quote:Op maandag 28 maart 2011 20:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een benaming voor een fenomeen waar eigenlijk niemand raad mee weet. Nou ja, Einstein misschien. Die zei iets verstandig: het verschil tussen verleden, heden en toekomst berusten op een illusie .
fquote:Op maandag 28 maart 2011 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij zet je in ieder geval wel aan het nadenken
zelf heb ik psycho educatie gevolgd (als het goed is heeft de diagnoserende psych je hier over verteld). voor mij hield dit in dat ik elke week met 5 andere autisten (en een voor hun belangrijk persoon) bijeen kwamen om wat gekwal en info over ASS aan te horen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:42 schreef donders5 het volgende:
Een vraagje aan de mensen hier. Wat gebeurt er verder eigenlijk als je bijvoorbeeld de diagnose Asperger hebt gekregen. Is er dan nog een soort van traject dat je gaat doorlopen qua geestelijke gezondheidszorg? Eigenlijk vraag ik me af wat je allemaal nog kan doen om leren om te gaan met de moeilijkheden die je ondervindt...
Toen ik voor het eerst bij een psycholoog kwam vanwege mijn angst- en depressieklachten dacht ze in eerste instantie aan Asperger. Wat later zat ik bij de GGZ en werd ik daarop getest, maar de bevindingen daar waren: geen autisme. Destijds was ik enigszins opgelucht, maar ondertussen ben ik wel nog steeds sociaal gestoord, raak ik volledig uitgeput bij overprikkeling, en zijn veel levensverhalen van mensen met Asperger een feest van herkenning dus ik weet het zo net nog niet met die diagnose.
Interessant stukje! Ik herken me er ook niet in. Die extreme neiging naar regelmaat. Een betere beeldvorming krijg je volgens mij als je mensen met autisme in een doorsnee werkomgeving ondervraagt. Dan denk ik bijvoorbeeld aan banen zoals wij hebben. En dan wat meer de nadruk leggen op de overeenkomsten met NTers.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:16 schreef tijnbrein het volgende:
http://www.depers.nl/User(...)2%20maart%202011.pdf
Vandaag in de Pers. Een artikel over werken met Autisme.
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over dit artikel. Ik herken mijzelf totaal niet in omschrijving en de geïnterviewde. Verder vind ik het niet echt bijdrage aan de beeldvorming dat men heeft over autisten. Sterker nog het zou zelfs eerder negatief kunnen werken.
Het is een molen waarin mensen zitten, ook wel maatschappelijke druk om je mogelijkheden zoveel mogelijk te benutten. Ik verwacht dat ik zelf ook nog wel een stapje hoger kan. Iedereen doet het, je gaat er gemakkelijk in mee. Dat iemand gedurende zijn hele carrière in dezelfde salarisschaal blijft, komt niet zo vaak voor.quote:Op woensdag 23 maart 2011 13:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Fok! Salaris 2010 topic #10: Waar we massaal liegen over ons salaris.
Als ik dit topic raadpleeg, dan wordt ik helemaal giftig. Dit zijn natuurlijk allemaal mensen die dit systeem wrs verjubelen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:02 schreef DeHovenier het volgende:
Ik kon nog Psycho-educatie volgen, dit waren twee-wekelijkse gesprekken met een psychologe (in mijn geval dan) waarin wordt uitgelegd wat je diagnose allemaal precies inhoudt en je kunt bespreken waar je tegenaan loopt of waar je moeite mee hebt, en hoe je ermee om moet gaan. Ik werd ook uitgenodigd om in zo'n groepsgesprek te komen waarin alle andere mensen een soortgelijke diagnose hebben gekregen, en dan kan je het er met z'n allen over hebben. Je krijgt info enzo en je kan je eigen ervaringen delen; en horen wat de ervaringen van andere mensen zijn. Dit is niet verplicht.
Als jullie beiden het genoeg vinden dan stopt het en word je uitgeschreven uit het bestand van de GGZ.
Ok, dat is duidelijk. Bedankt voor jullie reacties!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:28 schreef ramakandra het volgende:
[..]
zelf heb ik psycho educatie gevolgd (als het goed is heeft de diagnoserende psych je hier over verteld). voor mij hield dit in dat ik elke week met 5 andere autisten (en een voor hun belangrijk persoon) bijeen kwamen om wat gekwal en info over ASS aan te horen.
daarna ben ik naar een coach gegaan met m'n PGB, hij heeft me nog wel het meest geholpen door situaties te verduidelijken en door m'n gedrag bij te sturen waar nodig. ik ben nu 3 jaar verder, heb een vriendin gehad en zit veel beter in m'n vel dan toen
Ik vind het vooral jammer dat ze gozers hebben gevraagd en geen jonge vrouw.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:47 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Interessant stukje! Ik herken me er ook niet in. Die extreme neiging naar regelmaat. Een betere beeldvorming krijg je volgens mij als je mensen met autisme in een doorsnee werkomgeving ondervraagt. Dan denk ik bijvoorbeeld aan banen zoals wij hebben. En dan wat meer de nadruk leggen op de overeenkomsten met NTers.
er zijn bijna geen vrouwelijke ass'ers? diegene die er wel zijn, zijn vaak spuuglelijkquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:36 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik vind het vooral jammer dat ze gozers hebben gevraagd en geen jonge vrouw.
Dank je wel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:52 schreef ramakandra het volgende:
[..]
er zijn bijna geen vrouwelijke ass'ers? diegene die er wel zijn, zijn vaak spuuglelijk
Hm. Ik vraag me af of Igor en Ivo wel de dynamiek van dit stukje realiseren. Ik zou zo nooit in de krant willen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:47 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Interessant stukje! Ik herken me er ook niet in. Die extreme neiging naar regelmaat. Een betere beeldvorming krijg je volgens mij als je mensen met autisme in een doorsnee werkomgeving ondervraagt. Dan denk ik bijvoorbeeld aan banen zoals wij hebben. En dan wat meer de nadruk leggen op de overeenkomsten met NTers.
Helemaal waar. Als iemand met je kennismaakt is de eerste vraag vaak: "wat doe je?"quote:Het is een molen waarin mensen zitten, ook wel maatschappelijke druk om je mogelijkheden zoveel mogelijk te benutten.
En iemand blijft hangen, omdat die het wel goed vind, dan vliegt die er uit. Ambiteus zijn is verplicht. Prestatiemaatschappij in het kwadraat. Moet mensen dat gelukkig makenquote:Ik verwacht dat ik zelf ook nog wel een stapje hoger kan. Iedereen doet het, je gaat er gemakkelijk in mee. Dat iemand gedurende zijn hele carrière in dezelfde salarisschaal blijft, komt niet zo vaak voor.
Ik heb altijd gedroomd om vrij te mogen wonen en zeker niet tussen tokkies.quote:Vervelende in jouw situatie (hoogopgeleid) is denk ik dat wel of geen werk het verschil uitmaakt tussen uitkering en een hoog inkomen. Een kans krijgen of geen kans krijgen maakt zeker voor mensen met Asperger heel veel uit.
graag gedaan :p ik liep soberzo maar wat te zieken. als ass'er ken ik niet zo gek veel mensenquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:55 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dank je wel.
edit: Oh wacht, je zei vaak.![]()
quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:55 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dank je wel.
edit: Oh wacht, je zei vaak.![]()
Picsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:16 schreef robuust89 het volgende:
[..]
PicsFoBoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-weg-
Ik denk dat een en ander meer met persoonlijke verzorging en inkomenspositie te maken heeft. Mensen die meer verdienen, leven over het algemeen gezonder en dat komt ook het uiterlijk ten goede, zowel bij mannen en vrouwen. Verder hebben mensen met autisme over het algemeen een meer mannelijk brein. Dit is de prijs die je betaalt als je bij een bedrijf gaat werken dat vooral mensen met Asperger in dienst heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:52 schreef ramakandra het volgende:
[..]
er zijn bijna geen vrouwelijke ass'ers? diegene die er wel zijn, zijn vaak spuuglelijk
lees ff wat verder, dan zie je dat ik die opmerking niet meendequote:Op woensdag 30 maart 2011 13:44 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik denk dat een en ander meer met persoonlijke verzorging en inkomenspositie te maken heeft. Mensen die meer verdienen, leven over het algemeen gezonder en dat komt ook het uiterlijk ten goede, zowel bij mannen en vrouwen. Verder hebben mensen met autisme over het algemeen een meer mannelijk brein. Dit is de prijs die je betaalt als je bij een bedrijf gaat werken dat vooral mensen met Asperger in dienst heeft.
Hebben jullie je belastingaangifte al gedaan?
Ik krijg ruim 600 euro terug, een meevaller dus
In theorie zou ik als alleenstaande huurder (met dus een eenvoudige begroting) op nul moeten uitkomen.
Ik zou dat niet zo erg vinden. Nu werk ik ergens met bijna alleen mannen. Zeker op mijn 'afdeling', maar ik vind dat wel prima.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:44 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik denk dat een en ander meer met persoonlijke verzorging en inkomenspositie te maken heeft. Mensen die meer verdienen, leven over het algemeen gezonder en dat komt ook het uiterlijk ten goede, zowel bij mannen en vrouwen. Verder hebben mensen met autisme over het algemeen een meer mannelijk brein. Dit is de prijs die je betaalt als je bij een bedrijf gaat werken dat vooral mensen met Asperger in dienst heeft.
Hebben jullie je belastingaangifte al gedaan?
Ik krijg ruim 600 euro terug, een meevaller dus
In theorie zou ik als alleenstaande huurder (met dus een eenvoudige begroting) op nul moeten uitkomen.
Elke groepssamenstelling heeft wel zijn voor- en nadelen denk ik. Leuk werk?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:11 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik zou dat niet zo erg vinden. Nu werk ik ergens met bijna alleen mannen. Zeker op mijn 'afdeling', maar ik vind dat wel prima.
Nu werk ik nog bij de post, maar daar zie ik geen toekomst in. De opleiding volg ik nog steeds en het lijkt me ook leuk om verder in de pensioenen te gaan. Mijn vader is actuaris en geeft er ook les in, dus ik kan via hem die readers krijgen. Sowieso heb ik wiskunde altijd erg leuk gevonden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:19 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Elke groepssamenstelling heeft wel zijn voor- en nadelen denk ik. Leuk werk?
Ik las ook dat je op zoek bent naar je droombaan. Heb je een opleiding tot actuarieel rekenaar gevolgd? Daar valt heel goed in te verdienen. Zo goed, dat financiële issues en Asperger een ver van je bed show kunnen worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |