Ondernemer? Ondernemers kunnen falliet gaan, de ING blijkbaar niet. Daar zit em de fout. Systeembank dit, too big too fail dat. De banken hebben de belastingbetaler genaaid en daarvoor zijn ze zelfs gesteund. Ze voelen zich groter dan God onderhand. Vandaar dat een bonus bij slechte prestaties gewoon doorgang vind, een miljoen meer of minder voelen ze toch niet. Compleet uit de hand gelopen zaak. Ik vind het best dat een directeur meer verdiend, maar de verhoudingen t.o.v de werkvloer of andere sectoren is compleet weg.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:46 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk, daar ben je ondernemer voor. Ondertussen levert de ING ons geld op terwijl onze staatsbank alleen maar geld kost.
Bij slechte, verliesgevende prestaties, is er geen bonus voor de top. Ik zet er expliciet top bij omdat ik te lui ben om uit te zoeken in hoeverre er wel een variabele beloning is op de werkvloer.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:47 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ondernemer? Ondernemers kunnen falliet gaan, de ING blijkbaar niet. Daar zit em de fout. Systeembank dit, too big too fail dat. De banken hebben de belastingbetaler genaaid en daarvoor zijn ze zelfs gesteund. Ze voelen zich groter dan God onderhand. Vandaar dat een bonus bij slechte prestaties gewoon doorgang vind, een miljoen meer of minder voelen ze toch niet. Compleet uit de hand gelopen zaak. Ik vind het best dat een directeur meer verdiend, maar de verhoudingen t.o.v de werkvloer of andere sectoren is compleet weg.
Ow ja, even over de norm: de banken zijn met hun eigen norm gekomen. De 2de kamer kan die norm niet aanscherpen, ze kunnen hooguit een moreel appél doen. Maar daar hebben de CEO's geen boodschap aan. Het zelfreinigend vermogen in deze sector bestaat gewoonweg niet. Erg gevaarlijk.
Daar moet je de incompetente overheid op aanspreken; de banken hebben geen enkele wet overtreden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:47 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ondernemer? Ondernemers kunnen falliet gaan, de ING blijkbaar niet. Daar zit em de fout. Systeembank dit, too big too fail dat. De banken hebben de belastingbetaler genaaid en daarvoor zijn ze zelfs gesteund. Ze voelen zich groter dan God onderhand. Vandaar dat een bonus bij slechte prestaties gewoon doorgang vind, een miljoen meer of minder voelen ze toch niet. Compleet uit de hand gelopen zaak. Ik vind het best dat een directeur meer verdiend, maar de verhoudingen t.o.v de werkvloer of andere sectoren is compleet weg.
Ow ja, even over de norm: de banken zijn met hun eigen norm gekomen. De 2de kamer kan die norm niet aanscherpen, ze kunnen hooguit een moreel appél doen. Maar daar hebben de CEO's geen boodschap aan. Het zelfreinigend vermogen in deze sector bestaat gewoonweg niet. Erg gevaarlijk.
Bizar dat ze 't zomaar mogen. Jarenlang ben je verplicht om pensioen af te dragen en opeens 'besluiten' ze dat om de nullijn te houden (ondanks winst).quote:
Mwa in de gouden jaren werd er ook nagenoeg geen premie afgedragen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Bizar dat ze 't zomaar mogen. Jarenlang ben je verplicht om pensioen af te dragen en opeens 'besluiten' ze dat om de nullijn te houden (ondanks winst).
Binnenkort weer rellende jeugd en terreurgroepen die op politici en bankiers schieten : back to the eightiesquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
PvdA’er spekt portemonnee ING-top
Het was PvdA-prominent Lodewijk de Waal persoonlijk die ING-topman Jan Hommen een bonus van 1,25 miljoen euro heeft bezorgd.De prestaties van de bankier in 2010 werden door de overheidscommissaris en oud-vakbondsleider op een 9,2 gewaardeerd, waardoor Hommen boven op zijn reguliere loon nog eens 92 procent van zijn jaarsalaris cadeau krijgt.
![]()
Lodewijk de Waal Bovendien krijgt hij dit jaar een loonsverhoging van twee procent, terwijl een baliemedewerker bij de bank slechts een procent ontvangt.
In het krijt
De Tweede Kamer is woest over de zak geld die de ING-directeur incasseert. De bank staat op dit moment nog voor miljarden in het krijt bij de belastingbetaler. „Een idiote toestand”, reageerde PvdA-Kamerlid Plasterk. „Verplegers en leraren worden op de nullijn gezet. De bankiers lachen zich een kriek.” De VVD heeft er ’geen goed gevoel bij’, GroenLinks spreekt van een ’moreel faillissement’ en de PVV noemt de beloning ’om van te kotsen’
http://www.telegraaf.nl/b(...)NG-top__.html?p=25,1
Gaat lekker daar![]()
quote:
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:47 schreef Freak188 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:36 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Daar moet je de incompetente overheid op aanspreken; de banken hebben geen enkele wet overtreden.
Normen: in 2008 had Wouter Bos de banken bij hun ballen en wat deed hij? Hij gaf ze, zonder voorwaarden vooraf, een zak geld met de vriendelijke groet van de belastingbetaler. Je bent dus niet genaaid door de banken maar door de overheid.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef voice-over het volgende:
Ik wil niks meer te maken hebben met dat boeventuig. Ik ga mijn rekening opzeggen.
Misschien moet de hele top van de ING (inclusief commisarissen) maar tegen de muur worden gezet. Dan leren ze die praktijken wel snel af.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:56 schreef voice-over het volgende:
De ING-top is er voor verantwoordelijk dat er straks terreurgroepen in Nederland actief (kunnen) zijn die 'in naam van de bestolen burgers' deze schofterige bankiers executeert.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:56 schreef voice-over het volgende:
De ING-top is er voor verantwoordelijk dat er straks terreurgroepen in Nederland actief (kunnen) zijn die 'in naam van de bestolen burgers' deze schofterige bankiers executeert.
Mijn post ging daar helemaal niet over.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:39 schreef TheQuestioner het volgende:
Er is 3.2 miljard winst gemaakt
Dit levert de staat enorme bedragen op vanwege de lening en natuurlijk de inkomsten. WTF jankt hier iedereen over de 0.005%(minder zelfs) van de winst die naar een topman gaat die duidelijk het goed gedaan heeft
. Ook is de staatsteun een LENING en geen gift van de staat.
'
Het is hier wel echt diep triest gesteld.
geesteszieke mafketels blijven er altijd, natuurlijk. Anders was het wel de schuld van de volle maan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:56 schreef voice-over het volgende:
Dus jij vindt de door de overheid opgelegde prijsafspraken op de hypotheekmarkt een goede zaak ?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, dan kunnen ze weer gewoon dezelfde onverantwoordelijke risico's nemen als van voor de kredietcrisis.
Is dat een kunst? Lijkt me niet meer dan gezond verstand.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:02 schreef Ringo het volgende:
De kunst is, om niet te geloven wat bankiers je willen wijsmaken.
Ok, edited.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mijn post ging daar helemaal niet over.
Ik mis alleen nog even hoe de Tweede Kamer dit op zichzelf sympathieke voorstel bij de ING-bestuurders wil afdwingen. Netjes vragen werkt in het algemeen niet zo goed bij criminelen.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
CDA: ING-topman moet bonus terugstorten
DEN HAAG - De strengere regels die minister Jan Kees de Jager (Financiën) aankondigt voor bonussen van bankbestuurders moeten met terugwerkende kracht worden ingevoerd. Dat heeft zijn partij, het CDA zondag laten weten. De Jager wil dat banken die staatssteun krijgen geen extraatjes meer uitdelen aan de bestuurders, maar dit geldt niet voor banken die al steun hebben gekregen, zoals de ING. Het CDA vindt dat ook deze bank de bonussen moet teruggeven.
CDA-Kamerlid Elly Blanksma doet alvast een moreel beroep op de bestuurders van de ING om hun bonussen terug te storten
http://www.telegraaf.nl/b(...)storten__.html?p=2,1
Het eerste goede standpunt van het CDA
Contracten met terugwerkende kracht aanpassen vind ik aanzienlijk crimineler eigenlijk...quote:Op zondag 20 maart 2011 18:08 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik mis alleen nog even hoe de Tweede Kamer dit op zichzelf sympathieke voorstel bij de ING-bestuurders wil afdwingen. Netjes vragen werkt in het algemeen niet zo goed bij criminelen.
Dat ik het oude beleid afkeur wil niet zeggen dat ik elke nieuwe regel ondersteun. Het gaat erom dat voorkomen moet worden dat de risicio's die tot de kredietcrisis leidden niet meer genomen kunnen worden.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:30 schreef MisterSqueaky het volgende:
Dus jij vindt de door de overheid opgelegde prijsafspraken op de hypotheekmarkt een goede zaak ?
Dat is zo, daarentegen is het hún kunst om bij ons een grenzeloos vertrouwen te wekken.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:27 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Is dat een kunst? Lijkt me niet meer dan gezond verstand.
De bank moet de bonussen teruggeven?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
CDA: ING-topman moet bonus terugstorten
DEN HAAG - [...]Het CDA vindt dat ook deze bank de bonussen moet teruggeven. http://www.telegraaf.nl/b(...)storten__.html?p=2,1
Het eerste goede standpunt van het CDA
Deze criminelen leveren de staat wel extreem veel op, 3.2 miljard winst... Daarmee wordt zoveel belasting binnen gehaald dat de staat helemaal gek is dat ze dit aan banden willen leggen omdat ze toevallig een lening hebben uitstaanquote:Op zondag 20 maart 2011 18:08 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik mis alleen nog even hoe de Tweede Kamer dit op zichzelf sympathieke voorstel bij de ING-bestuurders wil afdwingen. Netjes vragen werkt in het algemeen niet zo goed bij criminelen.
Dat ben ik met je eens. Niet geheel toevallig is het hetzelfde kunstje dat de meesteroplichter in staat stelt over een periode van vele jaren op illegale wijzen aanzienlijke rijkdom te vergaren, en daar uiteindelijk vaak nog mee weg te komen ook.quote:Op zondag 20 maart 2011 19:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is zo, daarentegen is het hún kunst om bij ons een grenzeloos vertrouwen te wekken.
'The greatest trick the devil performed, was convincing the world he did not exist'quote:Op zondag 20 maart 2011 21:01 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Niet geheel toevallig is het hetzelfde kunstje dat de meesteroplichter in staat stelt over een periode van vele jaren op illegale wijzen aanzienlijke rijkdom te vergaren, en daar uiteindelijk vaak nog mee weg te komen ook.
quote:Op maandag 21 maart 2011 08:09 schreef BertV het volgende:
Ik wacht nu op het belletje van Jan Hommen.
Consumenten willen maar al te graag profiteren van die kunstjes; dat zijn toch ook de mensen die zich een tophypotheek laten aansmeren, zich op obscure beleggingsfondsen storten of voor een paar renteprocenten meer van bank wisselen. Alles onder het mom van: aan hen durf ik mijn geld wel toevertrouwen.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:01 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Niet geheel toevallig is het hetzelfde kunstje dat de meesteroplichter in staat stelt over een periode van vele jaren op illegale wijzen aanzienlijke rijkdom te vergaren, en daar uiteindelijk vaak nog mee weg te komen ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |