Als je radio-actief water kookt kan je het daarna gewoon opdrinken (wel eerst laten afkoelen).quote:Op maandag 14 maart 2011 21:35 schreef frenkck het volgende:
[..]
[..]
Er is gek genoeg wel een theorie dat een eenmalige blootstelling aan een flinke dosis straling goed is voor je immuunsysteem. Door een korte dosis straling word je immuunsysteem getriggerd om de schade op te ruimen. Deze trigger zorgt er in het vervolg voor dat je lichaam veel actiever om gaat met stralingsschade en je er uiteindelijk dus baat bij zult hebben.

1 van de 2 kerncentrales zou toch zoiezo eigenlijk al over een maand sluiten ?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:37 schreef maartena het volgende:
[..]
En de andere drie zijn al uitgeschakeld voor groot onderhoud. Zelf denk ik dat deze hele centrale gewoon niet meer aan gaat. 3 reactoren definitief beschadigd door zeewater, de andere 3 stonden al uit, en de centrale is tussen 1970 en 1979 gebouwd, dus de nieuwste reactor is ook alweer 32 jaar oud.
Ik denk dat ze over een paar weken, als het allemaal wat rustiger is, gewoon aankondigen dat de hele centrale definitief gesloten gaat worden.

Is het nou een flinke dosis of een korte dosis?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:35 schreef frenkck het volgende:
[..]
[..]
Er is gek genoeg wel een theorie dat een eenmalige blootstelling aan een flinke dosis straling goed is voor je immuunsysteem. Door een korte dosis straling word je immuunsysteem getriggerd om de schade op te ruimen. Deze trigger zorgt er in het vervolg voor dat je lichaam veel actiever om gaat met stralingsschade en je er uiteindelijk dus baat bij zult hebben.

Een flinke dosis in een korte periodequote:Op maandag 14 maart 2011 21:42 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Is het nou een flinke dosis of een korte dosis?

De backup-generatoren waren echter niet Tsunami-bestand.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:40 schreef Temlin het volgende:
Dit bewijst juist dat centales ook al zijn ze 40 jaar oud die soort rampen kunnen overleven.

Een korte doch krachtige dosis.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:42 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Is het nou een flinke dosis of een korte dosis?

quote:Op maandag 14 maart 2011 21:37 schreef maartena het volgende:
[..]
En de andere drie zijn al uitgeschakeld voor groot onderhoud. Zelf denk ik dat deze hele centrale gewoon niet meer aan gaat. 3 reactoren definitief beschadigd door zeewater, de andere 3 stonden al uit, en de centrale is tussen 1970 en 1979 gebouwd, dus de nieuwste reactor is ook alweer 32 jaar oud.
Ik denk dat ze over een paar weken, als het allemaal wat rustiger is, gewoon aankondigen dat de hele centrale definitief gesloten gaat worden.

er werd verteld dat eigenlijk alle 3 de "noodplannen "(= andere manieren van koelen)quote:Op maandag 14 maart 2011 21:41 schreef gebrokenglas het volgende:
op de nrc blog:
Volgens de BBC heeft de de New York Times contact gehad met een topman uit de kernenergiesector die zegt dat de Japanners helemaal in paniek zijn door de ontwikkelingen bij hun kerncentrales. Hij spreekt over totale wanorde bij de technici, ze weten niet waar ze mee bezig zijn.
't lijkt me toch dat die technici weten hoe alles werkt en wat het beste is? Hier heb je toch rampenplannen voor, voor blootliggende staven, of nietwerkende pompen?
En die zeewater erop is een bewuste keuze, het beste uit de de opties die op dat moment beschikbaar zijn.

Misschien hoop je gewoon op wat meer drama, maar ik denk je dat je gewoon ongelijk hebt.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:43 schreef THEFXR het volgende:
uit het vorige topic, denken jullie nu echt dat de japanse regering de waarheid weergeeft?
kom op zeg, het is echt veel erger dan hun beweren, die reactor zijn niet intact, die hebben allemaal een melt ondergaan!

Dan lijkt het maar het beste dat Verhagen zijn atoomspeelgoed in jouw achtertuin bouwt. Heel gezond, niet zeuren.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:40 schreef Temlin het volgende:
[..]
Dit bewijst juist dat centales ook al zijn ze 40 jaar oud die soort rampen kunnen overleven.

Die evacuatie zegt genoeg.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:43 schreef THEFXR het volgende:
uit het vorige topic, denken jullie nu echt dat de japanse regering de waarheid weergeeft?
kom op zeg, het is echt veel erger dan hun beweren, die reactor zijn niet intact, die hebben allemaal een melt ondergaan!

Liever dat dan een windmolen.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:44 schreef quirigua het volgende:
[..]
Dan lijkt het maar het beste dat Verhagen zijn atoomspeelgoed in jouw achtertuin bouwt. Heel gezond, niet zeuren.

En dan ook nog de mensen die de media in twijfel trekken. Face it, je hebt geen enkele controle over wat daar gebeurd.
 En dan ook nog de mensen die de media in twijfel trekken. Face it, je hebt geen enkele controle over wat daar gebeurd.

Waar is de atoompaddenstoel dan?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:43 schreef THEFXR het volgende:

Ligt eraan wat je onder uitschakelen verstaat. Er waren drie reactoren die in operatie waren ten tijde van de aardbeving, en die zijn meteen uitgezet (de splijtingsreactie is stopgezet). Daarna moet je de reactor nog lang koelen inderdaad, en daar is nu problemen mee.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:43 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Het uitschakelen van een reactor kost een maand. Het is toeval dat de reactoren uitstonden, de ramp had nog veel groter kunnen zijn.

Wat is een luchtdrukinstrument?quote:Op maandag 14 maart 2011 21:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
klein stukje van het artikel ; http://www.depers.nl/buit(...)bij-kernreactor.html
Gepubliceerd: vandaag 17:04 Update: vandaag 20:18
[..]
wel ernstig; dit is niet echt het moment voor dat soort "ongelukjes "

Ik woon op nog geen 500 meter van een centrale en ik lig er geen dag wakker vanquote:Op maandag 14 maart 2011 21:44 schreef quirigua het volgende:
Dan lijkt het maar het beste dat Verhagen zijn atoomspeelgoed in jouw achtertuin bouwt. Heel gezond, niet zeuren.

Gaat ook wel gebeuren en de ondergrondse CO2-opslag komt er ook gewoon, pas over drie en een half jaar zijn er weer verkiezingen en de domme kiezer is dan alles al lang weer vergeten.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:44 schreef quirigua het volgende:
[..]

Wat zegt het dan precies? Het is gewoon een voorzorgsmaatregel voor als het echt mis zou gaan.quote:

Buurman!quote:Op maandag 14 maart 2011 21:46 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik woon op nog geen 500 meter van een centrale en ik lig er geen dag wakker van

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |