De ZT-180 v2 past volgens mij in dat straatje. Hoewel die 160eu kost geloof ik, heb je hem voor rond de 190 in nederland.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:56 schreef RobertNL het volgende:
Ben nu in de prijsklasse 175 -> 200, iemand een idee?
Vereist is toch wel een redelijk model met wat reviews.
Nou, hij erkt anders prima hoor.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
Kan er niet een topic geopend worden met echte tablets, waar de goedkope chineze iPad-kloons achterwege gelaten worden?
Ik begrijp echt niet waarom je anno 2011 nog geld uit zou willen geven voor een 'tablet' met resistief scherm..
Ah, het welbekende 'hij doet wat ik wil voor het geld'-argumentquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:14 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Nou, hij erkt anders prima hoor.
En ik heb absoluut geen behoefte om meer dan 200eu uit te geven aan een hebbedingetje. Want dat zijn die dingen in mijn ogen echt nog. Zolang het geen desktopvervanger is, blijft het een gadget. Het enige wat ik er mee doe is een filmpje kijken in bed/trein, internetten hier en daar en soms wat spelletjes.
Voor die functies vind ik dat meer dan genoeg geld.
Op een dure pad kan ik misschien veel betere games spelen. Maar als ik echt wil gamen pak ik mn 360 of mn pc wel.
Die archos 70 had een te klein scherm imho. Ik wou perse 10inch, en de grotere archos dingen kosten al gauw 300 eu.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ah, het welbekende 'hij doet wat ik wil voor het geld'-argumentDan nog is een resistief scherm anno 2011 absurd, zeker voor 200 euro. De Archos 70 kost maar een fractie meer dan 200 euro en heeft wel een capacitive scherm, 8GB intern geheugen en is van een daadwerkelijk erkende fabrikant. Waarom zou je tegen de 200 euro uitgeven voor een chineze kloon als je voor een paar tientjes meer een echte tablet kunt kopen?
Ja en nee. Het is een slappe uitweg om een inferieur product te rechtvaarden. Met dat argument doe je net alsof de goedkope tablets een betere prijs/kwaliteit-verhouding hebben, terwijl er echt belachelijk veel concessies gemaakt zijn, waardoor het product amper een paar tientjes waard is. De Archos 101 kost 285 euro, en biedt talloze voordelen die algeheel gebruik zoveel beter maken:quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:31 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Die archos 70 had een te klein scherm imho. Ik wou perse 10inch, en de grotere archos dingen kosten al gauw 300 eu.
Plus, wat is er mis met het ' goed voor het geld' argument?
Dat is toch ongeveer het belangrijkste?
Dat begrijp ik ook niet zo goed inderdaad.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:31 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Die archos 70 had een te klein scherm imho. Ik wou perse 10inch, en de grotere archos dingen kosten al gauw 300 eu.
Plus, wat is er mis met het ' goed voor het geld' argument?
Dat is toch ongeveer het belangrijkste?
Dat is een slappe vergelijking. Mensen kopen namelijk ook niet een auto waaraan ze eerst nog een hele hoop moeten sleutelen voordat ze bij de garage weg kunnen rijden, maar willen een auto die gewoon rijdt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:41 schreef shiznuts het volgende:
Dat begrijp ik ook niet zo goed inderdaad.Waarom koop je geen exotische bolide? Nou, omdat de mijne (niet dat ik een auto heb hoor) me van A naar B brengt, een stuk economischer is, een achterbank heeft waar passagiers comfortabel kunnen zitten en je ook nog eens bij IKEA een kastpakket mee kunt halen. Dan mag het niet de snelste en mooiste zijn: 'but it gets the job done, while spending less too'.
Met het uiteenlopende aanbod aan echte, erkende tablets is er al meer dan genoeg sprake van 'voor ieder wat wils', zonder goedkope clones erbij te betrekken. Als iemand een topic opent met de vraag welke touchscreen-telefoon hij zal nemen, komt toch ook niemand aanzetten met dealextreme-toestellen? Waarom moet dat bij tablets wel zo zijn?quote:Verschillende mensen, verschillende wensen. Laten we in dit topic geen slagboom zetten die bepaalde soort auto's tegenhoudt.Dat het jouw ding niet is, betekent nog niet dat het voor een ander ook opgaat.
Op mijn 180v2 draait ook froyo 2.2 hoor. En de market kan ik ook gewoon openen, daar heb ik geen enkele moeilijkheid voor hoeven doen. Die werkte vanaf het moment dat ik de boel uit de doos haalde.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is een slappe uitweg om een inferieur product te rechtvaarden. Met dat argument doe je net alsof de goedkope tablets een betere prijs/kwaliteit-verhouding hebben, terwijl er echt belachelijk veel concessies gemaakt zijn, waardoor het product amper een paar tientjes waard is. De Archos 101 kost 285 euro, en biedt talloze voordelen die algeheel gebruik zoveel beter maken:
- Android 2.2 Froyo
- Android Market zonder te kutten
- Capacitive touch screen met multitouch
- Betere support voor audio en video
- Beter browser
- Meer applicaties
- Betere connectiviteit
- Betere camera
- Dual boot voor Linux en Android
- Beter design/hogere kwaliteit constructie
- Veel betere garantie, omdat je het daadwerkelijk bij een echte fabrikant koopt
Al deze voordelen zijn geen acht tientjes extra waard? De Archos 101 heeft een veel betere prijs/kwaliteit-verhouding dan welk chinees nep-tablet dan ook. Je moet wel heel erg pauper zijn om niet dat kleine beetje meer voor oneindig veel meer plezier te kunnen betalen.
Ik deel je mening hoor, ik zou ook nooit een Chinese tablet kopen met crap-componenten en een resistief scherm. Maar 'onder de 100 euro' en wat consessies doen, wetende dat het toch 'voor erbij en de leuk' is of een volwaardige tablet voor 'net onder de 300 euro'... ik neem aan dat dat voor aardig wat FOK!kertjes nogal een groot gat is om even te overbruggen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:46 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is een slappe vergelijking. Mensen kopen namelijk ook niet een auto waaraan ze eerst nog een hele hoop moeten sleutelen voordat ze bij de garage weg kunnen rijden, maar willen een auto die gewoon rijdt.
Een Archos 101 vergelijken met een exotische bolide
[..]
Met het uiteenlopende aanbod aan echte, erkende tablets is er al meer dan genoeg sprake van 'voor ieder wat wils', zonder goedkope clones erbij te betrekken. Als iemand een topic opent met de vraag welke touchscreen-telefoon hij zal nemen, komt toch ook niemand aanzetten met dealextreme-toestellen? Waarom moet dat bij tablets wel zo zijn?
Ik snap dat dat een paar maanden geleden noodzaak was, omdat iedereen geilde op de iPad, maar paupers er het geld niet voor hadden. Maar nu, met de vele Android-tablets moet dat geen argument meer zijn, zeker niet aangezien er veel betere budget-opties zijn van onder anderen Archos.
Maar die tablets van rond de 100 euro hebben meestal een 7" scherm, en voor 149 heb je al de Archos 7.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:55 schreef shiznuts het volgende:
Ik deel je mening hoor, ik zou ook nooit een Chinese tablet kopen met crap-componenten en een resistief scherm. Maar 'onder de 100 euro' en wat consessies doen, wetende dat het toch 'voor erbij en de leuk' is of een volwaardige tablet voor 'net onder de 300 euro'... ik neem aan dat dat voor aardig wat FOK!kertjes nogal een groot gat is om even te overbruggen.
De Meizu is inderdaad een mooi toestel. Zijn voorganger, de M8 was ten tijde van de eerste iPhone ook een heel behoorlijk alternatief. Maar inderdaad, voor de prijs kan je beter het origineel kopen.quote:Trouwens de Meizu m9 mag je best aanprijzen hoor, maar die is gewoon te duur en te laat op de markt gebracht om nog de strijd aan te gaan met de concurrentie,
Ik heb deze, die vind ik wel chill.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 09:59 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Mensen trouwens advies voor een goed toetsenbordje wat je erbij kan gebruiken? Zowel via een chinese shop als gewoon in de winkel.
Niet met bic, maar wel met andere chinese webshops, dus het zal zichzelf wel wijzen denk.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:32 schreef beeklaan het volgende:
[..]
Ik heb deze, die vind ik wel chill.
Je bent bekent met BIC?
Besteld, eens kijken of dit net zo (redelijk) snel bezorgd gaat worden als mn tablet (2 weken).quote:
De iPad heeft wel tabbladen maar niet op de manier van de Xoom, Xoom heeft hem alla Chrome, bovenin zodat je gemakkelijk kan switchen.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:46 schreef n8n het volgende:
[..]
Kan me alleen niet voorstellen dat Safari op de iPad geen tabbladen heeft, daar de iPhone deze wel heeft
[..]
Jammer dat alle schermen resistief zijn, lijkt me totaal niet prettig werken, er staat ook niks bij over multi-touch
Op die manier, maakt de uitspraak niet minder onjuist. Er zijn altijd nog alternatieven met direct aanklikbare tabbladen te downloaden, had op een tablet wel standaard mogen zijn jaquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De iPad heeft wel tabbladen maar niet op de manier van de Xoom, Xoom heeft hem alla Chrome, bovenin zodat je gemakkelijk kan switchen.
En als je dan toch bezig bent zou ik gelijk de iPad 1 scoren voor een barkie meer, maar goed dat is vloeken in de kerk hier natuurlijkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is een slappe uitweg om een inferieur product te rechtvaarden. Met dat argument doe je net alsof de goedkope tablets een betere prijs/kwaliteit-verhouding hebben, terwijl er echt belachelijk veel concessies gemaakt zijn, waardoor het product amper een paar tientjes waard is. De Archos 101 kost 285 euro, en biedt talloze voordelen die algeheel gebruik zoveel beter maken:
- Android 2.2 Froyo
- Android Market zonder te kutten
- Capacitive touch screen met multitouch
- Betere support voor audio en video
- Beter browser
- Meer applicaties
- Betere connectiviteit
- Betere camera
- Dual boot voor Linux en Android
- Beter design/hogere kwaliteit constructie
- Veel betere garantie, omdat je het daadwerkelijk bij een echte fabrikant koopt
Al deze voordelen zijn geen acht tientjes extra waard? De Archos 101 heeft een veel betere prijs/kwaliteit-verhouding dan welk chinees nep-tablet dan ook. Je moet wel heel erg pauper zijn om niet dat kleine beetje meer voor oneindig veel meer plezier te kunnen betalen.
Linkjequote:Op donderdag 17 maart 2011 20:12 schreef Hyundai het volgende:
Even een kleine en korte vraag, ik kwam vandaag toevallig een aanbieding tegen van ene ViewPad 7. Is dat een leuk/goed apparaat voor z'n prijs? ( Of misschien een ARCHOS 101, maar die heeft geen 3G abonnement enz. )
Ik zou toch tetheren... en dan lijkt me zo'n Archos een betere koop als ik het volgende zie:quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:12 schreef Hyundai het volgende:
Even een kleine en korte vraag, ik kwam vandaag toevallig een aanbieding tegen van ene ViewPad 7. Is dat een leuk/goed apparaat voor z'n prijs? ( Of misschien een ARCHOS 101, maar die heeft geen 3G abonnement enz. )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |