abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 19:14:45 #26
8781 crew  Frutsel
pi_94106320
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:06 schreef vergezocht het volgende:
- dubbeltopic -

dacht dat de laatste poster het nieuwe opent...
True, maar soms heeft diegene dat niet door. Thx voor je snelle reactie en het in stand houden van de OP. Als er updates zijn wil je die dan ff toevoegen? Heb deel 4 nog toegevoegd, maar als het goed is moet je er zelf nog in kunnen edit-ten en anders pm/dm me maar ff als er updates zijn.
pi_94106392
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:05 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Om 01.23 uur bereikte de reactor 30 GW, tien keer zijn normale vermogen van 3 GW. De brandstofstaven smolten en de stoomdruk steeg en veroorzaakte een stoomontploffing, die het 2000 ton zware dak van de reactor wegblies. De binnenstromende lucht stak de hete grafietstaven in brand. De brand voerde een radioactieve rookwolk in de atmosfeer. De reactor ontplofte midden in de nacht, toen de meeste inwoners van Tsjernobyl sliepen.

bron

Meerdere malen gepost. Kijk ook even het filmpje dat in het vorige topic gepost werd, komt het ook uit naar voren.
Gast ;')

Je snapt het niet. Je haalde de naam Chernobyl ineens uit de lucht en dan beweerde je dat die een stoomontploffing betrof :')

Dan kwam ik met een bron - de Volkskrant namelijk :') - waarin stond dat dat niet het geval was.

Vervolgens noem je mij een troll, en ik vroeg jou om een bron voor jouw stelling. En dit slaat weer nergens op van je, want het moet een waterstofexplosie betreffen, niet een gewoon stoom . Want het soort stoom explosie waar jij het over hebt gebeurt niet zomaar, daar heb je waterstof voor nodig, en dan is het al andere koek, want dat gebeurde niet in het geval van Chernobyl - lees goed> die bron nogmaals :

http://www.volkskrant.nl/(...)rie-scenario-s.dhtml
pi_94106393
Interresant topic nu ik bezig ben met mijn stralingsdeskundigheid, 4 topics bijlezen :9
  maandag 14 maart 2011 @ 19:16:32 #29
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94106425
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:07 schreef Temlin het volgende:
zal wel lossen lopen uiteindelijk. Het is anders dan in Tjernobyl.
ja, 3x zoveel reactors :@
pi_94106439
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

True, maar soms heeft diegene dat niet door. Thx voor je snelle reactie en het in stand houden van de OP. Als er updates zijn wil je die dan ff toevoegen? Heb deel 4 nog toegevoegd, maar als het goed is moet je er zelf nog in kunnen edit-ten en anders pm/dm me maar ff als er updates zijn.
Ja tuurlijk
pi_94106451
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja, 3x zoveel reactors :@
ja maar geen 30GW aan energie ...
  maandag 14 maart 2011 @ 19:17:37 #32
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94106497
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Stel dat, nu ze reactor 1, vol zeewater hebben gepompt en al dat water raakt ook aan het koken.... dan kunnen ze niks meer..
nieuw koud water lukt niet.
Het water blijft in contact met de zee denk ik zelf. Anders gaat het natuurlijk nooit lukken.

Al moet de toevoer wel meer dan genoeg zijn, anders krijg je warm koelwater :P
pi_94106542
The United Nations atomic watchdog said there were no signs, at the moment, that fuel was melting at the Japanese nuclear plant.

[ Bericht 41% gewijzigd door Frutsel op 14-03-2011 19:40:32 ]
BF3 - Idanue
pi_94106548
goed zullen we weer normaal doen?

of gaan we in deze,de eerste 10 pagina's ja nee,jij bent dit,jij bent dat.

of zullen we ons weer gaan richten op het nieuws?
pi_94106550
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:16 schreef dan13lv het volgende:

[..]

ja maar geen 30GW aan energie ...
Volgensmij kunnen er daar nog geen uitspraken over doen, immers kunnen ze niet het reactorvat in. Ik ben benieuwd hoeveel energie er bij komt als alle staven bij elkaar zullen komen.
pi_94106642
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:18 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Volgensmij kunnen er daar nog geen uitspraken over doen, immers kunnen ze niet het reactorvat in. Ik ben benieuwd hoeveel energie er bij komt als alle staven bij elkaar zullen komen.
ik heb het over Tsjernobyl, deze draaide op vol vermogen ( boven zijn capaciteit) deze werkte dus op het moment 30GW aan energie op, terwijl deze reactoren al aan het afkoelen waren een dus nog maar op 6% van hun totale energie zitten ( toch)
pi_94106646
quote:

[..]

Als er nu lucht tussen zit en straks niks zal het toch maar een geringe stijging laten zien lijkt me? Normaliter worden de neutronen afgevangen door het water en door de controlestaven.

Bovendien is de reactie gestopt, alleen wat rest reacties en restwarmtes zijn nog aan de gang.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  maandag 14 maart 2011 @ 19:20:19 #38
313523 IkBenEenStoner
Lange tong+lange lul
pi_94106660
quote:

[..]

Bij MOX brandstof :X Veel zeg maar.
Don't waste my high.
pi_94106661
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Stel dat, nu ze reactor 1, vol zeewater hebben gepompt en al dat water raakt ook aan het koken.... dan kunnen ze niks meer..
nieuw koud water lukt niet.
De bedoeling is dat ze het rondpompen maar dat lukt geloof ik niet zo goed meer. :{
pi_94106699
De splijtstofstaven in reactor 2 in de door de aardbeving geteisterde Japanse kerncentrale Fukushima 1 zijn gedeeltelijk gesmolten. nrc.nl volgt de gebeurtenissen in een liveblog:
  maandag 14 maart 2011 @ 19:21:41 #41
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94106749
NRC doet :Y
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 19:22:16 #42
236264 crew  capricia
pi_94106782
Update 17.42: De Franse nucleaire waakhond ASN bestempelt de situatie bij Fukushima als een calamiteit van niveau vijf of zes op een schaal van zeven. Deze schaal is gemaakt na de ramp op Three Mile Island in de Verenigde Staten (wiki). Niveau vier betekent een ramp met enkel lokale gevolgen; bij vijf komt er een beperkte hoeveelheid radioactief materiaal vrij, wat kan leiden tot enkele doden en bij niveau zes komt er een “significante” hoeveelheid radioactief materiaal vrij.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/14/liveverslagjapan/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94106786
Crisis continues at Fukushima nuclear plant as fuel rods exposed again

TOKYO, March 15, Kyodo

A crisis continued Tuesday at the troubled No. 2 reactor at the quake-hit Fukushima No. 1 nuclear power plant, as fuel rods became fully exposed again after workers recovered water levels to cover half of them in a bid to prevent overheating.

The plant operator, Tokyo Electric Power Co., said steam vents of the pressure container of the reactor that houses the rods were closed probably due to the battery problem, raising fears that its core will melt at a faster pace.

The firm said it will first lower the pressure of the reactor by releasing radioactive steam and open the vents with new batteries to resume the operation to inject seawater to cool down the reactor.

Earlier, cooling functions of the reactor failed, causing water levels to sharply fall and fully exposing the fuel rods for about 140 minutes. TEPCO said they could not pour water into the reactor soon as it took time for workers to release steam from the reactor to lower its pressure, the government's nuclear safety agency said.

As TEPCO began pouring coolant water into the reactor, water levels went up at one point to cover more than half of the rods that measure about 4 meters.

Prior to the second full exposure of the rods around 11 p.m. Monday, radiation was detected at 9:37 p.m. at a level twice the maximum seen so far -- 3,130 micro sievert per hour -- near the main gate of the No. 1 plant, according to TEPCO.

The radiation amount is equivalent to reach by 20 minutes the permissible level for a person in one year.

To ease concerns, Chief Cabinet Secretary Yukio Edano said he believes the problem at the plant ''will not develop into a situation similar to the (1986 accident at the atomic power reactor in) Chernobyl'' in the Soviet Union, even in the worst case.

Officials of the Nuclear and Industrial Safety Agency also said the worst case scenario will be less destructive than the Chernobyl incident, as TEPCO has depressurized the reactors by releasing radioactive steam.

The utility said a hydrogen explosion at the nearby No. 3 reactor that occurred Monday morning may have caused a glitch in the cooling system of the No. 2 reactor.

Similar cooling down efforts have been made at the plant's No. 1 and No. 3 reactors and explosions occurred at both reactors in the process, blowing away the roofs and walls of the buildings that house the reactors.

Edano denied the possibility that the No. 2 reactor will follow the same path, as the blast at the No. 3 reactor created a gap in the wall of the building that houses the No. 2 reactor. Hydrogen will be released from the space, he said.

However, TEPCO officials did not completely rule out the possibility that a blast will happen, saying hydrogen may have been accumulating while the fuel rods are exposed.

The blast earlier in the day injured 11 people but the reactor's containment vessel was not damaged, with the government dismissing the possibility of a large amount of radioactive material being dispersed, as radiation levels did not jump after the explosion.

TEPCO said seven workers at the site and four members of the Self-Defense Forces were injured in the explosion.

Since the magnitude 9.0 quake hit northeastern Japan last Friday, some reactors at the Fukushima No. 1 plant have lost their cooling functions, leading to brief rises in radiation levels.

As a result, the cores of the No. 1 and No. 3 reactors have partially melted.

TEPCO said the No. 1 and No. 2 reactors at its Fukushima No. 2 plant, which is adjacent to the No. 1 plant, have successfully cooled down to exit critical situations.

The government ordered residents within a 20-kilometer radius of the No. 1 plant to evacuate Saturday in the wake of the initial blast at the plant's No. 1 reactor. A total of 354 people are still attempting to leave the area, according to the nuclear agency.

The agency ruled out the possibility of broadening the area subject to the evacuation order for now.

==Kyodo
geen goud zonder schuim
pi_94106802
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:20 schreef dan13lv het volgende:

[..]

ik heb het over Tsjernobyl, deze draaide op vol vermogen ( boven zijn capaciteit) deze werkte dus op het moment 30GW aan energie op, terwijl deze reactoren al aan het afkoelen waren een dus nog maar op 6% van hun totale energie zitten ( toch)
De reactor van Chernobyl wekte 30 GW op omdat de brandstofstaven eerder waren gebroken door oververhitting. Hierdoor raakte controle/brandstofstaven elkaar en ontstond er een enorme reactie. De reactor draaide niet op vol vermogen, die was allang teruggeschroefd, zelfs uitgezet toen hij 30 GW aan energie produceerde
pi_94106859
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:22 schreef capricia het volgende:
Update 17.42: De Franse nucleaire waakhond ASN bestempelt de situatie bij Fukushima als een calamiteit van niveau vijf of zes op een schaal van zeven. Deze schaal is gemaakt na de ramp op Three Mile Island in de Verenigde Staten (wiki). Niveau vier betekent een ramp met enkel lokale gevolgen; bij vijf komt er een beperkte hoeveelheid radioactief materiaal vrij, wat kan leiden tot enkele doden en bij niveau zes komt er een “significante” hoeveelheid radioactief materiaal vrij.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/14/liveverslagjapan/
Bedankt! Dit is pas "het laatste nieuws" van het NRC, in tegenstelling tot dat achterhaalde dagenoude bericht in de OP.
  maandag 14 maart 2011 @ 19:24:33 #46
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94106936
quote:
3s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Er is niet iets wat ik niet begrijp aan de term "in case"; het betekent "in het geval dat" en/of "wanneer".

Dat betekent dat Franse Ambassades een reëel gevaar zien in de kans dat radioactieve wolken Tokio bereiken.

Net als dat tijdens Tsjernobyl de Fransen degenen waren die als eerste alarm sloegen, terwijl Rusland de boel probeerde dood te zwijgen zoals "jullie" dat nu ook trachten. :r .
Was het niet Zweden die alarm sloeg?
pi_94106979
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:20 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Als er nu lucht tussen zit en straks niks zal het toch maar een geringe stijging laten zien lijkt me? Normaliter worden de neutronen afgevangen door het water en door de controlestaven.

Bovendien is de reactie gestopt, alleen wat rest reacties en restwarmtes zijn nog aan de gang.
Dat is volgensmij nu de hele issue, doordat het te warm wordt kunnen staven blijkbaar breken, dicht bij elkaar komen en de hele reactie komt weer op gang. Dan wordt het weer warmer, breken de andere staven en gaat het zo door.
pi_94106992
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:22 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

De reactor van Chernobyl wekte 30 GW op omdat de brandstofstaven eerder waren gebroken door oververhitting. Hierdoor raakte controle/brandstofstaven elkaar en ontstond er een enorme reactie. De reactor draaide niet op vol vermogen, die was allang teruggeschroefd, zelfs uitgezet toen hij 30 GW aan energie produceerde
bron? :)
  maandag 14 maart 2011 @ 19:25:42 #49
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94106994
Er zijn problemen met meerdere reactors. Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat dit gewoon een reeël gevaar is.

Niet?
pi_94107017
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Er zijn problemen met meerdere reactors. Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat dit gewoon een reeël gevaar is.

Niet?
Uiteraard.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')