abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94734475
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dit was eigenlijk het startschot waarna Arn0 honderduit had moeten praten over hoe legendarisch het een jaar geleden was ;).

Kijken of dit fragment uit de diepste krochten van mijn eigen archief iets bovenhaalt 8-):

Ik wou net vragen of dit filmpje toch niet van jou was, maar dus toch wel :P.
Hoezo was het nog zo ontzettend leeg, en kon je dit filmen?
Ik had ook een beetje het idee dat je bepaalde mensen uit de tent wil lokken :D
  maandag 28 maart 2011 @ 21:42:28 #127
192683 AMDB
Visionair.
pi_94736390
Aisumasen is een cryptogram voor beginners.
  maandag 28 maart 2011 @ 21:50:19 #128
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94736933
Hehe er valt zoveel te vertellen, helaas laat mijn geheugen me een beetje in de steek. Ik heb er spijt van dat ik niet meteen een verslag heb opgeschreven.. Dat wordt sowieso anders met de Sheffield gigs :P

Maar goed; Om te beginnen is het nog steeds het concert waar ik het langste voor in de lijn heb gestaan, van 2 tot 7. Best gek als je er zo over nadenkt maar na de verschrikkelijke ervaring bij de Royal Albert Hall gig (tweede rij en eerste keer dat ik van voor stond bij een echt rockconcert, Paul McCartney kan ik niet echt meetellen) wou ik echt wel een bar om me aan vast te houden ipv het achterste van een fangirl.. Frontrow dus. En dat lukte ook, zoals Aisumasen wel kan beamen stonden we echt perfect voor Alex. Toen kwam Anna Calvi en om eerlijk te zijn hoefde dat van mij niet, de avond ervoor had ze me echt niet kunnen bekoren. Grappig genoeg zijn alle reviews die ik lees van haar debuutalbum het absoluut tegengestelde van wat ik toen ervaarde.. Een enorme wall of sound, blegh. En ik vind ook echt geen filmpjes terug van haar van een van beide avonden op Youtube. Ik ga voor de theorie dat ze die allemaal heeft laten verwijderen omdat ze zo slecht was :')

Echte spanning werd pas opgebouwd toen eindbaas Big Nige (nee, niet Big Nigel :( ) het podium opkwam uiteraard. Het gebruikelijke klaarzetten van het materiaal leek wel een eeuwigheid te duren maar dan waren ze er dan toch. Ik had al een half jaar lang zitten beargumenteren dat ze gewoon Humbug integraal moesten spelen en hier stonden ze dan. Een meter van m'n neus, beginnend met My Propeller. Fuck yeah, ze gaan 'm volledig chronologisch spelen, daar hoopte ik al voor, als albumpurist. De afgelopen maanden hadden ze de meeste tracks al vaak live gespeeld, waardoor de nummers deze avond goed tot z'n recht kwamen. Het hielp wel dat het een publiek was dat echt uit hardcore fans (uit België, Nederland, Frankrijk, Kroatië en Italië oa, doet de fanbase weer aardig) bestond die alle nummers volledig kende en supportte. Ook fijn was dat daardoor er heel wat minder "English lads" (je weet wel, types die met bier gooien en voetbalsjalen bij concerten dragen) waren in tegenstelling tot de avond ervoor. Maar er was natuurlijk een Humbug nummer dat ze die avond voor het eerst speelde. En met verve, wow. _O_

Ik zei eerder dat ik blij was dat ze het album chronologisch speelden en daar was ik uiteraard blij om, maar het nadeel daarbij was dat killeropener Dance Little Liar nu geen opener meer was. Maar alsnog zeker een van de hoogtepunten die avond, en dit nummer moet gewoon in de setlist blijven de komende tour.. En vrees dat ik een te grote Humbug fanboy ben om hierover objectief te zijn maar ik vond elk nummer van het album erg goed uitgevoerd. Trouw aan het originele arrangement maar toch net dat tikkeltje extra wat een live performance nodig heeft. Na The Jeweller's Hand (oké: die track was misschien niet zo sterk live) gaan ze af het podium en ik wacht in spanning voor de encore. Net toen ik aan het hopen was dat ze gewoon alle Humbug b-sides spelen komen ze terug onstage en.. What the hell! Ze beginnen gewoon Nettles te spelen, helden _O_ Net die ene verrassing die de verder (uiteraard!) voorspelbare avond nodig had. Het klonk geweldig. In mijn geheugen gaat de Nettles encore eeuwig door O+ Sketchead hadden ze van mijn part voor een My Propeller b-kantje mogen vervangen en Red Right Hand was ik tegen die tijd al beu gehoord dus dat vond ik ook zonde dat ze die nog steeds speelden, zelfs als afsluiter. Nee, ik hoopte voor Fright Lined Dining Room als afsluiter. Dat had het echt het perfecte einde geweest. Allicht de grootste teleurstelling, dat ze die niet live speelden. Maar Nettles maakte dat ruimschoots goed.

Grappig hoe een jaar later ik me vooral de sub-evenementen herinner :D Een van de leukere momenten was toch wel hoe Aisumasen de security guy bijna smeekte( :P ) voor een plectrum en toen die kerel het eindelijk opraapte, ik het uit zijn handen nam :@ Verder ook nog een setlist gescoord. En als er een iets is waarvan ik enorm veel spijt heb, is dat ik die setlist heb weggeven.. Zo'n uniek en mooi (nuja, verfrommeld maar goed) document :'(

Al met al een long overdue verslag dit, en best een slecht ook want heb niet veel van de nummers zelf kunnen beschrijven :')
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94737727
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef Arn0 het volgende:
Verder ook nog een setlist gescoord. En als er een iets is waarvan ik enorm veel spijt heb, is dat ik die setlist heb weggeven.. Zo'n uniek en mooi (nuja, verfrommeld maar goed) document :'(
Waarom? :o
Zoiets zou ik nooit van mn leven weggeven :D
Voor de rest leuk verslag om te lezen, word er wel erg jaloers van zeg :'(
  maandag 28 maart 2011 @ 22:01:25 #130
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94737824
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:00 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Waarom? :o
Zoiets zou ik nooit van mn leven weggeven :D
Voor de rest leuk verslag om te lezen, word er wel erg jaloers van zeg :'(
Aan een van de Kroatische meisjes gegeven, je moet toch wat om uit de friendzone te geraken he :P
pi_94738020
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:01 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Aan een van de Kroatische meisjes gegeven, je moet toch wat om uit de friendzone te geraken he :P
Haha, krijgen we dat verhaal weer :D .
Maar alsnog zou ik het niet geven, al denk je er op dat moment misschien wel heel anders over :P
  maandag 28 maart 2011 @ 22:08:37 #132
192683 AMDB
Visionair.
pi_94738414
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:01 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Was 't nou een drumstok, had je er nog wat aan gehad.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 22:22:26 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94739494
Jeez hier weer veel te lang niet gepost :@ En dat voor iemand die bij alle eerste concerten in Nederland aanwezig was. Op de een of andere manier was ik door Humbug teleurgesteld en een beetje van AM afgeraakt, terwijl ik het album laatst weer eens opzette en het fantastisch vond :o Nu lees ik hier dat er een soloproject is van Turner en ga ik me toch maar weer eens vol verdiepen in deze band die altijd een van mijn favorieten is geweest :)

* MaJo zet Humbug op O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 28 maart 2011 @ 22:25:42 #134
192683 AMDB
Visionair.
pi_94739764
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:22 schreef MaJo het volgende:
Jeez hier weer veel te lang niet gepost :@ En dat voor iemand die bij alle eerste concerten in Nederland aanwezig was. Op de een of andere manier was ik door Humbug teleurgesteld en een beetje van AM afgeraakt, terwijl ik het album laatst weer eens opzette en het fantastisch vond :o Nu lees ik hier dat er een soloproject is van Turner en ga ik me toch maar weer eens vol verdiepen in deze band die altijd een van mijn favorieten is geweest :)

* MaJo zet Humbug op O+
Zet Submarine op, iets zegt me dat je dat fantastisch gaat vinden :)
  maandag 28 maart 2011 @ 22:27:32 #135
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94739905
http://twitter.com/#!/jonathanb1088/status/51704500322443264

quote:
@matthelders were the arctics driving round the peak district in a pink cadillac yesterday? or do i need to see a doctor
:D
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 22:36:56 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94740530
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:25 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zet Submarine op, iets zegt me dat je dat fantastisch gaat vinden :)
Die heb ik nu aanstaan inderdaad :Y Had niet verwacht hem zo snel binnen te hebben :D Heerlijk om weer iets nieuws te horen O+ Ben erg benieuwd naar de nieuwe plaat en heb zin om ze op Werchter te gaan zien *O* Wordt volgens mij mijn achtste keer Arctic Monkeys :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_94741044
10 juni Arctic Monkeys Sheffield *O* . Ik kijk er echt zo naar uit.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 22:48:34 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94741273
Submarine is me toch wat langzaam zo bij de eerste luisterbeurt, ik hou juist meer van wat steviger :@
pi_94741906
Heel dit topic gemist, maar ik ben er weer :')
  Moderator maandag 28 maart 2011 @ 22:58:47 #140
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_94742004
Zit nu Humbug te luisteren en men die is echt goed :o Het gekke is dat ik het album heel goed vond toen die uitkwam, platgedraaid heb, ze op Lowlands toen vond tegenvallen en op de een of andere manier daardoor bedacht heb dat ik het album maar niks vind :?
  maandag 28 maart 2011 @ 23:08:22 #141
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94742586
Nu alle Sheffield-gangers bij elkaar zijn.. Vergeet niet jullie treintickets op tijd te boeken! Deze website lijkt het goedkoopste:
http://www.thetrainline.com

Weet de tijden niet precies vanbuiten maar Piles, denk dat we rond de 14 pond al een ticket heen en terug kunnen krijgen :)
pi_94744728
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:15 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ik wou net vragen of dit filmpje toch niet van jou was, maar dus toch wel :P.
Hoezo was het nog zo ontzettend leeg, en kon je dit filmen?
Ik had ook een beetje het idee dat je bepaalde mensen uit de tent wil lokken :D
Je hebt waarschijnlijk een ander filmpje gezien, want dit is een FOK!-exxxxxclusive voor vanavond. Maar wat bedoel je precies met dat het leeg was?

En inderdaad, uit de tent gelokt werd hij...

quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:50 schreef Arn0 het volgende:
Hehe er valt zoveel te vertellen, helaas laat mijn geheugen me een beetje in de steek. Ik heb er spijt van dat ik niet meteen een verslag heb opgeschreven.. Dat wordt sowieso anders met de Sheffield gigs :P [..]
Kijk! Ik heb waar ik op hoopte! ;) Het heeft een jaar gekost, maar ik denk dat we ons avontuur nu eindelijk wel zo'n beetje tot het bot toe hebben uitgemolken. Bijzonder was ook die zondagavond zeker, na de onvergetelijke zaterdagavond in de Royal Albert Hall. De ongedwongen sfeer onder de bandleden was erg tof om van dichtbij mee te maken. Alex deed ook ongekend cool, en communiceerde zelfs met het publiek. De sommige ietwat ongeoefende nummers ("Cornerstone", oef!!!) droegen alleen maar bij aan die sfeer. Dit was eenmalig.

En de hele ambiance was gewoon relaxed, inclusief de uiterst sympathieke beveiligers die voor de verandering behulpzaam en grappig waren, al vanaf het begin van de dag in de rij. Denk dat ze ingehuurd waren door het management, ze stonden er ook bij de Royal Albert Hall. Ook petje af over hoe de kaartverkoop geregeld was. De zwarthandelaren stonden buiten spel, zo streng was de procedure. Arn0 was niet binnengekomen zonder mijn ID-kaart en CreditCard. Eén voor één werd iedereen naar binnen gelaten.

Het was ook erg handig dat er die dag iemand voor mij in de rij stond, zodat ik een uurtje voor aanvang zo kon aanschuiven O-). Weet alleen niet of het plectrum-verhaal helemaal op die manier gebeurd is, maar dat geheel ter zijde.
  maandag 28 maart 2011 @ 23:56:31 #143
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_94744794
Schrijf een boek.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_94745708
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:08 schreef Arn0 het volgende:
Nu alle Sheffield-gangers bij elkaar zijn.. Vergeet niet jullie treintickets op tijd te boeken! Deze website lijkt het goedkoopste:
http://www.thetrainline.com

Weet de tijden niet precies vanbuiten maar Piles, denk dat we rond de 14 pond al een ticket heen en terug kunnen krijgen :)
Doen deze site! Scheelt minstens 10 pond.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_94749684
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:54 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Je hebt waarschijnlijk een ander filmpje gezien, want dit is een FOK!-exxxxxclusive voor vanavond. Maar wat bedoel je precies met dat het leeg was?
Naja, het was weer zon fok-exclusive dus ik ging er wel van uit dat ie van jou was :P.
Laat maar, dacht eerst dat dit van ergens achterin de zaal was gefilmd, maar bij nader inzien niet dus.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:09:42 #146
192683 AMDB
Visionair.
pi_94756157
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:56 schreef TC03 het volgende:
Schrijf een boek.
Ik denk dat Aisumasen het beste een director's cut van de volgende live dvd in kan spreken. Stof genoeg :P
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:29:52 #147
230345 conobram
is neit lam
pi_94761266
Zo ik heb vandaag eindelijk de 10" van My Propeller gekocht. Nog één plaat en dan is mijn Monkeys vinyl collectie compleet. Waarschijnlijk net voordat de volgende al weer uitkomt.
pi_94761377
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 14:29 schreef conobram het volgende:
Zo ik heb vandaag eindelijk de 10" van My Propeller gekocht. Nog één plaat en dan is mijn Monkeys vinyl collectie compleet. Waarschijnlijk net voordat de volgende al weer uitkomt.
Daarover gesproken trouwens, moet mn verzameling ook maar eens gaan uitbreiden.
Waar haal je die makkelijk/goedkoop? :)
pi_94761394

[ Bericht 100% gewijzigd door Jacobuspower op 29-03-2011 14:33:31 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 14:37:29 #150
230345 conobram
is neit lam
pi_94761577
De reguliere platen komen bij mij overal vandaan, internet en platenzaken, de iets moeilijker te vinden dingen koop ik meestal via discogs.com.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')