abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94116698
Och FTA, dat klinkt niet goed. Ik wens jullie alle goeds!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_94116799
Oh Sserpente, dat is jammer! Mijn broer haat kaas, behalve als het gesmolten is! :P

Maar Philadelphia ed lijken me ook goede opties. Ik ben eerlijk gezegd niet enorm met zout bezig. Gewoon niet op de aardappels en in de groenten enzo. Maar soms op een gekookt eitjes strooi ik weleens een ietsiepietsie zout. Gewoon voor de lekker. :D

Dat is waar hoor Claudia, maar bij ons op het kdv zitten al zoveel kindjes met eigen eetgewoontes en gedoetjes dat het meer regel dan uitzondering is dat er iemand niet mee 'kan doen'.

Hey FTA, wat jammer. We gaan je mooie zoon hier missen hoor!
Heel veel sterkte met alles, en een dikke zoen. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94116811
Lars zal waarschijnlijk vanaf sept ook naar het kdv gaan voor 2 ochtenden, en mijn grote grote grote angst is nu al dat ze hem iets gaan geven waar hij niet tegen kan....
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:47:15 #129
5428 crew  miss_sly
pi_94116870
FTA, hopelijk alles wel goed enzo en heb je een postieve reden om je tijd en energie in adere dingen te stoppen. Er is nog een heel leven buiten Fok :*

Senna doet ook gewoon mee op het kdv. Tot haar eerste heb ik dat een beetje beperkt (toen er danoontjes uitgedeeld werden was ze 8 maanden ofzo en toen heb ik gezegd dat ze die niet mocht), maar tegenwoordig doet ze gewoon mee. Nou moet ik zeggen dat ze bij ons wel een goed beleid hebben. Traktaties worden niet zomaar aan de kinderen gegeven, maar aan de ouders. ze raden ook aan geen snoep te trakteren. Bij de boterham om half 5 doen ze beleg per halve boterham en kunnen de kindjes zelf kiezen uit stroop, smeerkaas, pindakaas, smeerworst en volgens mij ook chocopasta. Dat laatste krijgt ze thuis absoluut niet, maar het schijnt dat ze het op het kdv ook zelden kiest. Meestal toch stroop en pindakaas, net als thuis :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:50:41 #130
5428 crew  miss_sly
pi_94117129
Ow Karin, maar dat kan ik me wel voorstellen. Dat is bij Lars toch iets anders dan "ik zie liever niet dat ie dat eet", maar dat is echt slecht voor hem.

ow ja, vraagje: Senna weigert de laatste tijd de yoghurt. Niet alleen als toetje, maar ook als ik het tussendoor wil geven. Ik ga het morgen eens bij hetontbijt proberen, maar ergens moet die yoghurt er wel in, want dat is de enige zuivel die ze op een dag krijgt. iemand een goede tip, of anders een andere optie voor zuivel? Ze hoeft van mij geen 300 ml te halen, maar helemaal geen zuivel is toch niet wat ik voor ogen had.

en ik ga zo slapen, want Senna slaapt ook en eventjes dus ik ga ook een paar uur maken...hoop ik
  maandag 14 maart 2011 @ 21:53:00 #131
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_94117325
Thomas mag van mij thuis altijd kiezen tussen twee soorten beleg, in het weekend zit daar soms ook chocopasta tussen. Maar hij kiest heel gevarieerd, dat vind ik wel leuk om te zien. Hij moet er soms ook echt even over nadenken, en een keer was hij zelfs nog even snel van gedachten veranderd. Dat vind ik zo leuk om te zien!

Het bieden van keuzes vind ik echt fijn werken, ook op andere gebieden. Vanochtend vroeg ik Thomas om even te komen zodat ik zijn neus kon poetsen. Hij kwam wel, maar het neus poetsen was niet leuk: hij wou niet en draaide zijn hoofd weg. Toen heb ik gezegd dat zijn neus vies was (Thomas: bah!) en dat hij mocht kiezen: Je mag zelf met de zakdoek je neus poetsen, of mama doet het voor je. Wil je zelf je neus poetsen? (Thomas: nee.) Zal mama het doen dan? (Thomas: jah!). Ideaal.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_94117375
Ben je helemaal gestopt met de borstvoeding, Miss?
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 21:54:20 #133
5428 crew  miss_sly
pi_94117429
Nee, dat krijgt ze nog iedere ochtend, maar heb niet het idee dat er nog veel uitkomt, eigenlijk.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:55:42 #134
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_94117548
Anders misschien karnemelk proberen miss? Alhoewel ik er zelf niet zoveel moeite mee zou hebben als Thomas het echt niet wil, ik zie zuivel niet echt als iets essentieels. Maar dat is persoonlijk.
Ik moet bekennen dat er ook genoeg dagen zijn dat Thomas thuis helemaal geen melk te drinken krijgt. Het is maar goed dat hij nog naar het kinderdagverblijf gaat zo nu en dan ;)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_94117637
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:50 schreef miss_sly het volgende:
Ow Karin, maar dat kan ik me wel voorstellen. Dat is bij Lars toch iets anders dan "ik zie liever niet dat ie dat eet", maar dat is echt slecht voor hem.

ow ja, vraagje: Senna weigert de laatste tijd de yoghurt. Niet alleen als toetje, maar ook als ik het tussendoor wil geven. Ik ga het morgen eens bij hetontbijt proberen, maar ergens moet die yoghurt er wel in, want dat is de enige zuivel die ze op een dag krijgt. iemand een goede tip, of anders een andere optie voor zuivel? Ze hoeft van mij geen 300 ml te halen, maar helemaal geen zuivel is toch niet wat ik voor ogen had.

en ik ga zo slapen, want Senna slaapt ook en eventjes dus ik ga ook een paar uur maken...hoop ik
Hmm misschien vindt ze het niet meer zo lekker?
Kun je er iets aan veranderen? Een yoghurt met fruitsmaakje bijv? Of wat fruit erdoorheen doen misschien?

Ik mag Lars straks wel een sticker voor zijn hoofd plakken -GEEN MELKPRODUCTEN-
Ik zie dat zo misgaan, als er een keer een invaller werkt ofzo....
En ja, dan heb je de poppen aan het dansen.
Afgelopen weekend nog, waren we op een terrasje een ijsje aan het eten (softijs) en Lars maar roepen: "die die die!!!" Ach, denk je dan, misschien gaat het ook wel goed....het gaat immers steeds beter....en toen heeft hij een paar likjes gehad....slecht plan, thuis was het helemaal mis, en pas na een zetpil pcm ging het later weer wat beter. Stomme allergie!
pi_94117693
Altijd als je stroop schrijft, denk ik dat Senna suikerstroop krijgt, Miss!
En dan schrik ik even. :@ :P

Ze zijn er hier wel oplettend mee Karin, ik hoop bij Lars ook, vooral omdat het wel van belang is. :Y

Hopelijk is Thomas ook weer gauw zijn vrolijke zelf! :* Slim om hem keus te geven, dat werkt als een tierelier inderdaad!

Misschien gewoon blijven aanbieden, is het een fase? Het kan de ene dag natuurlijk meer yoghurt zijn dan de andere. Ko eet af en toe veel yoghurt en vandaag bv helemaal niets. En verder ben ik het met Ca.ra eens.
Anders geef je eens wat blokjes kaas als tussendoor? Dat is ook zuivel.
pi_94117713
Ik kan je niet helpen, Miss. Ik zit ook nog steeds in zuiveldubio. :{

Laatst karnemelk geprobeerd, maar dat vond ze niks. Stiekem krijgt ze per etmaal best een hoop zuivel binnen: zo'n 150 cc borstvoeding; 150 cc koeienmelk, kaas en een bak yoghurt.
pi_94118040
Ik heb niet heel goed bijgelezen...

Wat vervelend dat Thijs waarschijnlijk lactose-intolerant is, hopelijk knapt hij snel op op een beperkend dieet!

Emma aan de bar in de box :D Wat een super oplossing Keshet! Dat omvallen omdat ze niet meer weten hoe ze terug moeten naar zitten is erg herkenbaar!

Ik las dat Ko het leuk had op de Kresj. Het komt vast goed tussen hem en dat jongetje, dat moest gewoon even zijn territorium verdedigen :) Over een tijdje leren ze ook beter hoe ze kunnen samenspelen.

FTA, wat jammer dat je stopt met meeschrijven. Hopelijk is er niets naars aan de hand, maar wil je gewoon niet meer zoveel tijd aan internetten besteden :* Alle liefs voor jou en Finn.

Ik ga maar naar bed, Niels wordt vast vaak wakker vannacht van de honger. Hij wilde vanavond bij het avondeten maar twee stukjes falafel en twee hapjes yoghurt. Hij lag vroeg in bed en kon toen niet slapen, we hebben hem er maar eventjes uitgehaald (want we dachten dat hij honger had) en daarna ging hij wel direct slapen gelukkig.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 22:02:38 #139
5428 crew  miss_sly
pi_94118174
haha, nee geen suikerstroop, oeke :D
wel appel-perenstroop of bananenstroop of gewone appelstroop. Vindt ze heerlijk is wel haar favo broodbeleg :Y

Ja, hier ook nog steeds zuiveldubio. Eigenlijk wil ik het niet erg vinden als ze vrijwel geen zuivel binnen krijgt en verder gezond en gevarieerd eet, maar tja...het zit er zo ingebakken he?

Karnemelk vindt ze niets :N En ik wil eigenlijk niet iets door de yoghurt doen, geen smaakjes of siroop of weet ik het. Ze krijgt al ruim voldoende fruit op een dag, dus dat hoeft er ook niet extra door. Kaas krijgt ze wel eens wat, kan ik misschien wat vaker proberen.

Nu echt slapen, dames. Het is gezellig, maar morgenvroeg heb ik weer spijt als ik te lang blijf hangen :W
pi_94118321
FTA, heel veel sterkte :*

Miss, het eerste wat ik dacht was misschien wat meer variatie in de yoghurt, misschien shakes maken met fruit wat ze lekker vindt?
En probeer anders een keer karnemelk inderdaad.
(ik lees je post net pas)

Ik heb even teruggelezen. Oeke dat klinkt als een fijne plek! En al het begin is moeilijk, fijn dat het later al beter ging tussen Ko en het jongetje.

Ivan al bijna wennen op het kdv dus! Ben benieuwd hoe Ivan het gaat ervaren. Het zal even wennen zijn maar ik denk wel dat hij het erg naar zijn zin zal hebben om lekker rond te banjeren en met alle andere kindjes te gaan spelen.

Wij hebben baby 2.0 net opgegeven op het KDV, we hopen erg dat die in dezelfde groep kan als Mette nu zit (Mette is dan al over naar de peutergroep). Ik ga het deze keer wel extra moeilijk vinden om al met 3 maanden de baby te moeten wegbrengen, ik heb me de eerste maanden echt ongelukkig geveld, vond het niet prettig zo jong al op de opvang. maar waarschijnlijk hebben we niet de financiele middelen dat ik langer verlof neem (maar dit is allemaal erg offtopic)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94118391
Miss Sly, melkproducten zijn niet perse nodig, het is alleen makkelijk om op die manier voedingsstoffen binnen te krijgen. Als je goed oplet dat ze voedingsmiddelen eet waar ook calcium inzit, is er niets aan de hand. Andere voedingsstoffen, als B12, haalt ze wel uit vlees, vis en ei.

Wickie, wat rot dat jullie steeds ziek zijn. Ik kan me voorstellen dat je daar heel erg moe van wordt, je kunt gewoon niet herstellen. Ik vind niet dat je illegaal thuisgezeten hebt hoor, je had het zelf ook echt even nodig! :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94118542
Miss, je kunt het ook omdraaien: geef haar niet extra fruit door de yoghurt, maar doe eens wat yoghurt bij de fruithap! Ik doe er dan maar een klein beetje yoghurt bij zodat het vooral fruithap blijft. Heerlijk, hoor, een bak frambozen met een beetje yoghurt! Je kunt er ook wat honing bijdoen.

FTA, ik sluit me bij Twinkly aan. Hopelijk gaat alles goed en wil je gewoon minder internetten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:08:06 #143
100412 mefke79
komt goed!
pi_94118675
FTA, ik hoop dat er niets ergs is en dat je snel weer terug bent om te schrijven!

Zuivel, dat dubio is opgelost hier. Driekus vreet kaas (klinkt stom om zo te zeggen, maar het is gewoon zo, als ie kaas ziet MOET ie het hebben) en krijgt nu weer karnemelk en melk te drinken en dat gaat prima. We blijven er voorzichtig mee, zodra ie verkouden is, krijgt ie minder. Ik lust zelf ook heel graag zuivel, dus ik vind het prima zo.

Driekus had het niet koud gehad vandaag begreep ik van het kdv. Tis gewoon geen koukleum, tot je em in het water zet, dan is het wel ineens een koukleumpje. Net zijn papa dus. En het was hier ook echt lekker weer moet ik zeggen. (geen zon helaas).

Oja, verticaal en horizontaal: Driekus zit nu horizontaal, maar hij begint zich te vervelen. Hij hoort bij de oudsten nu en zou nog tot september moeten. We hebben dus een switch naar een verticale groep aangevraagd en aangegeven dat ie van ons best met de peuters mee mag doen. Dat nemen ze ter harte en als het dus kan gaat Driekus met de peuters mee gymen enzo. Dan is ie daarna kapot en slaapt ie extra goed, maar dat is niet erg. De baby gaat straks wel weer naar een horizontale groep dat voelt gewoon beter.

En verder heb ik niets onthouden, zwanger en verkouden is geen goede combi voor het geheugen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94118910
Dank je Twinks :*
Heb het sinds ik zwanger ben een beetje gehad met het 'verplicht moeten werken', ben veel ziek en moe en de freelancer in mij komt dan toch weer naar boven, dat je je tijd zelf kan indelen..
Ik vind m'n werk echt superleuk hoor, maar creatief zijn op commando werkt even wat minder.

Ik ga zomaar eens braaf slapen, Mette heeft al een paar keer heel zielig kort gehuild in haar slaap, wie weet wat de nacht gaat brengen. R is al op de bank in slaap gevallen een uur geleden :')
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94119146
Ohjee, een hoop zware nachten dreigen hier. Dat morgen maar mag blijken dat het mee is gevallen voor Niels, Senna en Mette! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94119778
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ohjee, een hoop zware nachten dreigen hier. Dat morgen maar mag blijken dat het mee is gevallen voor Niels, Senna en Mette! :*
Hier sluit ik me bij aan! :*

Ik heb Ko daarstraks in slaap geaaid over zijn wangetje. dat gebeurt niet vaak, toch even nodig blijkbaar na vandaag.
Morgen gaat P. met hem naar de psz. Ik ben benieuwd, zijn vaderlijke gevoelens kwamen naar boven toen hij het verhaal hoorde van het jongetje. Als een beschermende vaderbeer! :D O+
  maandag 14 maart 2011 @ 22:36:30 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94120956
FTA, ik heb hem eruit gehaald.
Veel geluk verder. :)
  maandag 14 maart 2011 @ 22:45:29 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94121598
MissSly, je zou ook één of twee keer in the week een smoothie voor haar kunnen maken als combi van fruit en zuivel.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:49:46 #149
100412 mefke79
komt goed!
pi_94121925
smoothies doen wij ook en dat gaat als een trein! Iets te goed zelfs, dus ik beperk het tot max 2 x per week.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94130749
Ik zit er hier even doorheen.
Mart eet zo ontzettend slecht en dramt de hele dag door. Slapen gaat verder wel goed, maar een stuk korter voor zijn doen.

Pap is maar een paar happen en dan de lepel uit mijn handen slaan.
Zelf eten wilt hij ook niet, dan beland alles op de grond.

Gisteren heeft hij één boterham, half bordje pap en nog geen half potje olvarit. Zelf gemaakt wilt hij ineens helemaal niet. En met moeite een beetje yogurt. Drinken doet hij gelukkig wel.

Zeg me dat dit een fasééé is en het snel weer overgaat. Het gaat nu al een week zo, met paar dagen diarree (vanaf gisteren 15u00 geen diarree luier meer gehad, ook geen harde poep overigens hoor).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')