abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:19:34 #251
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_94245799
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:18 schreef setiahati het volgende:
als je een lepel zout inneemt lijkt me dat ook niet echt gezond, dus ik snap echt niet waarom ze dit doen
De Chinezen zijn snel bijgelovig en slecht geinformeerd.

Het Chinese ministerie van volksgezondheid schreef trouwens op hun website dat het eten van normaal keukenzout de gevolgen van de straling niet kan voorkomen. Een volwassene zou drie kilo zout in één keer moeten opeten voordat het jodium in het zout effect zou sorteren.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_94245948
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:19 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

De Chinezen zijn snel bijgelovig en slecht geinformeerd.

Het Chinese ministerie van volksgezondheid schreef trouwens op hun website dat het eten van normaal keukenzout de gevolgen van de straling niet kan voorkomen. Een volwassene zou drie kilo zout in één keer moeten opeten voordat het jodium in het zout effect zou sorteren.
echt? dan ga je alleen daaraan al gelijk dood denk ik...
pi_94246428
Als je erover nadenkt dan was die vorige tsunami zoooo verschrikkelijk. 240.000 mensen dood. Ongelofelijk eigenlijk.
pi_94248151
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:34 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Als je erover nadenkt dan was die vorige tsunami zoooo verschrikkelijk. 240.000 mensen dood. Ongelofelijk eigenlijk.
Toch grijpt me dit veel meer aan; je ziet nu een welvarend westers land "zijn ondergang tegemoet gaan". Een land net als het onze, waar de bevolking hoogstwaarschijnlijk op korte termijn in ernstige gezondheidsproblemen gaat komen door gebrek aan voedsel en medicijnen, de winterse kou en daar bovenop nog eens een dreigende kernramp. De beelden komen veel dichterbij ons eigen dagelijkse leven, als beelden van het zoveelste ontwikkelingsland waar een natuurramp plaats gevonden heeft.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_94250010
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:53 schreef SemperSenseo het volgende:
Vreemd, bijna identieke foto's maar voor een totaal andere situatie, de ene in Japan en de andere in China:

Gebrek aan alles in rampgebied (AD.nl):
[ afbeelding ]
© ap

versus

Chinezen slaan massaal zout in tegen straling (Volkskrant.nl):
[ afbeelding ]
Het laatste beetje zout gaat over de toonbank in een supermarkt in Lanzhou, China. © reuters
Zijn hetzelfde... Check de gast met petje op... :')
pi_94250115
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 19:05 schreef Qunix het volgende:

[..]

_O-
pi_94250186

Ik ga naar de hel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_94250409
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:14:50 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_94250476
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:09 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ga naar de hel.
Ik moest ook lachen
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:25:21 #260
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_94251003
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Toch grijpt me dit veel meer aan; je ziet nu een welvarend westers land "zijn ondergang tegemoet gaan". Een land net als het onze, waar de bevolking hoogstwaarschijnlijk op korte termijn in ernstige gezondheidsproblemen gaat komen door gebrek aan voedsel en medicijnen, de winterse kou en daar bovenop nog eens een dreigende kernramp. De beelden komen veel dichterbij ons eigen dagelijkse leven, als beelden van het zoveelste ontwikkelingsland waar een natuurramp plaats gevonden heeft.
Nou, nou zo'n vaart zal dat niet lopen hoor. Er is nog heel veel niet kapot in dat land.
Het is een vreselijke klap maar ik heb er alle vertrouwen in dat men daar de boel weer resoluut op gaat bouwen. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_94251856
quote:
Mooi initiatief wel :)
pi_94251978
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou, nou zo'n vaart zal dat niet lopen hoor. Er is nog heel veel niet kapot in dat land.
Het is een vreselijke klap maar ik heb er alle vertrouwen in dat men daar de boel weer resoluut op gaat bouwen. :Y
Vandaar ook de aanhalingstekens in mijn post. ;)

Het zal hoe dan ook nog jaren duren voor ze hier weer bovenop zijn; de Japanse economie draait de laatste jaren sowieso al niet meer zo heel denderend en verder schijnt de vergrijzing hun, net als ons, langzamerhand ook parten te spelen. Herstellen zullen ze zich onherroepelijk, het is echter nog maar de vraag of ze nadien nog altijd zo'n economische grootmacht zullen zijn als voorheen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_94252123
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:05 schreef Qunix het volgende:

[..]

dat is wel heel erg slecht.
pi_94253952
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:09 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ga naar de hel.
Ow, wat slecht.. :')
(ik ook..)
pi_94257258
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:53 schreef SemperSenseo het volgende:
Vreemd, bijna identieke foto's maar voor een totaal andere situatie, de ene in Japan en de andere in China:

Gebrek aan alles in rampgebied (AD.nl):
[ afbeelding ]
© ap

versus

Chinezen slaan massaal zout in tegen straling (Volkskrant.nl):
[ afbeelding ]
Het laatste beetje zout gaat over de toonbank in een supermarkt in Lanzhou, China. © reuters
Wat slecht zeg van het AD :o
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_94257450

repost van een filmpje wat eerder was verwijderd door youtube.

best interesting.
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:30:31 #268
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_94259848
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Vandaar ook de aanhalingstekens in mijn post. ;)

Het zal hoe dan ook nog jaren duren voor ze hier weer bovenop zijn; de Japanse economie draait de laatste jaren sowieso al niet meer zo heel denderend en verder schijnt de vergrijzing hun, net als ons, langzamerhand ook parten te spelen. Herstellen zullen ze zich onherroepelijk, het is echter nog maar de vraag of ze nadien nog altijd zo'n economische grootmacht zullen zijn als voorheen.
Tsja de komende jaren zal er sowieso wel het een en ander veranderen in de wereld, kwestie van afwachten. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_94265174
quote:
Een provider met hart voor zijn klanten ^O^
pi_94266178
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 19:09 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ga naar de hel.
Ik begrijp 'm niet op mijn iPad :')
pi_94268645
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik begrijp 'm niet op mijn iPad :')
F11 = volledig scherm, dan gaan de werkbalken weg, dus F11 ingedrukt houden = plaatje schudt op en neer.

Dat is de bedoeling tenminste, mijn fail-browser loopt gewoon half vast als ik F11 ingedrukt hou :')
pi_94268771
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:21 schreef Igen het volgende:
Dat is de bedoeling tenminste, mijn fail-browser loopt gewoon half vast als ik F11 ingedrukt hou :')
Hahaha dankje voor de cola over mn toetsenbord.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_94272148
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:35 schreef braddofiel het volgende:

[..]

Een provider met hart voor zijn klanten ^O^
Waar het uiteindelijk op neerkomt is dat ze hopen dat mensen dit gaan denken in de hoop meer klanten te krijgen en meer winst te draaien.

Maargoed, laat ik voor een keertje niet negatief zijn en ook de duimen omhoog steken ^O^
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:56:14 #275
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_94274219
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook. Vooral omdat juist dit volk zo'n enorm berustend volk is; beleefd, beschaafd, altijd een ander dienend. Ik zag vanavond een filmpje van een vrouw die gered was. Ze wilde huilen, maar schaamde zich en probeerde wanhopig niet te huilen. Degene die haar had gered zei dat nu alles goed was en ze dus niet hoefde te huilen. Ik vond dat zo droevig.......... En voor de mensen in de getroffen gebieden houdt het niet op. Nu weer de extreme weersomstandigheden die ze over zich heen krijgen. Ze hebben niets bij zich; geen andere kleding dan op het moment dat de ramp gebeurde. Toen was het 20 gr warmer dan nu en in alle noodopvangcentra is geen stroom en verwarming. Mensen worden nu 's morgens dood onder hun dekentje in de opvangcentra gevonden.

Een oude vrouw zei laatst op een internetfilmpje dat ze zich ernstig afvroeg waarom ze de tsunami overleefd had. Ze had niets meer en nu in de noodopvangen was nauwelijks eten, geen medicatie, geen verwarming.

Het zoeken naar overlevenden is natuurlijk heel belangrijk, maar waarom wordt er niet meer gedaan voor de mensen die in die noodopvang zitten. Zij hebben behoefte aan alles. Ze zitten daar al een week, zonder normale voorzieningen (voedsel, kleding, warmte, medicatie). Overlevenden zullen ws niet meer gevonden worden bij deze temperaturen. Lijkt mij dat een deel van de hulpverleners wat meer ingezet kan worden om de mensen in de noodopvangcentra's te helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')