abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94332006
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:46 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk, daar ben je ondernemer voor. Ondertussen levert de ING ons geld op terwijl onze staatsbank alleen maar geld kost.
Ondernemer? Ondernemers kunnen falliet gaan, de ING blijkbaar niet. Daar zit em de fout. Systeembank dit, too big too fail dat. De banken hebben de belastingbetaler genaaid en daarvoor zijn ze zelfs gesteund. Ze voelen zich groter dan God onderhand. Vandaar dat een bonus bij slechte prestaties gewoon doorgang vind, een miljoen meer of minder voelen ze toch niet. Compleet uit de hand gelopen zaak. Ik vind het best dat een directeur meer verdiend, maar de verhoudingen t.o.v de werkvloer of andere sectoren is compleet weg.

Ow ja, even over de norm: de banken zijn met hun eigen norm gekomen. De 2de kamer kan die norm niet aanscherpen, ze kunnen hooguit een moreel appél doen. Maar daar hebben de CEO's geen boodschap aan. Het zelfreinigend vermogen in deze sector bestaat gewoonweg niet. Erg gevaarlijk.
pi_94333266
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:47 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Ondernemer? Ondernemers kunnen falliet gaan, de ING blijkbaar niet. Daar zit em de fout. Systeembank dit, too big too fail dat. De banken hebben de belastingbetaler genaaid en daarvoor zijn ze zelfs gesteund. Ze voelen zich groter dan God onderhand. Vandaar dat een bonus bij slechte prestaties gewoon doorgang vind, een miljoen meer of minder voelen ze toch niet. Compleet uit de hand gelopen zaak. Ik vind het best dat een directeur meer verdiend, maar de verhoudingen t.o.v de werkvloer of andere sectoren is compleet weg.

Ow ja, even over de norm: de banken zijn met hun eigen norm gekomen. De 2de kamer kan die norm niet aanscherpen, ze kunnen hooguit een moreel appél doen. Maar daar hebben de CEO's geen boodschap aan. Het zelfreinigend vermogen in deze sector bestaat gewoonweg niet. Erg gevaarlijk.
Bij slechte, verliesgevende prestaties, is er geen bonus voor de top. Ik zet er expliciet top bij omdat ik te lui ben om uit te zoeken in hoeverre er wel een variabele beloning is op de werkvloer.

De tweede kamer kan de norm zelf niet aanscherpen, echter indien zij deze niet toereikend acht kan zij wel regelgeving maken waarbij haar eisen wel worden ingewilligd.

Als je je woede ergens op wilt richten, doe het dan in de richting van de RvC.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 14:36:01 #33
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_94333361
quote:

[..]

Daar moet je de incompetente overheid op aanspreken; de banken hebben geen enkele wet overtreden.

Normen: in 2008 had Wouter Bos de banken bij hun ballen en wat deed hij? Hij gaf ze, zonder voorwaarden vooraf, een zak geld met de vriendelijke groet van de belastingbetaler. Je bent dus niet genaaid door de banken maar door de overheid.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_94334653
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 11:41 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Bizar dat ze 't zomaar mogen. Jarenlang ben je verplicht om pensioen af te dragen en opeens 'besluiten' ze dat om de nullijn te houden (ondanks winst).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:26:16 #35
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_94334865
Ik wil niks meer te maken hebben met dat boeventuig. Ik ga mijn rekening opzeggen.

Misschien moet de hele top van de ING (inclusief commisarissen) maar tegen de muur worden gezet. Dan leren ze die praktijken wel snel af.
pi_94335003
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:19 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bizar dat ze 't zomaar mogen. Jarenlang ben je verplicht om pensioen af te dragen en opeens 'besluiten' ze dat om de nullijn te houden (ondanks winst).
Mwa in de gouden jaren werd er ook nagenoeg geen premie afgedragen.
Don't get me wrong, maar we hebben allemaal te lang geprofiteerd. Wat niet is opgebouwd, kan ook niet worden uitgekeerd.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 17:35:20 #37
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_94339357
We hebben in Nederland al een aantal jaar de BIG BROTHER AWARD (verdiend door Opstelten gewonnen onlangs, de korpschef politie Rotterdam zal 'm volgende keer wel winnen). Nu wilde ik voorstellen een nieuwe prijs in the stellen;

DIKSTE OPGESTOKEN MIDDELVINGER AWARD

en de eerste genomineerde is duidelijk; de ING top.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 17:50:29 #38
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94339929
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
PvdA’er spekt portemonnee ING-top

Het was PvdA-prominent Lodewijk de Waal persoonlijk die ING-topman Jan Hommen een bonus van 1,25 miljoen euro heeft bezorgd. :|W De prestaties van de bankier in 2010 werden door de overheidscommissaris en oud-vakbondsleider op een 9,2 gewaardeerd, waardoor Hommen boven op zijn reguliere loon nog eens 92 procent van zijn jaarsalaris cadeau krijgt. :r

Lodewijk de Waal Bovendien krijgt hij dit jaar een loonsverhoging van twee procent, terwijl een baliemedewerker bij de bank slechts een procent ontvangt.

In het krijt
De Tweede Kamer is woest over de zak geld die de ING-directeur incasseert. De bank staat op dit moment nog voor miljarden in het krijt bij de belastingbetaler. „Een idiote toestand”, reageerde PvdA-Kamerlid Plasterk. „Verplegers en leraren worden op de nullijn gezet. De bankiers lachen zich een kriek.” De VVD heeft er ’geen goed gevoel bij’, GroenLinks spreekt van een ’moreel faillissement’ en de PVV noemt de beloning ’om van te kotsen’

http://www.telegraaf.nl/b(...)NG-top__.html?p=25,1

Gaat lekker daar |:( :')
Binnenkort weer rellende jeugd en terreurgroepen die op politici en bankiers schieten : back to the eighties
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  zaterdag 19 maart 2011 @ 17:56:52 #39
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_94340173
De ING-top is er voor verantwoordelijk dat er straks terreurgroepen in Nederland actief (kunnen) zijn die 'in naam van de bestolen burgers' deze schofterige bankiers executeert.
pi_94368449
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 11:41 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 14:36 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Daar moet je de incompetente overheid op aanspreken; de banken hebben geen enkele wet overtreden.

Normen: in 2008 had Wouter Bos de banken bij hun ballen en wat deed hij? Hij gaf ze, zonder voorwaarden vooraf, een zak geld met de vriendelijke groet van de belastingbetaler. Je bent dus niet genaaid door de banken maar door de overheid.
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef voice-over het volgende:
Ik wil niks meer te maken hebben met dat boeventuig. Ik ga mijn rekening opzeggen.

Misschien moet de hele top van de ING (inclusief commisarissen) maar tegen de muur worden gezet. Dan leren ze die praktijken wel snel af.
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:56 schreef voice-over het volgende:
De ING-top is er voor verantwoordelijk dat er straks terreurgroepen in Nederland actief (kunnen) zijn die 'in naam van de bestolen burgers' deze schofterige bankiers executeert.
:') Er is 3.2 miljard winst gemaakt 8)7 Dit levert de staat enorme bedragen op vanwege de lening en natuurlijk de inkomsten. WTF jankt hier iedereen over de 0.005%(minder zelfs) van de winst die naar een topman gaat die duidelijk het goed gedaan heeft :|W . Ook is de staatsteun een LENING en geen gift van de staat. :') '

Het is hier wel echt diep triest gesteld.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheQuestioner op 20-03-2011 14:52:59 ]
  zondag 20 maart 2011 @ 11:40:41 #41
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94368467
quote:
;)

NLers blijven allemaal braaf met dat oranje pasje betalen omdat ze er ook de lening voor hun huis hebben lopen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 maart 2011 @ 11:48:15 #42
862 Arcee
Look closer
pi_94368699
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:39 schreef TheQuestioner het volgende:
:') Er is 3.2 miljard winst gemaakt 8)7 Dit levert de staat enorme bedragen op vanwege de lening en natuurlijk de inkomsten. WTF jankt hier iedereen over de 0.005%(minder zelfs) van de winst die naar een topman gaat die duidelijk het goed gedaan heeft :|W . Ook is de staatsteun een LENING en geen gift van de staat. :') '

Het is hier wel echt diep triest gesteld.
Mijn post ging daar helemaal niet over. w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_94369143
quote:
geesteszieke mafketels blijven er altijd, natuurlijk. Anders was het wel de schuld van de volle maan.
pi_94370101
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, dan kunnen ze weer gewoon dezelfde onverantwoordelijke risico's nemen als van voor de kredietcrisis. ^O^
Dus jij vindt de door de overheid opgelegde prijsafspraken op de hypotheekmarkt een goede zaak ?
  zondag 20 maart 2011 @ 13:02:10 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_94371167
De kunst is, om niet te geloven wat bankiers je willen wijsmaken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_94372173
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:02 schreef Ringo het volgende:
De kunst is, om niet te geloven wat bankiers je willen wijsmaken.
Is dat een kunst? Lijkt me niet meer dan gezond verstand.
pi_94376129
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Mijn post ging daar helemaal niet over. w/
Ok, edited.
  zondag 20 maart 2011 @ 18:04:23 #48
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94383673
CDA: ING-topman moet bonus terugstorten

DEN HAAG - De strengere regels die minister Jan Kees de Jager (Financiën) aankondigt voor bonussen van bankbestuurders moeten met terugwerkende kracht worden ingevoerd. Dat heeft zijn partij, het CDA zondag laten weten. De Jager wil dat banken die staatssteun krijgen geen extraatjes meer uitdelen aan de bestuurders, maar dit geldt niet voor banken die al steun hebben gekregen, zoals de ING. Het CDA vindt dat ook deze bank de bonussen moet teruggeven.

CDA-Kamerlid Elly Blanksma doet alvast een moreel beroep op de bestuurders van de ING om hun bonussen terug te storten

http://www.telegraaf.nl/b(...)storten__.html?p=2,1

Het eerste goede standpunt van het CDA :D
pi_94383808
quote:
6s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

DEN HAAG - De strengere regels die minister Jan Kees de Jager (Financiën) aankondigt voor bonussen van bankbestuurders moeten met terugwerkende kracht worden ingevoerd. Dat heeft zijn partij, het CDA zondag laten weten. De Jager wil dat banken die staatssteun krijgen geen extraatjes meer uitdelen aan de bestuurders, maar dit geldt niet voor banken die al steun hebben gekregen, zoals de ING. Het CDA vindt dat ook deze bank de bonussen moet teruggeven.

CDA-Kamerlid Elly Blanksma doet alvast een moreel beroep op de bestuurders van de ING om hun bonussen terug te storten

http://www.telegraaf.nl/b(...)storten__.html?p=2,1

Ik mis alleen nog even hoe de Tweede Kamer dit op zichzelf sympathieke voorstel bij de ING-bestuurders wil afdwingen. Netjes vragen werkt in het algemeen niet zo goed bij criminelen.
pi_94384271
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:08 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik mis alleen nog even hoe de Tweede Kamer dit op zichzelf sympathieke voorstel bij de ING-bestuurders wil afdwingen. Netjes vragen werkt in het algemeen niet zo goed bij criminelen.
Contracten met terugwerkende kracht aanpassen vind ik aanzienlijk crimineler eigenlijk...
Maar ach. Zolang ING de pensioenen bevriest en het normale personeel geen verhogingen of kerstpakket gunt mag de directie best wel wat klapjes ;)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 maart 2011 @ 18:24:31 #51
862 Arcee
Look closer
pi_94384452
quote:
3s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:30 schreef MisterSqueaky het volgende:
Dus jij vindt de door de overheid opgelegde prijsafspraken op de hypotheekmarkt een goede zaak ?
Dat ik het oude beleid afkeur wil niet zeggen dat ik elke nieuwe regel ondersteun. Het gaat erom dat voorkomen moet worden dat de risicio's die tot de kredietcrisis leidden niet meer genomen kunnen worden.

Oh, als Hommen 2,6 miljoen euro salaris zou ontvangen en geen bonus, zou het dan geen probleem zijn voor de mensen die zo lopen te steigeren over zijn bonus?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 20 maart 2011 @ 19:13:04 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_94386421
quote:
Op zondag 20 maart 2011 13:27 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Is dat een kunst? Lijkt me niet meer dan gezond verstand.
Dat is zo, daarentegen is het hún kunst om bij ons een grenzeloos vertrouwen te wekken.
pi_94391088
quote:
6s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

DEN HAAG - [...]Het CDA vindt dat ook deze bank de bonussen moet teruggeven. http://www.telegraaf.nl/b(...)storten__.html?p=2,1

De bank moet de bonussen teruggeven? :?
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:08 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Deze criminelen leveren de staat wel extreem veel op, 3.2 miljard winst... Daarmee wordt zoveel belasting binnen gehaald dat de staat helemaal gek is dat ze dit aan banden willen leggen omdat ze toevallig een lening hebben uitstaan 8)7
pi_94392138
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 19:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is zo, daarentegen is het hún kunst om bij ons een grenzeloos vertrouwen te wekken.
Dat ben ik met je eens. Niet geheel toevallig is het hetzelfde kunstje dat de meesteroplichter in staat stelt over een periode van vele jaren op illegale wijzen aanzienlijke rijkdom te vergaren, en daar uiteindelijk vaak nog mee weg te komen ook. ;)
pi_94404153
Al mijn bankzaken gaan via de ING... volgende week ga ik daar alles wegtrekken.... Belachelijke zooi daar.....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_94405764
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:01 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Niet geheel toevallig is het hetzelfde kunstje dat de meesteroplichter in staat stelt over een periode van vele jaren op illegale wijzen aanzienlijke rijkdom te vergaren, en daar uiteindelijk vaak nog mee weg te komen ook. ;)
'The greatest trick the devil performed, was convincing the world he did not exist'
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94406268
Ik begrijp niet dat de lonen niet worden verhoogd van alle medewerkers als het bedrijf winst maakt. De mensen die in het kleine kubus-kantoortje werken zijn pas de veroorzakers van die winst.
  maandag 21 maart 2011 @ 08:09:09 #58
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94408613
Het tegenargument is dat bijv. amerikaanse bankiers veel meer bonus krijgen, en dat de hoogte van deze Nederlandse beloningen wettelijk zijn vastgesteld.

Een beetje; "zij springen in de sloot, dan mogen wij best in een flinke plas stampen"

Ook ik heb mij vriendin overtuigd om haar oranje pasje in te ruilen voor een pas van de ASN of Triodos. Ik wacht nu op het belletje van Jan Hommen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_94408743
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:09 schreef BertV het volgende:
Ik wacht nu op het belletje van Jan Hommen.
:o

Ik hoop dat je engelengeduld hebt. ;)
  maandag 21 maart 2011 @ 08:26:37 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_94408832
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:01 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Consumenten willen maar al te graag profiteren van die kunstjes; dat zijn toch ook de mensen die zich een tophypotheek laten aansmeren, zich op obscure beleggingsfondsen storten of voor een paar renteprocenten meer van bank wisselen. Alles onder het mom van: aan hen durf ik mijn geld wel toevertrouwen.
Het hele systeem (wij & ons heerlijke leventje) is van de financiële sector afhankelijk, ermee verweven. We kunnen niet anders dan zeggen: we geloven u. Anders stort het systeem in elkaar. Dat snappen bankiers al dondersgoed sinds hun beroep bestaat.
Het is alleen dat de transparantie en de macht van de media zijn toegenomen en daarmee onze kennis van wat er achter de schermen gebeurt. De goochelaar blijkt een ordinaire oplichter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')