de dag begon ideaal als ik 't mag zeggen. Jan had doorgeslapen in z'n eigen bed (!), geert kwam vannacht ook maar één keer voor 'n voeding nadat die gisterenavond ook maar twee keer had gedronken. ik had dus een hele goeie nacht voor mijn doen. Vanmorgen kwam Jan me heel lief wakker maken, dus hup naar beneden, we waren zowaar op tijd bij de peuterspeelzaal zelfs. Toen ik 'm ging halen was het echter mis. We waren nog niet thuis, of hij vond het nodig om zonder meer z'n beker melk over tafel leeg te gieten (en als hij dat vaker gaat doen, krijgt hij weer een afgesloten beker met een rietje ofzo, ik ben de schoonmaakster niet

) zijn crackers over tafel te smijten. Ik had 'm in de hoek gezet, gezegd dat ik dat niet wilde hebben, en na nog geen vijf seconden was hij er al weer weg. Teruggezet, nog drie keer herhaald. Toen maar weer aan tafel laten zitten om z'n cracker op te eten, (wat ook mislukte, die vond ik net tussen een reclameblaadje verstopt) en daarna maar naar bed gebracht met een welterustenkus. hoewel hij goed geslapen had vannacht, was hij kapot van de psz blijkbaar. Ik ben vast van plan om de rust zelf te blijven vandaag, helaas is het kutweer, dus ik kan 'm ook niet buiten laten spelen nu.
Over iets met Jan samen doen als Geert slaapt; als ik 'm straks wakker ga maken (ik laat 'm niet weer tot half vier liggen, dan is het vanavond weer drama ben ik bang) ben ik van plan om boven te stofzuigen en te "vragen" of hij me wil helpen zijn eigen kamer op te ruimen. Eens kijken of we samen zijn kledingkast kunnen uitmesten.