De OP is nog redelijk up2date. Nieuwe dingen zijn onderstreept. Sindsdien:quote:
Tsja, maarja, the damage has been done. En bij de top krijg je weer van die lui die meer geinteresseerd zijn in snelle resultaten en geld...quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:30 schreef truepositive het volgende:
[..]
Dus, wanneer de hele klerezooi ontslaan en vervolgen?
Dat hoeft ook niet, maar voor ik een 'kijk eens in de OP' om mijn oren krijg.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:28 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik geloof niet in die linkjes, het geeft totaal GEEN informatie... dus die zet ik er lekker niet in
Ik zei al toen ik dat plaatje zag tijdens college (verveling, FOK!, etc.), "Lijkt wel Tsjernobyl."quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:36 schreef gebrokenglas het volgende:
De schade gezien? Op afstand lijkt het dan nog mee te vallen, maar hiero een plaatje van dichtbij.... en dan zie je hoe groot de zooi is geworden... Geen wonder dat ze met zulke problemen kampen.
[ afbeelding ]
Misschien nadat alle details bekend zijn?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:30 schreef truepositive het volgende:
Dus, wanneer de hele klerezooi ontslaan en vervolgen?
zou dat water niet tegen de 100 graden zijn geweest?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:34 schreef superworm het volgende:
Wat ik me afvraag. Ik keek gister een BBC-docu over Tsjernobyl, waaruit bleek dat in die reactor het water ónder de gesmolten brandstof werd opgeslagen in een bassin. Het gevaar van een thermische explosie naderde, en alleen omdat 2 Russen hun leven opofferden door in dat water te duiken en de sluis open te zetten, zodat er geen explosie was toen de kern het bassin in lekte, vond er geen thermische eplosie plaats.
Nou is er hier om de kern heen ook superveel water (hoewel een gebrek eraan ook een probleem is), en volgens de Tsjernobyl-docu zou een thermische explosie mogelijk alles in een radius van 200 kilometer hebben vernietigd. Is dat hier geen gevaar, en zo nee, waarom niet?
Edit: docu: Enorme aanrader. Verteld vanuit het perspectief van de medewerkers aldaar, maar geweldig geacteerd door Londense Britten.
OK tof dat wist ik niet bedankt voor de informatiequote:Op woensdag 16 maart 2011 18:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja, omwonenden van Borssele en als ik het goed heb sowieso de hele provincie Zeeland, kan die gratis bij de apotheek halen.
Ik zit nu in Uganda -geen kerncentrales hier gelukkigquote:Op woensdag 16 maart 2011 18:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat jij die pilletjes al gewoon in huis hebt? Just in case voor als er iets gebeurd? En die heb je van de overheid gekregen?
In het slechtste geval gaan we allemaal dood. Maar dat gebeurt niet zo heel erg snel heb ik het idee.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:43 schreef Ikbenserieus het volgende:
Kan iemand mij nou uitleggen, wat er in het slechtste geval kan gebeuren? En hoe groot de kans is dat dat gebeurt?
In het slechtste geval?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:43 schreef Ikbenserieus het volgende:
Kan iemand mij nou uitleggen, wat er in het slechtste geval kan gebeuren? En hoe groot de kans is dat dat gebeurt?
Lijkt me niet ,aangezien ze er met niet meer dan een snorkelpak in konden duiken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:40 schreef Re het volgende:
[..]
zou dat water niet tegen de 100 graden zijn geweest?
Veel radioactieve straling die in de omgeving vrijkomt, gebied van kilometers dat jarenlang afgesloten moet worden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:43 schreef Ikbenserieus het volgende:
Hoeveel materiaal ligt hier opgeslagen? En van wat? Dat lijkt me van invloed op de schaal van een evt. thermische explosie. Bij Tsjernobyl had dat zoals gezegd 200 kilometer radius gehad; o.a. Kiev (1,5 miljoen in de omgeving) zou van de kaart zijn geveegd.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:44 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
In het slechtste geval?
Dat er een 100% meltdown is, dan door de grafiek laag heen de bodem in om daarna, zodat hij contact heeft met het grondwater in 1 grote explosie vanwege de immense hitte een radioactieve wolk te creeren en uhh tja...
Exact. Hoeveel meter moet men ervan verwijderd blijven, 50 meter had ik vandaag gelezen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:40 schreef Perunage het volgende:
nu maar hopen dat de hogedrukspuiten uit de VS op tijd aankomen om de zooi daar te blussen. Eigenlijk is het een tikkende tijdbom. Ze hebben de situatie niet eens meer volledig onder controle.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |