2 maanden terug wilde ik eigenlijk een iPad kopen, dit omdat ik mijn iPhone superfijn vond werken, maar het scherm te klein vond.
Aan de andere kant dacht ik, dan heb ik alleen een supergrote iPhone en voor de rest niks
Toen bedacht ik me dat mijn 6 jaar oude Aldi Medion PC

het aan het begeven was

!
Voor die ¤600-, kon ik misschien beter een nieuwe computer kopen ?!
Al snel kwam ik tot de conclusie: Ik ben tevreden over mijn iPhone + ik heb een nieuwe computer nodig = ik koop een nieuwe iMac.
Ik was ook ontevreden over mijn 5.1 setje van Logitech dus besloot ik ook een mooi setje 2.1 speakers van Harman Kardon te kopen, want eerlijk is eerlijk: bij zo'n mooie iMac hoort toch een geil setje speakers ?!
De levertijd was een fucking maand
Maar daar staat hij dan hoor, helemaal trots te shinen op mijn bureau:
![2ajstw5.jpg]()
Het is op zich wel een fijn dingetje hoor, maar je hoort gewoon veel en veel meer te verwachten voor die ¤1.100-, !!
Eerst gooide ik het er nog op dat ik als doorgewinterde Windows gebruiker moest wennen aan het Mac OSX.
Nu ik het ding meer dan 2 weken in gebruik heb ben ik tot de conclusie gekomen dat dit niet het geval is

In jaren heb ik nog niet zo geërgerd aan een stuk elektronica, en dat terwijl ik systeembeheerder van beroep ben
• Ik wist dat er minder software voor de mac dan voor Windows zou zijn, maar dat het zo erg zou zijn

?
• De helft van mijn USB-sticks en HDD's wordt gewoon niet herkend.
• Met nieuwsgroepen haal ik hooguit nog maar 3.5 mbs, terwijl dit met mijn Windows machine ZONDER gigabit netwerk kaart ( !! ) nog 5.5 mbs was
• Software die gewoon niet geïnstalleerd kan worden (VLC bijvoorbeeld).
• Constant vage errors.
• De interne microfoon werd eerst niet herkend door het OSX, toen moest ik eerst een soort cleaning maken met een 3th party programma genaamd Onyx

Klacht: ik voel me genaaid door Steve Jobs, waarom ben ik in deze commercie getrapt ?!
Anti-klacht: ik ben blij dat ik geen MacFag ben
Disclaimer: hou het Apple vs. de rest een beetje binnen de perkjes a.u.b