Waarom zou iemand van een school geen teksten mogen lezen die door de auteur zelf openbaar zijn gemaakt?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:23 schreef mud.kip. het volgende:
- mag de school je twitter volgen, of is dat tegen de privacy wetgeving?
Dat dus.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:24 schreef Keiichi het volgende:
Persoon in kwestie moet z'n verstand gewoon gaan gebruiken en nu gewoon op de blaren zitten.
Alles wat je op het internet wegzet, kan en ZAL tegen je gebruikt worden.
over iemand van de schoolleiding.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:24 schreef Mirjam het volgende:
heeft hij dat gezegd over een leraar, leerling, of een wildvreemde?
Waarom staat z'n twitter dan niet op vrienden-only?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:29 schreef mud.kip. het volgende:
[..]
over iemand van de schoolleiding.
ben ik de enige die het kwalijk vindt dat de school stiekem leerlingen volgt op twitter?
Hoezo stiekem? Als je iets op twitter zet weet je gewoon dat iedereen het kan lezen, en dus moet je eerst nadenken voordat je wat plaatst.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:29 schreef mud.kip. het volgende:
[..]
ben ik de enige die het kwalijk vindt dat de school stiekem leerlingen volgt op twitter?
kennelijk, ik vind het nogal kwalijk dat een leerling het in z'n hoofd haalt om dat soort dingen over iemand die gewoon z'n werk doet, op twitter te zetten.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:29 schreef mud.kip. het volgende:
[..]
Als je een medeleerling in het weekend het ziekenhuis in slaat mag de school je ook niet schorsen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:30 schreef Armageddon het volgende:
Als je dit op school zegt dan zou hij ook een schorsing hebben gekregen. Dus als je dit op Twitter zegt, dat ook openbaar is en iedereen kan zien dan krijg je ook een schorsing.
En wie zegt dat de school hem volgt? Misschien heeft iemand hem wel verlinkt die hem volgt.
Hij zei alleen de voornaam zelfsquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:32 schreef Repeating het volgende:
Wie zegt dat hij die persoon bedoelde? er zijn zoveel Jan janssens op de wereld.
Dus enkel ''X heeft een rotkop.'' Niets meer en niets minder? Zou ik gewoon doen alsof mijn neus bloed en iemand anders aanduiden.quote:
Het was wel vrij duidelijk dat hij die specifieke persoon bedoelde, gezien de context van de andere tweets.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:35 schreef Repeating het volgende:
[..]
Dus enkel ''X heeft een rotkop.'' Niets meer en niets minder? Zou ik gewoon doen alsof mijn neus bloed en iemand anders aanduiden.
Maar dat heeft 'ie niet gedaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:30 schreef Armageddon het volgende:
Als je dit op school zegt dan zou hij ook een schorsing hebben gekregen. Dus als je dit op Twitter zegt, dat ook openbaar is en iedereen kan zien dan krijg je ook een schorsing.
En wie zegt dat de school hem volgt? Misschien heeft iemand hem wel verlinkt die hem volgt.
Punt. Als de persoon in kwestie dit tegen de leerkracht in een café had gezegd buiten schooltijd, zou hij enkel scheef worden aangekeken in de lessen...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:37 schreef Taartjeh het volgende:
Het is zijn vrije tijd dus hij mag zelf weten wat hij doet en schrijft vind ik.
Ik vind alleen dat de leraar je daarop mag aanspreken op een school terrein. Als je het bijv. op school in de computer les schrijft. Dat is een ander verhaal.
er is een verschil tussen 'het niet eens zijn met wat iemand zegt' en gewoon met droge ogen iemand zwart maken op internet natuurlijkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:40 schreef mud.kip. het volgende:
Ik vind het vooral een raar idee dat de schoolleiding rond neust in wat je allemaal zegt op internet (in je eigen tijd).
Overigens vindt ik dat ze daar dan al helemaal geen consequenties aan mogen verbinden als ze het niet met een van uitspraken eens zijn.
welneequote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:41 schreef mud.kip. het volgende:
Maar om een lang verhaal kort te maken:
Desbetreffende persoon is nu enkele dagen geschorst. Valt daar wat tegen te beginnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |