abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94047474
Ik heb een paar vragen over het breken van je pols,

1) ik snap dat het pijn doet, maar hoe erg (voor zover je het kan omschrijven)? en hoelang tot de pijn een beetje weg trekt of begint te wennen?
2) hoe lang zit je er gemiddeld mee in het gips?
3) kan je er lang blijvende complicaties aan overhouden?
4) kan je autorijden met een gebroken rechter pols? eventueel in een automaat?

en eventueel voor studenten onder jullie:
5) weet iemand of je dan bij je aankomende tentamens recht hebt op een laptop of dat je door moet schuiven naar de zieken herkansingen?

Misschien dat deze vragen een beetje vaag over komen maar er zit een logische beredenering achter ;)

Dank voor het lezen :)
  zondag 13 maart 2011 @ 15:20:30 #2
148823 znarch
ondertitel
pi_94047609
1 flink kneuzen doet over het algemeen meer pijn
2 week of 6?
3 kan wel, afhankelijk van de breuk
4 trillingen en schokken zijn niet goed, zou het navragen
5 navragen op je uni/school
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_94047655
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:17 schreef stephano_mc het volgende:
Ik heb een paar vragen over het breken van je pols,

1) ik snap dat het pijn doet, maar hoe erg (voor zover je het kan omschrijven)? en hoelang tot de pijn een beetje weg trekt of begint te wennen? Doet pijn op 1 plaats, trekt niet weg zonder pijnmedicatie
2) hoe lang zit je er gemiddeld mee in het gips? 6-8 weken
3) kan je er lang blijvende complicaties aan overhouden? Als het geen nette breuk is, open breuk of er is meer kapot..
4) kan je autorijden met een gebroken rechter pols? eventueel in een automaat? Mag niet, je bent niet verzekerd met een gipspoot

en eventueel voor studenten onder jullie:
5) weet iemand of je dan bij je aankomende tentamens recht hebt op een laptop of dat je door moet schuiven naar de zieken herkansingen? Ligt aan de school en regels daar

Misschien dat deze vragen een beetje vaag over komen maar er zit een logische beredenering achter ;)

Dank voor het lezen :)
dag
pi_94047711
Ja hiero.

Ooit van een meter of 5 naar beneden geflikkert en met de klap opvangen mijn rechter pols gebroken (ellepijp en spaakbeen beide doormidden vlak boven mn hand).

Het deed wel zeer, dat weet ik nog wel (was nog jong toen, een jaar of 9 denk ik), maar het deed een heel stuk minder zeer dan toen mijn linker bovenarm finaal afbrak :X

Ik schat dat ik er een week of 6 mee in het gips gelopen heb, maar dat zou ik moeten navragen aan mn ouders :)

Ik heb er verder geen enkele complicaties aan overgehouden al weet ik wel nog dat schrijven in het begin heel erg moeizaam ging toen ik net uit het gips kwam ;(

Autorijden kan denk ik wel in een automaat. Is misschien alleen lastig met de ruitenwisser aanzetten en de auto starten.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_94047745
Hoezo deze vragen? heb je het idee dat je je polst hebt gebroken? ga dan ff langs huisartsenpost/eerste hulp.

1) ik heb zelf nooit iets gebroken maar maak wel rontenfoto's van gebroken polsen.
pijn is echt voor iedereen anders. gekneusd is vaak pijnlijk dan gebroken.
voordeel van breuk is dat dit met gips stabiel is en daardoor de pijn afneemt.
2) gips is meestal ongeveer 6 weken, afhankelijk van de soort breuk en je leeftijd.
3) Afhankelijk van de breuk. simpele breuk geeft over het algemeen geen complicaties.
4) ik zou afraden om met een gebroken pols auto te rijden ivm verzekering

5) afhankelijk van je school. ff het schoolregelement doorlezen bij functie beperking. daar staat vast iets over extra tijd of laptop gebruik

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 13-03-2011 15:33:09 ]
  zondag 13 maart 2011 @ 15:30:13 #6
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_94048005
Ben je van plan iemand een gebroken pols te geven? Of zoek je een excuus om een tentamen niet te maken?
pi_94048750
ik heb nog niets gebroken maar ik zit te overwegen om een "ongelukje" te krijgen.

Ik heb een slechte fijne motoriek en daarom heb ik een slecht handschrift en heb ik al vanaf de basisschool een laptop mogen gebruiken tijdens toetsen en tentamens. Hier betekend dat, dat ik bij een tentamen oproep een speciaal verzoek moet indienen, en me voor de "normale tentamens" moet afmelden.

Maar door een administratieve fout is mijn verzoek voor dit kwartaal om privilege tentamens te mogen maken niet door gekomen, echter is de andere helft van het verzoek wel door gekomen en liggen er dus geen "normale tentamens" voor mij klaar waardoor ik deze periode geen tentamens mag maken. Ik heb het geprobeerd uit te leggen maar die bureaucraten zijn zo buigzaam als een loden pijp.

het ergste is dat deze tentamens kunnen bepalen of ik dit jaar ga halen of niet, en daarmee of ik op deze school mag blijven ja of nee. dat zou dan al de tweede keer zijn dat ik een studie niet haal en dan zou ik waarschijnlijk naar hbo moeten.

Er hangt van mij dus veel vanaf of ik deze periode terug mag komen in de zaal met privilege tentamens, en daar heb ik dus ook heel veel voor over!
pi_94049153
een fout van school dus. dit moet school oplossen.
Moet je elk kwartaal opnieuw dat verzoek indienen? ik kreeg extra tijd omdat ik dyslexie heb. dit heb ik 1x moeten aanvragen en daarna niet weer.

Schopje WGR? daar weten ze wat meer over regelgeving en welke stappen je kan ondernemen richting school.
dit los je niet op door een gebroken pols :N
pi_94049549
wij moeten voor ieder tentamen, aan het begin van de periode dit verzoek indienen,

omdat ik mijn aangepaste oproepen niet had gekregen ben ik daar nog eens achter aan gegaan en werd mij vertelt dat ik te laat was,

ik heb er met de studieadviseur, studentendecaan, hoofd studentenadministratie en het hoofd van de tentamen organisatie over gesproken maar die houden allemaal hun poot stijf onder het motto: regels zijn regels.

Dit is niet de eerste keer dat ik tegen de bureaucratie aanloop die hier heerst, vorig jaar deed dat mij ook de das om.

maar ik kan eventueel een tweede topic openen in WGR ;)
pi_94051027
mijn god :} En dan ga je doen alsof je je pols gebroken hebt of ga je hem daadwerkelijk met opzet breken?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_94051235
met doen alsof krijg je er geen gips om.
pi_94051437
ik vrees dat ik hem toch echt zal moeten breken, of in ieder geval zo moet verwonden dat ik niet kan schrijven. ;)

Ik vind het ook extreem, maar dit bureaucratische grapje van de school kan mij vele jaren van mijn leven en vele duizenden euro's gaan kosten.

als ik het systeem te slim af kan zijn met een gebroken pols en daarmee dat allemaal kan voorkomen heb ik dat er wel voor over.
  Trouwste user 2022 zondag 13 maart 2011 @ 16:53:46 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_94052015
Vraag het aan Maurice de Hondt.

Die is goed in pols.

Verder is het een goed idee. Ik heb ooit moedwillig mijn nek gebroken omdat ik overal een zwaar hoofd in had.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_94052786
Je hebt dus al een slechte motoriek en dan wil je ook nog je pols gaan breken :') ?
Maar goed, weet je al wat de reglementen van je uni zeggen over zulke dingen? Als je multi choice hebt kan ik me voor stellen dat gebroken ledematen geen reden zijn om het tentamen niet te maken.
Is het trouwens niet al te laat nu? Je bent toch al niet meer ingeschreven?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_94053011
niet ingeschreven voor de normale tentamens om me bij de privilege tentamens aan te kunnen melden, echter kom ik niet meer in aanmerking voor een privilege tentamen, dus hoop ik zo alsnog in aanmerking te komen op basis van een meer acute reden (ze kunnen me toch niet gaan verwijten niet op tijd m'n pols te hebben gebroken he :P).
pi_94055360
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Heb je info gevraagd bij het juridisch loket of het landelijk studenten rechtsbureau?
dag
pi_94055619
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:40 schreef stephano_mc het volgende:
ik vrees dat ik hem toch echt zal moeten breken, of in ieder geval zo moet verwonden dat ik niet kan schrijven. ;)

Ik vind het ook extreem, maar dit bureaucratische grapje van de school kan mij vele jaren van mijn leven en vele duizenden euro's gaan kosten.

als ik het systeem te slim af kan zijn met een gebroken pols en daarmee dat allemaal kan voorkomen heb ik dat er wel voor over.
OMG wat ben je dom. Die paar jaar van je leven die je verliest maken niks uit je ben toch dom en gaat toch niks bereiken. oO<
  zondag 13 maart 2011 @ 18:59:28 #18
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_94058026
Ik heb ze ooit allebei tegelijk gebroken (in groep 6 of zo). Ongelukje met gymnastiek :P

We hadden net een stagiair en daarvan moest ik op school blijven, dus ik kon pas een uur of 6 later naar het ziekenhuis. Het deed best pijn en er schoot veel vocht in, groter dan een tennisbal aan allebei de polsen.

Toen zou ik eerst 6 weken gips krijgen, na 3 weken een ander soort, maar toen ik na twee weken terugging voor controle hebben ze het eraf gehaald omdat het aan allebei m'n polsen was, ook al was het niet genezen.

Het is ook nooit helemaal genezen, heb er nog steeds last van. Maar ik ben eraan gewend.

Hebben ze niet gezegd of je mag schrijven? Ik mocht het niet (typen trouwens ook niet), maar ik deed het wel. Anders moest een klasgenoot alles voor me opschrijven.

Edit: WTF, wat is dit voor topic :') Ik had de rest nog niet gelezen
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_94059459
Als je daadwerkelijk je pols gaat breken, hoop ik dat je dan héél hard gaat leren voor alle komende tentamens. Met je goeie hand in het gips kun je namelijk geen flikker doen. Tevens hoop ik dat je meteen zwemgips mag, want echt gips mag niet nat worden en is gewoon kut. En dan hebben we het nog niet eens over de pijn gehad, het moeilijk in slaap vallen etc.

Nee ik zou toch echt even naar andere mogelijkheden kijken (zoals nog eens goed met die bureaucraten praten. Je hebt immers bewijs dat je het altijd met een laptop hebt mogen doen?)

(Ik heb 2x een pols gebroken)
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  zondag 13 maart 2011 @ 19:52:18 #20
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_94060958
Tssk, fake dan gewoon een peesontsteking in je hand, waardoor je de pengreep niet meer goed kunt maar nog wel kunt typen.

Je mag mijn pols wel lenen, heb er een cyste in gehad waardoor ik er niet meer op kon steunen. Die cyste is uiteindelijk operatief verwijderd, maar nu heb ik nog steeds pijn bovenop mijn hand. Ik kan mijn duim niet meer ver strekken en niet lang schrijven, dan krijg ik ontzettende handpijn. Typen gaat zonder problemen.
Therapie, rust, oefeningen, niks helpt :(.
Fuck the EBU
  zondag 13 maart 2011 @ 20:14:04 #21
208890 June.
Seriously?
pi_94062185
Met gips mag je sowieso niet autorijden, automaat of niet. Als je dan een ongeluk krijgt ben je niet verzekerd.
Shine bright like a diamond.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:58:30 #22
337790 Kittl
It's Kittl for you!
pi_94065194
1. kneuzing doet meer pijn, het deed 'alleen' pijn toen de dokter er aan zat en het gips er om heen moest.
2. 6 weken
3. Ik heb zelf dat ik nogal snel door klap door mijn pols.. maar dat hoeft niet daarmee te maken te hebben. En als iemand mij vastpakt bij mijn pols ook auw.
4. waarom ga je niet gewoon met de bus/trein?
5. Vraag het aan je school.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')