Oei!quote:Op zondag 13 maart 2011 18:20 schreef LieLie het volgende:
Schoonopa heeft de hele week griep gehad, maar wist vandaag nergens meer van![]()
Zelfs niet dat ie vanmiddag naar de huisartsenpost is geweest..
Is dat opa die alleen op de boerderie woont?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:20 schreef LieLie het volgende:
Schoonopa heeft de hele week griep gehad, maar wist vandaag nergens meer van![]()
Black out of ernstiger?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:20 schreef LieLie het volgende:
Ja, die inderdaad. En met m'n schoonmoeder.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is dat opa die alleen op de boerderie woont?
Hoe kwam die dan op de ha post.
lastig zeg.
Oh, ziet er goed uit!quote:Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Al geproefd en gesmuld :
Wat eten en drinken we vandaag # 196
Oh dat lijkt me lekker!quote:Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Al geproefd en gesmuld :
Wat eten en drinken we vandaag # 196
Echt johquote:Op zondag 13 maart 2011 18:28 schreef krakkemieke het volgende:
Ik spoor trouwens nog steeds niet. Ik strijk mijn beddegoed weer, voor die extreem luxe uitstraling.Tja, langzamer centrifugeren hielp niks.
hier worden alleen de overhemden gestreken omdat het moet.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:28 schreef krakkemieke het volgende:
Ik spoor trouwens nog steeds niet. Ik strijk mijn beddegoed weer, voor die extreem luxe uitstraling.Tja, langzamer centrifugeren hielp niks.
die heb je ons ook eens voorgeschoteld volgens mij? Dat was idd erg lekkerquote:Op zondag 13 maart 2011 18:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Echt joh
Ik ga zo eens wontons in elkaar draaien. Spinaziewontons dit keer. ZO lekker, met een mengseltje van palmsuiker, rijstwijn en sesamolie, met sinaasappelrasp en zwarte bonen
Oh, dat lijkt me lekker!quote:Op zondag 13 maart 2011 18:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Echt joh
Ik ga zo eens wontons in elkaar draaien. Spinaziewontons dit keer. ZO lekker, met een mengseltje van palmsuiker, rijstwijn en sesamolie, met sinaasappelrasp en zwarte bonen
Rozemarijn! Het bloeit mooi. En als het goed groeit, kan je takjes als spiezen gebruiken.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:35 schreef LieLie het volgende:
Mensen, wat is onmisbaar in mijn kruidentuintje-to-be?
Checkquote:Op zondag 13 maart 2011 18:36 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Rozemarijn! Het bloeit mooi. En als het goed groeit, kan je takjes als spiezen gebruiken.
Ja, dat was hier ook zo. Tot ik beddegoed kocht waar ik verliefd op werd!quote:Op zondag 13 maart 2011 18:34 schreef z80 het volgende:
[..]
hier worden alleen de overhemden gestreken omdat het moet.
verder helemaal niets.
We krijgen ook een vlinderstruikquote:Op zondag 13 maart 2011 18:42 schreef krakkemieke het volgende:
Niet onmisbaar, maar wel mooi: hyssop. Bijen en vlinders zijn er dol op!
Je zou ook een stukje border kunnen inrichten met planten waar bijen en vlinders van houden. Voor vlinders zijn dat niet alleen planten met nectar, maar ook waar de rupsen van kunnen eten.
Nou, een composthoop hoef ik niet geloof ikquote:Op zondag 13 maart 2011 18:46 schreef krakkemieke het volgende:
Willen jullie ook een composthoop? Dat lijkt me zo tof!
Als je genoeg ruimte hebt, wil ik wel zaad opsturen van eetbare pompoenen. Die nemen wel veel ruimte in, maar misschien is het een mooie opvulling voor nu?
Ik vind dille heel leuk, het groeit heel mooi dicht en bloeit ook geweldig. Wel het risico dat je per ongeluk veel meer kweekt dan je nodig hebtquote:Op zondag 13 maart 2011 18:47 schreef LieLie het volgende:
Nou, een composthoop hoef ik niet geloof ik
En ik wil het eetbare stukje niet te groot maken, vooral wat kruidjes e.d.
Goeie, die was ik nog vergeten!quote:Op zondag 13 maart 2011 18:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind dille heel leuk, het groeit heel mooi dicht en bloeit ook geweldig. Wel het risico dat je per ongeluk veel meer kweekt dan je nodig hebt
Oh ja, helemaal mee eens! Maar je kunt het goed invriezen.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind dille heel leuk, het groeit heel mooi dicht en bloeit ook geweldig. Wel het risico dat je per ongeluk veel meer kweekt dan je nodig hebt
Een composthoop scheelt veel weggooien en je kunt er je tuin weer mee bemesten. Er zijn tonnen voor te koop, zodat het geen lelijke hoop is.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:47 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nou, een composthoop hoef ik niet geloof ik
En ik wil het eetbare stukje niet te groot maken, vooral wat kruidjes e.d.
Ik wil ook geen lelijke ton in m'n tuinquote:Op zondag 13 maart 2011 18:53 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Een composthoop scheelt veel weggooien en je kunt er je tuin weer mee bemesten. Er zijn tonnen voor te koop, zodat het geen lelijke hoop is.
en dan nog ga ik het niet strijken. zodra ik in bed lig zie ik er niets meer van.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:37 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ja, dat was hier ook zo. Tot ik beddegoed kocht waar ik verliefd op werd!
Knoflook. geeft een mooi bloem en is lekker.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:35 schreef LieLie het volgende:
Oregano, tijm en rozemarijn sowieso wel. Bieslook heb ik al staan. Peterselie en basilicum lijkt me ook wel handig.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:55 schreef DarkElf het volgende:
Welke kruiden gebruik je vaak? Dat is sowieso handig om te bekijken.
En koriander bloeit ook heel leukEn wat ik zelf ook een leuke vind is munt!
Kom je dan naar het tuinentopic? Selderij - platte peterselie - teentjes knoflook in de grond stoppen - tijm - rozemarijn - dille - bieslook - lavas - citroenmelisse - komkommerkruid (ijn de bloemetjes prachtig én eetbaar).quote:Op zondag 13 maart 2011 18:35 schreef LieLie het volgende:
Ja, die had ik ook al op het lijstje staan.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:55 schreef z80 het volgende:
[..]
Knoflook. geeft een mooi bloem en is lekker.
zorg wel dat deze in losse grond staat, in klei krijg je wel de bloem maar geen knol weet ik uit ervaring.
Maar daar heb je voor een heel gerecht vaak maar vijf blaadjes voor nodig, dat spul is supersterk van smaak.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:58 schreef DarkElf het volgende:
citroenmelisse is echt zo'n plant die je zelden gebruikt.
wat wel handig is: dragon, is vaak ook lastig vers te krijgen in de winkel en erg lekker
Oh en salie! groeit als een tierelier!
Hegje ervoor, klaar.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:54 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik wil ook geen lelijke ton in m'n tuin
Salie kan je drogen.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar daar heb je voor een heel gerecht vaak maar vijf blaadjes voor nodig, dat spul is supersterk van smaak.
je kan t ook een klein plantje latenquote:Op zondag 13 maart 2011 19:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar daar heb je voor een heel gerecht vaak maar vijf blaadjes voor nodig, dat spul is supersterk van smaak.
als je de ruimte hebt kun je er ook 4 of 5 tomatenplanten bij zetten.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:57 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, die had ik ook al op het lijstje staan.
Die schijnt ook weer goed te werken tegen beestjes die op die op olijf af komen oid.
Jawel, dieven!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:09 schreef z80 het volgende:
[..]
als je de ruimte hebt kun je er ook 4 of 5 tomatenplanten bij zetten.
lekker als tussendoortje, in de pastasaus of in de soep.
zolang deze platen zon, water en ondersteuning hebben hoef je er niets aan te doen.
quote:
Leuk!! Lekker gewandeld en genoten van alle vrolijke Cockertjes die mee warenquote:
Haha, Sam houdt van jou!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
[..]
Leuk!! Lekker gewandeld en genoten van alle vrolijke Cockertjes die mee waren![]()
Oh en Sam valt op blond en lange benen... hij liep constant achter elke blonde Labrador e.d. aan die we tegen kwamen
Nope. Engeland of Wales zijn de enige kanshebbers nog. Engeland moet een punt pakken in Ierland dan zijn ze er. Bij een nederlaag maakt Wales nog een kans. Al moet Wales naar Parijs en dat wordt dus erg lastig.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:14 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Hoe was rugby? Maakt Ierland nog kans?
nergens goed voor. ik doe totaal niets aan de tomatenplanten. enkel vastbinden aan een rek omdat ze anders omknakken door het gewicht van de vruchten.quote:
Dan ben ik voor Wales. Omdat ik de vlag zo mooi vind.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:18 schreef borisz het volgende:
[..]
Nope. Engeland of Wales zijn de enige kanshebbers nog. Engeland moet een punt pakken in Ierland dan zijn ze er. Bij een nederlaag maakt Wales nog een kans. Al moet Wales naar Parijs en dat wordt dus erg lastig.
quote:Op zondag 13 maart 2011 19:22 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dan ben ik voor Wales. Omdat ik de vlag zo mooi vind.
Goed idee, tomatenplantjes. Alleen die slakken hier in de tuin, die vinden ze zeker ook lekker?quote:Op zondag 13 maart 2011 19:21 schreef z80 het volgende:
nergens goed voor. ik doe totaal niets aan de tomatenplanten. enkel vastbinden aan een rek omdat ze anders omknakken door het gewicht van de vruchten.
en ik heb elk jaar toch meerdere kilo's tomaten.
Hm, dat is misschien wel een optie om achter 't kruidentuintje tegen de schutting te makenquote:Op zondag 13 maart 2011 19:09 schreef z80 het volgende:
[..]
als je de ruimte hebt kun je er ook 4 of 5 tomatenplanten bij zetten.
lekker als tussendoortje, in de pastasaus of in de soep.
zolang deze platen zon, water en ondersteuning hebben hoef je er niets aan te doen.
tot nu toe geen last van slakken bij de tomaten.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Goed idee, tomatenplantjes. Alleen die slakken hier in de tuin, die vinden ze zeker ook lekker?
Denk dat dat in N-Holland sowieso een iets groter probleem is.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:56 schreef z80 het volgende:
[..]
tot nu toe geen last van slakken bij de tomaten.
Ik lees dat ze niet blij worden van knoflook. Knoflookplantje erbij planten?quote:Op zondag 13 maart 2011 19:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Goed idee, tomatenplantjes. Alleen die slakken hier in de tuin, die vinden ze zeker ook lekker?
de aardbeien werden hier compleet opgevreten door de slakken.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:56 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Denk dat dat in N-Holland sowieso een iets groter probleem is.
Ah, logisch!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:31 schreef borisz het volgende:
[..]
Engeland is op dit moment de beste ploeg in Europa en die willen ook wel weer eens de Six Nations winnen. Dat is al weer eens een tijdje geleden(2003). Kans is klein dat Engeland het nog uit handen geeft gegeven de vorige wedstrijden.
Als je geen egels hebt, scherp spul om de planten leggen. Kattebakkorrels oid.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat een tsunami 1 golf is, niet dit soort eeuwige overstroming. En dat het water dan ook net zo snel wegtrekt, niet dat het blijft.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:27 schreef borisz het volgende:
Heftige video ergens in Japan
http://video.l3.fbcdn.net(...)a6cfa5eeaecd6dc12abf
Ik vind enge films gewoon niet leuk.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:32 schreef DarkElf het volgende:
De mr gaat 'Shutter Island' kijken, ik kijk met een half oog mee.
*enge film mietje is
Zo hey, dat geeft wel een heel heftig beeld van de kracht van water...quote:Op zondag 13 maart 2011 20:27 schreef borisz het volgende:
Heftige video ergens in Japan
http://video.l3.fbcdn.net(...)a6cfa5eeaecd6dc12abf
In 1992 was er in de regio waar we op vakantie gaan ook een ongelofelijke overstroming. Niet op deze schaal weliswaar.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo hey, dat geeft wel een heel heftig beeld van de kracht van water...
Het glas is halfvol, het is een goed teken.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:47 schreef PdeHoog het volgende:
Dat was een goed golfertje op de bank.......en raad eens wie er nou weer precies in die vijf cm tussen mijn oksel en de bank moest liggen?Jawel....muffin
En maar liggen knorren en het naar zijn zin hebben
![]()
![]()
quote:Op zondag 13 maart 2011 20:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo hey, dat geeft wel een heel heftig beeld van de kracht van water...
Jij bent eng positief aan het doenquote:Op zondag 13 maart 2011 20:48 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Het glas is halfvol, het is een goed teken.
Niks, zo ben ik. Je kat ligt lekker bij je, je kat knort. Er is niet gespuugd.quote:Op zondag 13 maart 2011 20:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij bent eng positief aan het doenWat is er aan de hand?
Het is dan ook een ongehoorde situatie en ik vind dat aantal niet gek. Hoeveel man werd er ingezet na de tsunami ,eh, die met kerstmis?quote:Op zondag 13 maart 2011 20:53 schreef PdeHoog het volgende:
De situatie in Japan is echt bizarIk heb nog nooit gehoord van het inzetten van ruim 100.000 man aan hulpverlenend personeel en ze zijn nu druk bezig met opschalen die kant op. Alleen dat aantal al.......bizar zeg ik je!
En ook nog een vulkaan die actief begint te worden....
Nee. Het is ook niet gek, maar die aantallen van rond de Tsunami 2004 zijn nooit bekend gemaakt of ik heb ze nooit gehoord / gezien iig. En dat was ook nog eens verspreid over een aantal landen natuurlijk!quote:Op zondag 13 maart 2011 20:56 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Het is dan ook een ongehoorde situatie en ik vind dat aantal niet gek. Hoeveel man werd er ingezet na de tsunami ,eh, die met kerstmis?
184.168 ongeveer volgens Wikipedia..quote:Op zondag 13 maart 2011 21:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee. Het is ook niet gek, maar die aantallen van rond de Tsunami 2004 zijn nooit bekend gemaakt of ik heb ze nooit gehoord / gezien iig. En dat was ook nog eens verspreid over een aantal landen natuurlijk!
Hulpverleners?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
184.168 ongeveer volgens Wikipedia..
Oh wacht.. daar ging het om.. ik dacht om de slachtoffers..quote:
quote:Op zondag 13 maart 2011 21:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Oh wacht.. daar ging het om.. ik dacht om de slachtoffers..
laat maarmultitasken wil ff niet geloof ik
Geeft niks!quote:Op zondag 13 maart 2011 21:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Oh wacht.. daar ging het om.. ik dacht om de slachtoffers..
laat maarmultitasken wil ff niet geloof ik
Uiteraard. Maar ik blijf elke keer weer verbaast over de gevolgen van dat soort gebeurtenissen. En wat ik me dus ook afvraag: waarom doet de natuur zoiets? En waarom lijkt het steeds vaker te gebeuren voor mijn gevoel.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:13 schreef krakkemieke het volgende:
Gek, ik verbaas me er niet over.
de natuur kan alles doen wat ze wil.
Meer typisch japans als altijd: volg de baas.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:13 schreef PdeHoog het volgende:
En ergens vind ik dit wel weer typisch JapansHet is nog net niet zo'n vlaggetje om de groepen toeristen te leiden
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |