Bedanktquote:
6 juniquote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:14 schreef MaJo het volgende:
Enig idee al wanneer het album uitkomt, begin juni toch? Zou wel leuk zijn als ik bij Rock Werchter de nummers al mee kan blêren
Inderdaadquote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:07 schreef Merkie het volgende:
Waarom probeert Alex op Miles Kane te lijken.
mooi, dat gaat wel lukken in drie weken tijdquote:
Eigenlijk vind ik dit helemaal niet herkenbaar. Als je bijv de nummers van Humbug bij langs gaat, zijn (main-)riffs als die van "My Propeller", "Crying Lightning", "Dangerous Animals" en "Dance Little Liar" inderdaad gespeeld op de onderste snaren, door Alex. Of hij slaat akkoorden aan als op "Secret Door", "Fire And The Thud" en "Cornerstone". Maar Jamie brengt bijna altijd 'kleur' aan met de bovenste snaren. Dat is voor mij een beetje het beeld van een typisch AM-liedje. Het is wel moeilijk om zo nummers te generaliseren want er zijn genoeg uitzonderingen, bijvoorbeeld de riffs @ 0:38 van "A Certain Romance" is volledig op de bovenste drie snaren gespeeld. Ik snap dus niet dat Alex zegt dat ze tot nu toe altijd op de onderste drie snaren hebben gespeeldquote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:18 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Bedankt!
Interessant artikel zeg, moest vooral lachen om dit stukje:
"This is going to sound really dumb, but we just started playing the othet three strings, We've always played on the bottom three strings"
Ook erg herkenbaar bij Arctic Monkeys nummers (als gitarist).
Ik geef je helemaal gelijk op het punt dat de combinatie tussen de twee gitaren met hoog en laag het juist zo goed maaktquote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:22 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dit helemaal niet herkenbaar. Als je bijv de nummers van Humbug bij langs gaat, zijn (main-)riffs als die van "My Propeller", "Crying Lightning", "Dangerous Animals" en "Dance Little Liar" inderdaad gespeeld op de onderste snaren, door Alex. Of hij slaat akkoorden aan als op "Secret Door", "Fire And The Thud" en "Cornerstone". Maar Jamie brengt bijna altijd 'kleur' aan met de bovenste snaren. Dat is voor mij het beeld van een typisch AM-liedje. Het is wel moeilijk om zo nummers te generaliseren want er zijn genoeg uitzonderingen, bijvoorbeeld de riffs @ 0:38 van "A Certain Romance" is volledig op de bovenste drie snaren gespeeld. Ik snap dus niet dat Alex zegt dat ze tot nu toe altijd op de onderste drie snaren hebben gespeeld
Dat is wel vaker hier gezegd. Het begrip "steviger" valt gewoon op meerdere manieren te interpreteren. De eerste twee album zijn sneller, harder, springeriger dus in die zin inderdaad "steviger" dan Humbug. Maar Humbug klinkt donkerder, gelaagder, ontoegankelijker, zwaarder (noem het maar opquote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:14 schreef MaJo het volgende:
Ik snap nooit dat mensen zeggen dat Humbug steviger was dan de eerste twee albums? Ik vond het juist het tegenovergestelde![]()
Zane Lowe zei net weeral dat de volgende AM single erg binnenkort wordt gespeeld, dus lijkt me welquote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:07 schreef Merkie het volgende:
Zouden de interviews betekenen dat de single er aan gaat komen? De PR-machine is in ieder geval al aangezet...
Nice!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Zane Lowe zei net weeral dat de volgende AM single erg binnenkort wordt gespeeld, dus lijkt me wel
She's Thunderstorms lijkt me logisch, of misschien te logisch? Nja ik ga voor She's Thunderstormsquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:23 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Nice!
Wat zal de eerste single worden? Ik zet in op Black Treacle
Die logica ontgaat mij even...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:24 schreef Arn0 het volgende:
[..]
She's Thunderstorms lijkt me logisch, of misschien te logisch? Nja ik ga voor She's Thunderstorms![]()
01. She's Thunderstormsquote:
Ah, op die manier.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:29 schreef Arn0 het volgende:
Niet alleen dat maar ook..
- Brianstorm
- Crying Lightning
- She's Thunderstorms
Daar doel ik op, inderdaad. Steeds meer voorspelbaar. Snap vooral niet dat de enige 2 nummers van "Humbug" die live echt knalden steeds werden afgewisseld, "Dangerous Animals" en "Potion Approaching".quote:Op zondag 27 maart 2011 22:31 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Dat ze hun verfrissendheid aan het verliezen zijn, gaat me wat ver. Ik vind het wel jammer dat hun setlist wat voorspelbaar werd. Maar dat komt natuurlijk omdat ze veel nummers hadden afgeschreven en zo maar een select aantal nummers overhielden. Dat ze aan het einde van de tour "Nettles" als afsluiter gebruikten was wel een leuke, verrassende toevoeging. Maar van dat soort toevoegingen hadden ze in 2007 meer.. Ik verwacht vanaf de aankomende tour weer meer variatie omdat ze dan natuurlijk meer nummers hebben waar ze tevreden over zijn.
En dat zo een utopische akoestische set er nooit meer van zal komen ben ik blij mee. Dat zou het hele tempo uit een concert halen, imo.
Hm, niet dus... Nog steeds wel aardige kans op, eind juli wat optredens in de niet-Europese gebieden, begin augustus Noord-Amerika, en als ze verder willen beunen zou Sziget in het schema passen.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:31 schreef Jacobuspower het volgende:
Ben trouwens benieuwd of ze morgen bekend worden gemaakt voor Sziget?
Zou ik helemaal niet erg vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |