quote:
Op vrijdag 15 april 2011 19:43 schreef Lucky_Strike het volgende:Thanx, ik denk dat dit mijn volgende project gaat worden. Even bol.com bonnen sparen.
Zul je geen spijt van krijgen. In de woorden van een andere aSoIaF fan: de serie is verslavend als crack.
Ik vond de Silmarillion ook vrij saai trouwens, dat is echt zo'n boek dat alleen is weggelegd voor de hardcore lord of the rings fan.
A game of thrones begint, zoals eigenlijk elke epische fantasy serie met vrij veel setup en introductie, maar al snel komt het verhaal in een stroomversnelling terecht en wordt het echt helemaal geweldig.
De tv-serie is nu dus ook officieel op tv trouwens. In amerika was de pilot "Winter is Coming" afgelopen zondag op tv. De 2e aflevering "The Kingsroad" aankomende zondag. Het hele eerste seizoen is een verfilming van het eerste boek, 10 afleveringen in totaal. Ohja, en nadat de pilot op tv was gekomen heeft HBO (het netwerk dat de serie naar tv heeft gebracht) aangekondigd dat het 2e seizoen officieel is gegreenlit. Dus we krijgen in ieder geval volgend jaar a Clash of Kings op tv te zien

Supervet.
Wanneer de serie in NL komt heb ik geen flauw idee, ik denk dat de netwerken in NL een beetje de neiging hebben om eerst de kat uit de boom te kijken en te zien of het het goed doet in andere landen voordat ze het hier kopen. Nogal vervelend, maarja. Je kunt de aflevering natuurlijk downloaden en dan kijken. Zeker de moeite waard want de eerste aflevering was zeer goed.
De reviews die A game of thrones (de tv serie dus) krijgt, zijn ook erg goed. Als fantasy-serie heb je natuurlijk altijd te maken met bevooroordeelde mensen die vinden dat fantasy alleen maar voor kleine jongetjes en star-wars geeks is, maar de reviewers die het een eerlijke kans geven hebben eigenlijk allemaal een hoge rating gegeven. De eerste aflevering heeft op metacritic (een website die reviews van allemaal verschillende kranten/websites haalt en daar dan een gemiddelde uit haalt) een score van 82/100, oftewel "Universal Acclaim".
Nouja, zeker de moeite waard om te checken. Alhoewel de boeken nog steeds wel beter zijn