Ja maar als ik 'm strakker draai wordt de toon toch juist hoger, dus hoezo dan 3 octaven? Dan komt die toch juister dichterbij de hoge e-snaar.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Een octaaf is de afstand tussen bijvoorbeeld een toon en de toon die twaalf halve noten hoger ligt. Of visueel op de piano: de afstand tussen de linker c en de rechter c is een octaaf.
[ afbeelding ]
De lage e-snaar op je gitaar is twee octaven lager dan de hoge e-snaar. Jij probeerde er drie octaven tussen te proppen.
Ik dacht dat je de *dunne* e-snaar had laten knappen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:37 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ja maar als ik 'm strakker draai wordt de toon toch juist hoger, dus hoezo dan 3 octaven? Dan komt die toch juister dichterbij de hoge e-snaar.
Waarschijnlijk kom ik nu heeeul dom over..
Tuning peg, of stemschroef.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:45 schreef Moffol het volgende:
Weet een van jullie hoe het onderdeeltje heet waar de snaar zich omheen draait?
Ik draaide niet eens zo hard... Ik merkte wel dat die iets strakker stond maar ik dacht: oh, nog één keer omdraaien maakt niet uit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik dacht dat je de *dunne* e-snaar had laten knappen?
Dat je een dikke e snaar laat knappen vind ik echt een prestatie van formaat hoor! Godsamme, je had je nek wel kunnen breken (zowel die van je gitaar als je eigen nek!)
Neem gewoon je gitaar mee naar de winkel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:56 schreef Moffol het volgende:
[..]
De witte dingen aan de binnenkant van de kop bedoel ik.
[ afbeelding ]
Is ook wel een goed plan!quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:58 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Neem gewoon je gitaar mee naar de winkel.
Hard Days Night?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:55 schreef Ezell het volgende:
Kent iemand hier misschien nog een paar makkelijke liedjes van The Beatles?
twee of meer vingers gebruiken?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
iemand nog een tip om bends te doen bij akoestische gitaar kort bij de headstock?
op elektrisch zijn ze makkelijk maar die snaren lijken veel slapper te zitten...
ik gebruik 3 vingers en nog lukt het niet echtquote:
Oefenen, oefenen, oefenen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
iemand nog een tip om bends te doen bij akoestische gitaar kort bij de headstock?
op elektrisch zijn ze makkelijk maar die snaren lijken veel slapper te zitten...
Of gewoon een linkshandige gitaar kopen?quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:51 schreef Ezell het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik heb een rechtse gitaar en ik ben links. Mijn rechtse hand heeft soms een beetje moeite met het aanslaan van akkoorden, want ik ben echt iemand die alles met haar linkse hand doet. Hebben jullie misschien tips om dit te probleem op te lossen? Ik dacht zelf om het te blijven oefenen, maar misschien hebben jullie nog andere ideeën.
maar dan is het wel kut als je tabs of noten ziet, moet je onderste boven lezenquote:Op woensdag 20 april 2011 00:02 schreef Godshand het volgende:
[..]
Of gewoon een linkshandige gitaar kopen?
Ik heb eens tijdelijk een gitaarleraar gehad die draaide gewoon zijn gitaar om (hals naar rechts), en leerde dus ondersteboven gitaar spelen. Hij pakte dus met andere grepen dezelfde akkoorden..
Daar heb ik even geen geld voor. Ik had eerst nog geprobeerd om de snaren van mijn rechtshandige gitaar van plaats te verwisselen, maar ik wist niet hoe ik ze los moest maken.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:02 schreef Godshand het volgende:
[..]
Of gewoon een linkshandige gitaar kopen?
Ik heb eens tijdelijk een gitaarleraar gehad die draaide gewoon zijn gitaar om (hals naar rechts), en leerde dus ondersteboven gitaar spelen. Hij pakte dus met andere grepen dezelfde akkoorden..
Dat kan ja. Probeer het gewoon uit zou ik zeggen.quote:Op woensdag 20 april 2011 21:35 schreef Ezell het volgende:
[..]
Daar heb ik even geen geld voor. Ik had eerst nog geprobeerd om de snaren van mijn rechtshandige gitaar van plaats te verwisselen, maar ik wist niet hoe ik ze los moest maken.Het lukt wel om met een rechtse gitaar te spelen, maar soms gaat het eventjes moeizaam.
Ik las ergens dat je als linkshandige niet perse een linkshandige gitaar nodig hebt, want je kan op de gitaar rechtshandig zijn. Klopt dit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |