abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124400565
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:37 schreef boeiuh2 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goeie om in de gaten te houden! En de goedkoopste tickets zijn het leukst of zo? En kom je aan een kaartje?
http://www.chennaisuperkings.com/tickets/matchticketlist.aspx

Betalen met creditcard

Ophalen met (passport en bevestigingsnr.) aan het stadion

En ja, de goedkoopste stand is één groot feest.

Zal eens kijken of ik iets op youtube kan uploaden wat dat weergeeft :) [moet ik het eerst wel terugvinden en dan converteren]

Wel jammer dat Bollinger dit jaar niet voor ze speelt. Da's zo'n beetje de Arjan Robben van het cricket. Die heeft soms een inning waarbij alles lukt en het hele stadium explodeert :P
pi_124401214
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:59 schreef boeiuh2 het volgende:

[..]

MCH, kom maar eens met een update als je wilt. Ik ben benieuwd wat je in Chennai en daarna gedaan hebt.

Ik heb vandaag mijn India visum gekregen, dus ik kan vertrekken :) Heb net een vlucht geboekt naar Colombo en wil vandaaruit ook voor die 50 eurootjes naar Chennai vliegen. Maar wat ik er wil/ga doen weet ik nog niet. Hoe is het weer daar nu? Niet te warm?
Volgens mij is het in heel India erg warm voor de tijd van het jaar, zit nu in Agra en het is er rond de 35 graden. In het zuiden was het niet anders, eigenlijk net iets te heet voor ons hier om echt actief te zijn maar met veel pauzes tussen het sightseeen door gaat het nog wel.

Chennai zijn we zsm uitgevlucht. Toen ik buiten de terminal stond om half vijf 's nachts heb ik eerst alle taxichauffeurs van me afgeslagen en heb ik voor 5 rupee de suburban train genomen. Daar werd ik gelijk verwelkomd door een schreeuwende dronkaard en zijn we eerst veel te ver gereden voor het centraal station. Uiteindelijk aangekomen bij het centraal station zag ik in de centrale hal tegen de muur een vent zitten die met z'n blote lul zat te spelen en z'n benen helemaal had ondergekakt. Welcome to India dacht ik. :9~
Daarna gelijk het goedkoopste zitkaartje met reservering kunnen bemachtigen voor naar Bangalore (dik 6 uur) om vervolgens nog een paar in de trein te zitten naar Mysore. Ik was behoorlijk wasted na ongeveer 35 uur geen bed te hebben gezien. :D

Mysore vond ik trouwens echt een aanrader vanwege het paleis, een ander weinig bezochte plaats in het zuiden die ik echt leuk vond is Bijapur. Hier vind je talloze ruines en andere Islamitische architectuur, hier staat onder meer een mausoleum die als voorbeeld heeft gediend voor de Taj Mahal. Het andere bekende bouwwerk in Bijapur is de op een na grootste koepel (na het Sint-Pieter in Rome) ter wereld, als je bovenin staat geeft dit echt epische geluidseffecten.

Hampi is ook tof alleen in de middag veel te heet om veel dingen te bekijken dus net als in heel India vind je hier veel hippies die maar wat zitten te chillen of interessant te doen met yoga, sieraden of henna. Wel goede fotomogelijkheden in de talloze verlaten ruines en aparte rotsformaties.

Daarna Mumbai waar het letterlijk vechten was om de trein uit te komen, heel handig als je een hotel in een buitenwijk hebt en die trein telkens moest nemen om ergens te komen. :')

En we hebben net het toeristische rondje in Rajasthan achter de rug maar dat gaat over het noorden van India. Op de planning staat nog Delhi, ergens paar dagen wandelen in de bergen en Amritsar.

Heb me nog maar 1 ochtend beroerd gevoeld en ik eet zoveel mogelijk van de straat. :9~

India is *; maar ook vaak }:| of |:(
pi_124401303
Wat wij Europeanen trouwens te lezen of te horen krijgen over al die verkrachtingszaken is nog maar het puntje van de ijsberg. Als je hier een Engelstalige krant openslaat is het alleen maar (zelf)moord en doodslag en verkachtingen en ellende.
pi_124920755
Mijn ticket naar Delhi is geboekt. 3 weken India in september, ik heb er zin in!! Binnenkort de Lonely Planet eens gaan kopen :P
pi_124937969
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:04 schreef MCH het volgende:
Wat wij Europeanen trouwens te lezen of te horen krijgen over al die verkrachtingszaken is nog maar het puntje van de ijsberg. Als je hier een Engelstalige krant openslaat is het alleen maar (zelf)moord en doodslag en verkachtingen en ellende.
tsah waar niet. Maar geloof best dat het in india een graadje erger is.
pi_124947504
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:39 schreef Bombshell het volgende:

[..]

tsah waar niet. Maar geloof best dat het in india een graadje erger is.
Vergeeet ook niet: armoede viert hoogtij in India, en we zitten al op 1,2 miljard Indiërs. Heel erg gek ook niet met zo veel mensen en een niet-totalitaire staat waar mistanden wle bekend mogen worden (even als afspiegeling van China waar veel zaken makkelijker achter de deur worden gehouden door het communisme).
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_127034566
Voor wie geen kaartje bemachtigd heeft voor de IPL final: http://www.boxtv.com/ipl/

Ziet er niet goed uit voor de Cementkings :(
pi_127035104
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:00 schreef MCH het volgende:
Chennai zijn we zsm uitgevlucht. Toen ik buiten de terminal stond om half vijf 's nachts heb ik eerst alle taxichauffeurs van me afgeslagen en heb ik voor 5 rupee de suburban train genomen. Daar werd ik gelijk verwelkomd door een schreeuwende dronkaard en zijn we eerst veel te ver gereden voor het centraal station. Uiteindelijk aangekomen bij het centraal station zag ik in de centrale hal tegen de muur een vent zitten die met z'n blote lul zat te spelen en z'n benen helemaal had ondergekakt. Welcome to India dacht ik. :9~
Welke terminal? Duurt nog een jaartje of langer voordat er een trein vanaf de luchthaven gaat. Dus hoe kon je de suburban train nemen? :?

quote:
en als je terug bent wil je weer terug :P
  zondag 26 mei 2013 @ 20:01:02 #234
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127036949
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:00 schreef MCH het volgende:

Ik denk dat dit de beste omschrijving is voor India _O_

ben nu zelf bijna een half jaar terug, maar ik mis wel de bizarre hectiek en de 'gekke' doch aardige mensen (behalve in Delhi en Varanasi :r ) en ik mis die Paneer Rolls uit Calcutta, damn wat waren die dingen lekker :9
Wǒ shė dá hķng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127038549
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 19:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Welke terminal? Duurt nog een jaartje of langer voordat er een trein vanaf de luchthaven gaat. Dus hoe kon je de suburban train nemen? :?

[..]

en als je terug bent wil je weer terug :P
Geen idee welke terminal, toen ik buiten kwam ben ik ongeveer 5 minuten rechtdoor gelopen en toen kwam ik bij station Tirusulam.
pi_127038610
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:28 schreef MCH het volgende:

[..]

Geen idee welke terminal, toen ik buiten kwam ben ik ongeveer 5 minuten rechtdoor gelopen en toen kwam ik bij station Tirusulam.
Maar niet van de airport, want die lijn zijn ze nog aan het bouwen, mede daarom is Chennai thans zo'n chaos
pi_127038684
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Maar niet van de airport.
http://upload.wikimedia.o(...)connectivity_map.png

Staat wel een vliegtuigje bij het desbetreffende station.
pi_127039673
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:31 schreef MCH het volgende:

[..]

http://upload.wikimedia.o(...)connectivity_map.png

Staat wel een vliegtuigje bij het desbetreffende station.
Guess I stand corrected.

Chennai is een metro aan het bouwen, die o.a. de airport moet verbinden met de stad. Maar dat duurt nog een jaartje voor die klaar is.

Maar hoe kwam je dan van de airport naar dat station? Je loopt de international terminal uit, en dan?

Overigens heeft de airport een goed systeem van pre paid taxis (Fasttrack rules), kost wel een 400 rupees ongeveer, maar good value als je met meerdere personen bent op ongelukkige tijdstippen.
pi_127040545
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Guess I stand corrected.

Chennai is een metro aan het bouwen, die o.a. de airport moet verbinden met de stad. Maar dat duurt nog een jaartje voor die klaar is.

Maar hoe kwam je dan van de airport naar dat station? Je loopt de international terminal uit, en dan?

Overigens heeft de airport een goed systeem van pre paid taxis (Fasttrack rules), kost wel een 400 rupees ongeveer, maar good value als je met meerdere personen bent op ongelukkige tijdstippen.
Hal uit thv de pinautomaten, parkeerplaats over, volgens mij nog een weg over en dan was je er al. Ritje was 10 rupees, directe verbinding naar centrum. Ben inderdaad nog langs een bouwplaats gelopen, zal dan wel die metro in aanbouw zijn geweest.
pi_127040876
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Hal uit thv de pinautomaten, parkeerplaats over, volgens mij nog een weg over en dan was je er al. Ritje was 10 rupees, directe verbinding naar centrum. Ben inderdaad nog langs een bouwplaats gelopen, zal dan wel die metro in aanbouw zijn geweest.
Yep. Nou ik heb er een tijd gewoond, maar je hebt me nog wat geleerd dan ^O^ Dat is wel een goede tip dan, want vanaf Chennai Central zijn er pre paid rickshaws naar overal.

Als straks de metro er is, is het nog veel makkelijker. Die ligt inderdaad naast de airport en rost zo over Anna Salai door de stad heen.
pi_127992508
Is er hier iemand die wel eens in Noord Oost India is geweest? Op dit moment is mijn plan om naar Assam, Manipur en Nagaland te gaan in Maart 2014 voor veldonderzoek voor mijn phd project. Ik ben nog maar net begonnen met plannen, maar hoor graag ervaringen.
pi_127994375
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Is er hier iemand die wel eens in Noord Oost India is geweest? Op dit moment is mijn plan om naar Assam, Manipur en Nagaland te gaan in Maart 2014 voor veldonderzoek voor mijn phd project. Ik ben nog maar net begonnen met plannen, maar hoor graag ervaringen.
Niet geweest, wel plannen, en ook vrienden die daar vandaan komen. Ik dacht dat (delen van) Nagaland al tijden gesloten is, Manipur schijnt wel te kunnen. Heb je wellicht wel wat permits voor nodig, idem wellicht oostelijke delen van Assam - maar de situatie verandert snel daar en soms wordt er ook gewoon locaal nog wat bijbedacht. Ik heb met mensen uit Manipur en Assam gesproken, en die raaden het me in ieder geval niet af [dus het zal wel veilig zijn als je de gebruikelijke normale voorzichtigheid in aanmerking neemt :) ]

Hou er wel rekening mee dat de Indiase autoriteiten irritant anal zijn omtrent visa, helemaal als het om niet betaalde activiteiten gaat, en dat je vaak nog wel een (non tourist)visum van de ambassade hier krijgt, maar de procedure vaak nog eens niet-zo-dunnetjes wordt overgedaan ter plekke indien je je visum moet registeren - wat afhankelijk is van het soort visum en duur. Daar zit een hoge mate van willekeur in, en je beste wapen is altijd blijven lachen, en heeeeel veeeel geduld en olifantenhuid. De hoeveelheid 'red tape' is niet te onderschatten.

Ten tweede liggen deze grensstreken politiek gevoelig, maar helemaal nu de grensstreek aan Burmese kant extreem onrustig is. Het houdt in elk geval in dat je goed in de gaten gehouden wordt ;) - wat zowel een voor- als een nadeel is, imho. Leger en politie is in ieder geval zwaar oververtegenwoordigd begreep ik van natives, het is allemaal wel wat onstabieler dan elders (uitgezonderd Bihar en delen van Orissa waar ik nooit naartoe zou gaan :) ), maar ik kreeg niet de indruk dat het in hun beleving onveilig was om daar naartoe te reizen. Misschien zijn ze er aan gewend, maar ik schatte in dat als het link was ze op mijn open vraag me dat wel ontraden zouden hebben - zo recent gevraagd als februari dit jaar.

Misschien kun je hier eens kijken, http://www.indiamike.com/india/ , die zijn meestal een erg goede bron van informatie, en daar posten ook een hoop expats en longstayers die vaak iets beter op de hoogte zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 19-06-2013 17:22:28 ]
pi_127994699
Ik bemerk dat ik na deze post opeens een dringende behoefte voel om tickets te gaan zoeken ;(

- veldonderzoek voor Jagartrut ;) hey elk reisexcuus is goed :P
pi_127995284
quote:
11s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik bemerk dat ik na deze post opeens een dringende behoefte voel om tickets te gaan zoeken ;(

- veldonderzoek voor Jagartrut ;) hey elk reisexcuus is goed :P
K kan nog wel een assistant gebruiken!

Thanks voor je info. M'n onderzoek zal gevoelig liggen voor de autoriteiten, en denk dat dat het grootste probleem zal zijn. Verder heb je voor zover ik gelezen heb geen permit meer nodig, maar moet je je wel registreren na aankomst.

Gelukkig heb ik nog even de tijd om me voor te bereiden, en zullen er meerdere reizen volgen..
pi_127995802
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

K kan nog wel een assistant gebruiken!

Thanks voor je info. M'n onderzoek zal gevoelig liggen voor de autoriteiten, en denk dat dat het grootste probleem zal zijn. Verder heb je voor zover ik gelezen heb geen permit meer nodig, maar moet je je wel registreren na aankomst.

Gelukkig heb ik nog even de tijd om me voor te bereiden, en zullen er meerdere reizen volgen..
Ik kan niet zoveel, behalve op een Bullet naar de einder rijden en ouwehoeren (met handen en voeten en big smiles) met de locals :P

Het is niet de makkelijkste regio, als je een kruiwagen uit Delhi kan regelen met officiele documenten en heel veel stempels, helpt dat -soms- ;) Als je het voor elkaar kunt krijgen, zou ik het zeker doen, want de mensen daar zijn een buitengewone intrigerende mix van ethniciteiten. Ze zitten letterlijk op het kruisvlak van Burma, China en India (Bengal).
pi_127995941
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 17:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik kan niet zoveel, behalve op een Bullet naar de einder rijden en ouwehoeren (met handen en voeten en big smiles) met de locals :P

Het is niet de makkelijkste regio, als je een kruiwagen uit Delhi kan regelen met officiele documenten en heel veel stempels, helpt dat -soms- ;) Als je het voor elkaar kunt krijgen, zou ik het zeker doen, want de mensen daar zijn een buitengewone intrigerende mix van ethniciteiten. Ze zitten letterlijk op het kruisvlak van Burma, China en India (Bengal).
Ouwehoeren met de locals is precies wat ik wil doen. Ik ben erg benieuwd, zal maart volgend jaar zijn voordat ik wegga..
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:58:45 #247
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_128030515
Zijn de wijven er een beetje gewillig en wat voor bier hebben ze er ?
pi_129280847
Update:

Ik heb toestemming gekregen om míjn beurs te gebruiken voor veldwerk in Noord-Oost India. Nu begint het practische process, een visum aanvragen. Daarnaast moet ik nog door een ethische commissie hier. Maar, ik denk dat het visum het allerlastigste gaat worden, ik heb namelijk een research visum nodig, en m'n onderzoek ligt politiek sensitief. Eens bedenken hoe ik dat ga formuleren. In iedergeval, het wordt of februari-maart-april 2014, of October-November-December voor de eerste keer India.

Ik ben beniewd of ik een research visum ga krijgen, en hoe lang het gaat duren voordat ik het krijg. Nu eerst eens opzoek naar een uni in India waar ik 'affiliation' kan krijgen...
  woensdag 25 september 2013 @ 21:21:24 #249
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_131566847
*Kick*

Ik zit te denken om in december voor zo'n 3.5 weken naar India te gaan. Ik vroeg me af hoe backpacken daar gaat? Is het een beetje te doen ivm bijvoorbeeld Vietnam of Brazilie?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_131571966
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:21 schreef Zihuatanejo het volgende:
*Kick*

Ik zit te denken om in december voor zo'n 3.5 weken naar India te gaan. Ik vroeg me af hoe backpacken daar gaat? Is het een beetje te doen ivm bijvoorbeeld Vietnam of Brazilie?
Ja hoor, net zo makkelijk als Vietnam als je de toeristische bestemmingen wil bezoeken. Alleen treinkaartjes is soms moeilijk maar daar heb je ook wel weer bureautjes voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')