Ik zou juist eerst met een gatenzaag een gat op juiste maat maken van triplex/multiplex voor je nieuw inbouwspot(s). Er omheen maak je met een grotere gatenzaag een circel met de afmeting van het huidige gat in je plafon.quote:Op donderdag 17 maart 2011 03:53 schreef TheThirdMark het volgende:
Stukje dun triplex van juiste maat gat voorzien, door midden zagen, 1 of 2 kleine scharniertjes zodat het bevestigd blijft, doormidden gevouwen door het gat schuiven, uitklappen, nieuwe maat spot erin verankeren --> je plafond is weer ''dicht'' en voorzien van licht. Aangezien het om een badkamerplafond gaat is het verstandig een klein laagje kit tussen het oude plafond en de vervanger te doen ivm vochtophoping bovenin je plafond.
Jouw methode hangt de constructie onder tegen het plafond, mijn constructie ligt het boven op het plafond. Stevigheid is meer te vinden in mijn constructiequote:Op donderdag 17 maart 2011 09:30 schreef jaez het volgende:
[..]
Ik zou juist eerst met een gatenzaag een gat op juiste maat maken van triplex/multiplex voor je nieuw inbouwspot(s). Er omheen maak je met een grotere gatenzaag een circel met de afmeting van het huidige gat in je plafon.
Dit lijm/kit je goed vast op plafon even verven en klaar.
Of als je groter wil gewoon even een groter gat maken
Mijne hangt aan de zijkant van de constructiequote:Op donderdag 17 maart 2011 13:17 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jouw methode hangt de constructie onder tegen het plafond, mijn constructie ligt het boven op het plafond. Stevigheid is meer te vinden in mijn constructie
Voor de rest wel een aardig idee.
Spotjes met een doorsnede van 120 mm bestaan nog gewoon hoorquote:Op donderdag 17 maart 2011 02:48 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
De badkamerhalogeenspots zijn kapot...bij oververhitting dooft het licht! Doorsnede gatopening was 12cm maar in die maat zijn geen spots meer te vinden.
Heeft iemand een creatieve tip voor mij om te voorkomen dat ik een nieuw plafond moet laten maken?
Alvast bedankt!
Bij oververhitting doven de lampjes...het ligt niet aan de lampjes maar aan hetgeen waar ze in geprikt worden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:40 schreef jaez het volgende:
Trouwens meestal kun je ook alleen het lampje zelf vervangen haal er 1tje uit en kijk dit even na
Was het maar zo simpel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Spotjes met een doorsnede van 120 mm bestaan nog gewoon hooris een standaard maat !
Bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
http://www.elektrototaalm(...)kantelbaar-ip44.aspx
En hier staan er ook nog een heleboel; onder het kopje verlichting
http://www.elektro-online.nl/
Gewoon even een nieuwe transformator halen. Liefst eentje met een beetje overcapaciteit, die wordt wat minder heet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:59 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
[..]
Bij oververhitting doven de lampjes...het ligt niet aan de lampjes maar aan hetgeen waar ze in geprikt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |