abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95999531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:27 schreef Fingon het volgende:

[..]

Pockets :r
Een dergelijke kwaliteitsserie moet je gewoon hardcover kopen!
Niet alles is nog zo makkelijk in hardcover te vinden
pi_96040487
Ik heb de boeken in m'n kast staan, maar voor op vakantie heb ik ze als epub gedownload (wel in het Engels, maar dat zal geen probleem zijn), dat scheelt weer een paar kilo in m'n koffer. Ik heb in de afgelopen maanden de eerste twee delen weer gelezen, eens kijken of ik er aan toe kom om voor juli de resterende delen te gaan lezen.
  woensdag 27 april 2011 @ 18:57:35 #78
270082 Arctura
Zoiby want go outside!
pi_96054868
http://grrm.livejournal.com/212603.html

"Kong", oftewel Dance with Dragons, lijkt nu eindelijk klaar... Ik had zo mijn twijfels bij die "release date" gezien de vorige keren, maar nu is het toch echt zo ver, na jaren gewacht te hebben. Kan niet wachten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nu (dankzij de serie) mijn zus er eindelijk van overtuigd de boeken te lezen. Om het verhaal te leren kennen zijn de boeken mijns inziens toch net iets leuker, maar ik lees dan ook graag en veel.
In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:49:40 #79
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_96057505
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:57 schreef Arctura het volgende:
http://grrm.livejournal.com/212603.html

"Kong", oftewel Dance with Dragons, lijkt nu eindelijk klaar... Ik had zo mijn twijfels bij die "release date" gezien de vorige keren, maar nu is het toch echt zo ver, na jaren gewacht te hebben. Kan niet wachten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nu (dankzij de serie) mijn zus er eindelijk van overtuigd de boeken te lezen. Om het verhaal te leren kennen zijn de boeken mijns inziens toch net iets leuker, maar ik lees dan ook graag en veel.
Pics van je zus!

Ik ben *al* bij hoofdstuk 2.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_96071035
Had niet anders verwacht dan dat hij de deadline ging halen :).
Nog een paar maandjes wachten, ondertussen kan ik me nog wel even vermaken met de serie, die het overigens bij lange na niet haalt bij de boeken.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_96080298
Dat vind ik nou ook. De boeken zijn oneindig veel complexer en subtieler. Wat niet wil zeggen dat de serie tegenvalt, overigens. :)
pi_96080658
Heb de eerste aflevering gezien. Wat een hoop miscasts. Eddard Stark komt volgens mij regelrecht uit een andere film (LotR?) gelopen zonder zich om te hoeven kleden. :')
pi_96080740
Mwah, ik vind de casting best goed eigenlijk, alleen had Jon geen krullen moeten hebben. Dat klopt echt niet met het beeld dat ik van hem had.
  donderdag 28 april 2011 @ 10:39:08 #84
270082 Arctura
Zoiby want go outside!
pi_96081416

SPOILER
Ik moet zeggen dat ik het wel eens ben over Jon, maar de serie in het algemeen is zo goed gedaan dat de details me weinig kunnen schelen. Sean Bean doet het goed als Ned.

Wel grappig dat ik ondanks dat de serie er nu is, tijdens het lezen nog wel mijn eigen "beeld" van de personages in mijn hoofd heb. Ze zien er dus niet uit zoals de lui in de serie.
In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
  Moderator / Redactie FP donderdag 28 april 2011 @ 10:45:52 #85
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_96081616
Whehe, tof plaatje :P

In mijn inleving is Cersei een echte ice-queen, dat zie ik in de serie helaas niet terug.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_96083275
Ik heb de meeste moeite met de casting van Khal Drogo en Daenerys, al went die laatste snel. Maar deze Khal is voor mij niet de ultieme krijger die hij in het boek wel is.

Maar casting blijft erg lastig, en over het algemeen hebben ze het goed gedaan.
pi_96083989
Heeft iemand eigenlijk al de eerder vrijgegeven ADWD hoofdstukken gelezen?
Ik heb het maar niet gedaan om het wachten niet nog ondragelijker te maken.
  donderdag 28 april 2011 @ 12:00:00 #88
270082 Arctura
Zoiby want go outside!
pi_96084161
Ik heb ze gelezen, kon het niet laten, en het maakte het wachten inderdaad nog erger :P
pi_96084880
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:00 schreef Arctura het volgende:
Ik heb ze gelezen, kon het niet laten, en het maakte het wachten inderdaad nog erger :P
ach nog maar 2 maanden en 2 weken :D
Beneath the gold, bitter steel
pi_96095285
Ik heb ze ook gelezen, maar het maakte het wachten voor mij juist draaglijker.
Ik had net boek 1-4 voor de zoveelste keer opnieuw gelezen en die spoilerhoofdstukken sloten daar mooi bij aan. :)
pi_96141075
Beste mensen, ik ben van plan deze serie na de boeken van Robin Hobb te gaan lezen, maar zijn de vertalingen goed? Of kan ik beter het origineel lezen?
pi_96152176
Ik zou altijd voor het orgineel gaan. Heb alleen boek in de vertaling gelezen en persoonlijk vind ik de Nederlandse versie redelijk tenenkrommend. Het Engels wat Martin gebruikt is over het algemeen niet zo heel moeilijk, hij beschrijft ook veel voedsel en daar moest ik soms nog wel wat opzoeken.
Maar dat is niet noodzakelijk dus.
pi_96154276
De vertalingen van deze boeken zitten prima in elkaar en hebben de juiste toon, hoewel dat 'oud Engels' wat Martin in z'n boeken gebruikt (bepaalde uitdrukkingen en zo, om het een Middeleeuws tintje te geven) niet helemaal uit de verf komen.
Maar als je deze vertaling vergelijkt met bijv. de Nederlandse vertaling van Rad des Tijds is dit honderd keer beter.

Ik zag trouwens dat je Dance al kunt reserveren, dan komt-ie meteen naar je toe als hij verschijnt. :Y
pi_96154503
Thanks, Neilpad en Gwywen, ik denk dan toch dat ik voor de originele versies ga. Scheelt ook behoorlijk in prijs zie ik :)
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:34:05 #95
318507 Jester65
Stay frosty
pi_96160386
Ik vind de vertaling van de namen niet altijd even gelukkig: vooral met 'Pinkje' (Littlefinger) heb ik moeite. Verder is de vertaling prima, volgens mij.
pi_96160631
Namen vertalen vind ik inderdaad vaak onzin. Sommige klinken gewoon niet in het Nederlands en waarom is de helft van de namen wel en de andere helft van de namen niet vertaald?
  zaterdag 30 april 2011 @ 01:19:15 #97
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_96166528
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:34 schreef Jester65 het volgende:
Ik vind de vertaling van de namen niet altijd even gelukkig: vooral met 'Pinkje' (Littlefinger) heb ik moeite. Verder is de vertaling prima, volgens mij.
Dat is inderdaad niet echt een goede vertaling.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 4 mei 2011 @ 19:27:54 #98
304846 Cocu
Wie anders?
pi_96354776
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:34 schreef Jester65 het volgende:
:D
pi_96358619
Eerste twee delen besteld, hopelijk komen die deze week nog. Ze moeten wel uit Engeland komen, dus dat duurt wat langer dan normaal. Al moet ik eerst nog twee boeken van Hobb uitlezen, dus ergens komt dat wel goed.

De TV-serie is iig super tot nu toe, ik vind het niet erg dat ik die eerst heb gezien, dan heb ik al een idee van karakters voordat ik begin te lezen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_96365254
Ik heb alle boeken in NL gelezen, denk ook dat ik a Dance with Dragons NL ga lezen. Helaas moet ik eerst Wheel of Time serie uitlezen... waarschijnlijk ga ik dan boek 1 t/m 4 ook even opnieuw lezen, om er weer even in te komen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')