abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94077037
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:59 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als je er geen reet vanaf weet, houd dan gewoon je mond. Tijdens de fallout van de Tsjernobyl centrale werd het ook verboden groente van het land te vreten in NL. Heus niet voor niets.
Jij snapt het niet. Met dit soort reacties te koop lopen :') :

quote:
6s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:51 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Me neither.

Ontkenners van de meltdown proberen het topic te ontsporen door te blijven blaten en huilen om één plaatje die een indicatie geeft van de richting van de fallout, met een logo van 1 of ander Australische instantie erop geplakt.

Prutsertjes zijn het.
Jij geeft dus zelf toe dat je geen topic meer hebt zonder die hype, en die hype-volgers :')

En waarom zou ik mijn bek houden?, dit is een discussietopic, en ik mag wel gezellig mee schrijven. Ook al zint mijn mening jou niet.

Dat jij moeilijk om kan gaan met alles waar jij geen gelijk in hebt, dat heb je eerder aan je kinderachtigheid te danken, en je slechte sociale vaardigheden.

Ik denk echt dat je gewoon te jong bent om een volledig ontwikkelde volwassen mening neer te kunnen zetten.
pi_94077041
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:01 schreef vergezocht het volgende:
Wat is 'fallout' in het Nederlands trouwens? :?

Afval?
fall-out [fol·aut] de; m radioactieve neerslag
  maandag 14 maart 2011 @ 00:05:53 #278
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_94077045
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:01 schreef vergezocht het volgende:
Wat is 'fallout' in het Nederlands trouwens? :?

Afval?
Neerslag van radioactieve deeltjes denk ik. ;)
be nice or go away
  maandag 14 maart 2011 @ 00:06:19 #279
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_94077061
info en disinfo all over.....

wat is waar?
  maandag 14 maart 2011 @ 00:06:24 #280
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94077067
Ik denk dat niemand dat kan zeggen, gezien er niet eerder zo'n situatie zich heeft voorgedaan.

Het gevaar is pas duidelijk nadat of het gelukt is de fuelrods af te koelen en zo niet, of de casing het houd waarin zich de kern bevind.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_94077079
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:05 schreef vergezocht het volgende:

[..]

[..]

Jij geeft dus zelf toe dat je geen topic meer hebt zonder die hype, en die hype-volgers :')

En waarom zou ik mijn bek houden?, dit is een discussietopic, en ik mag wel gezellig mee schrijven. Ook al zint mijn mening jou niet.

Dat jij moeilijk om kan gaan met alles waar jij geen gelijk in hebt, dat heb je eerder aan je kinderachtigheid te danken, en je slechte sociale vaardigheden.

Ik denk echt dat je gewoon te jong bent om een volledig ontwikkelde volwassen mening neer te kunnen zetten.
GET OFF MA DICK BEEYOTCH .
  maandag 14 maart 2011 @ 00:07:03 #282
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94077089
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:04 schreef Zapato het volgende:
Wat ik een beetje mis in de verhalen, hoe groot is nou de kans dat er iets gebeurt met de kerncentrales met 'fatale' gevolgen? Als in Tsjernobyltaferelen zeg maar? Ik weet echt te weinig van kerncentrales om daar een inschatting van te kunnen maken.
de kans op een meltdown is zeker aanwezig en als er 1 meltdown is zijn de gevolgen niet meer te overzien daar de andere reactoren dan ook gaan smelten
There is only one religion
pi_94077097
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:04 schreef Zapato het volgende:
Wat ik een beetje mis in de verhalen, hoe groot is nou de kans dat er iets gebeurt met de kerncentrales met 'fatale' gevolgen? Als in Tsjernobyltaferelen zeg maar? Ik weet echt te weinig van kerncentrales om daar een inschatting van te kunnen maken.
Alles wat nu met zeewater gekoeld wordt, is sowieso afgeschreven.
Wanneer het onbeheersbaar wordt dan zijn de gevolgen onvoorspelbaar.
pi_94077204
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:06 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

GET OFF MA DICK BEEYOTCH .
:')

Nu kan ik TR en
pi_94077211
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:07 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

de kans op een meltdown is zeker aanwezig en als er 1 meltdown is zijn de gevolgen niet meer te overzien daar de andere reactoren dan ook gaan smelten
Een meltdown is dus in principe een nucleaire explosie, begrijp ik?
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  maandag 14 maart 2011 @ 00:12:00 #286
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94077277
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:10 schreef Zapato het volgende:

[..]

temp wordt zo hoog tussen 3000 en 6000 graden dat de boel volledig smelt
pi_94077278
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:07 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Huh, als 1 smelt smelten de anderen 5 ook? Nee, zo werkt het ook weer niet.
De kans op een meltdown is aanwezig, en hoewel dat eng en erg klinkt, is er zelfs in dat geval nog geen ramp gebeurt. Pas als de stalen behuizing rondom de reactor scheurt, explodeert of in elkaar stort wordt het echt gevaarlijk.
Nu is het gewoon een op hol geslagen waterkoker in een grote stalen bunker die ze af proberen te koelen.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 00:12:07 #288
236264 crew  capricia
pi_94077286
quote:
Op maandag 14 maart 2011 00:05 schreef vergezocht het volgende:

[..]

[..]

Jouw mening?
Je geeft zelf aan dat je niet weet wat fallout is (hoewel ik dat woord nog goed ken van tjernobyl, is je dat vergeven). Vervolgens geef ik je een link en beschrijving vanaf wiki (wat je ook zelf zou kunnen opzoeken, maar alla), en dan nog roep je dingen als een kip zonder kop. Je noemt het afval, en het is duidelijk dat je nog steeds niet weet waar je over praat.
Maakt mij niet uit, maar ik neem jouw mening gewoon een stukje minder serieus.. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 14 maart 2011 @ 00:13:05 #289
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94077320
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:10 schreef Zapato het volgende:
Nee, dat hoeft niet. Het betekent dat de reactorinhoud smelt. De hete radioactieve smurrie kan nog steeds besloten blijven binnen het reactorvat. Het kan in extreme gevallen ook daardoor naar beneden zakken. Eronder ligt een dikke laag beton dat het zou moeten tegenhouden. Hoe ver het ook komt, het wordt allemaal een 'meltdown' genoemd. Het is een populaire term, en geen wetenschappelijke term met een officiële definitie.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94077330
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:09 schreef vergezocht het volgende:

[..]

:')

Nu kan ik TR en
En dan beticht je mij van onvolwassen gedrag. Ik zal je er een vuige NSB'er bij noemen ook. Zet dat ook maar in je TR.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:13:25 #291
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94077335
Nee, een meltdown is het smelten van kern van een kernreactor, met als gevolg mogelijke waterstofexplosie en/of fallout, naar gelang hoe het scenario zich ontwikkeld.

De casing om de kern zou ervoor moeten zorgen dat indien een meltdown plaatsvind er geen radioactieve stoffen naar buiten treden, tezamen met de rest van het gebouw eromheen.

In het beste geval gebeurt er dus niets. In het slechtste geval dus wel.

Moet er wel even een kanttekening bij plaatsen dat het ten allen tijde niet goed is voor het milieu ivm de reinigingswerkzaamheden.
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  maandag 14 maart 2011 @ 00:13:48 #292
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94077356
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:12 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Huh, als 1 smelt smelten de anderen 5 ook? Nee, zo werkt het ook weer niet.
De kans op een meltdown is aanwezig, en hoewel dat eng en erg klinkt, is er zelfs in dat geval nog geen ramp gebeurt. Pas als de stalen behuizing rondom de reactor scheurt, explodeert of in elkaar stort wordt het echt gevaarlijk.
Nu is het gewoon een op hol geslagen waterkoker in een grote stalen bunker die ze af proberen te koelen.
er zijn al 2 explosies geweest en men tracht de zaak binnen de perken te houden ,zover afkoelen zodat er geen gevaar is voor de vessels
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 00:14:43 #293
236264 crew  capricia
pi_94077407
quote:
Op maandag 14 maart 2011 00:12 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

temp wordt zo hoog tussen 3000 en 6000 graden dat de boel volledig smelt
In principe is daar de inner-casing voor gemaakt. Om het China-syndroom te voorkomen. Bij een meltdown hoeft het nog niet levensbedreigend te zijn, maar het is wel weer een stapje verder in de keten van rampspoed.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94077414
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Jouw mening?
Je geeft zelf aan dat je niet weet wat fallout is (hoewel ik dat woord nog goed ken van tjernobyl, is je dat vergeven). Vervolgens geef ik je een link en beschrijving vanaf wiki (wat je ook zelf zou kunnen opzoeken, maar alla), en dan nog roep je dingen als een kip zonder kop. Je noemt het afval, en het is duidelijk dat je nog steeds niet weet waar je over praat.
Maakt mij niet uit, maar ik neem jouw mening gewoon een stukje minder serieus.. :)
Nee hoor ik kende die Engelse term niet pas. Maar dat betekent niet dat ik niet mee kan doen in een discussie met een beetje uitleg, en redeneren aan de hand van wat ik lees.

En ook al ben ik geen nucleaire wetenschapper, (dat hoeft niet trouwens neem ik aan) ;), kan ik toch het ware van het onware scheiden. Lijkt me niet te moeilijk. En alles wat ik voorbij heb zien komen van de rampscenario voorspellers, is een grote sensatieverhaal of hype. Te veel onzekerheden en toeval in het spel, zeg maar. :*
  maandag 14 maart 2011 @ 00:15:08 #295
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94077422
Twee explosies? Dan heb ik iets gemist zeker?
Blog
pi_94077443
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:12 schreef Ermanon het volgende:

Pas als de stalen behuizing rondom de reactor scheurt, explodeert of in elkaar stort wordt het echt gevaarlijk.
Inderdaad en zeewater genoeg om te koelen.
Grootste vraag is de eventuele schade door de aardbeving.
  maandag 14 maart 2011 @ 00:15:59 #297
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94077451
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:15 schreef M1stral het volgende:
Twee explosies? Dan heb ik iets gemist zeker?
pikte ik net mee van cnn tv
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 00:16:30 #298
236264 crew  capricia
pi_94077466
quote:
Op maandag 14 maart 2011 00:13 schreef M1stral het volgende:
Nee, een meltdown is het smelten van kern van een kernreactor, met als gevolg mogelijke waterstofexplosie en/of fallout, naar gelang hoe het scenario zich ontwikkeld.

De casing om de kern zou ervoor moeten zorgen dat indien een meltdown plaatsvind er geen radioactieve stoffen naar buiten treden, tezamen met de rest van het gebouw eromheen.

In het beste geval gebeurt er dus niets. In het slechtste geval dus wel.

Moet er wel even een kanttekening bij plaatsen dat het ten allen tijde niet goed is voor het milieu ivm de reinigingswerkzaamheden.
Reinigingswerkzaamheden.. Zijn die er dan nog? Volgen mij moeten ze dan 25.000 jaar wachten voordat ze 'het vat' kunnen openen.. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94077479
Ok, we hoeven ons dus nog niet echt zorgen te maken. Ga ik nu slapen. :')
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_94077498
Mensen mensen. Wij zitten hier bij de nieuwsredactie met dit topic mee te lezen, op de autoscroll. Dit gaat via een beamer de muur op, waarbij elke keer als er een nieuwe posting is we allemaal ff kijken.
Zouden jullie daarom misschien dit topic (opnieuw) kunnen splitsen? Dit topic door laten gaan over de technische aard van de problemen met de kernreactors in Japan, en een nieuw topic waar jullie elkaar verwensingen kunnen doen toekomen?
Op die manier hopen we vervolgens alleen relevante achtergrondinformatie te lezen hier.
Thanks! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')