abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2011 @ 11:11:35 #226
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_97147447
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Krijgen we er straks een vakje bij...Heeft u de afgelopen 24 uur pinda's of aanverwante producten (pindakaas e.d.) gegeten?
Dat is niet te doen.
Je steekt zo vaak ongedacht iets in je mond. Als ik een paar pinda's heb gegeten dan denk ik daar de dag erna niet meer aan. :N
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_97147453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:58 schreef Fogel het volgende:
Na een halfjaar pauze vandaag weer gedoneerd. De vorige keer was mijn Hb 14.2. De volgende keer krijg ik te horen wat het vandaag was. Ik ben zo blij dat ze niet meer aan de vingerprik doen hier...
Waarom meten ze het niet meer van te voren dan? Is toch link, vrouwen zitten vaak te laag.
Ik ga niet meer geven als ik niet ruim boven de 8 zit

Kan je als O- ook stamceldonor worden? Plasma mag niet

[ Bericht 6% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 22-05-2011 11:18:30 ]
pi_97151210
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

Waarom meten ze het niet meer van te voren dan? Is toch link, vrouwen zitten vaak te laag.

Kan je als O- ook stamceldonor worden? Plasma mag niet
Zeker wel. Je mag geen plasma geven omdat ze je bloed zo hard nodig hebben, maar stamcellen staan daar los van.
pi_97288456
Gisteren sinds 5 maanden weer bloed gegeven... De 21e keer geloof ik inmiddels Vorige keer wat langer afgekeurd vanwege een veel te laag hb (6,5), wat later bij controle in het ziekenhuis waarschijnljik een meetfoutje bleek te zijn, maar nu een keurige 8,5, dus geen problemen nu!
Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem Sterben will ich leben
pi_97289383
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:08 schreef Lein80 het volgende:
Vorige keer wat langer afgekeurd vanwege een veel te laag hb (6,5), wat later bij controle in het ziekenhuis waarschijnljik een meetfoutje bleek te zijn, maar nu een keurige 8,5, dus geen problemen nu!
Ben je voor die hb dan naar het ziekehuis gestuurd?
Vingerprik is best onbetrouwbaar eigenlijk, bij de sportarts zat ik voor de fietstest op 6.9 en erna op 7.9
pi_97292755
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ben je voor die hb dan naar het ziekehuis gestuurd?
Vingerprik is best onbetrouwbaar eigenlijk, bij de sportarts zat ik voor de fietstest op 6.9 en erna op 7.9
In elk geval naar de huisarts. Ze vonden het vergeleken met mijn normale waardes blijkbaar zorgwekkend, dus vandaar even wezen bloedprikken (en dat gebeurt bij ons in het ziekenhuis). Maar daar gaven ze ook al aan dat die vingerprik niet echt heel betrouwbaar is.
pi_97293702
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:04 schreef Lein80 het volgende:
In elk geval naar de huisarts. Ze vonden het vergeleken met mijn normale waardes blijkbaar zorgwekkend, dus vandaar even wezen bloedprikken (en dat gebeurt bij ons in het ziekenhuis).
ah, daar hebben wij het artsenlab voor. ;) Ziekenhuis klinkt gelijk zo bijna-dood-ervaring :)
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 14:46:19 #233
45833 crew  Fogel
pi_97294544
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

Omdat het blijkbaar niet nodig is voor mensen die stabiel zijn. Misschien prikken ze vrouwen wel nog steeds, zou dat na kunnen vragen.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

ah, daar hebben wij het artsenlab voor. ;) Ziekenhuis klinkt gelijk zo bijna-dood-ervaring :)
Eek, ik ga iedere dag bijna dood :P (Ik heb een kantoor in het ziekenhuis)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_97295862
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

Valt best mee hoor ;) (alhoewel ik er best wat minder tijd door had willen brengen afgelopen jaar.) Maar idd, vaak zit een bloedprikpost ergens anders, alleen bij ons in het ziekenhuis.
pi_97297864
Gisteren voor het eerst in een bus van Sanquin geweest (mijn vriend moest doneren)
Leuk om te zien hoe goed ze de kleine ruimte benutten en dat je dan daarna in het sportcafe iets kan drinken
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:09:50 #236
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97298085
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:46 schreef Fogel het volgende:

Eek, ik ga iedere dag bijna dood :P (Ik heb een kantoor in het ziekenhuis)
Ik ga een beetje mee dood
Werk ook nog eens op de pathologie :P
pi_97298162
Uit de OP:
quote:
Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of ben je homo, dan is je bloed nooit welkom.
Dat laatste is wat kort door de bocht, niet? Als je als man het met mannen doet hoeven ze je bloed niet, maar of je homo bent interesseert ze geen zier. Natuurlijk hangt het e.e.a. vaak met elkaar samen :'), maar toch... het staat zo homo-haterig.
pi_97298229
Ik vind op kantoor zitten uberhaupt al een bijna dood ervaring, zelfs al is het niet in een ziekenhuis.

Heeft iedereen Sanquin al geliked op facebook btw? Wel doen hoor want dan krijgen we een hele grote chocolade duim op het Spui in Den Haag (midden in de zomer, zal lekker smelten daar maar dat terzijde ;))
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:26:20 #240
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_97298741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:13 schreef Karstman het volgende:
Ik vind op kantoor zitten uberhaupt al een bijna dood ervaring, zelfs al is het niet in een ziekenhuis.

Heeft iedereen Sanquin al geliked op facebook btw? Wel doen hoor want dan krijgen we een hele grote chocolade duim op het Spui in Den Haag (midden in de zomer, zal lekker smelten daar maar dat terzijde ;))
Ja, uiteraard. Ook op Twitter en Hyves melding van gemaakt. IIg 1 iemand anders heeft de link op Facebook al gedeeld, dus dat is wel leuk.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:26:30 #241
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_97298748
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:11 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Uit de OP:

[..]

Dat laatste is wat kort door de bocht, niet? Als je als man het met mannen doet hoeven ze je bloed niet, maar of je homo bent interesseert ze geen zier. Natuurlijk hangt het e.e.a. vaak met elkaar samen :'), maar toch... het staat zo homo-haterig.
Bovendien klopt het gedeelte over de operaties en ontvangen bloed ook niet.
Ligt er maar net aan wanneer dat gebeurd is.
Ik ben geopereerd en ik heb bloed ontvangen, en toch ben ik donor.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_97341238
Weer gedoneerd in Zwolle, was behoorlijk druk vandaag!
Hb 8.0 *O*
  zaterdag 28 mei 2011 @ 07:13:12 #243
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_97412174
Gister weer plasma gegeven. Bloeddruk was iets van 116/63 lager dan vorige keren maar keuringsarts zei prima. Een vorige keer bij andere keuringsarts had ik 65 onderdruk en dat werd een heel gedoe, mag maar 500 geven etc. Niet mijn probleem.
Hb 8.4, was altijd boven de 9 maar nog steeds ruim voldoende. Alleen die vingerprik op de verkeerde plek deed en doet gemeen zeer. Volgende keer bij haar even goed opletten.

Maar donatie ging goed, eindelijk. Meestal word ik voortijds afgekoppeld ivm spattend reservoir maar gister dus niet. Misschien heb ik anders te veel ijzer in mijn bloed zitten?

Als je ver weg woont moet je gewoon even vragen om reiskostenformulier. Want dat kun je vergoed krijgen.
  zondag 29 mei 2011 @ 19:56:07 #244
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_97466942
Ts jij zit in dl he,nu was ik aant denken,ik heb AB pos, mss kunnen ze mn bloed wel goed gebruiken nu met het EHECgedoe. Is dat mogelijk als Nederlander en hoe regel je dat enig idee?
pi_97467746
'Risicogedrag criterium voor bloeddonatie'

Ok nu wordt het criterium dus risicogedrag. En hoe gaan we risicogedrag omschrijven: seks met mannen (door mannen), sex voor geld en drugs spuiten/snuiven? Dan verandert er dus alleen het naampje, politiek geleuter dus weer dit bericht.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 29 mei 2011 @ 21:02:06 #246
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97470627
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:13 schreef Karstman het volgende:
'Risicogedrag criterium voor bloeddonatie'

Ok nu wordt het criterium dus risicogedrag. En hoe gaan we risicogedrag omschrijven: seks met mannen (door mannen), sex voor geld en drugs spuiten/snuiven? Dan verandert er dus alleen het naampje, politiek geleuter dus weer dit bericht.
Het criterium is al risicogedrag op het vragenlijstje, er staat of er ooit seksueel contact is geweest met een man. Daar hoef je geen homo voor te zijn, dat van seks voor geld/drugs e.d. staat er ook allang al op.
Leuk staaltje symboolpolitiek, maar heeft het COC niet wat beters te doen?
pi_97477037
Ik heb me aangemeld! :) Wilde al een paar jaar, maar woog niet genoeg. Nu heb ik een paar kilo speling. Daarom zou ik het liefst plasmadonor zijn, heb een beetje gelezen en dat leek me dan minder belastend voor mijn lijf ofzo. Maar dat kan geloof ik pas na een aantal keer volbloed gedoneerd te hebben, of heb ik het mis? Weet iemand hier toevallig iets over? (Ga het uiteraard navragen bij Sanquin, maar ik ben nieuwsgierig en ongeduldig (a) )
There is no way to happiness, happiness is the way (Buddha)
pi_97487018
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:44 schreef KathyH. het volgende:
Ik heb me aangemeld! :) Wilde al een paar jaar, maar woog niet genoeg. Nu heb ik een paar kilo speling. Daarom zou ik het liefst plasmadonor zijn, heb een beetje gelezen en dat leek me dan minder belastend voor mijn lijf ofzo. Maar dat kan geloof ik pas na een aantal keer volbloed gedoneerd te hebben, of heb ik het mis? Weet iemand hier toevallig iets over? (Ga het uiteraard navragen bij Sanquin, maar ik ben nieuwsgierig en ongeduldig (a) )
Klopt, voordat je plasma wilt doneren moet je eerst een paar keer succesvol volbloed gedoneerd hebben. Niet iedereen is trouwens voor plasma geschikt qua bloedgroep.
Qua belasting voor je lichaam valt het wel mee mijns inziens, als je gewoon genoeg eet en drinkt voor en na de donatie, dezelfde dag niet sport dan valt het best mee (eigen ervaring).
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_97496039
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het criterium is al risicogedrag op het vragenlijstje, er staat of er ooit seksueel contact is geweest met een man. Daar hoef je geen homo voor te zijn, dat van seks voor geld/drugs e.d. staat er ook allang al op.
Leuk staaltje symboolpolitiek, maar heeft het COC niet wat beters te doen?
Ik vind het een goede actie van het COC. Net alsof er bij hetero's geen soa's voorkomen, en daarvan zijn genoeg mensen die het met ''jan en alleman'' doen. Dus dat is ook een risico!
pi_97496926
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef lodiej het volgende:
. Net alsof er bij hetero's geen soa's voorkomen, en daarvan zijn genoeg mensen die het met ''jan en alleman'' doen. Dus dat is ook een risico!
de kans dat je in het hetero circuit iemand tegen komt met HIV en/of hepatitus is volgens mij een stuk kleiner dan in het homocircuit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')