abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2011 @ 20:46:12 #1
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_94064241
Hallo,

Wij zijn van plan een dakkapel te kopen en hebben een aantal leveranciers/fabrikanten op het oog:

Jordens Dakkapellen
Ruiter Dakkapellen
Mulder Kozijntechniek.

Iemand positieve en/of negatieve ervaringen met 1 van bovenstaande(n)? Of misschien nog andere handige tips, trucs, wat dies meer zij? Dan hoor ik het graag.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_94070090
Tjsa, dat is niet zo simpel. Het aantal mensen dat een dakkapel van twee verschillende bedrijven heeft is natuurlijk op één hand te tellen. Over het algemeen zullen deze bedrijven geen heel slecht werk afleveren. Er zijn wel argumenten om voor zo'n bedrijf te kiezen in plaats van de lokale aannemer (zij doen het elke dag).

Persoonlijk ken ik Ruiter van de dakkapel van mijn buren. Wordt compleet geleverd en omhoog getakeld. Is netjes in één dag geplaatst en mijn buren zijn in elk geval tevreden. Maargoed, dat zegt niets over de kwaliteit in het algemeen en ook niet over die van andere bedrijven.
pi_94123767
Als je een leverancier heb gevonden, op google de naam intikken + "ervaringen" of "mening" of "klachten" erachter.

Het helpt ook misschien om op de site van Tros Radar te kijken.

En te goedkoop is meestal duurkoop.

Hoop dat je iets aan de tips hebt.
pi_94132828
Let ook goed op het soort dakkapel. Kunststof of hout. Bij kunststof heb je ook weer verschillende soortgen kozijnen, vlak en profiel.
Wij hebben hele goede ervaringen met Niels Mons uit Hardewijk. Ruiter was volgens mij aardig aan de prijs. PM maar als je nog meer vragen hebt
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:15:27 #5
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_94133361
Ik heb even op de site van die Niels Mons uit Hardewijk gekeken en die prijzen vallen me erg mee zeg. Er zal nog wel iets bijkomen voor meer/minder werk enzo maar toch.

Kun je een dakkapel echter een beetje vergelijken met het zogenaamde optrekken van de achtergevel ?

Das ook een dakkapel, maar dan zit er geen dakpan meer tussen de kapel en de dakgoot.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:38:53 #6
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_94133987
nah, das helder, dat doen ze dus niet
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_94135253
Meer/minder werk ligt aan jezelf. Wij hebben er nog horretjes bijgenomen en volgens mij een extra draaikiep raam. Binnenin is de zijkant gewoon hout, beetje verf en dan is dat ook weer klaar. En er moest nog een plafond in, maar dat waren 2 gipsplaten, dat heb ik ook zelf gedaan.
Ze beginnen 's morgens en zijn eind van de middag klaar.
pi_94137123
Klaassen uit Hulshorst. Niet de goedkoopste, maar ze werken goed en de service is ook goed.
Bij onze vergunning aanvraag bleek ook dat ze goed op de hoogte waren, ze betrapten de betrokken ambtenaar nog op een fout.

Ik denk dat de meeste dakkapel leveranciers zich niet bezighouden met het optrekken van gevels. Dat is toch weer andere koek.

Het is zeker verstandig op opties die je eigenlijk graag wilt er meteen bij te nemen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:04:22 #9
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_94153802
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:09 schreef Ikzanik het volgende:
Klaassen uit Hulshorst. Niet de goedkoopste, maar ze werken goed en de service is ook goed.
Bij onze vergunning aanvraag bleek ook dat ze goed op de hoogte waren, ze betrapten de betrokken ambtenaar nog op een fout.

Ik denk dat de meeste dakkapel leveranciers zich niet bezighouden met het optrekken van gevels. Dat is toch weer andere koek.

Het is zeker verstandig op opties die je eigenlijk graag wilt er meteen bij te nemen.
Klaassens is zeker een goede :Y Ze hebben bij ons de dakkapel geplaatst, helaas moet je m daarna nog wel afwerken. Bij De Ruiter kan je dat laten doen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')