abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94458155
books, je vind precies de bewoording die ik zocht! :*
het is bezitterigheid en dwang, toegepast op mijn kinderen en dat wil ik niet hebben idd. daarnaast ook een vertrouwenskwestie, ervaring heeft geleerd dat als wij vooraf zeggen "dit willen we niet dat jullie doen", sommigen dan tegen ons zeggen "ok, zullen we niet doen" en het vervolgens gewoon toch doen.

en toch snap ik de discussie niet zo goed. want ieder gezin (plus de 'near and dear' die erbij horen) is anders. dus wat voor de een prima werkt is voor de ander wellicht een verschrikking die vreselijk werkt. dat kan toch?

ik vind mijn kinders trouwens nog te klein om alleen uit slapen te gaan bij de familie. iedereen woont uren rijden ver, ik die het gewoon niet zitten nog. wat als ze opeens niet meer willen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94458160
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:05 schreef Stiemie het volgende:
Weet je het zal me echt een worst zijn of anderen hun kind in hun bed laten slapen. Ik moet er zelf niet aan denken, dus ik doe het niet. Maar ja ik doe vast ook dingen die anderen idioot vinden.

De wc deur is bij ons vaak open (niet als we visite hebben hoor dus wees gerust :P ) en we douchen regelmatig samen met de kinderen. Bloot is bij ons heel gewoon en dat gaat vast veranderen als ze ouder worden, maar dat geven ze dan vanzelf wel aan. :)
Ik douche zeer regelmatig met onze 3 kinderen. Maar mijn punt was dat ik het gek zou vinden als de opa's en oma's samen met de kinderen zouden douchen.

Ik vind het echt genieten om met z'n allen onder de douche te staan.
pi_94458195
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:11 schreef Books het volgende:
Draaijer daar zijn wij ook een groot voorstander van hoor. Vanaf het begin af en zijn wij heel duidelijk in het praten geweest en uitleggen van we gaan straks boodschappen doen (bijvoorbeeld) en daarna een boterham eten en ik heb eigenlijk nooit echt kinderen die ergens heel moeilijk over doen omdat ze weten waar ze aan toe zijn. Behalve het slapen van de oudste houden wij en noem ons maar ouderwets van een soort van orde en mensen vinden ons soms best streng maar ik zie het meer als duidelijkheid. Als je bijv. met je avondeten gaat gooien krijg je je bord niet meer terug (wel nog een bakje kwark erna als het lukt en anders jammer dan). Aan tafel blijf je zitten en als je opstaat dan is er een mooie traptree om twee of vier minuten te gaan denken waarom je loopt te fladderen onder het eten. Dus eigenlijk nooit problemen onder etenstijd.
Same here en het werkt perfect.
Het helpt ook als we zeggen dat we veel visite krijgen. We bespreken eigenlijk alles. Super gezellig en kinderen gaan er op een gegeven moment ook vragen over stellen
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:15:27 #94
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94458209
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:09 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Doen wij ook. Ik geef de oudste ook constante de optie te kiezen. Kom we gaan slapen, wil je lopen of zal ik je tillen. Wil je een rok of een broek. Op deze manier hebben we ook zelden strijd, omdat zij het idee heeft te mogen kiezen. Geeft heel veel rust. Yade gaat om 18:30 ook naar bed, en is om 8 uur uit zichzelf wakker, we hebben mazzel wat dat betreft. En Jasmin is ook stips 8 uur wakker. Beiden hebben ook ALTIJD in bed geslapen, nooit in de box of op schoot of in de kamer. Nee dat is niet waar, Yade heeft 2 nachtjes bij ons op de kamer geslapen toen ze uit het ziekenhuis kwam omdat ik bang was dat ze weer zou stoppen met ademen. Zij sliep niet ok, en wij niet, en het was hoe dan ook max een weekje geweest.
Dat dus en wij hebben ze ook altijd in hun wieg (die wel bij ons op de kamer stond tegen ons bed aan) en later bed te slapen gelegd en nooit beneden. Komt een beetje uit het feit dat ik een familielid heb waarbij je niet mocht praten als je op visite kwam omdat de klein lag te slapen in de box of kinderwagenbak en als je al mocht praten dan was het fluisterend (mede daardoor sliepen ze altijd boven).
pi_94458270
pfrrr over aannames gesproken, mijn dochter slaapt anders gewoon op haar eigen kamer.
Ik vind alleen dat opmerkingen als 'we leven niet meer in de middeleeuwen'bijvoorbeeld. niet relevant zijn. En dan als antwoord krijgen dat ik tussen de regels doorlees? Wie hangt hier nou de vrouw uit dan?

en wtf is een shizo :')
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:19:23 #96
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94458289
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:14 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het helpt ook als we zeggen dat we veel visite krijgen. We bespreken eigenlijk alles. Super gezellig en kinderen gaan er op een gegeven moment ook vragen over stellen
Dat vind ik nu met de oudste zo leuk. Je krijgt echt gesprekken en dan niet op het niveau van kijk ik zie een boot ziet u hem ook. Nee kijk daar gaat een schip net als tante J. en oom R. en dat zijn ze niet hoor, want die heeft een andere stuurhut of kijk in dat schip kunnen containers en daar vaart oom A. weer mee he? Zulke gesprekken en ik vind het heerlijk en tv hebben wij trouwens ook eigenlijk nooit aan overdag. Wij hebben twee knutselkasten/puzzels/boekjes/littlepeople en dat is het.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:19:25 #97
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94458291
Ieder z'n ding toch? Ik vind het geen probleem, onze kinderen slapen ook regelmatig bij ons in bed. Als ze 's nachts wakker worden mogen ze altijd bij ons komen liggen. En 's morgens komen ze onze kamer binnen en kruipen er altijd bij, gezellig juist. Vanmorgen lagen we dus met z'n vijven in bed. ;) En naarmate ze ouder worden, neemt dat vanzelf af. Onze oudste wordt alleen wakker 's nachts als ze ziek is oid.

Normaal gesproken ga ik ook iedere avond met de twee meiden in bad. Gewoon voor de gezelligheid. Ik douche elke ochtend, maar zij (en ik) vinden het leuk. Mijn man gaat soms ook met ze in bad, waarom niet? Ze zijn nu 5 1/2 en 2 1/2.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_94458321
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:15 schreef Books het volgende:

[..]

Dat dus en wij hebben ze ook altijd in hun wieg (die wel bij ons op de kamer stond tegen ons bed aan) en later bed te slapen gelegd en nooit beneden. Komt een beetje uit het feit dat ik een familielid heb waarbij je niet mocht praten als je op visite kwam omdat de klein lag te slapen in de box of kinderwagenbak en als je al mocht praten dan was het fluisterend (mede daardoor sliepen ze altijd boven).
Als 1 van onze kinderen 's-nacht aan het huilen is en die stopt niet na enkele minuten dan gaan we erheen en kijken wat er aan de hand is, maar dat doen we zoveel mogelijk prikkel arm. Dus we praten niet.

Als ze slapen, dan kan je een kanon laten afgaan en ze slapen gewoon door. Met oud & nieuw wilde de oudste vuurwerk zien. Ik ben 5 minuten bezig geweest om ons ventje wakker te maken :)
Na het vuurwerk ~12.45 uur ging hij gewoon weer heerlijk slapen
pi_94458367
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:18 schreef Kleurdoos het volgende:
pfrrr over aannames gesproken, mijn dochter slaapt anders gewoon op haar eigen kamer.
Ik vind alleen dat opmerkingen als 'we leven niet meer in de middeleeuwen'bijvoorbeeld. niet relevant zijn. En dan als antwoord krijgen dat ik tussen de regels doorlees? Wie hangt hier nou de vrouw uit dan?

en wtf is een shizo :')
:O
  Moderator dinsdag 22 maart 2011 @ 09:25:20 #100
5428 crew  miss_sly
pi_94458413
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Blijkbaar begrijp je het nog steeds niet. Niemand zegt dat jij je kind niet in je bed mag laten slapen. Moet je gewoon lekker doen!

Misschien ben je heel vrij met je kinderen. Prima! Dat is toch de keuze van iedereen.

Maar dat "vrouwelijke" gedoe van het zogenaamd tussen de regels doorlezen etc.. blegh :r
Wat er letterlijk staat zijn de feiten, al dan niet hypothetisch. Heb je daar een apart gevoel bij, controleer dat gevoel door er een vraag over te stellen. Assumption is the mother of all fuckups!

Deze post zal wel wat stof doen opwaaien :(
Ze zegt zelf lettelrijk (Sil dan) dat ze het wel veroordelend bedoelt. En dat vind ik onnodig. Ik veroordeel niemand om ze hun kind niet bij hun in bed willen laten liggen, maar het omgekeerde is ook niet nodig. Gewoon verschil van inzicht en opvoeding, waarbij geen van beide de betere is.

Jij veroordeelt het ook letterlijk, en ook dat vind ik onnodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:30:43 #101
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94458534
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik douche zeer regelmatig met onze 3 kinderen. Maar mijn punt was dat ik het gek zou vinden als de opa's en oma's samen met de kinderen zouden douchen.

Ik vind het echt genieten om met z'n allen onder de douche te staan.
Wat mij betreft is bij de opa's en oma's ook geen probleem hoor. Zolang ze zelf niet aangeeft dat ze het niks vindt, is het wat mij betreft ok
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:33:49 #102
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94458601
Merk trouwens nu dat onze vierjarige wel vaker zelf wil douchen en dat is prima ze geeft het zelf aan en krijgt daar ook de ruimte in. Wij zijn wel in de buurt maar ze wil wat minder snel mee onder de douche. Voorheen kwam ze heel snel als ze de douchedeur maar hoorde al aanrennen half uitkledend om maar mee te kunnen en het wordt rond deze leeftijd minder nou prima...
  Moderator dinsdag 22 maart 2011 @ 09:45:32 #103
5428 crew  miss_sly
pi_94458816
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:14 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat doen wij ook, evenals het laten kiezen zoals Silmarwen aangeeft. En toch slaapt ze ook regelmatig bij ons in bed. Het is niet de ene of de andere methode, het kan zomaar een mengeling van allerlei verschillende zaken zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94459205
Tyler slaapt nooit bij ons in bed omdat hij dat niet wil. Blijft misschien 2 seconden liggen en gaat er dan vandoor.
Ik denk dat het door het ziekenhuis komt, dat hij dat zo gewend is. Is ook niet vaak nodig geweest, meestal slaapt hij goed door.
Toen hij bij mijn ouders was, ging hij daar soms wel bij hun in bed, heb ik geen probleem mee.

Kim slaapt juist wel vaker bij ons, of 1 van ons in bed. De ander ligt dan op haar 1 persoonsbed.
Soms begint ze zelfs in ons bed en hevelen we haar dan over als wij naar bed gaan.
Ze heeft het dan echt nodig.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:29:50 #105
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94459805
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:11 schreef Books het volgende:
Draaijer daar zijn wij ook een groot voorstander van hoor. Vanaf het begin af en zijn wij heel duidelijk in het praten geweest en uitleggen van we gaan straks boodschappen doen (bijvoorbeeld) en daarna een boterham eten en ik heb eigenlijk nooit echt kinderen die ergens heel moeilijk over doen omdat ze weten waar ze aan toe zijn. Behalve het slapen van de oudste houden wij en noem ons maar ouderwets van een soort van orde en mensen vinden ons soms best streng maar ik zie het meer als duidelijkheid. Als je bijv. met je avondeten gaat gooien krijg je je bord niet meer terug (wel nog een bakje kwark erna als het lukt en anders jammer dan). Aan tafel blijf je zitten en als je opstaat dan is er een mooie traptree om twee of vier minuten te gaan denken waarom je loopt te fladderen onder het eten. Dus eigenlijk nooit problemen onder etenstijd.
Wij doen het exact zo. Aan acties zitten consequencies en wij zijn enorm consequent in onze acties. :D Drie keer waarschuwen en dan is het klaar.. Bij ons moet ze tegen de hal deur aanzitten en moet ze even nadenken. Ze krijgt eventueel wel een toetje, als dat weer klieren is, is dat ook klaar. 's Ochtends vertel ik wat we die ochtend gaan doen, en voor het dutje wat we 's middags gaan doen et cetera. En als we naar de dierentuin gaan op zondag vertel ik dat donderdag bijvoorbeeld al, zelfde met vakanties en logeren. Zo is er altijd duidelijkheid en dat lijkt Yade iig heel fijn te vinden. We doen ook geen dwang met eten, een hapje proeven, lust je het niet, prima dan wil ik best een cracker pakken ofzo. Wil je gewoon niet eten, dan niet, dan heb je honger.
Knut en ik voeden veel al op zoals wij ook opgevoed zijn eigenlijk.

Huilen in bed, troosten wij ook prikkelarm. Even knuffelen, kusje en klaar. We hebben 2 of 3 keer gehad met Yade dat ze echt overstuur was. Dan even uit bed, wat drinken, knuffelen op de bank en zeggen dat we zo weer naar bed gaan. Vijf minuten later is het dan goed.

Overigens:
veroordelend
1) Afkeurend

Ik keur het ook af, en dus veroordeel ik het. En iedereen oordeelt en veroordeelt, ga me nou alsjeblieft niet zeggen dat jij dat niet doet. En ik heb ook nooit gezegd dat mijn manier beter is, ieder voor zich.
pi_94459965
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:29 schreef Silmarwen het volgende:

Overigens:
veroordelend
1) Afkeurend

Ik keur het ook af, en dus veroordeel ik het. En iedereen oordeelt en veroordeelt, ga me nou alsjeblieft niet zeggen dat jij dat niet doet. En ik heb ook nooit gezegd dat mijn manier beter is, ieder voor zich.
het zal best dat iedereen oordeelt en veroordeelt. gelukkig voelt niet iedereen zich geroepen dat dan te pas en te onpas de wereld in te gooien :{

lekkere discussie zo weer. zo heerlijk aardig en begripvol naar elkaar toe...

dat iedereen de vrijheid heeft om een mening te hebben wil nog niet zeggen dat het gepast is om dat altijd en overal te spuien.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:36:32 #107
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94459985
Nog een kleine toevoeging op wat wij ook doen als de tijd nog te ver overbrugbaar is zeg maar. E. is in augustus jarig en vanaf die dag kregen wij in 2010 iedere dag de vraag van ben ik morgen jarig van K. Toen hebben we samen een groot papier gepakt, vakjes gemaakt, een rolletjes stikkertjes van meer dan 100 (lang leve de action) ernaast gehangen en iedere avond mocht ze met papa een stickertje plakken en nooit de vraag meer gehad wanneer het de zevende van november was. Wij ging onlangs ook twee weken op de wintersport en papa kon maar een week mee, daarna waren we een paar dagen met zijn drietjes (E., K. en ik) en daarna kwam mijn nichtje met het vliegtuig. Ook een soort kalender gemaakt en het was helemaal duidelijk. Kleuren kent ze goed dus ze wist precies wanneer papa er was, wanneer P. er was en wanneer we met zijn drietjes waren en wanneer we naar huis gingen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:38:22 #108
54772 Silmarwen
pi_94460030
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:35 schreef simmu het volgende:

[..]

het zal best dat iedereen oordeelt en veroordeelt. gelukkig voelt niet iedereen zich geroepen dat dan te pas en te onpas de wereld in te gooien :{

lekkere discussie zo weer. zo heerlijk aardig en begripvol naar elkaar toe...

dat iedereen de vrijheid heeft om een mening te hebben wil nog niet zeggen dat het gepast is om dat altijd en overal te spuien.
Hey, er werd een vraag gesteld en ik geef antwoord. Ticoo vindt dat vervolgens veroordelend, terwijl ik enkel zei wat ik er van vond, ik zei niet dat ik het afkeurde naar andere toe, dat werd mij verweten vervolgens.

Anyways, ik heb nog wel andere dingen te doen dan in een zinloze circelredernatie te blijven hangen hier.
pi_94460033
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:29 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Wij doen het exact zo. Aan acties zitten consequencies en wij zijn enorm consequent in onze acties. :D Drie keer waarschuwen en dan is het klaar.. Bij ons moet ze tegen de hal deur aanzitten en moet ze even nadenken. Ze krijgt eventueel wel een toetje, als dat weer klieren is, is dat ook klaar. 's Ochtends vertel ik wat we die ochtend gaan doen, en voor het dutje wat we 's middags gaan doen et cetera. En als we naar de dierentuin gaan op zondag vertel ik dat donderdag bijvoorbeeld al, zelfde met vakanties en logeren. Zo is er altijd duidelijkheid en dat lijkt Yade iig heel fijn te vinden. We doen ook geen dwang met eten, een hapje proeven, lust je het niet, prima dan wil ik best een cracker pakken ofzo. Wil je gewoon niet eten, dan niet, dan heb je honger.
Knut en ik voeden veel al op zoals wij ook opgevoed zijn eigenlijk.

Huilen in bed, troosten wij ook prikkelarm. Even knuffelen, kusje en klaar. We hebben 2 of 3 keer gehad met Yade dat ze echt overstuur was. Dan even uit bed, wat drinken, knuffelen op de bank en zeggen dat we zo weer naar bed gaan. Vijf minuten later is het dan goed.

Overigens:
veroordelend
1) Afkeurend

Bij ons moeten ze met het eten ook minimaal 1 hapje nemen, Heb je daarna geen zin.. Prima, dan ook geen alternatief. Heb je in de nacht trek, dan moet je toch echt wachten tot ontbijt. Nu we er zo relaxed mee omgaan (maar wel consequent) eten de kinderen opeens wel :)
pi_94460092
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:38 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Hey, er werd een vraag gesteld en ik geef antwoord. Ticoo vindt dat vervolgens veroordelend, terwijl ik enkel zei wat ik er van vond, ik zei niet dat ik het afkeurde naar andere toe, dat werd mij verweten vervolgens.

Anyways, ik heb nog wel andere dingen te doen dan in een zinloze circelredernatie te blijven hangen hier.
antwoord geven is iets anders dan zeggen "ik oordeel en veroordeel en keur het af" :*
als je niet wil dat zulks je verweten wordt, dan moet je het niet zo zeggen! hou het dan gewoon op "zo doen wij het"

en heej; met mij heb je geen discussie hoor. ik stoor me alleen wel aan de toon die door sommigen hier (van beide 'kampen') gebruiken. er *is* geen enige juiste manier en het siert iemand niet om een ander te veroordelen op hoe zij het doen.
pi_94460094
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:36 schreef Books het volgende:
Nog een kleine toevoeging op wat wij ook doen als de tijd nog te ver overbrugbaar is zeg maar. E. is in augustus jarig en vanaf die dag kregen wij in 2010 iedere dag de vraag van ben ik morgen jarig van K. Toen hebben we samen een groot papier gepakt, vakjes gemaakt, een rolletjes stikkertjes van meer dan 100 (lang leve de action) ernaast gehangen en iedere avond mocht ze met papa een stickertje plakken en nooit de vraag meer gehad wanneer het de zevende van november was. Wij ging onlangs ook twee weken op de wintersport en papa kon maar een week mee, daarna waren we een paar dagen met zijn drietjes (E., K. en ik) en daarna kwam mijn nichtje met het vliegtuig. Ook een soort kalender gemaakt en het was helemaal duidelijk. Kleuren kent ze goed dus ze wist precies wanneer papa er was, wanneer P. er was en wanneer we met zijn drietjes waren en wanneer we naar huis gingen.
Wij gebruiken magneetjes, maar ik kan me voorstellen dat 100 mageneetjes teveel ruimte in zullen nemen haha
Wij gebruiken de mageneetjes ook om "succes" te tellen. Voor zindelijkheidstraining en dat gaat mega goed
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:42:50 #112
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94460151
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

Bij ons moeten ze met het eten ook minimaal 1 hapje nemen, Heb je daarna geen zin.. Prima, dan ook geen alternatief. Heb je in de nacht trek, dan moet je toch echt wachten tot ontbijt. Nu we er zo relaxed mee omgaan (maar wel consequent) eten de kinderen opeens wel :)
Wij hebben van het eten nooit een probleem gemaakt en ze krijgen iedere maaltijd gewoon een bordje en soms is het leeg, soms half leeg en soms zijn er drie hapjes af so be it!

Hun keuze en nee het zijn geen snoeperds. Het enige wat ze vaak eten tussendoor is druifjes, tomaatjes etc. Ze houden niet van zoet. Laatst was er op school een onderzoek door een student over eten en snoepen en die kwam ook testen door kinderen te laten kiezen tussen snoepaardbeitjes, snoepbanaantjes en snoepdruifjes en het echte fruit en die van mij lieten de snoepjes liggen en gingen er met het echte vandoor. Erg interessante PWS overigens die ik later toegemaild kreeg. Hij ging in zijn geheel over E-nummers en dergelijke...

Om een uur of vier maak ik altijd een bordje fruit (eten vaak rond zeven uur pas door manliefs werk) en dan gaan er twee bananen, twee mandarijnen en een appel,kiwi oid in en dat gaat schoon op. Echte fruiteters dus...
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:45:36 #113
54772 Silmarwen
pi_94460219
Yade heeft perioden dat ze alles op eet, en perioden dat ze niets eet. Ze heeft een koemelk en lactose vrij dieet dus veel snoepgoed etc mag ze niet eens. Soms krijgt ze een stukje pure chocola, en ze krijgt elke dag een beker met soya en een smaakje. Verder is ze ook dol op fruit, en ze eet zo 2 peren op of een grote bak met druifjes. Hoop dat Jasmin dat ook doet.
pi_94460346
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:42 schreef Books het volgende:

[..]

Wij hebben van het eten nooit een probleem gemaakt en ze krijgen iedere maaltijd gewoon een bordje en soms is het leeg, soms half leeg en soms zijn er drie hapjes af so be it!

Hun keuze en nee het zijn geen snoeperds. Het enige wat ze vaak eten tussendoor is druifjes, tomaatjes etc. Ze houden niet van zoet. Laatst was er op school een onderzoek door een student over eten en snoepen en die kwam ook testen door kinderen te laten kiezen tussen snoepaardbeitjes, snoepbanaantjes en snoepdruifjes en het echte fruit en die van mij lieten de snoepjes liggen en gingen er met het echte vandoor. Erg interessante PWS overigens die ik later toegemaild kreeg. Hij ging in zijn geheel over E-nummers en dergelijke...

Om een uur of vier maak ik altijd een bordje fruit (eten vaak rond zeven uur pas door manliefs werk) en dan gaan er twee bananen, twee mandarijnen en een appel,kiwi oid in en dat gaat schoon op. Echte fruiteters dus...
Bij ons wordt er ook niet gesnoept. De kinderen eten minimaal 2 stuks fruit per dag. Soms maken we een grote fruitshake ipv het moeten eten van fruit. Beide gaat goed.

Op school met verjaardagen maken wij altijd iets origineels en daarin zitten dan "verantwoorde" snoepjes zoals rozijnen etc. Maar tegenwoordig maakt een kind zich daar op school niet echt populair mee. Iedereen wil natuurlijk een zak snoep en vervolgens stuiteren die kinderen als dwazen door de klas.

Wat doen jullie met betrekking tot tv en computer gebruik?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:52:22 #115
54772 Silmarwen
pi_94460416
Yade kijkt op het moment eigenlijk teveel tv. Is er ingeslopen toen ik zwanger was van Jasmin. Zou minder moeten zijn. We kijken tussen de middag weleens samen een filmpje ofzo, en als ze uit de PSZ komt mag ze Mickey Mouse en Bob de Bouwer kijken. Ik wil ook minimaal 2 keer per week knutselen en nu het lekker weer is, lekker buiten wandelen, alhoewel dat niet altijd handig gaat met Jasmins slaap en voedingstijden. Verder lezen we veel samen en puzzelen we ook veel of met de Barbies.

PC mag ze niet aanzitten en heeft ze ook niet achter gezeten behalve om filmpje te kijken van toen ze nog kleiner was.
pi_94460469
fruit is hier (gelukkig) ook populair. tv kijken mag ongeveer een uurtje per dag meestal, alhoewel dat ook wel een tikkie afhankelijk is van de situatie. als ze bv ziek is mag ze van mij best op de bank met een dekentje veel meer tvkijken.

ze heeft haar eigen laptop en moet van mijn compu afblijven. de rest is (alweer) omstreden. er wordt ons geregeld verteld dat we een webcam *moeten* nemen en ik vertik het. ik snap dat dat leuk is voor opa, maar ik vind selene veel te jong (en veel te bijdehand) om daar aan te beginnen. pech voor ze dus.
pi_94460578
Pepijn kijkt tv.. dagelijks... meestal dingen als nickjr, maar ook de dvd's van "er was eens de mens" en "er was eens het leven" of disney films zijn een groot succes hier.

Speelt spelletjes op computer, nintendo ds en smartphone. Dingen als ambrasoft (leespellen voor de basisschool), autoracen, pluk van de petteflet, angry birds, rush hour...

Tv zou wel iets minder mogen, maar de rest gaat om hooguit een half uurtje per dag. En zolang dat beschaafde en liefst enigsinds leerzame spellen zijn heb ik daar geen probleem mee.
pi_94460653
selene is trouwens dol op natuurdocu's en kookprogramma's! een tijdje terug was er een geweldig programma wat beide combineerde. die gast ging dan eerst zelf zijn visje vangen en die dan lekker koken :Y) zalige tv wat we dan fijn saampjes kijken *O*
pi_94460672
mijn tv tijd telt trouwens ook als haar tvtijd, dus ik kijk zelden tv overdag. soms wel sneu, aangezien ik graag het beursnieuws en specials op rtl 7 kijk ;(
pi_94462257
Wij hebben geen tv-aansluiting :+

Wel DVD's en Leander mag Bob de bouwer kijken de eerste tijd van het slaapje van Florian
(dan komt hij ook even bij) en vaak als ik aan het koken ben.
Elke dag gaan we minstens een half uur de speeltuin in, vaak langer. (met dit weer zitten we er vanaf dat Florian wakker wordt tot ik moet koken)
En dan wacht ik binnen even af of ze op het speelgoed duiken of dat ze moe en huilerig zijn. In het laatste geval zitten ze voor de tv :)

Ik gebruik het voor de kinderen én voor mezelf als rustmomentje.

Eten 's avonds gebeurt aan tafel. Als je niet wilt eten zit je wel aan tafel en dan wacht je tot de rest klaar is :) (Dat is soms best moeilijk voor mijn peuter ;) )
Lunchen en ontbijten doen we op dit moment nog wat om de beurt... ivm met verschillende slaaptijden ed (en beide kinderen en Tara worden wakker met enorme trek) Ook lunch en ontbijt gebeurt wel aan tafel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')