Vast wel, maar wat dat betreft vind ik sink holes meer tot de verbeelding spreken:quote:Op zondag 13 maart 2011 17:03 schreef -0- het volgende:
Ik zat net te denken, je ziet overal enorme scheuren in de aarde bij zulke aardbevingen.
Ontstaan die langzaam of kan de aarde plotseling openscheuren? Als dat zo is zal eht ook wel voorgekomen zijn dat er mensen compleet verdwijnen in zulke scheuren?
zie openingspostquote:Op zondag 13 maart 2011 17:28 schreef sararaats het volgende:
nu hoorde ik op het nieuws van 16u dat er een vulkaan uitgebarsten is.
Frutsel, rare vraag, maar het verbaasd mij trouwens dat er nog niet een geheel aparte Tijdelijke Forum is gemaakt voor de 2011 Sendai zeebeving en tsunamiquote:
Als je al een Rampenforum hebt...quote:Op zondag 13 maart 2011 17:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Frutsel, rare vraag, maar het verbaasd mij trouwens dat er nog niet een geheel aparte Tijdelijke Forum is gemaakt voor de 2011 Sendai zeebeving en tsunami
Hm, okee. Maar er werd altijd wel een aparte forum gemaakt voor ""de komende elfstedentocht" (die maar niet komt) of een aparte MO forum.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je al een Rampenforum hebt...
De Elementen: Onstuimige Aarde
En een nieuwsforum.. dan wordt het wel erg driedubbelop... en aangezien NWS veel meer bekijks trekt dan het kleinere "DE", zie ik nog niet het nut om het nog verder te splitsen. Hebben we in 2004 ook niet gedaan met de Sumatrabeving.
True,quote:Op zondag 13 maart 2011 17:37 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Hm, okee. Maar er werd altijd wel een aparte forum gemaakt voor ""de komende elfstedentocht" (die maar niet komt) of een aparte MO forum.
Ja erg indrukwekkend.. meende dat ergens tussen topics 5 en 10 deze, of eentje die daar op lijkt, ook in de OP stond. Er was er ook eentje waar je precies kon zien dat de zwaarste golven richting Chili leken te trekken.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:38 schreef SemperSenseo het volgende:
Mooi plaatje van Wikipedia:
[ afbeelding ]
Okee, ik begrijp het. Jullie moderators hebben er natuurlijk ook veel beter kijk op.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
True,
Elfstedentocht is min of meer terugkerende traditie, hopende op een nieuwe, net als Lowlands.
MO is in zeer korte tijd beslist en uit de grond gestampt. Weliswaar heeft het NWS enorm veel views en reacties gekost, maar ik denk dat dat wel een prima zet was. Het is zo omvangrijk geweest en kan ook bepalend zijn voor die regio, olieprijzen, maar ook voor de regeringen in het Westen, Israel etc etc op de langere termijn de buitenlandse betrekkingen. Zon beslissing maak je op dat moment, gebeurd ook op FA/A nivo en het is wikken en wegen op dat moment. Wat doen we, wie is er online, etc etc.
Wat dat betreft was de beving van 2004 eerder in aanmerking gekomen, omdat het de complete Indische oceaan en ver daar buiten trof, nu blijkt het "gelukkig" beperkt tot Japan.
zowel ELF kost bijvoorbeeld ook weer users aan DE, maar deze ramp ook. Nadeel van een klein forum *huil*
Maar goed, ik zal niet teveel offtopic gaan![]()
lol, dat nou ook weer niet. En zoals ik zei wordt zoiets vaker besloten op FA of A nivo, wij kunnen het hooguit aandragen, afkeuren of/en uitvoerenquote:Op zondag 13 maart 2011 17:49 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Okee, ik begrijp het. Jullie moderators hebben er natuurlijk ook veel beter kijk op.
Verbaasd mij dat Wikipedia zo snel zulke uitgebreide pagina's met mooie plaatjes uit de grond kan stampen. Binnen een uur na de ramp stond er al een redelijk uitgebreide pagina erover op Wikipedia. En allemaal up- to date en mooi verzorgd. Daar kan een klassieke encyclopedie als Encyclopædia Britannica tegenwoordig simpelweg niet meer tegenop. Wel jammer voor die redacteuren die daar werken..quote:Op zondag 13 maart 2011 17:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja erg indrukwekkend.. meende dat ergens tussen topics 5 en 10 deze, of eentje die daar op lijkt, ook in de OP stond. Er was er ook eentje waar je precies kon zien dat de zwaarste golven richting Chili leken te trekken.
Wikipedia is niet heel anders dan dat we hier topics volpraten over een onderwerp. Alleen wat gestructureerder en wat meer feitencheck voordat iets gepubliceerd wordtquote:Op zondag 13 maart 2011 17:53 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Verbaasd mij dat Wikipedia zo snel zulke uitgebreide pagina's met mooie plaatjes uit de grond kan stampen. Binnen een uur na de ramp stond er al een redelijk uitgebreide pagina erover op Wikipedia. En allemaal up- to date en mooi verzorgd. Daar kan een klassieke encyclopedie als Encyclopædia Britannica tegenwoordig simpelweg niet meer tegenop. Wel jammer voor die redacteuren die daar werken..
Waar lees je dat?quote:Op zondag 13 maart 2011 18:56 schreef banaantjeEE het volgende:
Het gaat niet goed met de centrales lees ik net
15 cm en de aarde schijnt nu een paar seconden sneller te draaienquote:Op zondag 13 maart 2011 18:46 schreef gebrokenglas het volgende:
De aardas is wat gekanteld? Ik heb er niets van gemerkt.
Bron: hln.bequote:As aarde 15 cm verschoven, dagen korter door megabeving
© ap
De aardbeving in Japan heeft de dag iets korter gemaakt. De beving heeft de draaiing van de aarde vrijdag met 1,6 microseconden versneld. De as van de aarde is 15 centimeter verschoven. Expert Richard Gross van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA heeft dat berekend. Een microseconde is een miljoenste seconde.
De versnelling was iets meer dan het effect van de aardbeving in Chili vorig jaar. Het meeste effect was er bij de beving in het Indonesische Sumatra in 2004. Toen duurde de dag 6,8 microseconden korter. (anp/mvl)
12/03/11 08u33
Ik was hele dag weg en las net dat er nu ook problemen zijn in andere kerncentrales dan Fukushima.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |