abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2011 @ 07:57:02 #151
100412 mefke79
komt goed!
pi_94130768
mijn kleine hummel is in zijn nieuwe zomerjas naar het kdv. Die jas is een 92 en zou toch echt te groot moeten zijn, maar nee, dat viel erg mee (of tegen). Hij wordt ineens zo groot!
Ik was emma's barre vergeten wat een komisch gezicht! Prima oplossing toch? En weer gaan zitten leert ze zo, al wordt er hier ook nog regelmatig gewoon gevallen.
fijne dag allemaal!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:15:20 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94130942
Maar Ymme... is hij dan niet gewoon nog steeds een beetje ziek/niet lekker?
Gewoon aanbieden en wat hij niet wil, weer weghalen.
Kindjes verhongeren niet snel, en zeker als hij wel drinkt is het al gauw goed.
Het trekt vanzelf wel aan. :Y

Even een *O* hier. Oscar is om half 10 bij mij op schoot in slaap gevallen en toen is hij nog heel eventjes wakker geweest toen wij naar bed gingen, maar zelf weer in slaap gevallen en om 6 uur werd ik wakker van zijn gekeuvel! *O* *pfew*
pi_94131502
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:57 schreef mefke79 het volgende:
mijn kleine hummel is in zijn nieuwe zomerjas naar het kdv.
Het is wel lekker zacht weer buiten, maar een zomerjas vind ik nog wel echt te koud!

Wauw, das een goede nacht BE! Wat heerlijk voor Oscar en jullie zelf

Ymme, misschien zit hij niet helemaal lekker in zn vel?
En een dreumes/peuter kan een boel hebben hoor, niet ofg nauwelijks willen eten is in deze leeftijdsfase heel normaal. En tja, wat doe je eraan? Gewoon blijven aanbieden zonder dwang zou ik zeggen.
En Mart lijkt me zo te zien/lezen qua gewicht en lengte nou ook niet een kindje wat geen reserves heeft.
Komt vast gauw weer goed!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_94131601
Goedemorgen!

Wat fijn BE, dat de nacht zo goed ging!

Ymme, hopelijk is Mart snel weer een beetje de oude.

Heb ik nog iets te vertellen? Hmm, weinig. Alles ging weer prima vanmorgen. Ik was erg vroeg op, dus ik kon lekker rustig aan doen met Isabeau. Heb een lekker eitje voor haar gekookt en weer zo'n mooi vlechtje in d'r haar gemaakt. (haartjes booi!)

Nog wel een tweetal raadsels:

* Appies (let op dit is iets heel anders dan apeis ;) )
* hibees

Vanmorgen drentelde ze om me heen in de badkamer terwijl ik mijn tanden aan het poetsen was. Ze zei steeds 'mama poetse, beaug poetse!'. Toen heb ik haar tanden ook maar even gepoetst. Ze vindt het zo leuk! Dat is ook wel anders geweest, maar ik ben nu zo blij dat ik er nooit een punt van heb gemaakt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:00:51 #155
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_94131633
een hibees is een lieveheersbeestje gok ik. :7
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_94131643

[ Bericht 100% gewijzigd door Sorbootje op 15-03-2011 09:02:17 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:03:22 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94131690
Zoals beloofd een kabouterwandelfilmpje
pi_94131702
WAAROM gaat mijn hele posting altijd weg als ik edit?!

Anyway, het was dus goed buuf.

En ik wilde eraan toevoegen dat ze eerst altijd 'his' zei, maar dat ze een paar dagen geleden een upgrade heeft toegepast.
pi_94131715
Oh Asy, balen dat ik hier geen filmpjes kan kijken. Vanavond ga ik meteen kijken!
pi_94131815
aaah Asy, wat een mannetje O+ O+ hij is echt om op te vreten zo schattig!
Dat waggelend rennen (en vallen) doet Wolf precies hetzelfde! Te enthousiast zijn en dus steeds vallen :')
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_94131844
Hahaha, wat een haast heeft Harry! Superlief Asy! Wat een mooi jongetje is het toch.

Fijn zo'n goede nacht BE!

Tandenpoetsen is hier gelukkig ook altijd leuk. Dat is fijn he? Dat je die strijd niet hebt.
En Isabeau kan vandaag booi wezen op het kdv. O+

Zo. P. is de deur uit met Ko naar de psz. Ik ben benieuwd, hij was een beetje cranky dus ik hoop er maar het beste van. Niet dat hij daar enorme ruzie gaat maken ofzo :D
En ik ben benieuwd of Ko het vandaag leuker vind.
Hij is in zijn nieuwe spijkerbroekje en dat staat zo schattig! O+
Echt een jongetje. Maat 86 trouwens, Mef, dus niet te vergelijken met Driekus in maat 92! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94132016
Zijn humeurtje knapt daar vast helemaal op Oeke. Zoveel afleiding en nieuws te ontdekken!
pi_94132065
Haha, P. zijn humeur was slecht. Ko is meestal wel goedgeluimd.
En als P. zijn humeur niet goed is dan gaat hij nogal op zijn strepen staan. Dus als Ko dan gebeten wordt oid, ben ik bang voor een scene.
Alhoewel hij zelf al zei dat hij humeurig was, dus ik hoop op het beste. :P
pi_94132184
Nou moe, ik bel net naar de Jenaplan school hier in de stad om te informeren naar de wachtlijsten.
Heeft het volgens hun al niet eens zin meer om hem op een wachtlijst te zetten want ze zitten al vol voor het schooljaar dat Wolf 4 wordt, incl dus alle wachtlijsten waarbij je geen zekerheid hebt op plaatsing
Hij is verdorie pas 15 maanden 8)7 en ik woon maar in een kleine plaats!
Van de zotte dat een 1e schoolkeuze dus nu al niet meer gaat. Mijn man en ik hebben allebei Jenaplan onderwijs gehad, dus wou hem bewust daar ook heen laten gaan.
Bah! poepzooi
pi_94132268
Nouja, dat is raar zeg! En er kunnen toch nog kinderen afvallen door verhuizingen ofzo?
Jeetje mina. Is er maar 1 Jenaplanschool daar?
He dat vind ik echt raar. -O-

Hier in Amsterdam kun je je pas inschrijven voor een school als ze 2 zijn volgens mij. Ga het ook maar even checken zeg. :{
pi_94132611
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 09:30 schreef oeke het volgende:
Nouja, dat is raar zeg! En er kunnen toch nog kinderen afvallen door verhuizingen ofzo?
Jeetje mina. Is er maar 1 Jenaplanschool daar?
He dat vind ik echt raar. -O-

Hier in Amsterdam kun je je pas inschrijven voor een school als ze 2 zijn volgens mij. Ga het ook maar even checken zeg. :{
Er waren heel veel broertjes en zusjes van kinderen die dus daar al op school zitten, in 2009 geboren.+ dus al een behoorlijk aantal op de wachtlijst voor het geval er kinderen afvielen.
Ik vind het ook maar vreemd hoor, het zijn bovendien 2! kleuterklassen die ze daar hebben.
pi_94132626
ik haak nog even in op dat eten verhaal ;)

met selene was ik steeds netjes voorzichtig met dingen als smeerkaas, leverworst en wat we zelf eten en met ravi laat ik het vrij ver los! die eet feitelijk gewoon met selene mee (wij ook ;) ) en krijgt dus wel eens dingen als boterhammenworst, ham, smeerkaas of roompate, maar ik let wel op dat dat niet elke dag is. tis de keuze tussen niet eten of wel eten bij ravi.

er zit echter nog wel een klein beetje meer achter: te streng en voorzichtig zijn acht ik namelijk ook niet verstandig. dat kan je toch maar tot op zekere hoogte volhouden. als je niet uitkijkt krijg je zo'n kindje wat dan zijn of haar vriendjes gaat selecteren op de beschikbaarheid van tv & snoep later O-) daarnaast vinden wij het belangrijk dat de kinderen zelf een gezonde houding leren mbt voedsel. dus dat groenten en fruit en boterhammen gewoon lekker zijn en nodig maar dat nu en dan iets lekkers in de vorm van een koekje, snoepje of sjippie best mag. gevarieerd eten dus! zelfde met toetjes trouwens: meestal gewone bigarde yoghurt, een enkele keer vla. danootjes, yokydrink, peutermelk, dat soort dingen doen we allemaal niet aan hier! behalve als oma komt, die heeft altijd danoontjes bij. doorgaans 4 stuks (dan krijgen ze er eentje en de rest flikker ik de kliko in)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94132646
Asy wat een superlief filmpje :D Wat loopt hij knap! En Timo vond het ook een leuk filmpje, vooral als er auto's in beeld waren. En toen je over een hondje begon zei hij "woefwoef" :P

Poppejans nú al? Jemig zeg :{ Ik heb wel gezocht naar scholen en heb er ook wel een paar waar ik zou willen kijken, maar ik weet nog niet eens wat mijn eerste keuze zou zijn...

Sorbo wat leuk, hibees :D

Timo is de laatste dagen druk met nieuwe woordjes leren.. Van het weekend zijn "oma" en "kokuh" erbij gekomen :) en ohw ja, "vogo" ook :D
pi_94132663
Oi Poppejans :o

Ik hoorde dat de jenaplanschool hier in de buurt (paar wijken verderop) vooral door de buurtkinderen wordt gebruikt en het is niet echt een toffe buurt :')
Even langsfietsen binnenkort!

Asy O+ Wat rent hij lekker! Wat kan je dan goed zien dat voor kinderen het buiten zijn zélf de lol is en ronddwarrelen en ze geen doel hebben (wandelen ofzo ;) )
Lekker taaltje trouwens O+
pi_94132860
In ons dorpje is maar één basisschool (en dat is al heel wat!). Geen keuze uit allerlei scholen. Natuurlijk zou ik Isabeau naar een school in Leeuwarden of Sneek kunnen doen, maar ik wil niet dat ze er om die reden niet bijhoort bij de kinderen in het dorp. Wil dat ze hier vrienden en vriendinnen krijgt.

Isabeau krijgt ook op het kdv andere dingen dan thuis (diksap, chocopasta). Thuis krijgt ze nooit diksap of limonade, maar altijd water. Kennelijk accepteert ze dat onderscheid zonder morren. Ze is dol op haar beker water! Op brood krijgt een énkele keer smeerworst, maar omdat het naar kattenvoer ruikt heb ik het zelf liever niet in huis. Van die grove boerenleverworst vind ik dan wel weer heerlijk... is ook geen lijn in te ontdekken bij mij ;)

Chan, vogo is een lief woordje!
pi_94132869
En poppejans, wat vreselijk balen!
pi_94133000
Poppejans :( Dat is ook een school waar wij wilden gaan kijken... Wat stom zeg!
We hadden het er gisteren nog over dat we eens afspraken moeten maken om bij scholen langs te gaan.

Harry O+! Wat een energie en wat loopt hij leuk met zijn handjes in de lucht! Hij luistert trouwens beter dan Niels, die zou het blaadje niet uit zijn mond halen hoor.

Hopelijk hebben Ko en P het naar hun zin op de Kresj!

Niels werd vannacht inderdaad vaak wakker met honger, dus we waren vanmorgen allemaal chagrijnig :')
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94133030
Poppejans, wat suf zeg... En ze hebben niet zodanig veel aanmeldingen dat ze er gewoon een kleuterklas bij kunnen openen zeg maar? Nou ja, dat werkt natuurlijk ook niet "zomaar" zo, snap ik ook wel, je moet er wel de ruimte en leerkrachten voor hebben. Maar toch...
Balen zeg!
Fake it till you make it...
pi_94133593
Hier in Drachten zijn wel meerdere scholen, maar ik wil niet tijden op de fiets of in de auto moeten zitten om mn kinderen naar school te brengen. En bovendien, de kinderen hier in de wijk gaan allemaal naar de school hier in de wijk. Hier in de wijk hebben we keuze uit CBS en OBS. En een wijk verderop zit een brede school die ook nog goed te fietsen is. Ook zit daar een Montessorischool. Omdat de school een wijk verderop nieuw is neig ik naar die, maar waarschijnlijk gaat Rienk gewoon lekker naar de school hier in de buurt. :Y

Van de site van de school hier in de wijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Rienk mag nu alles wat los en vast zit. Met brood doe ik al helemaal niet moeilijk, want hij eet toch niks :')
Mn schoonmoeder mocht afgelopen zondag eindelijk een lange vinger aan hem kwijt :') Dat wil ze al vanaf hij 4 maanden is. Hij heeft er ook chips gehad, van die chipito dingen. Hij vond het heerlijk en brullen toen hij niet meer mocht. Hij heeft er zo'n 5 tot 7 gehad. Ik vind het goed hoor. Krijgt hij alleen daar zn chips. Mijn ouders geven dat gelukkig niet. Die hebben meer kindvriendlijker spul in huis. Maar wij nemen eigenlijk altijd zn eten en drinken mee.
Thuis krijgt Rienk geen chips, teneerste omdat wij het overdag niet eten en hij slaapt als wij trek hebben in dat zulks. en ten tweede omdat ik doodsbang ben dat hij alleen nog maar dat wil eten.
Hij wil alleen maar potjes, als ik een keer voor hem kook eet hij nog slechter dan uit potjes. Dus nou ja. Keuze snel gemaakt hoor :Y

Gister heeft hij dan wel weer mango gehad. Hij vond het heerlijk! Hij heeft zeker wel 6 stukjes gehad. Dat is een record! *O* Bij Sorboo had hij vorige week ook al bijna een halve banaan op!

Ik zit met een probleem. Rienk en tandenpoetsen is drama. Hij wil niet en het is elke keer een gevecht als ik poetsen moet. Hij krijgt eerst de tandenborstel, eet dan de tandpasta er af en keilt hem dan weg. Omdat hij zn hele gebit haast al heeft vind ik wel belangrijk dat ik ze goed poets en dus leg ik hem op de commode, hou met links zn handen tegen en met rechts poets ik dan gauw goed. Rechtop wil niet, omdat hij dan nog verder weg kan worstelen. Staand werkt ook niet, want dan krijg ik alleen een paar voortanden gedaan. Zijn we hier de enige met die strijd? Of is het normaal dat hij doet alsof ik hem vermoord :')
Zodra het klaar is is Rienk ook klaar met huilen trouwens. Dan is alles weer goed en springt hij zo in mijn armen. Het is echt het poetsen zelf. Dat hij zelf een tandenborstel vasthoudt werkt ook niet. (we hebben er 2)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_94133747
Jullie zijn niet de enigen met een tandenpoets-strijd hoor Vlindur :P Het gaat hier bijna precies hetzelfde.
Ik leg hem op zijn rug op mijn schoot en hou met met ene hand zijn handen tegen terwijl ik met mijn andere hand poets. Andere manieren hebben we geprobeerd, maar dan lukt het gewoon echt niet.
Ik vertel erbij wat ik doe en dat ik bijna klaar ben. Daarna mag hij zelf nog even "poetsen" voor de spiegel en is hij ook direct weer vrolijk.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')