quote:AMSTERDAM - Rabobank heeft de ploeg die zaterdag aan de start verschijnt bij Milaan-San Remo bekend gemaakt. Ploegleiders Nico Verhoeven en Jan Boven hebben zes renners uit de Tirreno-formatie opgenomen in de selectie.
De complete ploeg van Rabobank voor de eerste grote wielerklassieker van het seizoen kent geen verrassingen.
De winnaar van vorig jaar Oscar Freire is kopman en hij wordt ondersteund door Lars Boom, Rick Flens, Michael Matthews, Sebastian Langeveld, Tom Leezer, Maarten Tjallingii en Maarten Wynants, zo meldt de site van wielerformatie.
Tjallingii en Matthews nemen in Milaan de plaatsen in van de Tirreno-gangers Robert Gesink en Bram Tankink.
Vorig jaar was Freire ongenaakbaar in de eindsprint van de 'Primavera'. Ook dit seizoen maakt hij een goede indruk met twee overwinningen in de Ruta del Sol.
Voor Matthews is Milaan-San Remo zijn allereerste grote klassieker bij de profs. De Australiër won dit seizoen net als zijn kopman Freire al twee wedstrijden.
Vacansoleil
Bij Vacansoleil is Jens Mouris de enige Nederlander. De ploegleiders Jean Paul van Poppel en Hilaire van der Schueren kozen verder voor de Sloveen Borut Bozic, de Fransman Romain Feillu, de Italianen Marco Marcato, Alberto Ongarato en Mirko Selvaggi en de Belgen Björn Leukemans en Thomas De Gendt. De Gendt won de openingsrit van Parijs-Nice.
Als ik op één iemand niet gok, dan is het Cav wel. Ik verwacht heel veel van Goss. Als Cavendish in vorm dit parcours aan kan (wees 2009 uit), dan moet Goss dat zeker kunnen.quote:
Alleen dan in het opzicht dat hij toen in de Tirreno ook slecht klom. In 2009 reed hij erg goed in de voorbereiding, had al vijf overwinningen op zijn naam staan voor MSR, nu eentje (rit in Oman). Maar als je zijn gezicht een paar dagen terug zag toen hij op een nietszeggend klimmetje gelost werd, zou het me erg verwonderen als hij de Poggio overleeft.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:29 schreef franklop het volgende:
Ik zet mijn geld op Mr Cavendish, zijn voorbereiding doet denken aan die van 2009
De Poggio is nog ver gedacht, hij overleeft de Cipressa absoluut niet op deze manier.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:53 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Alleen dan in het opzicht dat hij toen in de Tirreno ook slecht klom. In 2009 reed hij erg goed in de voorbereiding, had al vijf overwinningen op zijn naam staan voor MSR, nu eentje (rit in Oman). Maar als je zijn gezicht een paar dagen terug zag toen hij op een nietszeggend klimmetje gelost werd, zou het me erg verwonderen als hij de Poggio overleeft.
Ja benieuwd hoe ver die mee kan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:07 schreef franklop het volgende:
Benieuwd of Matthews kan aanhaken, al mag je dat nog niet helemaal verwachten
Met Hushovd, Heinrich Haussler en Tyler Farrar heeft Garmin zaterdag drie ijzers in het vuur. "We hebben allemaal een vrije rol en we zullen knopen doorhakken in de finale. De Poggio zal alles duidelijk maken. Ik zal agressief moeten zijn op de hellingen."quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:49 schreef DutchSL het volgende:
Dat jaar dat Cavendish won was de slapste MSR die ik ooit heb gezien, er gebeurde echt helemaal niets op Cipressa en Poggio (20 meter voor de top een kleine versnelling van ik meen Pozzato).
Ik zie buiten HTC geen ploegen die er een sprint van willen maken. Garmin gaat zeker Haussler en/of Hushovd meesturen met de Poggio aanvallers, Lampre zal ook wel een Scarponi of Cunego er bij hebben, Freire kan zelf mee, Greipel heeft Gilbert, Bennati heeft Cancellara.. het is hoop en denk ik weer voor de aanvallers dit jaar. Ballan gaat er ook zeker bij zijn.
