abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95566654
De ESCstats Pre-chart is bekend! Wekenlang stemden fans op hun favoriete liedjes. Het is dus geen voorspelling wie het goed en slecht gaan doen, TOCH...als je kijkt naar voorgaande jaren zie je dat liedjes die hoog genoteerd stonden het ook goed deden op het ESF! Het geeft wel een zekere indicatie. Met hier en daar uitzonderingen. >> http://www.escstats.com/chart11.htm <<

De 3js staan op nummer 17 van de 43 liedjes en in semi 2 op nummer 8 ! Dit zou betekenen dat we wel een aardige kans maken om door te gaan hoor :D w/

Ondertussen wordt er ook al hard gewerkt om het podium op te bouwen, want 1 mei beginnen de repetities al *O*
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_95567580
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:22 schreef grazz het volgende:
De ESCstats Pre-chart is bekend! Wekenlang stemden fans op hun favoriete liedjes. Het is dus geen voorspelling wie het goed en slecht gaan doen, TOCH...als je kijkt naar voorgaande jaren zie je dat liedjes die hoog genoteerd stonden het ook goed deden op het ESF! Het geeft wel een zekere indicatie. Met hier en daar uitzonderingen. >> http://www.escstats.com/chart11.htm <<

De 3js staan op nummer 17 van de 43 liedjes en in semi 2 op nummer 8 ! Dit zou betekenen dat we wel een aardige kans maken om door te gaan hoor :D w/

Ondertussen wordt er ook al hard gewerkt om het podium op te bouwen, want 1 mei beginnen de repetities al *O*
Naar mijn idee klopt dit ook wel redelijk. Het komt volgens mij ook voor 80-90% overeen met wat ik zou zeggen. Qua publiek is dit ook bijna precies de plaats die ik in gedachten zou hebben voor de 3Js.
pi_95567958
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:41 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Naar mijn idee klopt dit ook wel redelijk. Het komt volgens mij ook voor 80-90% overeen met wat ik zou zeggen. Qua publiek is dit ook bijna precies de plaats die ik in gedachten zou hebben voor de 3Js.
In de finale moeten ze bij de beste 15 komen w/
pi_95568629
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:48 schreef grazz het volgende:

[..]

In de finale moeten ze bij de beste 15 komen w/
Dat is ook ongeveer wat ik van ze verwacht. 15e/16e plaats.
pi_95569038
Jep me 2. Van het optreden verwacht ik ook niet veel, gewoon achter hun microfoon blijven staan. De regie moet het gewoon mooi in beeld brengen.
pi_95572019
Als we uberhaupt al in de finale komen moet dat al als een overwinning voelen lijkt me.
  zaterdag 16 april 2011 @ 02:38:12 #187
6941 APK
Factual, I think.
pi_95572074
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 02:33 schreef Charie het volgende:
Als we uberhaupt al in de finale komen moet dat al als een overwinning voelen lijkt me.
Dat dus.

"Computer (Betfair) says no"
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 16 april 2011 @ 03:01:32 #188
16245 CarOnline
met lange O
pi_95572302
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2011 02:38 schreef APK het volgende:

[..]

Dat dus.

"Computer (Betfair) says no"
Screw them.
We're going home.
  zaterdag 16 april 2011 @ 03:17:23 #189
6941 APK
Factual, I think.
pi_95572411

Het is early days, maar alles boven 2.00 (links van dat blauwe blokje) zit een beetje in de gevarenzone.
pi_95694863

En hoe denken onze Vlaamse vrinden over onze inzending? :D

Erika: Met gemengde gevoelens keek ik naar het Nationaal Songfestival en vroeg me meteen af wie die 3J’s waren. Leek mij een vrij kleurloze band die wel muziek konden maken, maar een hele reeks saaie nummers neerzetten. Voor mij was het van in het begin duidelijk welk lied het beste was en gelukkig vonden ook de Nederlanders hier meest potentieel inzitten. En voor één keer denk ik dat onze Noorderburen best wel een kans maken om nog eens naar de finale door te stoten, op voorwaarde dat ze iets aan de looks en styling doen. Het oog wil ook wat en laten we zeggen dat dat op zijn minst gezegd een ware afknapper was. Charisma heb je of heb je niet, maar met een refrein dat het nummer de hoogte in tilt, mag er ook op het scherm wat meer vuurwerk zijn. Ik werd trouwens blij verrast door de Engelse versie die ik zowaar beter vind dan het origineel, iets wat weinig voorkomt in het Songfestival gebeuren. Bovendien kan de man zingen dus voor het eerst in lang wil ik graag Nederland naar de finale! 13/20

Dimi: Mee eens, de opper-J mag gerust op z’n minst doen alsof hij graag op het podium staat. Neemt hij met tegenzin deel aan het Festival of is hij gewoon verlegen? Een attitudeverandering dringt zich alleszins op. Gelukkig maken stem en stemtechniek hier veel goed, net als het gevleugeld refrein dat zich verbazend makkelijk in je oor nestelt. Voor mij is de Nederlandse versie de geprefereerde wegens het te felle accent in het Engels, een akkefietje waar wel menig Noorderbuur mee worstelt. Ik vond Weelderig Waardeloos de ideale keuze, maar ik snap de keuze voor deze radiovriendelijke popsong en ook ik zou het niet erg vinden dit terug te zien op zaterdag. 14/20

Tim: Knikt bevestigend. Bestel naast de noodzakelijke attitudeverandering ook nog maar ’n goeie fles shampoo of zet snel even de schaar in dat futloze haar, we willen een frisse frontman! Voor mij is ‘Never Alone’ in eender welke taal een Chiroliedje dat te traag op gang komt, ik krijg nét niet genoeg refrein. Maar het refrein dat we krijgen is zoals gezegd ‘gevleugeld’ en ‘optillend’. Er zit vaart in, straalt positivisme uit en kan best wat gezwind voettappen verdragen. Het feit dat de Nederlanders en hun entourage per boot op kamp naar Düsseldorf gaan past trouwens wonderwel bij de hoge jeugdbewegingsfactor van deze bijdrage. Ik wil het lied voor niemand verpesten, maar ben ik echt de enige die de backing vocals op het eind constant ‘idioot’ hoor zingen? Een puur staaltje mama appelsap als je ’t mij vraagt. Alles op een rijtje: echte muzikanten met een oerdegelijk refrein, onze Noorderburen mogen er ook best nog eens bij zijn op zaterdag en met een hoge jeugdbewegingsfactor is helemaal niks mis, ik spring wekelijks met plezier op de fiets om naar ‘het lokaal’ af te zakken. 14/20

Totaal: 41/60
© eurosong.be

:)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 18:47:54 #191
163650 Greys
pi_95724824
De derde Jee heeft een ooglidcorrectie ondergaan hoor ik net bij Boulevard.
'Want die ogen, dat kon écht niet meer' 8-)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 april 2011 @ 14:21:11 #192
163650 Greys
pi_95805595
Voor degenen die zich afvroegen hoe het zit met het podium straks en de graphics per deelnemer enzo (wie dat bepaalt) zie:

Opbouw van het podium
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 april 2011 @ 17:18:53 #193
163650 Greys
pi_95856420
Halve finale kaarten te winnen bij songfestival.nl
http://www.songfestival.nl/index.php?id=718
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 april 2011 @ 17:44:09 #194
163650 Greys
pi_95857100
Uit de nieuwsbrief van de 3Js:

Het zijn spannende dagen. Het aftellen naar het Eurovisie Songfestival is in volle gang en de singles Je Vecht Nooit Alleen en Never Alone worden elke week weer door meer stations gedraaid. Afgelopen week zette ook Sky Radio de single op de playlist en deze week haakte Radio 538 aan.

3JS IN DE MEDIA
De komende week zullen op Nederland 1 registraties te zien zijn van optredens die 3JS eerder in het theater deed. Ook zal 3JS optreden op Koninginnendag o.a. op het Museumplein tijdens het Radio 538 spektakel.

Vanaf 10 mei zullen er drie specials te zien zijn waarin 3JS werd gevolgd op weg naar het Eurovisie Songfestival. Verplichte kost om te zien voor de echte fan want dan kan je eindelijk eens zien wat er allemaal bij komt kijken in de aanloop naar zon groot event.

Alles op een rijtje:
- 25/4 Ned. 1 om 17.00 uur 3JS UNPLUGGED - Een uur durend verslag van de theatertour die ze in 2009 deden onder de naam Akoesteren.
- 30/4 Ned. 1 om 17.50 uur 3JS IN CONCERT - 50 Minuten uit hun theatertour Pluche, Zweet en Tranen van 2010
- 30/4 Ned. 3 Kids Top 20
- 01/5 Ned. 3 Kids Top 20 (herhaling)
- 02/5 Radio 2 - Verslag vertrek naar Duitsland
- 02/5 100%NL - Verslag vertrek naar Duitsland
- 05/5 100%NL - Een uur durend liveregistratie van hun uitverkochte HMH-concert 2010
- 10/5 Ned. 1 Op Weg Naar het Eurovisie Songfestival deel 1
- 12/8 RTV Noord-Holland Poppodium - twee nummers akoestisch
- 12/5 Ned. 1 Op Weg Naar Het Eurovisie Songfestival deel 2
- 12/5 Ned. 1 De halve finale van het Eurovisie songfestival
- 14/5 Ned. 1 Op Weg Naar Het Eurovisie Songfestival deel 3
- 14/5 Ned. 1 De finale van het Eurovisie Songfestival ?!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 april 2011 @ 17:44:28 #195
163650 Greys
pi_95857109
25 en 30 april mooi ff kijken dus! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95872643
Meer nieuws over de drie backings

De 3JS krijgen op het podium in Düsseldorf gezelschap van Brian Zalmijn, Lesley van der Aa en Michèle van der Aa als backings. Lesley van der Aa stond ook al tijdens het Nationaal Songfestival in het achtergrondkoor en is wekelijks te zien in de Beste Zangers van Nederland. Zus Michèle geeft zangles en is geregeld backing voor onder meer Edsilia, Jan Smit en Jeroen van der Boom. Zalmijn werkte onder meer met Gordon en Alain Clark. (songfestival.web-log.nl)

Filmpje van de zusjes:

*O*

Ehm ja.. Brian Zalmijn schijnt dus ook voetballer te zijn :D
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 april 2011 @ 00:14:38 #197
163650 Greys
pi_95875794
Die twee zusjes zijn ook die meiden die steeds achter Jan Smit vandaan duiken in dit filmpje _O-

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 april 2011 @ 00:16:03 #198
163650 Greys
pi_95875841
En een van die meiden is ook the object of the affection in deze clip van Nick en Simon :D

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95926211
Waarom moeten de 3J's eigenlijk backings hebben? Op het NSF ging het zonder backings toch vrij aardig met het winnende nummer.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 24 april 2011 @ 18:52:20 #200
163650 Greys
pi_95926219
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 18:51 schreef Fred_B het volgende:
Waarom moeten de 3J's eigenlijk backings hebben? Op het NSF ging het zonder backings toch vrij aardig met het winnende nummer.
Op het NSF waren er ook backings :Y
Rechts achter ze, twee stuks.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95926500
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:07 schreef grazz het volgende:

Ehm ja.. Brian Zalmijn schijnt dus ook voetballer te zijn :D
Wat moet zo'n donkere sporter op de achtergrond? :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_95930910
Eurovision Betting Analysis: Can the Netherlands reverse their fortunes?

In this series so far I’ve tended to deal with countries which have a strong track record in Eurovision. When a Dutch Eurovision magazine asked me if I would like to write an article on the chances for the Netherlands this year, it was an opportunity to write instead about the country which has the worst record in recent Eurovision history.

The Netherlands has failed to reach the Top 12 since the turn of the millennium, and their only qualification since the semi-final system began was in 2004. They have often seemed trapped in a Eurovision timewarp, as their terribly dated and cheesy last two offerings showed. Have the Dutch learnt from their mistakes in sending 3JS with ’Never Alone’?

First, the good news. ‘Never Alone’ is a decent number by Eurovision standards. It’s a radio-friendly, midtempo song with plenty of nice little hooks. The lead singer has an interesting voice with an effective, plaintive tone in the high notes that suits the composition. You can watch a live rendition here.

The country’s sole semi qualifier, Re-Union’s ‘Without You’ in 2004, was a similarly gentle number.

‘Never Alone’ also has the great good fortune of being in the second semi-final, which has plenty of dross. To qualify it has to beat nine songs, and there’s no doubt there are nine worse songs in this heat.

The lack of big hitters in this semi is similarly good news for nations such as The Netherlands which are relatively friendless in televoting terms. The country has just the one ally – Belgium – and this time around they don’t have to compete with the likes of Armenia and Greece, who hoovered up the Belgian 12 and 10 in the 2008 semi.

That year was the last time The Netherlands sent a credible entry. Hind’s ‘Your Heart Belongs To Me’ was an enthnopop song that was compared, often favourably, to the Armenian entry that year. But it fared much worse, and here’s where the bad news starts for 3JS’s chances in 2011.

In part, what did for Hind was bad staging, and this seems to be something of a pattern for The Netherlands. Repeating their mistake from 2007 – Edsilia Rombley’s ‘On Top of the World’ – pointless and poor backing dancers distracted from the song (although Hind’s failure to use the stage or find the camera counted even more).

The staging in 2009 and 2010 also seemed to hinder rather than help, so it has to be a worry what the Netherlands team will come up with for this year – even though ‘Never Alone’ isn’t the kind of song that needs any theatrics. The comparable ‘Without You’ qualified in 2004 with just two blokes with stools and guitars. But even if this lesson is learnt and the staging is an improvement on recent years, a bigger problem lies in wait.

Re-Union were drawn last in that 2004 semi-final. Always helpful, it is especially crucial for a song like ‘Without You’ – as demonstrated by its disastrous showing in the final when it had an early draw.

3JS also have a terrible draw (three) in their semi and, sadly, I think this could prove fatal. Because while ‘Never Alone’ is competent and pleasant, it’s also easily forgettable. 3JS are hardly telegenic, either. Who, apart from the Belgians, is going to remember this inoffensive number by the end of the show?

If the Netherlands are to scrape into the final, therefore, I think they will have to rely on a high jury score. This isn’t impossible – as I say, there are certainly nine worse songs in this heat – but at the same time, I struggle to see the juries going for it in a sufficiently big way. It’s just too bland, and bland is about as damning an adjective as you can apply to a Eurovision song.

So, much as it would be nice to see the Netherlands reverse their disastrous run of recent results by qualifying for the big one, and a fair result as it would be in this semi-final, ultimately I fear it’s not going to happen.

© http://sofabet.com/2011/0(...)unes/comment-page-1/
pi_95932654
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 18:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Op het NSF waren er ook backings :Y
Rechts achter ze, twee stuks.

Ah, dan heb ik wat dat betreft niets gezegd :)

Maar ik hoop wel dat er een rustige act omheen gebouwd wordt. Het is de voorbije jaren wel vaker gebeurd dat minder belangrijke mensen op het podium tot overlast leidden. Zie ook het stukje in het vorige bericht waar ik het wel mee eens ben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_95933425
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ah, dan heb ik wat dat betreft niets gezegd :)

Maar ik hoop wel dat er een rustige act omheen gebouwd wordt. Het is de voorbije jaren wel vaker gebeurd dat minder belangrijke mensen op het podium tot overlast leidden. Zie ook het stukje in het vorige bericht waar ik het wel mee eens ben.
Ik denk dat we ons geen zorgen hoeven te maken over de act. Het zal nog eerder té rustig/statisch zijn vrees ik, maar rustig past ook wel bij dit nummer. Zou niet weten hoe ze het anders moeten doen.
pi_95944214
Leo van der Donk zegt tegen het tijdschrift Privé: “Jaap Kwakman draagt als enige geen jasje, maar een zwart vierknoops gillet. Hij laat dus zijn armen zien. De broek is zwart, het hemd wit. Jan Dulles verschijnt in een doublebreasted kostuum ten tonele in offwhite, gecombineerd met zwart hemd en zwarte broek. Jaap de Witte trekt een donderblauw tweeknoops smokingjasje aan met donkerblauwe broek en hemd. Je moet zorgen dat er een eindheid in zit, maar ze ook weer niet allemaal hetzelfde aantrekken. Dan krijg je een soort drumband. Ze hebben alle drie een nogal uitgesproken identiteit, waar ze, terecht, aan willen vasthouden.”
http://www.esfmagazine.nl/?p=4368
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 april 2011 @ 01:55:09 #206
163650 Greys
pi_95944321
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 01:50 schreef grazz het volgende:
Leo van der Donk zegt tegen het tijdschrift Privé: “Jaap Kwakman draagt als enige geen jasje, maar een zwart vierknoops gillet. Hij laat dus zijn armen zien. De broek is zwart, het hemd wit. Jan Dulles verschijnt in een doublebreasted kostuum ten tonele in offwhite, gecombineerd met zwart hemd en zwarte broek. Jaap de Witte trekt een donderblauw tweeknoops smokingjasje aan met donkerblauwe broek en hemd. Je moet zorgen dat er een eindheid in zit, maar ze ook weer niet allemaal hetzelfde aantrekken. Dan krijg je een soort drumband. Ze hebben alle drie een nogal uitgesproken identiteit, waar ze, terecht, aan willen vasthouden.”
http://www.esfmagazine.nl/?p=4368
Ik snap het niet :@
Een 'offwhite kostuum", maar het hemd èn de broek zijn zwart?
Dan is het toch geen offwhite kostuum, maar alleen een offwhite jasje hooguit? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 25 april 2011 @ 02:01:33 #207
6941 APK
Factual, I think.
pi_95944423
Oh nee, een gilletje :') :N
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 april 2011 @ 02:02:58 #208
163650 Greys
pi_95944442
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2011 02:01 schreef APK het volgende:
Oh nee, een gilletje :') :N
Ja maar dat offwhite kostuum dan waarvan de broek zwart is.
Ik snap er geen reet van _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 25 april 2011 @ 02:06:17 #209
6941 APK
Factual, I think.
pi_95944502
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 02:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar dat offwhite kostuum dan waarvan de broek zwart is.
Ik snap er geen reet van _O-
Zwart is het nieuwe offwhite :Y
  maandag 25 april 2011 @ 15:54:41 #210
316232 Lutte
duimelut
pi_95957361
Ze zijn nu op Ned 1 met een registratie van Akoesteren!!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')