Daarmee veronderstel je al dat er een beding is waarvan de rechter de nietigheid kan toetsen. M.i. is er bij verschil tussen de versies dus een verschil van mening omtrent hetgeen de partijen over en weer zijn overeengekomen en kom je eerder bij uitleg van contracten uit dan bij de toetsing van de nietigheid en/of vernietigbaarheid van bedingen.quote:
Ja, maar de stijging van niet-geliberaliseerde huurprijzen is hoger dan wel. En aangezien jij het specifiek over niet-geliberaliseerde huurprijzen had, ging ik er vanuit dat jij wel een geliberaliseerde huurprijs betaalde.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het geeft maar wel aan dat een stijging hoger dan het maximaal wettelijk toegestane niet alleen wettelijk gezien niet kan (wat uiteraard voldoende is), het is ook gewoon in het contract bepaald. Dus wat dat betreft raar dat ik nu toch een hogere stijging krijg.
Nou ja, zal eens informeren hoe ze daar zo bij komt.
Die bepaling is van dwingend recht. Overigens zegt artikel 7:248, lid 2 gewoon netjes dat een dergelijk beding nietig is (voor zover het hoger is dan het wettelijk vastgestelde percentage). Gewoon partiële nietigheid dus.quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:42 schreef Sessy het volgende:
[..]
Daarmee veronderstel je al dat er een beding is waarvan de rechter de nietigheid kan toetsen. M.i. is er bij verschil tussen de versies dus een verschil van mening omtrent hetgeen de partijen over en weer zijn overeengekomen en kom je eerder bij uitleg van contracten uit dan bij de toetsing van de nietigheid en/of vernietigbaarheid van bedingen.
http://origineelkraamcadeau.nl/quote:Op vrijdag 15 april 2011 20:37 schreef ManAtWork het volgende:
iets anders/leuks/origineels voor een kleine dame.
Eens! Het is voor mij al zo lang geleden dat ik het een beetje aan het vergeten ben (quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:29 schreef Fogel het volgende:
Kleding in een paar maten groter dan de babymaat... want van dat hele kleine spul krijg je stapels, maar daar zijn ze binnen weinig weken al uitgegroeid.
Zitten leuke ideeën tussen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:15 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
http://origineelkraamcadeau.nl/
Klein voordeel heeft de kleine: ze heeft een zus die twee jaar ouder is. Ik denk dat ze daar ook wel iets van kan gebruiken/lenen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:29 schreef Fogel het volgende:
Kleding in een paar maten groter dan de babymaat... want van dat hele kleine spul krijg je stapels, maar daar zijn ze binnen weinig weken al uitgegroeid.
dat bepaal ik nog altijd zelf.......quote:
Dit dus.quote:
waar wil je ons aan koppelen?quote:Op maandag 18 april 2011 09:28 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat jullie geen behoefte hebben aan een koppeling in deze reeks
En verder wens ik u allen een zeer goedemorgen
er is een nieuwe tool waarmee reeksen aan elkaar gekoppeld kunnen worden, dan kun je gemakkelijk terugzoekenquote:
waarom wil je in vredesnaam terugzoeken in de SC van WGR????quote:Op maandag 18 april 2011 09:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
er is een nieuwe tool waarmee reeksen aan elkaar gekoppeld kunnen worden, dan kun je gemakkelijk terugzoeken
Niks dusquote:Op maandag 18 april 2011 09:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
waarom wil je in vredesnaam terugzoeken in de SC van WGR????
grijnz je vraagt het je maar een eind af.. Maar val ons eens niet lastig met dat soort vage dingenquote:Op maandag 18 april 2011 09:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niks dus
Ik ben me alleen nog aan het afvragen of de centrale reeksen behoefte hebben aan koppeling
feestdag vrij.... ow ja ik geloof dat ik ook zoiets heb nu...... ofzo..quote:Op maandag 18 april 2011 09:54 schreef Maharbal het volgende:
Goedemorgen.
Ik ben moe.....!
Gelukkig maar een korte werkweek: vrijdag en de maandag daarop vrij!
Volgens mij hebben we meer behoefte aan een versnelling.quote:Op maandag 18 april 2011 09:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niks dus
Ik ben me alleen nog aan het afvragen of de centrale reeksen behoefte hebben aan koppeling
Hier is het ook mooi weer. Maar vanaf morgen verdwijn ik weer tussen de kantoormuren. Slechte timing heb ik weer,...quote:Op maandag 18 april 2011 10:34 schreef Sjeen het volgende:
Is het bij jullie ook zo'n heerlijk weer? Ik zit vandaag nog binnen, maar morgenmiddag heb ik vrij en woensdag de hele dag. Morgen ga ik met dochter en buurjongetje op het veldje aan de overkant hangen en woensdag verhuis ik de hele handel naar de speeltuin. Picknickkleed en leesboek/ereader mee, wat te drinken, wat te snoepen en lekker lui liggen
Fantastisch weer inderdaad, en het houdt de hele week aan. Ben ik blij dat ik di/do/vr vrij benquote:Op maandag 18 april 2011 10:34 schreef Sjeen het volgende:
Is het bij jullie ook zo'n heerlijk weer? Ik zit vandaag nog binnen, maar morgenmiddag heb ik vrij en woensdag de hele dag. Morgen ga ik met dochter en buurjongetje op het veldje aan de overkant hangen en woensdag verhuis ik de hele handel naar de speeltuin. Picknickkleed en leesboek/ereader mee, wat te drinken, wat te snoepen en lekker lui liggen
Trouble in huize Sanger?quote:Op maandag 18 april 2011 14:28 schreef sanger het volgende:
Weet iemand toevallig een website waar je online hypotheekberekeningen kunt doen die rekening houden met alleen het deel van je (ex)partner over nemen?
Al enige tijdquote:
Echtquote:Op maandag 18 april 2011 15:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Al enige tijd![]()
Dus tijd om de mogelijkheden maar eens te verkennen
Ik zit nog te wachten op antwoord van een eerdere PM van hemquote:Op maandag 18 april 2011 15:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
EchtJeetje... PM Five eens, die kan je waarschijnlijk op weg helpen.
Volgens mij werkt de PM niet (meer) goed.quote:Op maandag 18 april 2011 17:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zit nog te wachten op antwoord van een eerdere PM van hemAch, ik heb geen haast
Ik zeg toch dat de PM blijkbaar niet goed werkt.quote:Op maandag 18 april 2011 20:45 schreef Sjeen het volgende:
Ow echt? Ik heb al tijden geen pm meer gehad eigenlijk... Five is wel druk met werk op moment, geloof ik.
dat is me iets te ver fietsen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:34 schreef sanger het volgende:
Iemand interesse in twee kaarten voor Easter Celebration (www.eastercelebration.nl)??
Heb twee vrijkaarten en kan zelf niet.
Vanuit Groningen gaat er vast wel een trein.quote:
En de middag moet nog komenquote:Op donderdag 21 april 2011 10:06 schreef Sjeen het volgende:
Middagje in de speeltuin was heerlijk... nu weer aan het werk
Ja dankje, morgen weerquote:
Morgen nog een keer.quote:
Kijk eens bij large.nl bij babykleding. "Ik heb meer haar dan m'n pa" e.d.quote:Op vrijdag 15 april 2011 20:37 schreef ManAtWork het volgende:
Hier maar eens vragen: iemand een leuk idee voor een cadeautje voor kraamvisite?
De standaard dingen als kleertjes en speelgoed hebben ze vast al genoeg. Dus zoek ik iets anders/leuks/origineels voor een kleine dame.
Large.nl stuurt me naar een site voor popmerchandising,...quote:Op donderdag 21 april 2011 20:33 schreef Sessy het volgende:
[..]
Kijk eens bij large.nl bij babykleding. "Ik heb meer haar dan m'n pa" e.d.
die heb ik voor het pasgeboren dochtertje van mn manager gekochtquote:Op donderdag 21 april 2011 20:33 schreef Sessy het volgende:
[..]
Kijk eens bij large.nl bij babykleding. "Ik heb meer haar dan m'n pa" e.d.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Inderdaad... Mijn vakantie zit er alweer bijna op. Dinsdag mag ik weer werken.quote:
Goede vakantie gehad?quote:Op donderdag 21 april 2011 23:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Inderdaad... Mijn vakantie zit er alweer bijna op. Dinsdag mag ik weer werken.
Ik ben nog op vakantiequote:
Nog maar 8 uur en 15 minuten...quote:
Dat jij nog oog had voor de eieren,...quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:34 schreef sanger het volgende:
^^
Die paaseieren had ik iig snel gevonden
Ik bedoelde die in de eierstokkenquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dat jij nog oog had voor de eieren,...
Ik wist mijn tijd wel beter te besteden dan daar naar te zoeken.quote:
Ik durf te wedden dat je toch een aantal centimeters onderweg zal zijn geweestquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:25 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik wist mijn tijd wel beter te besteden dan daar naar te zoeken.
Zo een quickie is het niet he, de proteine komen nogquote:
Jij onschuldig?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:04 schreef Sjeen het volgende:
Ik had het over paaseieren... Onschuldig als ik ben
Reguleren != praktiserenquote:Op dinsdag 26 april 2011 22:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Jij onschuldig?Was jij niet ook mod van KEL
Hoe komt het dat jij dat weet?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Jij onschuldig?Was jij niet ook mod van KEL
Woensdagochtend reply: dattuh staat in die index lijst.quote:
Ik ben er ook weleens geweestquote:
De kelder van Sjeen?quote:
quote:Op woensdag 27 april 2011 11:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
De kelder van Sjeen?
Misschien mag je daar ook op vakantie?
Als het een kerker wordt dan juist weer wel toch?quote:Op woensdag 27 april 2011 12:05 schreef Fogel het volgende:
Mja, maar het culturele aspect komt niet echt aan bod. Het weer is vast wel erg stabiel, da's positief!
Regels zijn regelsquote:Op donderdag 28 april 2011 14:06 schreef sanger het volgende:
Het moet niet gekker worden![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)rtrucks__.html?p=1,1
quote:Op donderdag 28 april 2011 14:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
RegelsBoomknuffelaars zijn regelsboomknuffelaars
En dan maken we ons nog druk over privacy...quote:Op donderdag 28 april 2011 21:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoi.
Onlangs een mailtje gekregen van een 'werving en selectie' bureau. Of ik nog op zoek ben. Nadat ik heb teruggemaild dat ik momenteel voorzien ben, maar open sta voor interessante opties, kreeg ik snel weer een mailtje. Ditmaal met een link naar mijn persoonlijk profiel op hun website waar ook maar alvast alle gegeven die op Monsterboard staan gevuld zijn.
Dit motiveert me nu niet direct om het aan te vullen, ongevraagd mijn gegevens in een profiel zetten.
Heb effe op de KVK gekeken en de Hogeschool van Amsterdam is een stichtingquote:Op donderdag 28 april 2011 21:41 schreef JumpingJacky het volgende:
Waarschijnlijk een domme vraag, daarom maar even hier ipv een apart topic.
Wat is eigenlijk de rechtsvorm van een school, bijv. voortgezet onderwijs? Is dat gewoon een overheidsinstelling, of is dat een stichting o.i.d.?
Niet dat dit voor allemaal geldt, maar ik heb een project gedaan voor een basisschool en dat was in ieder geval een stichting.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:41 schreef JumpingJacky het volgende:
Waarschijnlijk een domme vraag, daarom maar even hier ipv een apart topic.
Wat is eigenlijk de rechtsvorm van een school, bijv. voortgezet onderwijs? Is dat gewoon een overheidsinstelling, of is dat een stichting o.i.d.?
Ik weet niet met welk doel JJ die vraag stelt maar rechtspositioneel maakt het nog wel uit of het openbaar onderwijs of bijzonder onderwijs betreft. En (basis)scholen vallen vaker onder een bestuur (wat op haar beurt weer een stichting kan zijn).quote:Op maandag 9 mei 2011 07:56 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Niet dat dit voor allemaal geldt, maar ik heb een project gedaan voor een basisschool en dat was in ieder geval een stichting.
Mjah, waarom ik de vraag stelde, weet ik ook niet preciesquote:Op maandag 9 mei 2011 09:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik weet niet met welk doel JJ die vraag stelt maar rechtspositioneel maakt het nog wel uit of het openbaar onderwijs of bijzonder onderwijs betreft. En (basis)scholen vallen vaker onder een bestuur (wat op haar beurt weer een stichting kan zijn).
quote:
Ik vind iedere organisatie die voorspelbaar is fijn, behalve onze eigen organisatie, die moet juist onvoorspelbaar zijnquote:
Vaak ligt het aan de leiding van de organisatie of het voorspelbaar of onvoorspelbaar is.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:11 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
[..]
Ik vind iedere organisatie die voorspelbaar is fijn, behalve onze eigen organisatie, die moet juist onvoorspelbaar zijn
Te oordelen naar het omzetverloop hebben onze klanten er geen last vanquote:Op maandag 9 mei 2011 10:17 schreef ManAtWork het volgende:
Wel leuk voor jullie leveranciers en afnemers: het is fijn als die voorspelbaar zijn, maar ze hebben geen idee wat ze met jullie moeten.
Je weet toch niet wat het verloop zijn zijn geweest als jullie wel voorspelbaar waren geweest?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:55 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Te oordelen naar het omzetverloop hebben onze klanten er geen last van
Bij JJ weet je het nooit. Dat is in ieder geval iets voorspelbaars.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Je weet toch niet wat het verloop zijn zijn geweest als jullie wel voorspelbaar waren geweest?
Nu nog afwachten of ze ook zo voorspelbaar zijn en netjes de factuur betalen.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:55 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Te oordelen naar het omzetverloop hebben onze klanten er geen last van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |