Straks ga ik voor de 2e keer!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:56 schreef Turalyon het volgende:
Vast een veel voorkomende vraag, maar kan iemand mij misschien vertellen hoe jouw eerste keer was? Zit er aan te denken om bloed te geven, maar heb net ff dat zetje nodig om het te doen. Ben voornamelijk benieuwd tijdens het prikken en hoe het de dag erna is, wanneer voel je je weer 'normaal' mbt sporten? Ik sport zelf 5 a 6x per week.
Merk je weken(?!) een verschil? De sport die ik doe is best zwaar, zwaarder dan hardlopen naar mijn idee, maar dat is maar 1x per week. Ik dacht dat het alleen effect had een paar dagen na de donatie. Of bedoel je dat je na een paar dagen wel weer 90% hersteld ben, maar helemaal de oude na enkele weken?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
ligt er een beejte aan wat je sport en je niveua is. Een marathon lopen de eerste week(en) na donatie zal je echt wel problemen geven, je merkt een behoorlijk performance verschil. Maar een beetje gewichtjes heffen op de sportschool geeft denk ik geen problemen.
De eerste keer bloedgeven is vooor mij al heel lang geleden, kan me alleen nog herinneren dat ik moeilijk de trap op kwam (woornde toen op zolderkamertje, 4hoog).
Je mag wel gratis veeel koekjes vreten na afloop
Het duurt een maand voordat je helemaal de oude bent. Het ligt er een beetje aan hoe intensief cardio-gericht je sportbeoefening is of je het merkt of niet. Beetje hupsen in de sportschool is geen probleem.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:10 schreef Turalyon het volgende:
Merk je weken(?!) een verschil? De sport die ik doe is best zwaar, zwaarder dan hardlopen naar mijn idee, maar dat is maar 1x per week. Ik dacht dat het alleen effect had een paar dagen na de donatie. Of bedoel je dat je na een paar dagen wel weer 90% hersteld ben, maar helemaal de oude na enkele weken?
Als je zo fanatiek sport dan zou ik niet gaan doneren. Je kunt wel kijken of je je als beenmergdonor aan kunt melden. Er zijn veel sportartsen die het afraden als je serieus sport. Ik loop alleen hard voor mijn lol en tennis en zwem, maar daar merk je het ook een paar dagen wel aan hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:56 schreef Turalyon het volgende:
Vast een veel voorkomende vraag, maar kan iemand mij misschien vertellen hoe jouw eerste keer was? Zit er aan te denken om bloed te geven, maar heb net ff dat zetje nodig om het te doen. Ben voornamelijk benieuwd tijdens het prikken en hoe het de dag erna is, wanneer voel je je weer 'normaal' mbt sporten? Ik sport zelf 5 a 6x per week.
Het duurt 3 weken voordat je rode bloedlichaampjes weer aangemaakt zijn. Daar neem je je zuurstof mee op en verlies daarvan merk je dus echt wel qua conditie, maar ook qua kracht.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:10 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Merk je weken(?!) een verschil? De sport die ik doe is best zwaar, zwaarder dan hardlopen naar mijn idee, maar dat is maar 1x per week. Ik dacht dat het alleen effect had een paar dagen na de donatie. Of bedoel je dat je na een paar dagen wel weer 90% hersteld ben, maar helemaal de oude na enkele weken?
@ de rest dankjewel voor jullie reacties, helpt enorm!:)
Ja dat had ik ook. Ik had me dus opnieuw aangemeld via internet. Mijn bloedgroep en andere gegevens waren al bekend bij hun. Maar ik verstuurde dus de aanvraag online. Nog geen 5 minuten later ofzo belde ze me al op voor een afspraakquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:17 schreef KathyH. het volgende:
Zo, ze zijn snel zeg: zondagavond aangemeld via internet, vanochtend al met de post het infopakket binnen. Meteen doorgelezen en gebeld. Over twee weken keuring! Toch wel een beetje spannend, hehe. Hoop wel dat m'n Hb goed is, vroegâh was dat nogal eens te laag. Vanavond spinazie.
Ja, dat doe ik, na eerst heel wat jaren bloed te hebben gegeven. Plasma doneren bevalt me heel goed, nu merk ik ECHT helemaal niets meer van de donatie. Toen ik nog bloed gaf viel het ook wel mee hoor, maar ik had bijv. wel extreem zware benen de dag erna en om het uur honger als 'n paard.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:53 schreef Merel1808 het volgende:
Je zou dus wel plasma kunnen gaan doneren, dan krijg je je eigen rode bloedlichaampjes weer terug.
aantal oproepen staat onder de bovenste barcode. Bij mij staat 95 boven mijn NAW, misschien het nummer van de locatie?quote:Op zondag 12 juni 2011 12:35 schreef Susi het volgende:
Ook weer een oproep binnen, volgens mij mijn zesde want er staat boven mijn naam en adres 06 ? Grappig, ik hield het nooit zo bij maar ben inmiddels al wel wat keer geweest.
Oh dat kan ook. Oproepnummer staat op 8 hier, maar ik heb wel twee herhalingsoproepen gekregen omdat ik niet was geweest. Ik zal 'm bewaren tot de volgende keer, als ik het niet vergeet.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
aantal oproepen staat onder de bovenste barcode. Bij mij staat 95 boven mijn NAW, misschien het nummer van de locatie?
Bij mijn weten is dat de enige, want op mijn oproepkaart kloppen die getallen echt niet met mijn aantal donaties.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:26 schreef JumpingJacky het volgende:
Aantal donaties staat ook op het vragenformulier die je in moet vullen voor de donatie.
Ehm nietquote:Op maandag 13 juni 2011 23:05 schreef Mark het volgende:
Maar hoe verklaar je dan dat het aantal oproepen echt veel lager ligt dan het aantal donaties?
Ik ga niet even voor wat chocolade naar Den Haag toe, het zal vast heel leuk zijn... maar had dat bedankje even anders gedaan, bij de volgende donatie een extraatje of stuur wat leuks via de post.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:15 schreef Mark het volgende:
Doet er verder ook niet toe
Wat vinden jullie eigenlijk van dat chocolade-monument in Den Haag morgen? Ik vind het niet echt tof: alle mensen die werken en/of buiten Den Haag wonen zijn behoorlijk uitgesloten.
Maar goed: voor degenen die gaan: neem mijn portie maar
Kan wel invloed hebben in de zin dat je vochtgehalt niet op peil is na het hardlopen, ook als je denkt voldoende gedronken te hebben en geen dorst meer hebt. Het risico is dan dat als je sneller flauwvalt omdat je lichaam nog een extra halve liter vocht moet compenseren.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:51 schreef dynamiet het volgende:
Zal het erg uitmaken als ik voor het doneren hardloop? Ik lees wel iets over lagere HB waarde maar die van mij was tot nu toe altijd mooi >9..
Viel me 100% mee!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:10 schreef KathyH. het volgende:
Whoe, spannend ja! Hoe is het gegaan? Ik mag morgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |