abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:24:51 #26
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_94254792
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:34 schreef Fingon het volgende:

[..]

Tyrion zat er wel veel in maar vooral heeeel veeeeel Brienne. Ik wil weten wat Daenerys en Jon en anderen doen.
Inderdaad, dat hele gedoe met Brienne ging nergens over. Veruit het minst interessant personage wat mij betreft. Was moeilijk doorheen te komen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 17 maart 2011 @ 23:33:39 #27
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_94269582
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Inderdaad, dat hele gedoe met Brienne ging nergens over. Veruit het minst interessant personage wat mij betreft. Was moeilijk doorheen te komen.
Ik vond haar geschiedenis en positie wel leuk, maar meer als bijpersonage. Ben benieuwder hoe het met de hound gaat dan met haar.

Tyrion waren altijd de hoofdstukken van: als ik die eentje tegen kwam en ik wilde het boek neerleggen, dan las ik hem toch nog af.... Nu maar hopen dat grrm hem niet vermoord voor de serie is afgelopen :(
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_94285163
Ik denk dat Brienne
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tyrion
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 17:39:34 #29
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_94298906
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:33 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Tyrion waren altijd de hoofdstukken van: als ik die eentje tegen kwam en ik wilde het boek neerleggen, dan las ik hem toch nog af.... Nu maar hopen dat grrm hem niet vermoord voor de serie is afgelopen :(
Dat over Tyrion ben ik zeker met je eens.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_94344485
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:56 schreef _Nienna_ het volgende:

HBO is inmiddels bezig met een tv-serie welke zal starten op 17 april 2011:

Khal Drogo in die trailer _O- :') Niet bepaald zoals ik hem ingebeeld had.

En voor de rest ga ik niet meelezen in deze reeks omdat ik doodsbenauwd ben voor spoilers. Ben inmiddels halverwege deel 2 en heb deel 3 en 4 hier ook nog klaarliggen. Eerste keer ooit dat ik aan een fantasyreeks begonnen ben, maar i'm loving every page of it. Nog nooit zo veel en snel gelezen. Geweldig hoe de lijn tussen goed en slecht langzaam verdwijnt en hoe je elk hoofdstuk weer met een ander personage kunt meeleven en meedenken.

Prachtige serie _O_
  zondag 20 maart 2011 @ 21:39:15 #31
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_94394598
Wat ik zo geweldig aan deze boeken vind is dat GRRM tussen de regels door ook nog een spel speelt met z'n lezers. Hij stopt de boel zo vol hints en red herrings, dat het gewoon een queeste op zich is om die te vinden en je conclusies eruit te trekken voor wat nog moet komen. Ik houd wel van zo'n subtiel spel, heerlijk.
pi_94401963
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:39 schreef Gwywen het volgende:
Wat ik zo geweldig aan deze boeken vind is dat GRRM tussen de regels door ook nog een spel speelt met z'n lezers. Hij stopt de boel zo vol hints en red herrings, dat het gewoon een queeste op zich is om die te vinden en je conclusies eruit te trekken voor wat nog moet komen. Ik houd wel van zo'n subtiel spel, heerlijk.
Ja inderdaad, ik merk nu dat ik aan het teruglezen ben dat ik af en toe toch dingen haast niet kan lezen omdat het gewoon pijnlijk is, bv als Ned Jof en Cersei etc op wil pakken en dan verraden wordt door Janos Slynt :'( Tot dat punt kijk ik ook nu nog altijd uit naar een lekkere oorlog waar hij even iedereen vermorzelt :P

Zonder Westeros.org had ik ook nooit ook maar iets in de gaten gehad wbt R+L = J discussie :P

Wat trouwens ook erg leuk is om te lezen zijn 3 novelles van 89 jaar voordat GoT begint en geeft erg veel leuke info over Westeros. Link
Ik heb zelf de eerste 2 in comic-boek vorm, die zijn ook erg goed IMO.
Beneath the gold, bitter steel
  Moderator / Redactie FP maandag 21 maart 2011 @ 01:35:51 #33
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_94405926
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 23:41 schreef Fingon het volgende:
Zonder Westeros.org had ik ook nooit ook maar iets in de gaten gehad wbt R+L = J discussie :P
Ik nie snap nie ;(
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_94409341
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 01:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik nie snap nie ;(
J = Jon Snow, R en L zijn volgens de discussie zijn ouders, zoek zelf maar uit wie R en L zouden kunnen zijn :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_94411785
Spoiler alleen openen als je al t/m Feast bent geraakt aub
SPOILER
  maandag 21 maart 2011 @ 18:43:34 #36
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_94431313
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:51 schreef Gwywen het volgende:
Spoiler alleen openen als je al t/m Feast bent geraakt aub
SPOILER
ik heb allene tyrion gelezen, dat is toch wel het beste personage :D ach na al 5 jaar wachten of zo kunnen die paar maanden er ook nog wel bij
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_94722027
Crosspost van iemand op een ander forum:

Picking up where the last one left off, GRRM has confirmed that ADWD is now past 1,600 manuscript pages in length, making it significantly longer than A Storm of Swords (1,520 MS pages or thereabouts). He still has some more work to do, but before panic erupts he can also 'hear the biplanes', a reference to the end of King Kong where the giant ape is slain atop the Empire State Building by biplanes (he's been referring to ADWD as 'Kong' for some time now).

I've heard on the wire that GRRM can deliver the book as late as early May and the book will still hit the shelves on 12 July as previously promised, so he still has more than a month to finish the book before a change of date needs to be seriously discussed.

Before these points are raised again:

1. The book is well over 95% complete. The work remaining to be done on the novel is minor, at least compared to what has come before.
2. GRRM does not appear to be writing new material from scratch, instead revising and finalising material that has previously been written in drafts of varying states of completeness.
3. The 95%+ of the material that is already complete has been not only edited, but also typeset. The new maps and appendices are also apparently complete at this time.
4. The ebook comes out on the same day as the physical book.
5. Roy Dotrice is reading the audiobook. Its release date is not yet known.
6. At the moment, the book will not be split in hardcover. However, the UK paperback will definitely be in two volumes. Given the size of the book, it is possible the US paperback will also be split.
7. The book catches up with the timeline of AFFC around the 50% mark. The rest of the book takes place after AFFC and AFFC characters and storylines will reappear.
Money won is twice as sweet as money earned.
  Moderator / Redactie FP maandag 28 maart 2011 @ 17:37:18 #38
Rawr
pi_94722236
1520-1600 pagina's? :D Dayum!
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_94724728
Zit nog steeds in Deel 3a, maar ben nu al enthousiast
pi_94727560
Ze zullen 'm in het Nederlands wel weer in tweeën splitsen dan.
Maar ik ga daar niet op wachten. Hoewel ik niet graag lees in het Engels, ga ik in juli gewoon het boek kopen. Ik ga deze keer echt niet wachten op de vertaling.
  Moderator / Redactie FP maandag 28 maart 2011 @ 20:02:52 #41
Rawr
pi_94729545
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:31 schreef Gwywen het volgende:
Ze zullen 'm in het Nederlands wel weer in tweeën splitsen dan.
Maar ik ga daar niet op wachten. Hoewel ik niet graag lees in het Engels, ga ik in juli gewoon het boek kopen. Ik ga deze keer echt niet wachten op de vertaling.
Mwa, we wachten nu al zo lang dat die paar extra maanden er voor mij ook niet meer toe doen :)

Hopelijk komt ie wel in de dezelfde hardcoverstijl uit als de vorige delen (op AFFC na, die was iets groter -O-).
pi_94753462
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mwa, we wachten nu al zo lang dat die paar extra maanden er voor mij ook niet meer toe doen :)
Voor mij wel, want ik wil hem in mijn vakantie lezen :)
pi_94754071
Begrijp sowieso niet echt goed waarom mensen de reeks in het Nederlands lezen.
Heb het ooit geprobeerd toen er weer eens heel lang gewacht moest worden maar vond de vertalingen van namen en plaatsen enzo vrij tenenkrommend. Zo'n ingewikkeld Engels gebruikt GRRM verder ook niet volgens mij.
pi_94754685
Heb een stuk in het Engels geprobeerd en vind het kinderachtig klinken en kan me totaal niet in het verhaal onderdompelen (lees de woorden wel maar het doet me niks). Voor mij past Nederlands veel beter bij de reeks
pi_94755031
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:29 schreef beeer het volgende:
Heb een stuk in het Engels geprobeerd en vind het kinderachtig klinken en kan me totaal niet in het verhaal onderdompelen (lees de woorden wel maar het doet me niks). Voor mij past Nederlands veel beter bij de reeks
Oké dat is wel apart, voor mij is het precies andersom :D.

Duurde het bij aFfC echt maar een paar maanden voordat de Nederlandse versie te koop was?
pi_94755363
Wat ik aan de Nederlandse vertaling jammer vind is ten eerste dat er námen vertaald worden. Oké, dat Jon Snow Jon Sneeuw wordt genoemd vind ik nog tot daar aan toe, maar waarom een naam als Fossoway naar Graftweg wordt vertaald begrijp ik echt niet en voegt voor mij ook niet echt iets toe.

Ook vind ik het jammer dat het taalgebruik in de originele versie met opzet wat 'ouderwets' en 'middeleeuws' aandoet, en dat je daar in de NL versie nauwelijks iets van merkt. M.i. had de vertaler met her en der een andere woordkeus hetzelfde effect wel enigszins kunnen bereiken.

Overigens niets dan lof voor de snelheid waarmee Renee Vink deze boeken vertaalt.
pi_94756849
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:29 schreef beeer het volgende:
Grappig, ik vind Nederlands wel zo'n waardeloze taal om boeken in te lezen... heb zelfs het idee dat ik een slecht vertaald boek zit te lezen als het wel een Nederlands boek is :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_95211422
Hey mensen ik heb ff belangrijke vraag.. ik ben sinds ongeveer 2006 fan van deze serie en zit echt heel erg te wachten op het nieuwe boek.
Probleem is echter: ik ga 14 juli 2 weken op vakantie naar Afrika. Dat betekent dus dat ik de 12e of de 13e aDwD in handen moet zien te krijgen. Hoe zit dat met de Nederlandse boekwinkels? Komt het boek ook gewoon de 12e in de winkels te liggen? of hoe lang duurt dit gemiddeld?
Zou het heel fijn vinden als iemand me zou kunnen helpen!
pi_95212973
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
1520-1600 pagina's? :D Dayum!
Dat zijn manuscript pagina's, die hebben dubbele spacing. Het precieze aantal pagina's in boekvorm is nog niet bekend (omdat het boek nog steeds niet helemaal af is, laatste loodjes..) maar het komt neer op iets van 1000 pagina's in hardback. Dat is tegen de 1200-1300 in mass market paperback I guess, maar ik weet niet of dit boek uberhaupt in een MMPB wordt gedrukt, ik neem aan dat het gesplitst wordt net als bij storm of swords. Er is een limiet aan wat de binding van een paperback kan hebben, en de grootte van a dance with dragons zit daar heel dicht tegen aan :P

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:37 schreef Young_David het volgende:
Zit nog steeds in Deel 3a, maar ben nu al enthousiast
Deel 3 (a storm of swords) is echt het beste boek uit de serie, IMO. En volgens mij is dat de algemene opinie ook wel. Vooral de tweede helft (3b dus) is een grote climax vol met plotwendingen waar je mond echt bij openvalt. Er is een scene ergens op 2/3e van het boek die zo geweldig is. Ik heb reacties gelezen van mensen die hun boek door de kamer smeten toen ze dat lazen, of iemand die in een volle bus keihard NEE! riep, etc. Het is echt fantastisch :) Dat hele boek is echt een emotionele achtbaanrit.

Helaas is deel 4 (a feast for crows) wat trager in de voortgang. Nog steeds supergoed, maar je merkt wel dat er wat problemen waren bij het schrijven van het boek.
De spoiler chapters voor boek 5 geven wat mij betreft wel aan dat het weer een immens goed boek gaat worden.
pi_95215573
Motiveert me om weer tijd te zoeken om door te lezen dus. Altijd goed als boeken emotie oproepen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')