abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94226212
Hoi,

Ik ben 22 en studeer in Adam aan het WO. Momenteel zit ik helemaal niet lekker in mijn vel. Steeds vaker heb ik het gevoel dat ik niet gelukkig ben. Ik denk dat dit komt doordat al mijn vrienden steeds serieuzer worden en ik nog in de feestfase zit.
Zij hebben allemaal nieuwe levens opgebouwd en ik zit hier nog een beetje te kutten in mijn eentje op mn kamer in Adam. Ik heb welgeteld 0 echte nieuwe vrienden in Adam gemaakt in 4 jaar tijd, terwijl oude vrienden steeds meer wegvallen voor mijn gevoel. Had ik me maar bij een studentenvereniging ofzo aangesloten. Maja van die corpsballen trekken mij ook totaal niet aan.

Het is niet dat ik een autist ben ofzo en ik regel echt best vaak meisjes bij het uitgaan. Alleen er zit jammer genoeg niks serieus en echt leuks bij. En als een meisje me wat lijkt, vindt zij mij weer niet leuk. Btw heb ik nog nooit een echte relatie gehad, misschien krijg ik daardoor snel gevoelens voor een meisje en schrik ik ze af. Ook is het niet zo dat ik niet makkelijk contact leg ofzo, of geen gesprek kan voeren. Het is gewoon net niks allemaal. Heb het gevoel dat ik de boot heb gemist.

Ondertussen gaat mijn leven gewoon verder en steeds vaker vind ik het leven kut. In het weekend ga ik terug om te voetballen, maar van dit heen en weer gereis word ik ook strontziek en ik denk erover om daar aankomend schooljaar ook mee te stoppen en dan evt bij voetbalclub in Adam te gaan.
Toen ik aankaartte bij mijn moeder dat ik niet gelukkig ben, zei zij dat het af en toe nou eenmaal niet zo lekker gaat in het leven.
Het speelt misschien ook wel mee bij mij dat ik snel de mooie momenten vergeet en dardoor denk dat het alleen maar scheisse is.
En ik weet dat bepaalde mensen jaloers zijn op mijn leven, maar daar heb ik geen boodschap aan.
Zit er ook niet op te wachten om fulltime te gaan werken ter opvulling van mijn verveling.

Heb momenteel niet helemaal geen nieuwe contacten, maar het is gewoon heel oppervlakkig. En soms vind ik ze te jong of te oud en hebben zij een heel andere levensfase.

Ik heb mij er al een aantal keren op betrapt dat het me eigenlijk niet zou boeien als ik s nachts zou komen te overlijden. Heb toch niks om echt naar uit te kijken of om in leven voor te blijven. Hartstikke leuk dat ik een bachelor haal en een leuke bijbaan heb, voor de rest is mijn leven gigantisch kut op dit moment.

[ Bericht 1% gewijzigd door V-for-Vendetta op 17-03-2011 04:35:42 ]
  donderdag 17 maart 2011 @ 04:26:55 #2
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_94226220
Het zou kunnen helpen door de personen van het andere geslacht als mensen te zien. Door moeite te doen een vrouw te benaderen maak je al meer kans op een sociaal leven dan ze te keur en te willekeur ''chicks'' te noemen.
pi_94226233
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 04:26 schreef TheThirdMark het volgende:
Het zou kunnen helpen door de personen van het andere geslacht als mensen te zien. Door moeite te doen een vrouw te benaderen maak je al meer kans op een sociaal leven dan ze te keur en te willekeur ''chicks'' te noemen.
Wat een bullshit. Waar blijkt uit dat ik ze niet als mensen zie. Dan vervang ik 'chicks' door 'meisjes' en dan ligt het daar opeens niet meer aan. Phaha.
pi_94226238
je hebt helemaal gelijk, dr is ook weinig boeiends aan het leven
pi_94226269
Met pro-actief zijn behoud je de mogelijkheid van een evenwichtig bestaan. Dan maakt het niet uit wat je doet, de zin zit in het doen. Do or die zeggen de Engels-taligen ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door Stoomhamer op 17-03-2011 05:58:34 ]
pi_94226454
Als je niet bij een studentenvereniging wil, dan ga je toch gewoon naar een studenten sport vereniging. sla je twee vliegen met een klap.

Daarbij, wat hierboven gezegd word over het chicks verhaal is absoluut niet waar. Als je meiden met zelfverzekerdheid benaderd, dan maakt het niet uit hoe je ze noemt. en kan zoiets als het woord chicks nog vleiend overkomen.

In het verleden was ik heel amicaal met meiden en je merkt gewoon dat ze helemaal niet zo moeilijk doen (over het algemeen). Goed, je moet wel je postuur veranderen als je daadwerkelijk een relatie aangaat.
pi_94226648
Misschien moet je je meer richten op normale vriendschappen in plaats van relaties? Met een paar leuke vriendschappen heb je al snel het plezier zonder het gedoe van een relatie. Dan kan je met hem wat meer gaan ondernemen en dan eens verder kijken voor een (serieuze) partner. Je kan óf je situatie veranderen óf jezelf als je je op dit moment rot voelt. Welke kies jij?
pi_94226760
Dit is dus mijn grootste angst als ik later dus ga studeren.
pi_94227286
Het is moeilijk, maar je mag ook niet te kritisch zijn wat betreft vriendschappen.

So what als iemand wat ouder of juist jonger is? Als je het goed met elkaar kunt vinden en lol kunt hebben is dat ook wat waard.

En misschien leer je dan wel via via nog leukere mensen kennen.
There is a long line down from heaven.
pi_94231114
Ik weet niet wat je studeert, maar over het algemeen is er ook wel vaak een leuke studievereniging waar je terecht kan. Met die mensen kan je dan leuke dingen ondernemen in het kader van je studie of carrière in plaats van de verenigingsfacetten die je bij het corps tegenkomt.
pi_94231807
De druk ligt bij je studententijd ook enorm hoog omdat je altijd te horen krijgt: Dit is de mooiste tijd van je leven! Maar vaak ervaren velen dit helemaal niet als de leukste tijd van hun leven, en heeft men het gevoel de boot gemist te hebben.

Ik heb pas nog een heel artikel gelezen over dit fenomeen en dat vele studenten daardoor bij een studentenpsycholoog lopen. Zal het nog eens opzoeken. Je bent in ieder geval lang niet de enige met dit probleem.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:14:34 #12
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94233382
Ik ben alleen bezig voor school en werk dus ik kan me ook wel vinden in het verhaal van TS.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_94234754
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 04:33 schreef V-for-Vendetta het volgende:

Wat een bullshit. Waar blijkt uit dat ik ze niet als mensen zie. Dan vervang ik 'chicks' door 'meisjes' en dan ligt het daar opeens niet meer aan. Phaha.
Als je begint elk gegeven advies al terzijde te schuiven dan is de vraag waarom je dan naar oplossingen op dit forum zoekt... :{ |:(
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_94235216
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:28 schreef Urquhart het volgende:
De druk ligt bij je studententijd ook enorm hoog omdat je altijd te horen krijgt: Dit is de mooiste tijd van je leven! Maar vaak ervaren velen dit helemaal niet als de leukste tijd van hun leven, en heeft men het gevoel de boot gemist te hebben.

Ik heb pas nog een heel artikel gelezen over dit fenomeen en dat vele studenten daardoor bij een studentenpsycholoog lopen. Zal het nog eens opzoeken. Je bent in ieder geval lang niet de enige met dit probleem.
Precies, wat ben ik blij dat ik klaar ben met studeren :)
Je bent pas 22, en je moeder heeft wel gelijk denk ik. Komt wel goed en niet teveel zitten piekeren ^O^
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:16:00 #15
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_94235476
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 04:33 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

En jij doet WO :')
State of Mind noemen ze dat.
pi_94236097
Als ik in A'dam zou wonen zou ik ook vaker somber zijn.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_94236296
Waarom is het kut dat je vrienden in een andere levensfase zitten? omdat ze minder tijd hebben of omdat jij ook in die levensfase wil zitten?
pi_94237480
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:38 schreef Kieswiel het volgende:
Waarom is het kut dat je vrienden in een andere levensfase zitten? omdat ze minder tijd hebben of omdat jij ook in die levensfase wil zitten?
Omdat ze minder tijd hebben om bijvoorbeeld doordeweeks wat te gaan doen. En hun weekend zit ook snel vol met sport en vriendin en andere vrienden, dus je ziet elkaar gewoon veel minder.
pi_94237570
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:42 schreef -Trinity- het volgende:
Misschien moet je je meer richten op normale vriendschappen in plaats van relaties? Met een paar leuke vriendschappen heb je al snel het plezier zonder het gedoe van een relatie. Dan kan je met hem wat meer gaan ondernemen en dan eens verder kijken voor een (serieuze) partner. Je kan óf je situatie veranderen óf jezelf als je je op dit moment rot voelt. Welke kies jij?
Ik ben me eigenlijk niet zo aan het richten op relaties, maar ik denk wel dat dat een zekere leegte in mijn huidige bestaan op zou kunnen voelen. Dan moet het wel een leuk meisje zijn echter, waar de interesse wederzijds is en waar je de tijd mee wilt doorbrengen. Relatie puur om het hebben van een relatie ben ik niet naar op zoek.
pi_94237636
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 07:55 schreef Iphone4-appeltaart het volgende:
Dit is dus mijn grootste angst als ik later dus ga studeren.
Succes. Mijn advies: zoek het verder van huis. Dan krijg je veel meer druk om vrienden te maken. Ik ben voor makkelijkste stad gegaan en val nu in een zwart gat na een aantal jaar, waar oude vriendschappen wegvallen en nieuwe niet bestaan.
pi_94237808
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:38 schreef LostInSpace het volgende:
Het is moeilijk, maar je mag ook niet te kritisch zijn wat betreft vriendschappen.

So what als iemand wat ouder of juist jonger is? Als je het goed met elkaar kunt vinden en lol kunt hebben is dat ook wat waard.

En misschien leer je dan wel via via nog leukere mensen kennen.
Het is niet dat ik leeftijd als een graadmeter hanteer. Het is meer dat ze in een andere levensfase zitten OMDAT ze jonger of ouder zijn. Ik zit een beetje tussen wal en schip in. Hoewel ik, gezien het feit dat ik iets langer over mijn studie doe, wel bij jongere mensen terecht kom, vind ik bijvoorbeeld 4 jaar leeftijdsverschil een beetje teveel van het goede. Die vind ik toch wat te volwassen of te kinderachtig.
pi_94237883
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:09 schreef -Trinity- het volgende:
Ik weet niet wat je studeert, maar over het algemeen is er ook wel vaak een leuke studievereniging waar je terecht kan. Met die mensen kan je dan leuke dingen ondernemen in het kader van je studie of carrière in plaats van de verenigingsfacetten die je bij het corps tegenkomt.
Bedankt voor de tip, maar zo'n studievereniging trekt mij ook niet aan. Geforceerd bezig zijn met studiegerelateerde activiteiten vind ik te veel van het goede. Hoewel het misschien wel een idee is om daar mensen te leren kennen.
pi_94237905
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:28 schreef Urquhart het volgende:

Ok, fijn dat ik blijkbaar niet de enige ben die met dit probleem zit.
pi_94237935
quote:
15s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:55 schreef rubje het volgende:

[..]

Als je begint elk gegeven advies al terzijde te schuiven dan is de vraag waarom je dan naar oplossingen op dit forum zoekt... :{ |:(
Zo bedoelde ik het niet. Vond het alleen een onzinnige opmerking. Bovendien noemen meisjes elkaar ook chicks, dus ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.
pi_94237947
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:16 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En jij doet WO :')
State of Mind noemen ze dat.
OK.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')