Ik ben ook benieuwd, was net op zoek naar een simpele manier om die bestanden te parsenquote:Op donderdag 7 april 2011 09:13 schreef webbyplus het volgende:
Korte vraag; is het mogelijk middels PHP om van een outlook message bestand een aantal zaken te lezen, zoals; titel, body, afzender, etc.?
Ben benieuwd
Hangt een beetje af hoe zo'n bestand is opgebouwd, als het een vrij simpele structuur is als XML ja. Maar waarschijnlijk zal het iets ingewikkelder zijn dan dat.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:13 schreef webbyplus het volgende:
Korte vraag; is het mogelijk middels PHP om van een outlook message bestand een aantal zaken te lezen, zoals; titel, body, afzender, etc.?
Ben benieuwd
Hmm, ik denk aan de content waarbij je alleen een controle hoeft toe te passen op wanneer de content is aangepast, dat kan al vele queries schelen, zekers als het meer om views gaat dan om updates!quote:
Top!quote:Op woensdag 6 april 2011 23:43 schreef GlowMouse het volgende:
echo $xpath->evaluate('count(//ge:Placemark)');
echo $xpath->evaluate('count(//ge:Placemark/ge:AddressDetails)');
je ziet het foutgaan
waarom xpath erbij halen? http://www.ibm.com/developerworks/library/os-xmldomphp/
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | $opt = array ( 'address' => urlencode($list['streetname'] . ' ' . $list['streetnumber'] . ' ' . $list['province'] . ' ' . $list['state'] . ' Netherlands') , 'output' => 'xml' ); $url = 'http://maps.google.com/maps/geo?q=' . $opt['address'] . '&output=' . $opt['output'] . '&oe=utf8&key=' . $key; $doc = new DOMDocument(); $doc->load($url); if ($doc->getElementsByTagName('code')->item(0)->nodeValue == '200') { list($lon, $lat) = explode(",", $doc->getElementsByTagName('coordinates')->item(0)->nodeValue); echo $lon . ' - ' . $lat . '<br />'; echo ' in ' . $doc->getElementsByTagName('SubAdministrativeAreaName')->item(0)->nodeValue . ' en provincie ' . $doc->getElementsByTagName('AdministrativeAreaName')->item(0)->nodeValue; } die("einde"); |
1 2 3 4 5 | | id | naam | datum | | 0 | naam1 | 01-01-11 | | 1 | naam1 | 21-01-11 | | 2 | naam1 | 11-01-11 | | 3 | naam1 | 04-01-11 | |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet altijd serieus
quote:Op donderdag 7 april 2011 12:32 schreef themole het volgende:
Sorteren op datum - huidige datum een idee. En dan het absolute getal gebruiken anders is 1 dag in de toekomst verder weg dan twee dagen geleden.Het ligt iets ingewikkelder...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13$query = "SELECT
AVG(cijfer),
vakken.vaknaam,
cijfers.cijfer
FROM
cijfers, vakken
GROUP BY
cijfers.vak_id
ORDER BY cijfers.datum DESC
";
Ik wil zegmaar dat er een gemiddeld getal uitkomt daarna het vak en daarna het cijfer met de meest recente datum..
Dat worden twee queries.zie hieronderquote:Op donderdag 7 april 2011 12:37 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Het ligt iets ingewikkelder...
[ code verwijderd ]
Ik wil zegmaar dat er een gemiddeld getal uitkomt daarna het vak en daarna het cijfer met de meest recente datum..
kan ook met een aggregate functie inderdaadquote:Op donderdag 7 april 2011 12:50 schreef KomtTijd... het volgende:
[ code verwijderd ]
Zoiets misschien?
Dat dacht ik ook maar als ik het verander naar bijv: vakken.vaknaam dan laat hij de cijfers weer niet goed zien.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2011 20:35 schreef PiRANiA het volgende:
Ik zoek een standalone colorpicker. Wie heeft een tip?
quote:
1 | $query = "select avg(cijfer), vaknaam from vakken left join cijfer on vakken.id = cijfers.vak_id group by vaknaam"; |
Heet die tweede tabel cijfer of cijfers? Bij de join ga je uit van het eerste, bij de ON erna van het tweede. Dat gaat niet werken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:44 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Ik krijgt trouwens te zien undefined index 'cijfers'.
Waarom helemaal met een SUM? Je kunt toch gewoon sorteren op 'flighttime'?quote:Op zondag 10 april 2011 23:10 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik heb een tabel met: pilot_id, flighttime
Nu wil ik een soort van ranglijst maken, met welke piloot de meeste vlieguren heeft. Dus voor iedere pilot_id moet een SUM(flighttime) uitgevoerd worden, en dan moeten de pilot_id's op volgorde van SUM(flighttime) weergegeven worden...
Schudt iemand zo'n query zo uit zijn mouw?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |