Ik geloof er niks van dat dat al na de eerste keer een mislukte incasso gebeurd.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:21 schreef Juicyhil het volgende:
Een automatische incasso door mijn verzekeraar was mislukt. Hebben ze me direct eruit gegooid en direct mij op een zwarte lijst gezet zodat andere verzekeraars gewaarschuwd zijn.
Dat dus... Als het echt op 1 keer gebaseerd is dan kan ik me voorstellen dat er nog wel wat te regelen. Maar ik vermoed dat ze je in elk geval hebben aangeschreven met het verzoek de betaling zsm in orde te maken. Doorgaans wordt een verzekering niet na een week niet betaald te hebben stopgezet namelijk...quote:Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat zei je verzekering dan toen je belde?
Inderdaad, volgens mij gebeurd het pas na 3x een mislukte incasso dat je verzekering beeindigd word.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat dat al na de eerste keer een mislukte incasso gebeurd.
Dat hij een topic op fok moest openenquote:Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat zei je verzekering dan toen je belde?
Klopt, in de jurisprudentie gaat men uit van tenminste een achterstand van 2 maanden (die ook nog eens niet te wijten moet zijn aan een reeks omstandigheden, bijv, dat de huurtoeslag buiten schuld van huurder om niet is uitbetaald). Overigens zijn de gevolgen van een ontbinding (+ontruiming) in het huurrecht net wat erger dan bij een verzekering dus zo 1 op 1 zou ik het niet overnemen uit het huurrecht, er gelden ook andere bepalingen voor het huurrecht.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Mijn persoonlijke mening (dus niet gestoeld op feiten): Belachelijk dat dit kan, je wordt na 1 keer een mislukte huurincasso toch ook niet je huis uitgegooid?
Ik heb al inderdaad contact met hen opgenomen. Logisch natuurlijk. Maar ze zeggen, hoe graag ze het ook willen ze kunnen me niet meer terugnemen omdat het systeem zo werkt (drogreden natuurlijk).quote:Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Even een wedervraag: Wat staat er omtrent "wanbetaling" in hun AV? En heb je al contact met de verzekeringsmaatschappij opgenomen?
Mijn persoonlijke mening (dus niet gestoeld op feiten): Belachelijk dat dit kan, je wordt na 1 keer een mislukte huurincasso toch ook niet je huis uitgegooid?
quote:4. Herstel van de dekking na betaling van alle opeisbare
termijnen
Wanneer de dekking vanwege wanbetaling opgeschort of
beëindigd wordt, blijft u verplicht om de premie te betalen. Pas
als alle tot dat moment opeisbare premietermijnen betaald zijn,
gaat de opgeschorte verzekering weer dekking bieden. De
dekking wordt dan weer van kracht op de dag die volgt op de
dag van de volledige premiebetaling en alleen voor schades
veroorzaakt of ontstaan na die dag.
5. Mogelijke beëindiging bij schorsing
Wanneer de verplichtingen van de maatschappij geschorst zijn,
heeft de maatschappij het recht om de verzekering te
beëindigen. Zij brengt u daarvan schriftelijk op de hoogte.
Welke zwarte lijst? Verzekeraars onderling hebben helemaal geen zwarte lijst die ze doodleuk door gaan mailen en aan gaan vullen zodra iemand een rekening niet optijd betaalt. Mag wettelijk denk ik niet eens ivm privacy regelgeving. De enige zwarte lijst is een BKR notering voor wanbetalers. Dan is er wel wat meer aan de hand dan het niet betalen van een paar aanmaningenquote:Op maandag 14 maart 2011 18:21 schreef Juicyhil het volgende:
Een automatische incasso door mijn verzekeraar was mislukt. Hebben ze me direct eruit gegooid en direct mij op een zwarte lijst gezet zodat andere verzekeraars gewaarschuwd zijn.
Dat zei iemand van Independer mij. Die zei dat als een verzekeraar mij royeert ik direct op een lijst komt te staan. En sowieso moet je bij iedere verzekering die je afsluit aangeven of je eerder geweigerd, aangenomen op speciale voorwaarden of dat de verzekeraar de verzekering heeft beëindigd. In het laatste, dus mijn, geval is het zo dat je of geweigerd wordt (niet officieel, maar je kunt hem niet afsluiten) of je mag een jaar vooruit betalen. Dat heb ik er in elk geval van begrepen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Welke zwarte lijst? Verzekeraars onderling hebben helemaal geen zwarte lijst die ze doodleuk door gaan mailen en aan gaan vullen zodra iemand een rekening niet optijd betaalt. Mag wettelijk denk ik niet eens ivm privacy regelgeving. De enige zwarte lijst is een BKR notering voor wanbetalers. Dan is er wel wat meer aan de hand dan het niet betalen van een paar aanmaningen
http://nietteverzekeren.nl/Verzekeringen/dezwartelijst die zwarte lijst. Die bestaat dus wel degelijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Welke zwarte lijst? Verzekeraars onderling hebben helemaal geen zwarte lijst die ze doodleuk door gaan mailen en aan gaan vullen zodra iemand een rekening niet optijd betaalt. Mag wettelijk denk ik niet eens ivm privacy regelgeving. De enige zwarte lijst is een BKR notering voor wanbetalers. Dan is er wel wat meer aan de hand dan het niet betalen van een paar aanmaningen
http://nietteverzekeren.nl/Nieuws/geroyeerd-wegens-wanbetalingquote:Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef Juicyhil het volgende:
Nah, anders verzeker ik me wel een paar maandjes hier: http://www.rialto.nl/consument/
Een verzekeraar die is opgericht door alle verzekeraars waar mensen die niet te verzekeren zijn, verzekerd kunnen wordenAlleen betaal je daar de hoofdprijs.
Dan spaar ik wel voor een volledig jaar. Zit denk ik niks anders op.
Dat zou al heel fijn zijn zoiets. Maar ze hebben het over acceptatie op basis van het schadeverleden van 5 jaar. Maar ik ben 20 jaar, dus wellicht dat ze daar ook weer over struikelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
http://nietteverzekeren.nl/Nieuws/geroyeerd-wegens-wanbetaling
Hier hebben ze het over een kwartaal vooruit betalen bij een normale verzekeringsmaatschappij.
Dat plan gaat ook niet door. Mag ik per kwartaal 650 euro betalen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef Juicyhil het volgende:
Nah, anders verzeker ik me wel een paar maandjes hier: http://www.rialto.nl/consument/
Wat een rottige situatie zeg.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:50 schreef Troeta het volgende:
Boj ons was een automatische incasso in oktober niet gelukt, de maanden november en december waren wel gelukt.
Ze hadden oktober niet opnieuw geprobeerd er af te halen en eind januari hadden ze ons geroyeerd.
Naar ons oude! adres hebben ze 1 brief gestuurd dat de incasso niet gelukt was, 1 brief dat de verzekering stop gezet was per 31-12 en 1 brief dat we geroyeerd waren.
Deze brieven kregen wij eind februari van de nieuwe bewoners en toen heb ik er heen gebeld en heel wat moeten praten om het ongedaan te maken.
In oktober ben ik bevallen en was een heftige tijd dus alleen die maand heb ik niet gekeken of alle rekeningen afgeschreven waren. Ons nieuwe adres hadden we al een jaar daarvoor doorgegven, we hebben zelfs post van hun gehad op dat adres.
Het eerste wijf wilde niet toegeven, toen ik opnieuw belde kon het toch wel bij een ander.
Netjes een nieuwe polis gekregen en gelukkig goed gekomen.
Wel een beetje jammer dat wij 2 maanden onverzekerd rond hebben gereden met onze baby...
En ik weet niet of het daardoor komt, maar ik denk dat die brieven die naar het oude adres waren gestuurd echt hun fout was en ze ons daardoor terug hebben genomen.
Maarre verzin een goed verhaal zou ik zeggen, ik had toevallig een waar verhaal maar anders had ik ook wat verzonnen hoor.
Hehe, dat had ik vorig jaar gedaan en werd ook daar geroyeerd. Schijnt strafbaar te zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:52 schreef Troeta het volgende:
Hmmm, kan je anders niet laten verzekeren op naam van 1 van je ouders?
Als je nou straks weer helemaal op orde bent koop dan een oude motorfiets (voor de kentekenpapieren) van een paar honderd euro en verkoop die in onderdelen (behalve het frame, die kun je gewoon aan bonken slijpen en weggooien), en verzeker dat ding voor een paar tientjes per jaar bij een andere maatschappij. Zo bouw je op 2 polissen no claim op en mocht de nood aan de man zijn kun je altijd opgeven aan maatschappij nummer 2 dat je je motor verkocht hebt en nu een auto hebt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:15 schreef Juicyhil het volgende:
Hehe, dat had ik vorig jaar gedaan en werd ook daar geroyeerd. Schijnt strafbaar te zijn.
Premie wordt vrijwel uitsluitend vooruit betaald toch? (M.u.v. een paar bedrijfsverzekeringen)quote:Op maandag 14 maart 2011 18:21 schreef Juicyhil het volgende:
Nu kan ik wel naar een andere verzekeraar, maar dan moet ik een jaar vooruit betalen.
Hmm, ik heb wel een brommer. Maar daar rij ik zelf op. Wel nog een andere brommer met kenteken die ik niet meer gebruik. Maar niet verzekerd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je nou straks weer helemaal op orde bent koop dan een oude motorfiets (voor de kentekenpapieren) van een paar honderd euro en verkoop die in onderdelen (behalve het frame, die kun je gewoon aan bonken slijpen en weggooien), en verzeker dat ding voor een paar tientjes per jaar bij een andere maatschappij. Zo bouw je op 2 polissen no claim op en mocht de nood aan de man zijn kun je altijd opgeven aan maatschappij nummer 2 dat je je motor verkocht hebt en nu een auto hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |