abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 20:14:48 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94824471
She-Wolf: zodra Geert slaapt probeer ik samen te spelen met Jan dwz samen boekje lezen, z'n garage opbouwen, buiten spelen etc. Soms als ik zit te voeden kruipt Jan er naast en komt bij me/tegen me aan zitten, maar ik heb natuurlijk twee jaar lang één op één aandacht aan hem gegeven, dat moet hij nu delen en dat vind hij absoluut níet leuk.

DML: hij hoeft helemaal niet steeds zachtjes te doen en dat verwacht ik ook niet. wat ik wel verwacht is dat hij niet express met dingen naar z'n broertje gooit of het knuffeltje pikt waar Geert net mee ligt te knuffelen/spelen. Hij heeft een complete eigen speelhoek, en hoeft dus niet aan de box te zitten alleen maar om uit te dagen. Een babyfoon hoef ik trouwens niet te kopen, ik heb er eentje en die staat dag en nacht aan, omdat Jan 's avonds nog wel eens wakker wil worden. De reden dat ik Geert weiger op zijn kamer te leggen voor een slaapje is dat ik op hongersignalen wil letten, en die ga ik hoe dan ook missen als ik hem niet zie. Daarnaast is het ook niet echt prettig om 20 keer op een dag een trap op en neer te moeten lopen met een peuter aan m'n been omdat hij dan persé mee wil met me. (en "zacht" speelgoed heeft hij ook genoeg).

Hij is me gewoon aan het uitdagen, op momenten dat ik het idd niet kan hebben, zoals wanneer ik zit te voeden. En daar word ik kregelig van ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 20:16:11 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94824550
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:22 schreef simmu het volgende:
wij doen niet aan strafplek. ik heb het een tijdje geprobeerd (een paar maanden) op de gang met 2 minuten, maar het bevalt niet zo. wat hier wel heel goed werkt is direkt consequenties aan dingen. dus als ze weigert mee te werken met opstaan: "oh. ok. dan wil je niet opstaan. dan ga ik wel naar beneden. ik merk het wel wanneer je wel mee wil werken". en dan ga ik ook naar beneden! en dan komen die 2 minuten weer in beeld ;)

het maakt niet zo uit *welke* methode je gebruikt, zolang je het maar consequent gebruikt. het helpt als het bij je past. het heeft weinig zin imho om een methode te (proberen te) gebruiken waar je zelf niet achter staat.
die probeer ik idd ook wel, en zodra ik twee treden de trap af ben, staat hij al bij het traphekje om mee naar beneden te gaan :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94825209
Ja maar DJMO, als ik het in het bv topic lees zit je bijna de hele dag te voeden. Dat is voor Jan toch ook gewoon niet vol te houden?
En één slaapje per dag boven valt toch gewoon te proberen? Leg 'm er in als hij net helemaal vol getankt is en zet de babyfoon hard zodat je zijn smakken hoort.
Voor de rest is het voor Jan ook wennen allemaal idd en dan heeft consequent zijn het meeste zin zodat hij weet waar hij aan toe is.
Ga anders om de hele situatie te doorbreken naar buiten. Geert zal in de bak wel in slaap vallen en Jan kan zijn energie even kwijt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94825287
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

die probeer ik idd ook wel, en zodra ik twee treden de trap af ben, staat hij al bij het traphekje om mee naar beneden te gaan :P
ja, dat doet selene dan ook. en dan zet ik dus wel door. 2 minuten. ik loop echt daadwerkelijk naar beneden (en ben dan zelf over de rooie, daar niet van)

zie weer het dreumestopic: ik ben een sucker met de kinders.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94825634
DJMO :* volhouden helpt echt!
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:40:10 #281
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_94826047
Ik zou Geert ook gewoon boven in bed leggen hoor. Als hij honger heeft, laat hij echt wel van zich horen. Ik vind ook dat Geert af en toe moet wachten op zn beurt. Het kan niet alleen om hem draaien en dat Jan zich dan maar moet aanpassen.
Make love, not war ☮
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:47:48 #282
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94826496
Ja positieve aandacht geven zal zeker ook helpen.
Toen Jasmin net geboren was, deed ik met Yade elke dag een knutsel half uurtje en gaf ik haar extra knuffels en gingen we samen lezen. Ze mocht me ook helpen met Jasmin en dat vond ze fijn. Suffe dingen als luier aangeven, luier weggooien, flesje even vasthouden. Beretrots was ze dan!
Nu vindt ze het best, maar tijdens het voeden wil ze altijd extra aandacht. Dan zeg ik ook iets in de trant van "Net heb jij met mamma.... nu mag Jasmin weer even en als ze op bed ligt, ben jij weer aan de beurt. Wil je mamma wel even helpen met Jasmin?" en dan is ze ook weer happy.

Nou moet ik wel toegeven dat Yade (en Jasmin) over het algemeen erg makkelijk is. Deels karakter, deels consequent zijn, denk ik.
pi_94829630
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind het nogal wat om van een 2jarige te verwachten dat hij maar zachtjes is totdat zijn broertje slaapt. Wie weet hoe lang dat soms duurt.
Dana mag hier ook met bepaalde dingen niet spelen als 1 van ons nog slaapt, of als het te vroeg of te laat is en de buren er last van kunnen hebben. En dat snapt ze heel goed!

Maargoed, DJMO ik denk dat het enige dat je gaat helpen consequent zijn is. Dus ook al vindt je iets grappig op zo'n moment, vasthouden aan het feit dat hij iets deed wat niet goed is. Dus ook geen foto's gaan maken...
En dingen uitproberen is goed. Maar je kunt niet op 1 dag 3 verschillende dingen uitproberen omdat jan er dan helemaal niks meer van snapt,
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 21:40:09 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94829776
het draait ook helemaal niet alleen om geert ! het gebeurt heus wel eens dat geert ligt te huilen omdat ik met Jan bezig ben, en Jan mag altijd helpen, doet dat ook regelmatig en als hij dat doet (ook al geeft hij de verkeerde maat luier aan) prijs ik hem uitbundig. ook vaak zat probeer ik met jan een boekje te lezen terwijl ik zit te voeden, maar dan moet hij de aandacht ook delen en dat is juist wat hij niet wil. Elke avond gaat Jan mee onder de douche, dat is een (extra) moment van ons alleen, net als het afdrogen, en stoeien tijdens het pyama aandoen een moment tussen hem en papa is. ik ben zoekend naar wat nu werkt voor mij, voor ons, maar opmerkingen dat ik geert maar moet laten huilen omdat Jan er eerder was kan ik niks mee. Bovendien, als ik Geert te lang laat huilen lukt het aanleggen niet goed meer en ik heb niet opnieuw zin in tepelkloven door verkeerd aanhappen als ik dat kan voorkomen door hem op tijd en dus rustiger aan te kunnen leggen.

Ja, ik moet leren om mijn aandacht goed te verdelen, maar Jan moet leren dat het op deze manier aandacht trekken not done is. en ik zoek een manier om hem dat duidelijk te maken...

pi_94843087
Het punt is dat het aandachttrekken een uiting is van een behoefte :)
En natuurlijk moet je Geert daarvoor niet laten huilen van de honger, dat snapt denk ik iedereen wel ;)

Wat je taak op dit moment is, is denk ik voornamelijk zorgen dat Jan niet het gevoel van 'mama houdt van mij en ik ben een leuk jongetje' verschuift naar 'mama houdt nu meer van de baby en ik moet mijn uiterste best doen om aandacht te krijgen'
Natuurlijk ís dat niet zo, maar het kan voor een peuter wel heel makkelijk zo voelen :)
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:53:37 #286
114177 Diaan73
pi_94843423
Ik zeg ook niet dat je Geert lang moet laten huilen. Ik zeg wel, dat Geert ook prima boven in zn eigen bedje kan slapen zodat Jan ook het gevoel heeft dat er (meer) aandacht voor hem is als zn broertje ligt te slapen. Als hij aandacht krijgt, is daar dus bijna altijd Geert bij. En ik vind dat je veel verwacht van een jochie van 2 jaar. Die is net aan het peuterpuberen, krijgt een broertje, wat ook best wel veel impact geeft voor zo'n kereltje.
Make love, not war ☮
pi_94843941
wat Diaan zegt DJMO, het is voor Jan ook allemaal nieuw en anders. Er komt ineens een baby die heel veel aandacht krijgt/opeist en daar moet hij soms voor wijken en wat gaat hij dan doen, negatief gedrag vertonen om aandacht te krijgen.

Je hoeft Geert niet te laten huilen maar ik denk dat het wel heel erg belangrijk voor Jan is dat hij soms 1 op 1 aandacht krijgt als Geert slaapt.

Been there, done that!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 31 maart 2011 @ 13:10:08 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94850997
de dag begon ideaal als ik 't mag zeggen. Jan had doorgeslapen in z'n eigen bed (!), geert kwam vannacht ook maar één keer voor 'n voeding nadat die gisterenavond ook maar twee keer had gedronken. ik had dus een hele goeie nacht voor mijn doen. Vanmorgen kwam Jan me heel lief wakker maken, dus hup naar beneden, we waren zowaar op tijd bij de peuterspeelzaal zelfs. Toen ik 'm ging halen was het echter mis. We waren nog niet thuis, of hij vond het nodig om zonder meer z'n beker melk over tafel leeg te gieten (en als hij dat vaker gaat doen, krijgt hij weer een afgesloten beker met een rietje ofzo, ik ben de schoonmaakster niet :{ ) zijn crackers over tafel te smijten. Ik had 'm in de hoek gezet, gezegd dat ik dat niet wilde hebben, en na nog geen vijf seconden was hij er al weer weg. Teruggezet, nog drie keer herhaald. Toen maar weer aan tafel laten zitten om z'n cracker op te eten, (wat ook mislukte, die vond ik net tussen een reclameblaadje verstopt) en daarna maar naar bed gebracht met een welterustenkus. hoewel hij goed geslapen had vannacht, was hij kapot van de psz blijkbaar. Ik ben vast van plan om de rust zelf te blijven vandaag, helaas is het kutweer, dus ik kan 'm ook niet buiten laten spelen nu.

Over iets met Jan samen doen als Geert slaapt; als ik 'm straks wakker ga maken (ik laat 'm niet weer tot half vier liggen, dan is het vanavond weer drama ben ik bang) ben ik van plan om boven te stofzuigen en te "vragen" of hij me wil helpen zijn eigen kamer op te ruimen. Eens kijken of we samen zijn kledingkast kunnen uitmesten.

donderdag 31 maart 2011 @ 13:16:54 #289
114177 Diaan73
pi_94851258
DJMO waarom ga je niet gewoon wat leuks doen? Even knutselen, tekenen, samen puzzelen oid. Ik versta opruimen/stofzuigen niet zozeer onder samen iets leuks doen. Maar dat kan ook aan mij liggen. En ja, Lennon vindt het ook leuk om te doen... maar het valt niet onder de leuke dingen samen doen voor mij.
Make love, not war ☮
pi_94851316
rota rota tralalala

en het had nog gelekt ook :X
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 13:18:57 #291
5428 crew  miss_sly
pi_94851334
Inderdaad iets echt leuks, ietes waardoor jij DJMO helemaal met je aandacht bij Jan bent. Niet bij een ander kind, neit bij een stofzuiger, maar bij Jan! Lijkt me echt zo vresleijk belangrijk in deze tijd waaarin alles zo verandert voor hem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94851537
hier heeft elk kind trouwens elke dag eventjes exclusieve mamtijd. papatijd is lastiger te realiseren wegens werk. selene heeft elke ochtend eventjes met mij en ravi elke middag. soms doen we echt iets (selene en ik hebben bv een prachtige weerkaart gemaakt) maar vaak zat is het ze genoeg dat ze gewoon eventjes niet hoeven te delen met de ander.
pi_94852235
Ik dweil elke dag een beker of 4 op geloof ik, het went :+

KLinkt alsof hij heel moe was! Dat wordt Leander ook nog van de PSZ, die valt dan vaak op de bank in slaap :P

Ik heb hem geknipt zonet :') Onder luid gewurm en protest, maar het werd écht te lang.
En nu? Nu heeft hij eng haar _O-
pi_94852975
dit is onze weerkaart trouwens :)

pi_94852994
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:41 schreef freecell het volgende:
Ik dweil elke dag een beker of 4 op geloof ik, het went :+

KLinkt alsof hij heel moe was! Dat wordt Leander ook nog van de PSZ, die valt dan vaak op de bank in slaap :P

Ik heb hem geknipt zonet :') Onder luid gewurm en protest, maar het werd écht te lang.
En nu? Nu heeft hij eng haar _O-
pics or it didn't happen :+
pi_94855624
pi_94857253
quote:
6s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:00 schreef freecell het volgende:
[ afbeelding ]
ziet er toch netjes uit! ik zal selene komend weekend ook eens doen.....
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:41:45 #298
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94857396
Ben pas naar de kapper geweest met Yade. Die heeft super stijl haar, ga ik zelf echt niet knippen. Ze vond het prachtig, en je ziet amper dat ze is geweest. xD Alleen puntjes eraf.2
Maar ziet er goed uit hoor Freecell, wou dat ik het kon.
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:59:09 #299
114177 Diaan73
pi_94858179
Dat ziet er goed uit hoor Freecell. Ik knip nooit zelf de kinderen. Bij Twan is dat ook zeker niet mogelijk. Lennon misschien wel, maar het is gemakkelijker om de buurvrouw het te laten doen. Zij heeft een kapsalon aan huis. Vanavond gaat Twan.
Make love, not war ☮
pi_94861579
Leanders haar is ook ontzettend steil en je ziet elk kniplijntje :X Knap lastig nog.
Maar hij maakt er zo'n drama van dat de kapper geen doen is :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')