quote:AMSTERDAM - Rabobank heeft de ploeg die zaterdag aan de start verschijnt bij Milaan-San Remo bekend gemaakt. Ploegleiders Nico Verhoeven en Jan Boven hebben zes renners uit de Tirreno-formatie opgenomen in de selectie.
De complete ploeg van Rabobank voor de eerste grote wielerklassieker van het seizoen kent geen verrassingen.
De winnaar van vorig jaar Oscar Freire is kopman en hij wordt ondersteund door Lars Boom, Rick Flens, Michael Matthews, Sebastian Langeveld, Tom Leezer, Maarten Tjallingii en Maarten Wynants, zo meldt de site van wielerformatie.
Tjallingii en Matthews nemen in Milaan de plaatsen in van de Tirreno-gangers Robert Gesink en Bram Tankink.
Vorig jaar was Freire ongenaakbaar in de eindsprint van de 'Primavera'. Ook dit seizoen maakt hij een goede indruk met twee overwinningen in de Ruta del Sol.
Voor Matthews is Milaan-San Remo zijn allereerste grote klassieker bij de profs. De Australiër won dit seizoen net als zijn kopman Freire al twee wedstrijden.
Vacansoleil
Bij Vacansoleil is Jens Mouris de enige Nederlander. De ploegleiders Jean Paul van Poppel en Hilaire van der Schueren kozen verder voor de Sloveen Borut Bozic, de Fransman Romain Feillu, de Italianen Marco Marcato, Alberto Ongarato en Mirko Selvaggi en de Belgen Björn Leukemans en Thomas De Gendt. De Gendt won de openingsrit van Parijs-Nice.
Als ik op één iemand niet gok, dan is het Cav wel. Ik verwacht heel veel van Goss. Als Cavendish in vorm dit parcours aan kan (wees 2009 uit), dan moet Goss dat zeker kunnen.quote:
Alleen dan in het opzicht dat hij toen in de Tirreno ook slecht klom. In 2009 reed hij erg goed in de voorbereiding, had al vijf overwinningen op zijn naam staan voor MSR, nu eentje (rit in Oman). Maar als je zijn gezicht een paar dagen terug zag toen hij op een nietszeggend klimmetje gelost werd, zou het me erg verwonderen als hij de Poggio overleeft.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:29 schreef franklop het volgende:
Ik zet mijn geld op Mr Cavendish, zijn voorbereiding doet denken aan die van 2009
De Poggio is nog ver gedacht, hij overleeft de Cipressa absoluut niet op deze manier.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:53 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Alleen dan in het opzicht dat hij toen in de Tirreno ook slecht klom. In 2009 reed hij erg goed in de voorbereiding, had al vijf overwinningen op zijn naam staan voor MSR, nu eentje (rit in Oman). Maar als je zijn gezicht een paar dagen terug zag toen hij op een nietszeggend klimmetje gelost werd, zou het me erg verwonderen als hij de Poggio overleeft.
Ja benieuwd hoe ver die mee kan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:07 schreef franklop het volgende:
Benieuwd of Matthews kan aanhaken, al mag je dat nog niet helemaal verwachten
Met Hushovd, Heinrich Haussler en Tyler Farrar heeft Garmin zaterdag drie ijzers in het vuur. "We hebben allemaal een vrije rol en we zullen knopen doorhakken in de finale. De Poggio zal alles duidelijk maken. Ik zal agressief moeten zijn op de hellingen."quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:49 schreef DutchSL het volgende:
Dat jaar dat Cavendish won was de slapste MSR die ik ooit heb gezien, er gebeurde echt helemaal niets op Cipressa en Poggio (20 meter voor de top een kleine versnelling van ik meen Pozzato).
Ik zie buiten HTC geen ploegen die er een sprint van willen maken. Garmin gaat zeker Haussler en/of Hushovd meesturen met de Poggio aanvallers, Lampre zal ook wel een Scarponi of Cunego er bij hebben, Freire kan zelf mee, Greipel heeft Gilbert, Bennati heeft Cancellara.. het is hoop en denk ik weer voor de aanvallers dit jaar. Ballan gaat er ook zeker bij zijn.
Samen met de ploeg? Goss is toch aardig in vorm. Of bedoel je dit anders?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:21 schreef Sheepcidus het volgende:
Dan kan die wel goed acteren samen met de ploeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |