Ik las juist dat het Kanaal ervoor kan zorgen dat die golf extra opgehoogd wordtquote:Op zondag 13 maart 2011 20:49 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ligt Engeland dan niet een beetje in de weg?
[..]
Oh, dat is inderdaad niet al te best![]()
Idd! Hopelijk komt er me toch een mega Tsunami die heel Nederland wegvaagt als wraak voor wat we met de slavernij hebben gedaan. Das nog een tikkeltje erger dan Pearl Harbor.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:15 schreef klaasdj het volgende:
Karma is a bitch! Krijgen ze terug van Pearl Harbor!
quote:Op zondag 13 maart 2011 21:15 schreef klaasdj het volgende:
Dan wordt het heel snel heel gevaarlijk ja. In feite is er niet zoiets als een ongevaarlijke dosis straling voor een mens.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En ik las ook dat pas bij 1000 keer de normale straling het pas gevaarlijk wordt voor een mens
Je had die reacties moeten zien op Facebook... Dan snapte je de troll wel..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* minder dan 0.5 Gy: Geen externe symptomen. Het risico op kanker kan toenemen en er kan een tijdelijke verlaging van het aantal witte bloedcellen optreden.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik las juist dat het Kanaal ervoor kan zorgen dat die golf extra opgehoogd wordt
En ik las ook dat pas bij 1000 keer de normale straling het pas gevaarlijk wordt voor een mens
Wat gaat de natuur de duitsers dan aandoen?quote:Idd! Hopelijk komt er me toch een mega Tsunami die heel Nederland wegvaagt als wraak voor wat we met de slavernij hebben gedaan. Das nog een tikkeltje erger dan Pearl Harbor.
stel dat ze elke nucleare energiecentrale vervangen door 2-3 (geen idee wat redelijk is?)quote:Op zondag 13 maart 2011 20:29 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ja want ze hebben ook zoveel alternatieve mogelijkheden zonder welke grondstof dan ook.
Olie en kolen centrales zorgen wereldwijd voor nog veel meer vervuiling en doden.
En ik vraag me af wat voor kwaads Nieuw Zeeland in het verleden uitgehaald zou hebben om dat lot van hun verdiend te hebben. Onder die redenering.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
* minder dan 0.5 Gy: Geen externe symptomen. Het risico op kanker kan toenemen en er kan een tijdelijke verlaging van het aantal witte bloedcellen optreden.
* 0.5-1 Gy: Hoofdpijn en wellicht tijdelijke steriliteit bij mannen. Verhoogde kans op infecties.
* 1-2 Gy: Milde stralingsziekte. Hoofdpijn, misselijkheid en braken treden na enkele uren op en houden enkele uren tot een dag aan. Na een latente fase van rond de 2 weken vermoeidheid en algeheel gevoel van malaise. Infecties kunnen optreden. Mannen worden meestal tijdelijk steriel, en bij zwangere vrouwen kan een miskraam optreden. Na 30 dagen is 10% van de slachtoffers overleden.
* 2-3 Gy: Matige stralingsziekte. Hoofdpijn, misselijkheid en braken treden op na ongeveer 1 tot 6 uur, en houden 1 tot 2 dagen aan. Na een latente fase van 7-14 dagen ontstaan vermoeidheid, malaise en er is een grote kans op haaruitval. Het aantal witte bloedcellen neemt zeer sterk af waardoor het risico op infectie zeer groot wordt. Permanente vrouwelijke steriliteit is mogelijk. Herstel kan enkele maanden duren. Na 30 dagen is gemiddeld 35% van de slachtoffers overleden.
* 3-4 Gy: Ernstige stralingsziekte. Het ziekteverloop is gelijk aan matige stralingsziekte, maar na de latente fase treden eveneens mond-, huid- en nierbloedingen op. Na 30 dagen is 50% van de slachtoffers overleden.
* 4-6 Gy: Acute stralingsziekte. Symptomen beginnen na 30 minuten tot 2 uur en houden rond de 2 dagen aan. Na de latente fase van 7-14 dagen ontstaan dezelfde symptomen als bij ernstige stralingsziekte, maar in ernstiger mate. Permanente vrouwelijke steriliteit is waarschijnlijk. Herstel duurt enkele maanden tot een jaar. Na 30 dagen overlijdt 60% van de gevallen. De mortaliteit neemt bij toenemende dosis toe tot 90% bij 6 Gy.
* 6-10 Gy: Acute stralingsziekte. Symptomen beginnen na 30 minuten tot 2 uur en houden rond de 2 dagen aan. Het beenmerg wordt volledig vernietigd. Na de latente fase sterft het slachtoffer aan interne bloedingen of infecties. De mortaliteit na 14 dagen bedraagt bijna 100%. Slechts een beenmergtransplantatie kan het slachtoffer redden.
* 10-50 Gy: Acute stralingsziekte. Na 5 tot 30 minuten treden moeheid en misselijkheid op, veroorzaakt door directe activatie van chemische receptoren. Hierna treedt een latente fase van enkele dagen op waarin de patiënt zich beter voelt maar ten dode is opgeschreven. In het Engels spreekt men van een 'walking ghost' (lopende geest). Daarna krijgt het slachtoffer waterige diarree en interne bloedingen door het afsterven van de cellen in het spijsverteringsstelsel. Dit leidt tot een verstoring van de elektrolytenbalans, wat leidt tot deliria, coma en de dood. De dood is onvermijdelijk: na 7 dagen bedraagt het sterftecijfer 100%. De enige behandeling die gegeven kan worden is palliatieve zorg.
* meer dan 50 Gy: Hogere stralingsdoses zijn in staat iemand (bijna) onmiddellijk te doden. Neutronenbommen zijn ontworpen om een tankbemanning vanaf 690 meter een dosis van 80 Gy toe te dienen en hen hiermee direct buiten gevecht te stellen.
bron
Om even aan te geven wat straling met je kan doen.
[..]
Wat gaat de natuur de duitsers dan aandoen?
Precies.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:25 schreef mschol het volgende:
[..]
stel dat ze elke nucleare energiecentrale vervangen door 2-3 (geen idee wat redelijk is?)
kolen en of oliecentrales..
ze lopen in grotere steden nu al met mondkapjes vanwege de smog... dat wordt rampzalig dan...
heb jij het meegemaakt pearl harbor?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:15 schreef klaasdj het volgende:
Moet je na gaan wat de VS nog terugkrijgen zal vanwege Hiroshima en Nagasaki.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:15 schreef klaasdj het volgende:
quote:Op zondag 13 maart 2011 21:30 schreef krullendoos het volgende:
[..]
heb jij het meegemaakt pearl harbor?
doe eens normaal![]()
je bent er dus zo een van,WRAAK
quote:Op zondag 13 maart 2011 21:22 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je had die reacties moeten zien op Facebook... Dan snapte je de troll wel..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn vader heeft in WO II als krijgsgevangene in een jappenkamp gezeten en is er verschillende keren gemarteld.
Maar nee ik snap het echt niet hoor, da's lang geleden en dat waren andere mensen. Zo'n ramp als zich nu in Japan voltrokken heeft en de nasleep daarvan dat gun je toch niemand ?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
En je punt is?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:31 schreef vergezocht het volgende:
Voordat dit, was volgens mij Japan net zo rijk als Nederland zo niet rijker.
Al geloof je in een wraakgezinde God, dan nog waren ze in de ogen van die God voldoende afgestrafd door de 2 atoombommen.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
![]()
Mijn vader heeft in WO II als krijgsgevangene in een jappenkamp gezeten en is er verschillende keren gemarteld.
Maar nee ik snap het echt niet hoor, da's lang geleden en dat waren andere mensen. Zo'n ramp als zich nu in Japan voltrokken heeft en de nasleep daarvan die gun je toch niemand ?
japan scheen helemaal niet rijk te zijn, wel goede economie, maar schatkist zo goed als leeg..quote:Op zondag 13 maart 2011 21:31 schreef vergezocht het volgende:
Voordat dit, was volgens mij Japan net zo rijk als Nederland zo niet rijker.
Mijn punt is dat ze heel erg veel herbouwen te doen zullen hebben.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
En je punt is?
't is geen derdewereldland ofzo.
3e economie ter wereld
*trollquote:Op zondag 13 maart 2011 21:35 schreef mschol het volgende:
[..]
japan scheen helemaal niet rijk te zijn, wel goede economie, maar schatkist zo goed als leeg..
Wat stel je je hierbij voor? Dat Frankrijk Belgie een hak wil zetten door een van z'n eigen kerncentrales te laten ontploffen?quote:Op zondag 13 maart 2011 21:19 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Misschien doen ze dat uit poliiteke overwegingen? Om te gaan dreigen met die kerncentrale mocht de relatie sterk achteruitgaan of zo?
Jammer dat jij niet op vakantie bent daar.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:15 schreef klaasdj het volgende:
Niet echt:quote:
Klopt, volgens mij hebben ze daar heel veel geld uitgegeven om de crisis goed door te komen, en zijn ze nu redelijk blut.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:35 schreef mschol het volgende:
japan scheen helemaal niet rijk te zijn, wel goede economie, maar schatkist zo goed als leeg..
Mooi stuk inderdaadquote:Op zondag 13 maart 2011 21:35 schreef -0- het volgende:
Interessant stuk:
http://morgsatlarge.wordp(...)ns-nuclear-reactors/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |