Bij deze verkoop ik met enige pijn in mijn hart mijn akai mpk 49. Hij is eventueel live te testen met reason bij mij thuis. Opsturen is denk ik niet te doen, omdat het een flink apparaat is en de doos ook tamelijk aan de forse kant is.
Dit midikeyboard is volgens mij een van de beste in zijn prijsklasse, met 49 semi gewogen toetsen speelt hij heel aangenaam (ook om live piano achtige partijen te spelen voldoet hij zeker!), de aanslag is goed en de velocity (volume van de noten) speelt heel natuurlijk.
Hij beschikt ook over 8 faders die automatisch gemapt worden in reason, je kunt hem dus gebruiken als studio controller, en over 12 drumpads (de zelfde als van de legendarische mpc serie van akai) en 8 endless rotary knobs die automappen aan de effecten van reason
de knobs en de faders hebben 3 banks, en de pads 4 banks.
uniek is ook de ingebouwde (!) arpeggiator en de vele instellingen die ik kan configureren, zodat hij aansluit bij wat ik wil van een midi keyboard.
Het spijt mij dat ik hem weg moet doen, maar als ik weer geld heb voor een midi keyboard zal het waarschijnlijk wel weer deze worden!
voor meer info, kijk eens op de site van akai!
Prijs is 275 euro, originele prijs was 350 euro