abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94457230
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:19 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik heb je anders welgeteld 6 keer in de verdediging zien schieten. En dan heb ik het nog niet eens over de steken onder water die je toch even moet geven aan de ouders die het wel doen (we leven niet in de middeleeuwen, tot welke leeftijd 18? etc)

De vorige keren dacht ik dat het aan je hormonen lag, maar ik geloof nu dat je toch van nature een tactloze en alleswetende botte hork bent.
OMG wat een aannames!
Hoe ik haar post lees is : Waar ligt de grens? Het is louter hypothetisch!!
pi_94457606
ja hallo we leven niet meer in de middeleeuwen!

louter hypothetisch!
pi_94457698
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:44 schreef Kleurdoos het volgende:
ja hallo we leven niet meer in de middeleeuwen!

louter hypothetisch!
Blijkbaar begrijp je het nog steeds niet. Niemand zegt dat jij je kind niet in je bed mag laten slapen. Moet je gewoon lekker doen!

Misschien ben je heel vrij met je kinderen. Prima! Dat is toch de keuze van iedereen.

Maar dat "vrouwelijke" gedoe van het zogenaamd tussen de regels doorlezen etc.. blegh :r
Wat er letterlijk staat zijn de feiten, al dan niet hypothetisch. Heb je daar een apart gevoel bij, controleer dat gevoel door er een vraag over te stellen. Assumption is the mother of all fuckups!

Deze post zal wel wat stof doen opwaaien :(
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:53:25 #79
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94457772
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:19 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik heb je anders welgeteld 6 keer in de verdediging zien schieten. En dan heb ik het nog niet eens over de steken onder water die je toch even moet geven aan de ouders die het wel doen (we leven niet in de middeleeuwen, tot welke leeftijd 18? etc)

De vorige keren dacht ik dat het aan je hormonen lag, maar ik geloof nu dat je toch van nature een tactloze en alleswetende botte hork bent.
Net als jij zeker? Ik ben wel gewend dat jij reageert als een shizo met LSD op. :D

Het is geen verdediging, je doet maar waar je zin in hebt qua opvoeding, het zal mij een worst wezen dat je een symbiotische relatie hebt met je kind die je nog zijn handje vast moet houden als je hem naar de universiteit toe brengt, als jij dat prettig vind, vind ik het best. Maar dan hoef ik het toch niet de hemel in te prijzen?

Er werd een vraag gesteld en ik heb daarop antwoord gegeven dat ik dat niet normaal vind.

Verder kan ik me prima vinden in wat Draaijer zegt. Daarom kan ik waarschijnlijk ook zelden tot nooit met vrouwen opschieten. Geneuzel altijd.

Wij zijn gelukkig met onze kinderen die niet genoeg emotionele steun krijgen, in een kil en koud en eenzaam bedje liggen en straks zelfstandig kunnen functioneren. Eng he!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:59:21 #80
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94457877
Sil ik had je iets wijzer ingeschat eerlijk gezegd want wat doe je met een toen peuter, nu kleuter die echt een slaapprobleem heeft na een mislukte operatie dan? Stel dat een van je meisjes dus niet meer in haar eigen bed te houden is na een bepaalde operatie en daarna een half jaar proberen met driftbuien tot spugen aan toe rustig 10 keer per nacht wegens verlatingsangst?

Uiteindelijk heeft zelfs de EMDR niet voldoende geholpen en zijn we twee jaar verder. Inmiddels zijn we zover dat ze uit ons bed is en weer in haar eigen bed slaapt maar in onze slaapkamer en nog steeds moet er iemand van ons bij blijven totdat ze daadwerkelijk slaapt en het probleem daarbij is het ook nog dat inslapen niet meer vanzelf gaat dus ik sta open voor jullie suggesties? Want die moeten jullie (Sil en Draaijer) ongetwijfeld hebben met zoveel kortzichtigheid!
pi_94457882
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 07:51 schreef draaijer het volgende:

[..]

Tja, zo denk jij erover.

[..]

Hetgeen onderstreept kan ik me nog in vinden

[..]

Zeg je dat je kind dan bij jou in bed slaapt? If so, wat denk je dat er gaat gebeuren stel dat jij ooit een nieuwe relatie krijgt. Dan ligt er opeens een ander persoon op "zijn" plek.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat mensen zo ver van hun natuur zijn af gaan staan dat we samen slapen/douchen/naakt/dragen raar gaan vinden.
Mensen zijn nou eenmaal groepsdieren en draaglingen, dat de westerse wereld daar allemaal alternatieven voor gevonden heeft maakt nog niet dat de oorspronkelijke manier ineens ongepast is.

Nee wij zijn niet gescheiden, alle opa's en oma's aan beide kanten. Pepijn begint in zijn eigen bed, of valt in ons bed in slaap. Soms tillen we hem dan in zijn eigen bed, soms niet. Soms slaapt hij 's nachts door, soms kruipt hij 's nachts bij ons, net waar hij behoefte aan heeft.

Wat mij betreft is het feit dat ze volledig afhankelijk zijn en flink invloed hebben op je leven een automatisch gevolg van kinderen krijgen.
pi_94457893
discussie komt van 2 kanten mensen, zowel de voorstanders als de tegenstanders komen een snifje bloedfanatiek over mbt het eigen standpunt. weet je wat: tis je eigen kind dus mag je het lekker zelf weten :+

ik voor mij zou eigenlijk dolblij zijn met familieleden die ik genoeg vertrouwen kan dat mijn kinders er zonder raar gedoe bij zouden kunnen blijven slapen. of dat nou in hun bed is of niet ;( helaas kan dat nu eenmaal niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94457908
Nog een voorbeeld van hoe conservatief wij zijn :

• Onze oudste wordt bijna 5 jaar en hij wil graag een Nintendo DS. Gaat voorlopig NIET gebeuren.
• Er zijn weken dat onze kinderen helemaal geen tv kijken. Als ze kijken dan is het waarschijnlijk maximaal een uur per week

De reden dat wij dat doen is dat wij van mening zijn dat je creativiteit moet ontwikkelen en niet kopiëren. Als je ziet wat voor tekeningen hij al kan maken en hoe lekker hij in zijn spel zit vol met verbeelding.. Dat is echt genieten om te mogen meemaken.

Ik moet eerlijk zeggen dat bij onze eerste ik de tv af en toe gebruikte als afleiding zodat ik zelf dingen kon doen (koken oid). Maar daar zijn ook andere oplossingen voor. Nu helpen ze lekker mee :)

Wanneer er vriendjes komen, dan kunnen ze zich maar met moeite vermaken met dingen die geen geluid maken. Tegenwoordig zie je veel dat wanneer er geen batterijen in verwerkt zijn het niet leuk meer is.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:01:02 #84
54772 Silmarwen
pi_94457913
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:59 schreef Books het volgende:
Sil ik had je iets wijzer ingeschat eerlijk gezegd want wat doe je met een toen peuter, nu kleuter die echt een slaapprobleem heeft na een mislukte operatie dan? Stel dat een van je meisjes dus niet meer in haar eigen bed te houden is na een bepaalde operatie en daarna een half jaar proberen met driftbuien tot spugen aan toe rustig 10 keer per nacht wegens verlatingsangst?

Uiteindelijk heeft zelfs de EMDR niet voldoende geholpen en zijn we twee jaar verder. Inmiddels zijn we zover dat ze uit ons bed is en weer in haar eigen bed slaapt maar in onze slaapkamer en nog steeds moet er iemand van ons bij blijven totdat ze daadwerkelijk slaapt en het probleem daarbij is het ook nog dat inslapen niet meer vanzelf gaat dus ik sta open voor jullie suggesties? Want die moeten jullie (Sil en Draaijer) ongetwijfeld hebben met zoveel kortzichtigheid!
Dat is een heel andere situatie dan bijvoorbeeld Tico en DJMO.

En simmu, dat zeg ik ook steeds. Hoe jij je kind opvoedt, moet je zelf weten, maar dat betekent niet dat ik meteen HALLELUJAH roep en hetzelfde doe?
pi_94458001
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:59 schreef Books het volgende:

Zucht over is er een uitzondering op de regel.
Wij praten over alles met onze kinderen. Vanaf geboorte leggen we uit wat we gaan doen, waarom etc Wij zien dat dat de kinderen helpt. De oudste gaat om 18.30 uur slapen en komt er dankzij een handige wekker om 7 uur uit.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:05:25 #86
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94458007
Simmu ik vind het bij jullie toch anders omdat de personen waar je het over hebt heel anders met jullie kindjes omgaan. Ik zie het als bezitterig in de ergste soort. Daar zou ik mijn kinderen ook niet naar toe willen brengen.

Nog even over bovenstaand mijn dochter is altijd een prima slaapster geweest met minimaal 12 uur in haar eigen kamer op haar eigen bed en van de eea dag was het over en dan moet je roeien met de mogelijkheden die er zijn en die zijn op dit moment gewoon op. De jongste is ook nog steeds een prima slaper terwijl die ook geopereerd is maar er duidelijk geen trauma aan over gehouden heeft. Verder douchen ze ook samen met ons, heb ik borstvoedingen gegeven met welgeteld 1 kloof en 1 bo (en ja het overleeft) en slaapt de jongste wel eens bij opa en oma in een campingbedje bij opa en oma op de kamer. Oudste kunnen we niet meer uit logeren doen sinds ze 's nachts zo is terwijl ze voor die tijd elke kans aangreep om uit logeren te gaan.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:05:36 #87
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_94458010
Weet je het zal me echt een worst zijn of anderen hun kind in hun bed laten slapen. Ik moet er zelf niet aan denken, dus ik doe het niet. Maar ja ik doe vast ook dingen die anderen idioot vinden.

De wc deur is bij ons vaak open (niet als we visite hebben hoor dus wees gerust :P ) en we douchen regelmatig samen met de kinderen. Bloot is bij ons heel gewoon en dat gaat vast veranderen als ze ouder worden, maar dat geven ze dan vanzelf wel aan. :)
pi_94458011
mijnes slapen overigens geen van beiden bij ons in bed. gewoon omdat dat 'vanzelf' zo liep. selene slaapt niet in ons bed, die gaat enkel blij spelen dan. bij ons op de kamer in een campingbedje is dan weer geen probleem (doen we als we ergens logeren). ravi heeft van begin af op een eigen kamertje geslapen, want dat was hij vanuit het ziekenhuis gewend (hij is vanuit een isolatiebox naar hjuis gekomen). die ziet zn eigen kamertje als rustpuntje. vaak slaapt hij niet eens tijdens zijn slaapjes maar ligt hij rustigjes wat te spelen, half duttend. nja, is prima ;)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:09:11 #89
54772 Silmarwen
pi_94458079
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:05 schreef draaijer het volgende:

[..]

Zucht over is er een uitzondering op de regel.
Wij praten over alles met onze kinderen. Vanaf geboorte leggen we uit wat we gaan doen, waarom etc Wij zien dat dat de kinderen helpt. De oudste gaat om 18.30 uur slapen en komt er dankzij een handige wekker om 7 uur uit.
Doen wij ook. Ik geef de oudste ook constante de optie te kiezen. Kom we gaan slapen, wil je lopen of zal ik je tillen. Wil je een rok of een broek. Op deze manier hebben we ook zelden strijd, omdat zij het idee heeft te mogen kiezen. Geeft heel veel rust. Yade gaat om 18:30 ook naar bed, en is om 8 uur uit zichzelf wakker, we hebben mazzel wat dat betreft. En Jasmin is ook stips 8 uur wakker. Beiden hebben ook ALTIJD in bed geslapen, nooit in de box of op schoot of in de kamer. Nee dat is niet waar, Yade heeft 2 nachtjes bij ons op de kamer geslapen toen ze uit het ziekenhuis kwam omdat ik bang was dat ze weer zou stoppen met ademen. Zij sliep niet ok, en wij niet, en het was hoe dan ook max een weekje geweest.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:11:53 #90
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94458133
Draaijer daar zijn wij ook een groot voorstander van hoor. Vanaf het begin af en zijn wij heel duidelijk in het praten geweest en uitleggen van we gaan straks boodschappen doen (bijvoorbeeld) en daarna een boterham eten en ik heb eigenlijk nooit echt kinderen die ergens heel moeilijk over doen omdat ze weten waar ze aan toe zijn. Behalve het slapen van de oudste houden wij en noem ons maar ouderwets van een soort van orde en mensen vinden ons soms best streng maar ik zie het meer als duidelijkheid. Als je bijv. met je avondeten gaat gooien krijg je je bord niet meer terug (wel nog een bakje kwark erna als het lukt en anders jammer dan). Aan tafel blijf je zitten en als je opstaat dan is er een mooie traptree om twee of vier minuten te gaan denken waarom je loopt te fladderen onder het eten. Dus eigenlijk nooit problemen onder etenstijd.
pi_94458155
books, je vind precies de bewoording die ik zocht! :*
het is bezitterigheid en dwang, toegepast op mijn kinderen en dat wil ik niet hebben idd. daarnaast ook een vertrouwenskwestie, ervaring heeft geleerd dat als wij vooraf zeggen "dit willen we niet dat jullie doen", sommigen dan tegen ons zeggen "ok, zullen we niet doen" en het vervolgens gewoon toch doen.

en toch snap ik de discussie niet zo goed. want ieder gezin (plus de 'near and dear' die erbij horen) is anders. dus wat voor de een prima werkt is voor de ander wellicht een verschrikking die vreselijk werkt. dat kan toch?

ik vind mijn kinders trouwens nog te klein om alleen uit slapen te gaan bij de familie. iedereen woont uren rijden ver, ik die het gewoon niet zitten nog. wat als ze opeens niet meer willen?
pi_94458160
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:05 schreef Stiemie het volgende:
Weet je het zal me echt een worst zijn of anderen hun kind in hun bed laten slapen. Ik moet er zelf niet aan denken, dus ik doe het niet. Maar ja ik doe vast ook dingen die anderen idioot vinden.

De wc deur is bij ons vaak open (niet als we visite hebben hoor dus wees gerust :P ) en we douchen regelmatig samen met de kinderen. Bloot is bij ons heel gewoon en dat gaat vast veranderen als ze ouder worden, maar dat geven ze dan vanzelf wel aan. :)
Ik douche zeer regelmatig met onze 3 kinderen. Maar mijn punt was dat ik het gek zou vinden als de opa's en oma's samen met de kinderen zouden douchen.

Ik vind het echt genieten om met z'n allen onder de douche te staan.
pi_94458195
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:11 schreef Books het volgende:
Draaijer daar zijn wij ook een groot voorstander van hoor. Vanaf het begin af en zijn wij heel duidelijk in het praten geweest en uitleggen van we gaan straks boodschappen doen (bijvoorbeeld) en daarna een boterham eten en ik heb eigenlijk nooit echt kinderen die ergens heel moeilijk over doen omdat ze weten waar ze aan toe zijn. Behalve het slapen van de oudste houden wij en noem ons maar ouderwets van een soort van orde en mensen vinden ons soms best streng maar ik zie het meer als duidelijkheid. Als je bijv. met je avondeten gaat gooien krijg je je bord niet meer terug (wel nog een bakje kwark erna als het lukt en anders jammer dan). Aan tafel blijf je zitten en als je opstaat dan is er een mooie traptree om twee of vier minuten te gaan denken waarom je loopt te fladderen onder het eten. Dus eigenlijk nooit problemen onder etenstijd.
Same here en het werkt perfect.
Het helpt ook als we zeggen dat we veel visite krijgen. We bespreken eigenlijk alles. Super gezellig en kinderen gaan er op een gegeven moment ook vragen over stellen
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:15:27 #94
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94458209
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:09 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Doen wij ook. Ik geef de oudste ook constante de optie te kiezen. Kom we gaan slapen, wil je lopen of zal ik je tillen. Wil je een rok of een broek. Op deze manier hebben we ook zelden strijd, omdat zij het idee heeft te mogen kiezen. Geeft heel veel rust. Yade gaat om 18:30 ook naar bed, en is om 8 uur uit zichzelf wakker, we hebben mazzel wat dat betreft. En Jasmin is ook stips 8 uur wakker. Beiden hebben ook ALTIJD in bed geslapen, nooit in de box of op schoot of in de kamer. Nee dat is niet waar, Yade heeft 2 nachtjes bij ons op de kamer geslapen toen ze uit het ziekenhuis kwam omdat ik bang was dat ze weer zou stoppen met ademen. Zij sliep niet ok, en wij niet, en het was hoe dan ook max een weekje geweest.
Dat dus en wij hebben ze ook altijd in hun wieg (die wel bij ons op de kamer stond tegen ons bed aan) en later bed te slapen gelegd en nooit beneden. Komt een beetje uit het feit dat ik een familielid heb waarbij je niet mocht praten als je op visite kwam omdat de klein lag te slapen in de box of kinderwagenbak en als je al mocht praten dan was het fluisterend (mede daardoor sliepen ze altijd boven).
pi_94458270
pfrrr over aannames gesproken, mijn dochter slaapt anders gewoon op haar eigen kamer.
Ik vind alleen dat opmerkingen als 'we leven niet meer in de middeleeuwen'bijvoorbeeld. niet relevant zijn. En dan als antwoord krijgen dat ik tussen de regels doorlees? Wie hangt hier nou de vrouw uit dan?

en wtf is een shizo :')
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:19:23 #96
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_94458289
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:14 schreef draaijer het volgende:

[..]

Same here en het werkt perfect.
Het helpt ook als we zeggen dat we veel visite krijgen. We bespreken eigenlijk alles. Super gezellig en kinderen gaan er op een gegeven moment ook vragen over stellen
Dat vind ik nu met de oudste zo leuk. Je krijgt echt gesprekken en dan niet op het niveau van kijk ik zie een boot ziet u hem ook. Nee kijk daar gaat een schip net als tante J. en oom R. en dat zijn ze niet hoor, want die heeft een andere stuurhut of kijk in dat schip kunnen containers en daar vaart oom A. weer mee he? Zulke gesprekken en ik vind het heerlijk en tv hebben wij trouwens ook eigenlijk nooit aan overdag. Wij hebben twee knutselkasten/puzzels/boekjes/littlepeople en dat is het.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:19:25 #97
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_94458291
Ieder z'n ding toch? Ik vind het geen probleem, onze kinderen slapen ook regelmatig bij ons in bed. Als ze 's nachts wakker worden mogen ze altijd bij ons komen liggen. En 's morgens komen ze onze kamer binnen en kruipen er altijd bij, gezellig juist. Vanmorgen lagen we dus met z'n vijven in bed. ;) En naarmate ze ouder worden, neemt dat vanzelf af. Onze oudste wordt alleen wakker 's nachts als ze ziek is oid.

Normaal gesproken ga ik ook iedere avond met de twee meiden in bad. Gewoon voor de gezelligheid. Ik douche elke ochtend, maar zij (en ik) vinden het leuk. Mijn man gaat soms ook met ze in bad, waarom niet? Ze zijn nu 5 1/2 en 2 1/2.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_94458321
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:15 schreef Books het volgende:

[..]

Dat dus en wij hebben ze ook altijd in hun wieg (die wel bij ons op de kamer stond tegen ons bed aan) en later bed te slapen gelegd en nooit beneden. Komt een beetje uit het feit dat ik een familielid heb waarbij je niet mocht praten als je op visite kwam omdat de klein lag te slapen in de box of kinderwagenbak en als je al mocht praten dan was het fluisterend (mede daardoor sliepen ze altijd boven).
Als 1 van onze kinderen 's-nacht aan het huilen is en die stopt niet na enkele minuten dan gaan we erheen en kijken wat er aan de hand is, maar dat doen we zoveel mogelijk prikkel arm. Dus we praten niet.

Als ze slapen, dan kan je een kanon laten afgaan en ze slapen gewoon door. Met oud & nieuw wilde de oudste vuurwerk zien. Ik ben 5 minuten bezig geweest om ons ventje wakker te maken :)
Na het vuurwerk ~12.45 uur ging hij gewoon weer heerlijk slapen
pi_94458367
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:18 schreef Kleurdoos het volgende:
pfrrr over aannames gesproken, mijn dochter slaapt anders gewoon op haar eigen kamer.
Ik vind alleen dat opmerkingen als 'we leven niet meer in de middeleeuwen'bijvoorbeeld. niet relevant zijn. En dan als antwoord krijgen dat ik tussen de regels doorlees? Wie hangt hier nou de vrouw uit dan?

en wtf is een shizo :')
:O
  Moderator dinsdag 22 maart 2011 @ 09:25:20 #100
5428 crew  miss_sly
pi_94458413
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Blijkbaar begrijp je het nog steeds niet. Niemand zegt dat jij je kind niet in je bed mag laten slapen. Moet je gewoon lekker doen!

Misschien ben je heel vrij met je kinderen. Prima! Dat is toch de keuze van iedereen.

Maar dat "vrouwelijke" gedoe van het zogenaamd tussen de regels doorlezen etc.. blegh :r
Wat er letterlijk staat zijn de feiten, al dan niet hypothetisch. Heb je daar een apart gevoel bij, controleer dat gevoel door er een vraag over te stellen. Assumption is the mother of all fuckups!

Deze post zal wel wat stof doen opwaaien :(
Ze zegt zelf lettelrijk (Sil dan) dat ze het wel veroordelend bedoelt. En dat vind ik onnodig. Ik veroordeel niemand om ze hun kind niet bij hun in bed willen laten liggen, maar het omgekeerde is ook niet nodig. Gewoon verschil van inzicht en opvoeding, waarbij geen van beide de betere is.

Jij veroordeelt het ook letterlijk, en ook dat vind ik onnodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')