abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 18:21:25 #1
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94103554
Een automatische incasso door mijn verzekeraar was mislukt. Hebben ze me direct eruit gegooid en direct mij op een zwarte lijst gezet zodat andere verzekeraars gewaarschuwd zijn.

Nu kan ik wel naar een andere verzekeraar, maar dan moet ik een jaar vooruit betalen. Oftewel, ff 700 euro uit mn zak toveren.

Iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten? Iemand die weet hoe ik gewoon weer een verzekering kan afsluiten en per maand betalen?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_94104473
Even een wedervraag: Wat staat er omtrent "wanbetaling" in hun AV? En heb je al contact met de verzekeringsmaatschappij opgenomen?

Mijn persoonlijke mening (dus niet gestoeld op feiten): Belachelijk dat dit kan, je wordt na 1 keer een mislukte huurincasso toch ook niet je huis uitgegooid?
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_94104480
quote:
13s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:21 schreef Juicyhil het volgende:
Een automatische incasso door mijn verzekeraar was mislukt. Hebben ze me direct eruit gegooid en direct mij op een zwarte lijst gezet zodat andere verzekeraars gewaarschuwd zijn.
Ik geloof er niks van dat dat al na de eerste keer een mislukte incasso gebeurd. :N
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94104507
Wat zei je verzekering dan toen je belde?
  maandag 14 maart 2011 @ 18:55:11 #5
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_94105195
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dat dus... Als het echt op 1 keer gebaseerd is dan kan ik me voorstellen dat er nog wel wat te regelen. Maar ik vermoed dat ze je in elk geval hebben aangeschreven met het verzoek de betaling zsm in orde te maken. Doorgaans wordt een verzekering niet na een week niet betaald te hebben stopgezet namelijk...
En als je nergens terecht kunt dan zou je Rialto kunnen proberen, is wel duurder, maar volgens mij hebben die wel een mogelijkheid tot maandelijks betalen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_94105268
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat dat al na de eerste keer een mislukte incasso gebeurd. :N
Inderdaad, volgens mij gebeurd het pas na 3x een mislukte incasso dat je verzekering beeindigd word.
...::: Feyenoord < > Rotterdam:::...
pi_94106076
quote:
Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dat hij een topic op fok moest openen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_94110424
Als het 1x gebeurt, denk ik dat waarschijnlijk de tekortkoming de gevolgen die eraan worden verbonden niet rechtvaardigt (6:265 BW uit mijn hoofd, weet ik niet helemaal zeker).
Als er echter chronisch aangemaand moet worden voordat je betaalt, dan ligt dat weer anders.

Overigens heeft die zwarte lijst waar je op geplaatst bent ongetwijfeld een geschillenregeling die wrsch zo in elkaar zit dat je eerst bij je oude verzekeraar je geschil moet voorleggen (met argumenten dus) en als dat niet lukt is er vast een geschillencommissie oid.
pi_94110597
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Mijn persoonlijke mening (dus niet gestoeld op feiten): Belachelijk dat dit kan, je wordt na 1 keer een mislukte huurincasso toch ook niet je huis uitgegooid?
Klopt, in de jurisprudentie gaat men uit van tenminste een achterstand van 2 maanden (die ook nog eens niet te wijten moet zijn aan een reeks omstandigheden, bijv, dat de huurtoeslag buiten schuld van huurder om niet is uitbetaald). Overigens zijn de gevolgen van een ontbinding (+ontruiming) in het huurrecht net wat erger dan bij een verzekering dus zo 1 op 1 zou ik het niet overnemen uit het huurrecht, er gelden ook andere bepalingen voor het huurrecht.
Het algemeen deel van boek 6 heeft wel toepassing op zo'n beetje alle overeenkomsten.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:56:25 #10
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94117601
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:42 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Even een wedervraag: Wat staat er omtrent "wanbetaling" in hun AV? En heb je al contact met de verzekeringsmaatschappij opgenomen?

Ik heb al inderdaad contact met hen opgenomen. Logisch natuurlijk. Maar ze zeggen, hoe graag ze het ook willen ze kunnen me niet meer terugnemen omdat het systeem zo werkt (drogreden natuurlijk).

Als ik kijk in de polisvoorwaarden staan er twee beetje tegenstrijdige dingen.
quote:
4. Herstel van de dekking na betaling van alle opeisbare
termijnen
Wanneer de dekking vanwege wanbetaling opgeschort of
beëindigd wordt, blijft u verplicht om de premie te betalen. Pas
als alle tot dat moment opeisbare premietermijnen betaald zijn,
gaat de opgeschorte verzekering weer dekking bieden. De
dekking wordt dan weer van kracht op de dag die volgt op de
dag van de volledige premiebetaling en alleen voor schades
veroorzaakt of ontstaan na die dag.
5. Mogelijke beëindiging bij schorsing
Wanneer de verplichtingen van de maatschappij geschorst zijn,
heeft de maatschappij het recht om de verzekering te
beëindigen. Zij brengt u daarvan schriftelijk op de hoogte.
pi_94119000
quote:

Welke zwarte lijst? Verzekeraars onderling hebben helemaal geen zwarte lijst die ze doodleuk door gaan mailen en aan gaan vullen zodra iemand een rekening niet optijd betaalt. Mag wettelijk denk ik niet eens ivm privacy regelgeving. De enige zwarte lijst is een BKR notering voor wanbetalers. Dan is er wel wat meer aan de hand dan het niet betalen van een paar aanmaningen
  maandag 14 maart 2011 @ 22:19:57 #12
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94119674
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:12 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Welke zwarte lijst? Verzekeraars onderling hebben helemaal geen zwarte lijst die ze doodleuk door gaan mailen en aan gaan vullen zodra iemand een rekening niet optijd betaalt. Mag wettelijk denk ik niet eens ivm privacy regelgeving. De enige zwarte lijst is een BKR notering voor wanbetalers. Dan is er wel wat meer aan de hand dan het niet betalen van een paar aanmaningen
Dat zei iemand van Independer mij. Die zei dat als een verzekeraar mij royeert ik direct op een lijst komt te staan. En sowieso moet je bij iedere verzekering die je afsluit aangeven of je eerder geweigerd, aangenomen op speciale voorwaarden of dat de verzekeraar de verzekering heeft beëindigd. In het laatste, dus mijn, geval is het zo dat je of geweigerd wordt (niet officieel, maar je kunt hem niet afsluiten) of je mag een jaar vooruit betalen. Dat heb ik er in elk geval van begrepen.
pi_94119823
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:12 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

http://nietteverzekeren.nl/Verzekeringen/dezwartelijst die zwarte lijst. Die bestaat dus wel degelijk.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  maandag 14 maart 2011 @ 22:25:49 #14
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94120177
Nah, anders verzeker ik me wel een paar maandjes hier: http://www.rialto.nl/consument/
Een verzekeraar die is opgericht door alle verzekeraars waar mensen die niet te verzekeren zijn, verzekerd kunnen worden :P Alleen betaal je daar de hoofdprijs.

Dan spaar ik wel voor een volledig jaar. Zit denk ik niks anders op.
pi_94122007
Boj ons was een automatische incasso in oktober niet gelukt, de maanden november en december waren wel gelukt.
Ze hadden oktober niet opnieuw geprobeerd er af te halen en eind januari hadden ze ons geroyeerd.
Naar ons oude! adres hebben ze 1 brief gestuurd dat de incasso niet gelukt was, 1 brief dat de verzekering stop gezet was per 31-12 en 1 brief dat we geroyeerd waren.

Deze brieven kregen wij eind februari van de nieuwe bewoners en toen heb ik er heen gebeld en heel wat moeten praten om het ongedaan te maken.
In oktober ben ik bevallen en was een heftige tijd dus alleen die maand heb ik niet gekeken of alle rekeningen afgeschreven waren. Ons nieuwe adres hadden we al een jaar daarvoor doorgegven, we hebben zelfs post van hun gehad op dat adres.
Het eerste wijf wilde niet toegeven, toen ik opnieuw belde kon het toch wel bij een ander.
Netjes een nieuwe polis gekregen en gelukkig goed gekomen.

Wel een beetje jammer dat wij 2 maanden onverzekerd rond hebben gereden met onze baby...

En ik weet niet of het daardoor komt, maar ik denk dat die brieven die naar het oude adres waren gestuurd echt hun fout was en ze ons daardoor terug hebben genomen.

Maarre verzin een goed verhaal zou ik zeggen, ik had toevallig een waar verhaal maar anders had ik ook wat verzonnen hoor.
pi_94127888
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef Juicyhil het volgende:
Nah, anders verzeker ik me wel een paar maandjes hier: http://www.rialto.nl/consument/
Een verzekeraar die is opgericht door alle verzekeraars waar mensen die niet te verzekeren zijn, verzekerd kunnen worden :P Alleen betaal je daar de hoofdprijs.

Dan spaar ik wel voor een volledig jaar. Zit denk ik niks anders op.
http://nietteverzekeren.nl/Nieuws/geroyeerd-wegens-wanbetaling

Hier hebben ze het over een kwartaal vooruit betalen bij een normale verzekeringsmaatschappij.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:27:32 #17
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94133666
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 00:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

http://nietteverzekeren.nl/Nieuws/geroyeerd-wegens-wanbetaling

Hier hebben ze het over een kwartaal vooruit betalen bij een normale verzekeringsmaatschappij.
Dat zou al heel fijn zijn zoiets. Maar ze hebben het over acceptatie op basis van het schadeverleden van 5 jaar. Maar ik ben 20 jaar, dus wellicht dat ze daar ook weer over struikelen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:52:25 #18
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94136487
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:25 schreef Juicyhil het volgende:
Dat plan gaat ook niet door. Mag ik per kwartaal 650 euro betalen.

Lijk wel alsof ik een crimineel ben zeg :{
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:20:45 #19
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94137507
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:50 schreef Troeta het volgende:
Boj ons was een automatische incasso in oktober niet gelukt, de maanden november en december waren wel gelukt.
Ze hadden oktober niet opnieuw geprobeerd er af te halen en eind januari hadden ze ons geroyeerd.
Naar ons oude! adres hebben ze 1 brief gestuurd dat de incasso niet gelukt was, 1 brief dat de verzekering stop gezet was per 31-12 en 1 brief dat we geroyeerd waren.

Deze brieven kregen wij eind februari van de nieuwe bewoners en toen heb ik er heen gebeld en heel wat moeten praten om het ongedaan te maken.
In oktober ben ik bevallen en was een heftige tijd dus alleen die maand heb ik niet gekeken of alle rekeningen afgeschreven waren. Ons nieuwe adres hadden we al een jaar daarvoor doorgegven, we hebben zelfs post van hun gehad op dat adres.
Het eerste wijf wilde niet toegeven, toen ik opnieuw belde kon het toch wel bij een ander.
Netjes een nieuwe polis gekregen en gelukkig goed gekomen.

Wel een beetje jammer dat wij 2 maanden onverzekerd rond hebben gereden met onze baby...

En ik weet niet of het daardoor komt, maar ik denk dat die brieven die naar het oude adres waren gestuurd echt hun fout was en ze ons daardoor terug hebben genomen.

Maarre verzin een goed verhaal zou ik zeggen, ik had toevallig een waar verhaal maar anders had ik ook wat verzonnen hoor.
Wat een rottige situatie zeg. :{ En helemaal raar als het bij de ene medewerker niet lukt en bij de ander wel :|W

Maar ik ben slecht in het verzinnen van verhalen. Maar zoals ik al aan de telefoon hoorde wilde ze me sowieso niet meer hebben want hij deed erg goed ze best om het gesprek te beëindigen.

Ik denk dat ik maar wat geld opzij zet. Denk ik dat ik morgen de jaarpremie wel bij elkaar heb. Maar erg triest dat ik zo behandeld wordt.
pi_94138498
Hmmm, kan je anders niet laten verzekeren op naam van 1 van je ouders?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:15:11 #21
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94139232
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:52 schreef Troeta het volgende:
Hmmm, kan je anders niet laten verzekeren op naam van 1 van je ouders?
Hehe, dat had ik vorig jaar gedaan en werd ook daar geroyeerd. Schijnt strafbaar te zijn. :N
pi_94150432
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:15 schreef Juicyhil het volgende:
Hehe, dat had ik vorig jaar gedaan en werd ook daar geroyeerd. Schijnt strafbaar te zijn. :N
Als je nou straks weer helemaal op orde bent koop dan een oude motorfiets (voor de kentekenpapieren) van een paar honderd euro en verkoop die in onderdelen (behalve het frame, die kun je gewoon aan bonken slijpen en weggooien), en verzeker dat ding voor een paar tientjes per jaar bij een andere maatschappij. Zo bouw je op 2 polissen no claim op en mocht de nood aan de man zijn kun je altijd opgeven aan maatschappij nummer 2 dat je je motor verkocht hebt en nu een auto hebt. ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:50:59 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94150738
Vreemd dat na 1x incasso missen meteen royement optredt. Welke verzekeraar hebben we het hier over?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_94151568
quote:
Nu kan ik wel naar een andere verzekeraar, maar dan moet ik een jaar vooruit betalen.
Premie wordt vrijwel uitsluitend vooruit betaald toch? (M.u.v. een paar bedrijfsverzekeringen)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:22:21 #25
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_94152065
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je nou straks weer helemaal op orde bent koop dan een oude motorfiets (voor de kentekenpapieren) van een paar honderd euro en verkoop die in onderdelen (behalve het frame, die kun je gewoon aan bonken slijpen en weggooien), en verzeker dat ding voor een paar tientjes per jaar bij een andere maatschappij. Zo bouw je op 2 polissen no claim op en mocht de nood aan de man zijn kun je altijd opgeven aan maatschappij nummer 2 dat je je motor verkocht hebt en nu een auto hebt. ;)
Hmm, ik heb wel een brommer. Maar daar rij ik zelf op. Wel nog een andere brommer met kenteken die ik niet meer gebruik. Maar niet verzekerd.

Anders maar inderdaad eens een motor kopen. Dankjewel voor de tip ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juicyhil op 15-03-2011 19:05:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')