Dat is niet te doen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:00 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Krijgen we er straks een vakje bij...Heeft u de afgelopen 24 uur pinda's of aanverwante producten (pindakaas e.d.) gegeten?
Waarom meten ze het niet meer van te voren dan? Is toch link, vrouwen zitten vaak te laag.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:58 schreef Fogel het volgende:
Na een halfjaar pauze vandaag weer gedoneerd. De vorige keer was mijn Hb 14.2. De volgende keer krijg ik te horen wat het vandaag was. Ik ben zo blij dat ze niet meer aan de vingerprik doen hier...
Zeker wel. Je mag geen plasma geven omdat ze je bloed zo hard nodig hebben, maar stamcellen staan daar los van.quote:Op zondag 22 mei 2011 11:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waarom meten ze het niet meer van te voren dan? Is toch link, vrouwen zitten vaak te laag.
Ik ga niet meer geven als ik niet ruim boven de 8 zit
Kan je als O- ook stamceldonor worden? Plasma mag niet
Ben je voor die hb dan naar het ziekehuis gestuurd?quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:08 schreef Lein80 het volgende:
Vorige keer wat langer afgekeurd vanwege een veel te laag hb (6,5), wat later bij controle in het ziekenhuis waarschijnljik een meetfoutje bleek te zijn, maar nu een keurige 8,5, dus geen problemen nu!
In elk geval naar de huisarts. Ze vonden het vergeleken met mijn normale waardes blijkbaar zorgwekkend, dus vandaar even wezen bloedprikken (en dat gebeurt bij ons in het ziekenhuis). Maar daar gaven ze ook al aan dat die vingerprik niet echt heel betrouwbaar is.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ben je voor die hb dan naar het ziekehuis gestuurd?
Vingerprik is best onbetrouwbaar eigenlijk, bij de sportarts zat ik voor de fietstest op 6.9 en erna op 7.9
ah, daar hebben wij het artsenlab voor.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:04 schreef Lein80 het volgende:
In elk geval naar de huisarts. Ze vonden het vergeleken met mijn normale waardes blijkbaar zorgwekkend, dus vandaar even wezen bloedprikken (en dat gebeurt bij ons in het ziekenhuis).
Omdat het blijkbaar niet nodig is voor mensen die stabiel zijn. Misschien prikken ze vrouwen wel nog steeds, zou dat na kunnen vragen.quote:Op zondag 22 mei 2011 11:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waarom meten ze het niet meer van te voren dan? Is toch link, vrouwen zitten vaak te laag.
Ik ga niet meer geven als ik niet ruim boven de 8 zit
Eek, ik ga iedere dag bijna doodquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
ah, daar hebben wij het artsenlab voor.Ziekenhuis klinkt gelijk zo bijna-dood-ervaring
Valt best mee hoorquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
ah, daar hebben wij het artsenlab voor.Ziekenhuis klinkt gelijk zo bijna-dood-ervaring
Ik ga een beetje mee doodquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:46 schreef Fogel het volgende:
Eek, ik ga iedere dag bijna dood(Ik heb een kantoor in het ziekenhuis)
Dat laatste is wat kort door de bocht, niet? Als je als man het met mannen doet hoeven ze je bloed niet, maar of je homo bent interesseert ze geen zier. Natuurlijk hangt het e.e.a. vaak met elkaar samenquote:Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of ben je homo, dan is je bloed nooit welkom.
Ja, uiteraard. Ook op Twitter en Hyves melding van gemaakt. IIg 1 iemand anders heeft de link op Facebook al gedeeld, dus dat is wel leuk.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:13 schreef Karstman het volgende:
Ik vind op kantoor zitten uberhaupt al een bijna dood ervaring, zelfs al is het niet in een ziekenhuis.
Heeft iedereen Sanquin al geliked op facebook btw? Wel doen hoor want dan krijgen we een hele grote chocolade duim op het Spui in Den Haag (midden in de zomer, zal lekker smelten daar maar dat terzijde)
Bovendien klopt het gedeelte over de operaties en ontvangen bloed ook niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:11 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Uit de OP:
[..]
Dat laatste is wat kort door de bocht, niet? Als je als man het met mannen doet hoeven ze je bloed niet, maar of je homo bent interesseert ze geen zier. Natuurlijk hangt het e.e.a. vaak met elkaar samen, maar toch... het staat zo homo-haterig.
Het criterium is al risicogedrag op het vragenlijstje, er staat of er ooit seksueel contact is geweest met een man. Daar hoef je geen homo voor te zijn, dat van seks voor geld/drugs e.d. staat er ook allang al op.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:13 schreef Karstman het volgende:
'Risicogedrag criterium voor bloeddonatie'
Ok nu wordt het criterium dus risicogedrag. En hoe gaan we risicogedrag omschrijven: seks met mannen (door mannen), sex voor geld en drugs spuiten/snuiven? Dan verandert er dus alleen het naampje, politiek geleuter dus weer dit bericht.
Klopt, voordat je plasma wilt doneren moet je eerst een paar keer succesvol volbloed gedoneerd hebben. Niet iedereen is trouwens voor plasma geschikt qua bloedgroep.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:44 schreef KathyH. het volgende:
Ik heb me aangemeld!Wilde al een paar jaar, maar woog niet genoeg. Nu heb ik een paar kilo speling. Daarom zou ik het liefst plasmadonor zijn, heb een beetje gelezen en dat leek me dan minder belastend voor mijn lijf ofzo. Maar dat kan geloof ik pas na een aantal keer volbloed gedoneerd te hebben, of heb ik het mis? Weet iemand hier toevallig iets over? (Ga het uiteraard navragen bij Sanquin, maar ik ben nieuwsgierig en ongeduldig (a) )
Ik vind het een goede actie van het COC. Net alsof er bij hetero's geen soa's voorkomen, en daarvan zijn genoeg mensen die het met ''jan en alleman'' doen. Dus dat is ook een risico!quote:Op zondag 29 mei 2011 21:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het criterium is al risicogedrag op het vragenlijstje, er staat of er ooit seksueel contact is geweest met een man. Daar hoef je geen homo voor te zijn, dat van seks voor geld/drugs e.d. staat er ook allang al op.
Leuk staaltje symboolpolitiek, maar heeft het COC niet wat beters te doen?
de kans dat je in het hetero circuit iemand tegen komt met HIV en/of hepatitus is volgens mij een stuk kleiner dan in het homocircuit.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef lodiej het volgende:
. Net alsof er bij hetero's geen soa's voorkomen, en daarvan zijn genoeg mensen die het met ''jan en alleman'' doen. Dus dat is ook een risico!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |