de backing vocals op het eind constant ‘idioot’ hoor zingen? Een puur staaltje mama appelsap als je ’t mij vraagt. Alles op een rijtje: echte muzikanten met een oerdegelijk refrein, onze Noorderburen mogen er ook best nog eens bij zijn op zaterdag en met een hoge jeugdbewegingsfactor is helemaal niks mis, ik spring wekelijks met plezier op de fiets om naar ‘het lokaal’ af te zakken. 1
4/20Totaal: 41/60
© eurosong.be