Samen met de ploeg? Goss is toch aardig in vorm. Of bedoel je dit anders?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:21 schreef Sheepcidus het volgende:
Dan kan die wel goed acteren samen met de ploeg.
Schijnt zich vandaag in Nokere niet top te hebben gevoeld.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:07 schreef franklop het volgende:
Benieuwd of Matthews kan aanhaken, al mag je dat nog niet helemaal verwachten
Dat de ploeg Cavendish wel steeds uitspeelt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Samen met de ploeg? Goss is toch aardig in vorm. Of bedoel je dit anders?
Parijs-Brussel is toch ook 300 km? Alhoewel op een stuk lager niveau.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:43 schreef Ereinion het volgende:
Bennati, dat vind ik nog veel meer een coureur die nooit verder dan een podiumplek komt. Nou ja, dat zou nog wat overdreven zijn, meestal haalt hij plek 5 of 6 in zo'n koers. Ik geloof wel in Haussler, uiteindelijk heeft hij nog maar één keer echt meegesprint in MSR, en toen reed hij iedereen behalve een super Cavendish uit het wiel. Goss heeft op een lager niveau wel laten zien dat hij ver kan komen (Plouay, Parijs-Brussel), maar of hij het na 300 km ook in MSR kan is nog even afwachten.
Nee, 219 kilometer. Plouay was vorig jaar wel bijna 250 km.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Parijs-Brussel is toch ook 300 km? Alhoewel op een stuk lager niveau.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:13 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, 219 kilometer. Plouay was vorig jaar wel bijna 250 km.
Zo ik zie dat ik heel wat jaartjes terug leef. Die 300 km is in elk geval als 12 jaar niet meer gehaald. In 2002 nog wel 265 km. Ik had eigenlijk elk jaar gewoon in mijn hoofd zitten dat die koers samen met MSR tot de langste eendagswedstrijd behoorde.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:14 schreef DutchSL het volgende:
Parijs-Brussel start net als pakweg Parijs-Roubaix al lang niet meer in Parijs he
De koers was vorig jaar 218.5km, aldus cqranking.
quote:Zieke Petacchi hoogst onzeker voor Milaan-Sanremo
Alessandro Petacchi (Lampre-ISD) beslist deze namiddag na een doorgedreven training van vier uur of hij zaterdag aan de start van Milaan-Sanremo verschijnt. De 37-jarige Italiaanse topspurter, vorig jaar nog derde in de Primavera, is ziek uit de Tirreno-Adriatico gekomen. Petacchi, die al jaren met astma sukkelt, heeft een opstoot van bronchitis gekregen door de barre weersomstandigheden in die Italiaanse rittenkoers. (dea)
hln.be
Dat was geen normale sprint, eerder perfect getimed naar voren gekomen (veel hogere snelheid dan de andere treintjes) en Hushovd die ook nog een gat laat vallen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:43 schreef Ereinion het volgende:
Ik geloof wel in Haussler, uiteindelijk heeft hij nog maar één keer echt meegesprint in MSR, en toen reed hij iedereen behalve een super Cavendish uit het wiel.
Die versnelling die Haussler liet zien in 2009 aan het einde van een lange koers was bijna uniek. Daar win je negen van de tien edities mee, Hushovd liet een gaatje vallen, maar de rest kwam daarna in volle sprint geen centimeter dichterbij. Ik weet natuurlijk niet of hij nu weer die vorm heeft.quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat was geen normale sprint, eerder perfect getimed naar voren gekomen (veel hogere snelheid dan de andere treintjes) en Hushovd die ook nog een gat laat vallen.
Uiteraard kan zoiets nogmaals gebeuren, maar ik bedoel eerder dat Haussler, Goss en de rest gewoon te weinig pure topsnelheid hebben om Freire en co in een reguliere sprint te kloppen en dat het al half ontregeld moet worden, willen ze een kans maken. Naar mijn mening moet het voor hen allemaal net iets te veel meezitten om ze echt grote favoriet te noemen, ik vind ze niet meer dan outsiders.
Ik lees nu 2x dat Hushovd een gat liet vallen in 2009, maar ik kreeg toch serieus het idee dat hij de versnelling van Haussler niet kon volgen. Verder volledig eens met de mening van Ereinion.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:09 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Die versnelling die Haussler liet zien in 2009 aan het einde van een lange koers was bijna uniek. Daar win je negen van de tien edities mee, Hushovd liet een gaatje vallen, maar de rest kwam daarna in volle sprint geen centimeter dichterbij. Ik weet natuurlijk niet of hij nu weer die vorm heeft.
Ik geloof best dat Haussler en Goss wat pure snelheid missen tegen mannen als Cavendish en Greipel, maar voor zaterdag maakt dat nou juist minder uit. Petacchi niet in vorm, Bennati en Hushovd zijn nog trager, Cavendish is een vraagteken. Ik denk echt niet dat er veel mannen zijn die de Poggio overleven die wel sneller zijn, of Freire dat is vraag ik me serieus af (die presteerde vorig jaar in massasprints bijna niets, behalve na een zware koers). Farrar misschien, maar die heeft nog nooit de Poggio overleefd, en stelt dat het hem lukt dan is het nog maar de vraag hoeveel snelheid hij nog overheeft (Goss klopte hem vorig jaar in de Giro en Plouay in een rechtstreeks duel na een zware koers, hoewel dat wel op een hellende aankomst was).
Hij werd ingesloten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:23 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ik lees nu 2x dat Hushovd een gat liet vallen in 2009, maar ik kreeg toch serieus het idee dat hij de versnelling van Haussler niet kon volgen. Verder volledig eens met de mening van Ereinion.
Tsja ik weet niet of het de afstand is. Misschien die laatste 50 km. want in bijv. Plouay (toch ook 250 km met een gelijkaardige moeilijkheid) eindigt hij wel helemaal vooraan. Ik denk best dat hij het in zich heeft. Als ik zie dat Modolo het vorig jaar het ook kon, ook al reed hij pas een paar maanden op dat niveau, dan kan Rojas het ook best.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:02 schreef Ereinion het volgende:
Ik denk dat dat dan toch het gevolg is van de bijna 300 kilometer. In andere klassiekers met klimwerk komt hij er toch ook niet echt aan te pas (ik kan me in ieder geval niet zo snel een goede uitslag herinneren in een klassieker met wat klimwerk).
Ik kan dit jaar voor het 3e jaar op rij Parijs-Roubaix, de Gold Race en L-B-L niet zien door de tenniscompetitie. Dat vind ik nog erger eigenlijkquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:42 schreef franklop het volgende:
Kan zaterdag voor het eerst sinds 2003 (!) de race weer live kijken op de TV, voetbal gooide altijd roet in het eten, maar nu hebben we al gewonnen
Voor echt ontzag moet je naar een andere koers gaan, Bordeaux Parijs. Vooral als je het doet zoals Anquetil het deed.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
[..]
Zo ik zie dat ik heel wat jaartjes terug leef. Die 300 km is in elk geval als 12 jaar niet meer gehaald. In 2002 nog wel 265 km. Ik had eigenlijk elk jaar gewoon in mijn hoofd zitten dat die koers samen met MSR tot de langste eendagswedstrijd behoorde.
Al jaren dus veel te veel ontzag voor die winnaars![]()
quote:Handje schudden
Er is nog geen meter gefietst, maar Tom Boonen heeft Milaan-San Remo al verloren. Hij is geklopt door Batibouw. Batibouw is geen Oostblokker met turbodijen, en ook geen Noor met paardenlongen.
Batibouw is een beurs voor bouwers, ergens in Brussel. Een paar tenten vol bouwvakkers, stratenmakers, Bob de Bouwers en huis-tuin-en-keuken-doe-het-zelvers. En Tom Boonen dus.
Boem Boem Boonen was op Batibouw om handjes te schudden en handtekeningen uit te delen. Het resultaat: een lamme hand en een griepvirus. De afgelopen week zat hij in Tirreno-Adriatico als een vaatdoek over zijn fiets gedrapeerd. Ziek. Vorm weg. Conditie verpest. En bedankt, Batibouw.
Milaan-San Remo verloren op een bouwbeurs: het lijkt wel een Belgenmop. Ik had niet gedacht dat Boonen zo dom zou zijn om erin te trappen. Wie gaat er nu vlak voor het begin van het klassiekerseizoen de hele dag handjes schudden op een bouwbeurs?
Decolleté
Dat is vragen om ongelukken. Weet Tom veel waar die stratenmakers de hele week in hebben gewroet? En of die bouwvakkers hun handen wel wassen als ze hun decolleté hebben afgeveegd na een grote boodschap op zon chemo-plee?
Een beetje topsporter heeft smetvrees. Uit overtuiging. De fietsende ex-wereldkampioen Cadel Evans heeft één ding gemeen met een moslimfundamentalist: hij schudt geen handen. Cadel weigert niet alleen vrouwenhanden, maar ook die van mannen.
Ja, ook op zijn verjaardag. Hij is toch zeker niet gek? Wist je niet dat er in de gemiddelde handdruk meer bacteriën wemelen dan in een doorsnee toiletpot? En dat er doktoren zijn die ervoor pleiten om handdrukken af te schaffen wegens het besmettingsgevaar?
Verprutsen
Cadel laat zijn zorgvuldig bij elkaar getrainde conditie niet verprutsen door een lullige bacteriemolecuul in de handpalm van zijn tante of zijn buurman. Feliciteren doen ze maar op een moment dat het beter uitkomt. Volgend jaar ofzo. Of als hij gepensioneerd is. Of nooit. Dat is niet egoïstisch of asociaal. Dat is professioneel.
De Australische zwemmer Grant Hackett (heel veel keer olympisch goud) gaat door het leven met handschoentjes en een masker omdat hij niet in aanraking wil komen met bacteriën, virussen of andere viezigheid.
Ireen Wüst dook afgelopen vrijdag, na haar tweede gouden medaille, expres níet in de armen van haar ouders op de tribune. Die waren namelijk een beetje ziek, en dat kon Ireen niet gebruiken. Niks knuffelscène: ze had nog meer medailles te winnen. En dus bleef ze op minimaal een paar meter van haar papa en mama.
Mondkapje
Even zwaaien mocht, schreeuwen vanuit de verte ook. Maar meer niet. Misschien dat ze s avond nog even met paps en mams heeft getelefoneerd. Maar dan alleen met zon mondkapje op waarmee alle Japanse schaatsers rondlopen.
Topsport is balanceren op een dun draadje. Sporters trainen zich het leplazarus, eten met calorieëntellers, slapen in hoogtetenten, focussen zich maandenlang op een wedstrijd maar één kleine misstap kan alles verpesten. Het verschil tussen topvorm en tobvorm is soms niet meer dan één ieniemienie-virusje. Ik geef ze groot gelijk, al die smetvrezende sporters. Weg met dat handjeschudden.
Liever een smetvreesfundamentalist dan geklopt door Batibouw.
Ik denk niet dat ze elkaar veel ontlopen. En Ventoso viel mij in de Tirreno wat tegen, al zegt dat nog weinig. Maar ik had verwacht dat hij er langer aan zou kunnen hangen telkens.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:03 schreef DutchSL het volgende:
De best klimmende sprinter is niet Rojas, maar zijn ploegmaat Ventoso, van wie ik sowieso meer verwacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |