abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2011 @ 23:27:29 #226
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_94075510
quote:
Op zondag 13 maart 2011 23:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je praat alsof je een expert bent,alleen je onderbouwt niks en daar ga je nat. post dan een volgens jou juist fallout kaartje!
Onderbouw dan maar eens waar die fallout vandaan gaat komen? Komt er miraculeus zwaar radioactief materiaal door die lagen metaal en beton heen?
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 23:28:10 #227
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94075535
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:03 schreef FReNsJ het volgende:
Ik ga dit linkje hier nog eens plaatsen, verplicht leesvoer voor je hier mag reageren als je het mij vraagt: http://morgsatlarge.wordp(...)ns-nuclear-reactors/

Komop mensen, fallout kaarten? Die reactor ligt niet open en bloot onder de hemel te schitteren hoor...
De air waarmee dat artikel is geschreven is best amusant

:D

If you want to stay informed, please forget the usual media outlets and consult the following websites:

<insert lijstje websites die kernenergie promoten>

Hij beschuldigt de journalistiek van agenda gedreven (tendentious anti-nuclear journalism – that is quite normal these days) maar kan me niet helemaal van de indruk onttrekken dat Dr Josef Oehmen zelf ook niet helemaal objectief is.

Japan disaster may mean setback for U.S. nuclear industry
What Happens Now To The US Nuclear "Renaissance"?
Japan casts shadow over nuclear industry

Er zijn grote belangen mee gemoeid.

Terwijl de crisis nog gaande is lijkt de strijd over publieke opninie al losgebarsten. :)
pi_94075538
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou?
Als het ongeluk maar ernstig genoeg is, en er genoeg radioactiviteit de stratosfeer in gaat (bijv een paar centrales samen of zo), kan zowat de hele wereld geraakt worden.
Ja geraakt, dat kan. Maar in dat fall-out kaartje staan radiation levels waarbij 100% van de mensen binnen een paar uur dood zijn.
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je praat alsof je een expert bent,alleen je onderbouwt niks en daar ga je nat. post dan een volgens jou juist fallout kaartje!
Ik heb geen juist fallout kaartje, waarschijnlijk zijn die er niet eens. Ik ben ook geen expert, maar ik heb genoeg natuurkundig inzicht om in te kunnen schatten dat dat niet correct is. Kijk zelf is naar die uitleg bij de niveaus gepost doorvergezocht, dan kan je toch zelf wel concluderen dat zoiets nooit kan?

verder: http://www.theweatherspace.com/news/TWS-3_12_2011_fakeimage.html
  zondag 13 maart 2011 @ 23:29:37 #229
39581 Salvad0R
universal
pi_94075602
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Omdat alles wat het bouwen van nieuwe kerncentrales in de weg kan staan in de kiem gesmoord moet worden. :')

[..]

In het geval van kerncentrales lijkt het mij niet meer logisch dat er vanwege economische en militaire redenen dingen achter gehouden zullen worden, of het nou in rusland, amerika of japan is.
Net als het feit dat dat Tsjernobyl-voorval in eerste instantie ontkent en doodgezwegen werd door Rusland zelf... Totdat Frankrijk met de feiten aan kwam zetten...
pi_94075661
oke...nu weten we het weer..... voor dat we elkaar hier afmaken.. O+

hoe staat het ervoor in japan?
  zondag 13 maart 2011 @ 23:30:55 #231
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_94075663
quote:
Op zondag 13 maart 2011 23:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De air waarmee dat artikel is geschreven is best amusant

[ afbeelding ]

:D

If you want to stay informed, please forget the usual media outlets and consult the following websites:

<insert lijstje websites die kernenergie promoten>

Hij beschuldigd de journalistiek van agenda gedreven (tendentious anti-nuclear journalism – that is quite normal these days) maar kan me niet helemaal van de indruk onttrekken dat Dr Josef Oehmen zelf ook niet helemaal objectief is.

Japan disaster may mean setback for U.S. nuclear industry
What Happens Now To The US Nuclear "Renaissance"?
Japan casts shadow over nuclear industry

Terwijl de crisis nog gaande is lijkt de strijd over publieke opninie al losgebarsten. :)
De tekst over de reactor zelf ook gelezen soms? Me dunkt van niet...
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 23:32:54 #232
236264 crew  capricia
pi_94075737
Hoe dan ook, met de huidige meteologische omstandigheden, gaat eventuele fallout wel richting de VS.
Of het daar aankomt, en in welke sterkte, is een open vraag.
Laten we hopen dat er geen serieuze ongelukken gebeuren, en dat ons gelul hypothetisch is en blijft.

Wat ik me afvraag: hoeveel reactoren hebben er nu problemen?
Ik dacht 3, maar ik hoor ook het aantal van 6 voorbij komen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 13 maart 2011 @ 23:33:25 #233
39581 Salvad0R
universal
pi_94075753
Toch wel vreemd, dat meltdown-ontkenners met de meest schimmige websites aan komen zetten als "onmiskenbaar bewijs", en dan de artikelen op prisonplanet.com en infowars.com die vol zitten met Bloomberg, CNN, BBC, Reuters, Businessinsider-bronnen afdoen als nonsens en meteen naar BNW verwijzen....

Voor de achteloze lezer van dit topic moet dat voor zich spreken.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:34:55 #234
39581 Salvad0R
universal
pi_94075812
Chinese TV zegt dat de Fallout richting de USA zweeft.

pi_94075877
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb jij tjernobyl nog meegemaakt?
Door de fallout mochten we in NL geen spinazie ed van ons land eten. Puur door de windrichting.

En ja, ook hier in NL hebben we wel eens stof vanuit de sahara bijv. Dat zie je dan op je auto.
En als er daar een kernongeluk heeft plaatsgevonden, dan kan die stof, maar ook bijv regen, radioactief zijn.
Volgens mij is dit wel zo ongeveer algemeen bekend.
Maar ook dan is volgens mij het gevaar bijzonder klein. Want dan heb je hooguit sprake van 1, 2 of een paar korrels op zich, en die kunnen niet het soort schade aanrichten wat voor de mens gevaarlijk is.

Je hebt dan echt een hoeveelheid nodig gelijk aan de inhoud van een emmer met zand, en dat krijg je niet daardoor. Dat soort stofmassa kan toch niet de hemel rondzwerven.

Dus niks te vrezen wat het dat stof betreft, het enige wat je wel hoeft te vrezen is die bron zelf, maar iemand schreef dat dat niet los komt.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:37:30 #236
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_94075902
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:59 schreef XLR80R het volgende:
Ook speciaal voor de geretardeerden onder ons dan, de bronnen uit de artikelen van Prisonplanet.com en Infowars.com:
Conclusies uit jouw bronnen:
quote:
At a news conference Saturday night, Chief Cabinet Secretary Yukio Edano discounted the possibility of a significant leak of radioactive material from the accident. "The walls of the building containing the reactor were destroyed, meaning that the metal container encasing the reactor did not explode," Edano said.
quote:
A meltdown does not necessarily mean a nuclear disaster. As long as the reactor core, which is specifically designed to contain high levels of heat, pressure and radiation, remains intact, the melted fuel can be dealt with.
quote:
Officials have said that radiation levels were elevated before the blast: At one point, the plant was releasing each hour the amount of radiation a person normally absorbs from the environment each year.
quote:
Gewoon een artikel over wat een jetstream is.
quote:
Dubbel artikel
quote:
Volcano in southern Japan erupts
quote:
Zegt in het rood dat nr1 onder controle is en nr3 problemen geeft.
quote:
Insured losses from Japan quake could hit $35 billion
quote:
The government and nuclear authorities said there was no damage to the steel container housing the troubled No. 1 reactor, noting that the blast occurred as vapor from the container turned into hydrogen and mixed with outside oxygen.
quote:
Edano said none of the Fukushima Dai-ichi reactors was near the point of complete meltdown, and he was confident of escaping the worst scenarios.
quote:
The “likelihood of success should be fairly high,” Dale Klein, a professor of nuclear engineering at the University of Texas at Austin and former chairman of the U.S. Nuclear Regulatory Commission, said of the seawater flooding. “This should have been part of their overall strategy to keep the core covered and cooled.”
quote:
Dubbel artikel
quote:
Dubbel artikel
quote:
He was speaking as Japanese authorities moved to calm fears of a meltdown and said a huge explosion Saturday had not ruptured the container surrounding the reactor, although there had already been some radiation leakage prior to the explosion.
quote:
Quake moved Japan coast 8 feet, shifted Earth's axis
quote:
Link doet het niet.
be nice or go away
  zondag 13 maart 2011 @ 23:40:20 #237
39581 Salvad0R
universal
pi_94076016
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:37 schreef kahaarin het volgende:

[..]

hurrdurr
Thanks! Check Prisonplanet.com en Infowars.com voor de werkende bronnen.

[ Bericht 73% gewijzigd door Salvad0R op 13-03-2011 23:45:36 ]
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 23:42:54 #239
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94076083
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:30 schreef FReNsJ het volgende:

[..]

De tekst over de reactor zelf ook gelezen soms? Me dunkt van niet...
Ik heb het gelezen en volgens hem zijn kerncentrales de ideale babyoppas. :)

Er zal genoeg correcte info instaan en in de media genoeg verkeerde info verschijnen maar hallo, dit is duidelijk een verkooppraatje. Kerncentrales kunnen nooit falen, zelfs niet als alles misgaat.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:44:49 #240
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94076146
2227: Radiation levels at Fukushima 1 nuclear plant have again topped legal limits, Kyodo News network says.
There is only one religion
  zondag 13 maart 2011 @ 23:44:51 #241
39581 Salvad0R
universal
pi_94076147
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen en volgens hem zijn kerncentrales de ideale babyoppas. :)

Er zal genoeg correcte info instaan en in de media genoeg verkeerde info verschijnen maar hallo, dit is duidelijk een verkooppraatje. Kerncentrales kunnen nooit falen, zelf niet als alles misgaat.
Kernenergie is gewoon een vorm van uitbuitbare energie, miljardenwinsten moeten nu eenmaal bewerkstelligt worden...
pi_94076171
quote:
Ik ben geen nucleaire wetenschapper maar al die argumenten lijken me toch behoorlijk sterk, net iets in de buurt van een indianenverhaal. Die rampscenario-mensen trekken hun conclusies aan de hand van meerdere omstandigheden, elk die op zich behoorlijk toevallig is en onwaarschijnlijk, en pas dan, met z'n allen, kan de gebeurtenis plaatsvinden.

Niet dus.

EDIT: Ter clarificatie moet ik zeggen dat ik hierbij het gevaar bedoel voor nabij liggende buurlanden maar ook landen zoals de VS die aan de overkant zitten. Ik betwijfel niet aan het gevaar voor de lokale bevolking van Japan, vooral bij lekkages e.d.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:47:16 #243
39581 Salvad0R
universal
pi_94076239
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:45 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik ben geen nucleaire wetenschapper maar al die argumenten lijken me toch behoorlijk sterk, net iets in de buurt van een indianenverhaal. Die rampscenario-mensen trekken hun conclusies aan de hand van meerdere omstandigheden, elk die op zich behoorlijk toevallig is en onwaarschijnlijk, en pas dan, met z'n allen, kan de gebeurtenis plaatsvinden.

Niet dus.
Wat dan nog als één plaatje fake is?

Als er fallout zweeft, dan wordt dat per definitie door de wind meegevoerd.

Zoals je op http://geography.about.com/od/climate/a/jetstream.htm kan zien staan de winden in de hogere sferen richting het continentale USA.

Chinese Staatstelevisie zegt ook dat de fallout van de feitelijke meltdown richting de USA zweeft.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:47:28 #244
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94076249
kunnen ontopic en serieus blijven heb geen zin in weer een zinloze discussie
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 23:49:58 #245
236264 crew  capricia
pi_94076346
quote:
Op zondag 13 maart 2011 23:47 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zoals je op http://geography.about.com/od/climate/a/jetstream.htm kan zien staan de winden in de hogere sferen richting het continentale USA.

Chinese Staatstelevisie zegt ook dat de fallout van de feitelijke meltdown richting de USA zweeft.
Het lijkt mij ook gewoon duidelijk dat als het misgaat de fallout richting de VS gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94076353
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:47 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik geloof het niet. Te vergezocht. Lijkt me meer een hype. Waarmee mensen aandacht willen trekken. :N
  zondag 13 maart 2011 @ 23:50:28 #247
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94076360
ze zijn er achter gekomen dat er aanzienlijk minder stroom word afgenomen ....

2226: The delay in planned power cuts is due to smaller-than-expected demand, Kyodo News network is reporting Tokyo Electric Power (Tepco) as saying
.2224: Planned power cuts in the north-east of Japan have been delayed, Japanese media said. Tokyo Electric Power (Tepco) had originally planned to begin the cuts at 0620 (2120 GMT), but has decided to delay them until about 1000 at the earliest.
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 23:51:09 #248
236264 crew  capricia
pi_94076387
quote:
Op zondag 13 maart 2011 23:50 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik geloof het niet. Te vergezocht. Lijkt me meer een hype. Waarmee mensen aandacht willen trekken. :N
Waar gaat het dan heen volgens jou? Welke kant gaat de mogelijke fallout op?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 13 maart 2011 @ 23:51:19 #249
39581 Salvad0R
universal
pi_94076400
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:47 schreef Dance99Vv het volgende:
kunnen ontopic en serieus blijven heb geen zin in weer een zinloze discussie
Me neither.

Ontkenners van de meltdown proberen het topic te ontsporen door te blijven blaten en huilen om één plaatje die een indicatie geeft van de richting van de fallout, met een logo van 1 of ander Australische instantie erop geplakt.

Prutsertjes zijn het.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:51:45 #250
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94076416
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Waar gaat het dan heen volgens jou? Welke kant gaat de mogelijke fallout op?
welke fallout morgen staat de wind zuidelijk ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')