Inderdaad, dat hele gedoe met Brienne ging nergens over. Veruit het minst interessant personage wat mij betreft. Was moeilijk doorheen te komen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:34 schreef Fingon het volgende:
[..]
Tyrion zat er wel veel in maar vooral heeeel veeeeel Brienne. Ik wil weten wat Daenerys en Jon en anderen doen.
Ik vond haar geschiedenis en positie wel leuk, maar meer als bijpersonage. Ben benieuwder hoe het met de hound gaat dan met haar.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Inderdaad, dat hele gedoe met Brienne ging nergens over. Veruit het minst interessant personage wat mij betreft. Was moeilijk doorheen te komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TyrionSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat over Tyrion ben ik zeker met je eens.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:33 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Tyrion waren altijd de hoofdstukken van: als ik die eentje tegen kwam en ik wilde het boek neerleggen, dan las ik hem toch nog af.... Nu maar hopen dat grrm hem niet vermoord voor de serie is afgelopen
Khal Drogo in die trailerquote:Op zondag 13 maart 2011 21:56 schreef _Nienna_ het volgende:
HBO is inmiddels bezig met een tv-serie welke zal starten op 17 april 2011:
Ja inderdaad, ik merk nu dat ik aan het teruglezen ben dat ik af en toe toch dingen haast niet kan lezen omdat het gewoon pijnlijk is, bv als Ned Jof en Cersei etc op wil pakken en dan verraden wordt door Janos Slyntquote:Op zondag 20 maart 2011 21:39 schreef Gwywen het volgende:
Wat ik zo geweldig aan deze boeken vind is dat GRRM tussen de regels door ook nog een spel speelt met z'n lezers. Hij stopt de boel zo vol hints en red herrings, dat het gewoon een queeste op zich is om die te vinden en je conclusies eruit te trekken voor wat nog moet komen. Ik houd wel van zo'n subtiel spel, heerlijk.
Ik nie snap niequote:Op zondag 20 maart 2011 23:41 schreef Fingon het volgende:
Zonder Westeros.org had ik ook nooit ook maar iets in de gaten gehad wbt R+L = J discussie
J = Jon Snow, R en L zijn volgens de discussie zijn ouders, zoek zelf maar uit wie R en L zouden kunnen zijnquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 maart 2011 10:51 schreef Gwywen het volgende:
Spoiler alleen openen als je al t/m Feast bent geraakt aubik heb allene tyrion gelezen, dat is toch wel het beste personageSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ach na al 5 jaar wachten of zo kunnen die paar maanden er ook nog wel bij
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Mwa, we wachten nu al zo lang dat die paar extra maanden er voor mij ook niet meer toe doenquote:Op maandag 28 maart 2011 19:31 schreef Gwywen het volgende:
Ze zullen 'm in het Nederlands wel weer in tweeën splitsen dan.
Maar ik ga daar niet op wachten. Hoewel ik niet graag lees in het Engels, ga ik in juli gewoon het boek kopen. Ik ga deze keer echt niet wachten op de vertaling.
Voor mij wel, want ik wil hem in mijn vakantie lezenquote:Op maandag 28 maart 2011 20:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mwa, we wachten nu al zo lang dat die paar extra maanden er voor mij ook niet meer toe doen
Oké dat is wel apart, voor mij is het precies andersomquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:29 schreef beeer het volgende:
Heb een stuk in het Engels geprobeerd en vind het kinderachtig klinken en kan me totaal niet in het verhaal onderdompelen (lees de woorden wel maar het doet me niks). Voor mij past Nederlands veel beter bij de reeks
Grappig, ik vind Nederlands wel zo'n waardeloze taal om boeken in te lezen... heb zelfs het idee dat ik een slecht vertaald boek zit te lezen als het wel een Nederlands boek isquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:29 schreef beeer het volgende:
Heb een stuk in het Engels geprobeerd en vind het kinderachtig klinken en kan me totaal niet in het verhaal onderdompelen (lees de woorden wel maar het doet me niks). Voor mij past Nederlands veel beter bij de reeks
Dat zijn manuscript pagina's, die hebben dubbele spacing. Het precieze aantal pagina's in boekvorm is nog niet bekend (omdat het boek nog steeds niet helemaal af is, laatste loodjes..) maar het komt neer op iets van 1000 pagina's in hardback. Dat is tegen de 1200-1300 in mass market paperback I guess, maar ik weet niet of dit boek uberhaupt in een MMPB wordt gedrukt, ik neem aan dat het gesplitst wordt net als bij storm of swords. Er is een limiet aan wat de binding van een paperback kan hebben, en de grootte van a dance with dragons zit daar heel dicht tegen aanquote:
Deel 3 (a storm of swords) is echt het beste boek uit de serie, IMO. En volgens mij is dat de algemene opinie ook wel. Vooral de tweede helft (3b dus) is een grote climax vol met plotwendingen waar je mond echt bij openvalt. Er is een scene ergens op 2/3e van het boek die zo geweldig is. Ik heb reacties gelezen van mensen die hun boek door de kamer smeten toen ze dat lazen, of iemand die in een volle bus keihard NEE! riep, etc. Het is echt fantastischquote:Op maandag 28 maart 2011 18:37 schreef Young_David het volgende:
Zit nog steeds in Deel 3a, maar ben nu al enthousiast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |