Ja, dacht ik ook.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:34 schreef Geelman het volgende:
Fok was toch de laatste plek waar mensen te pas en te onpas het woord kanker konden gebruiken?
Ik associeer de mensen die die krachtterm gebruiken altijd met guido's en met kampervolk.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Mensen die niet snappen dat kanker alleen een krachtterm is en je diegene niet daadwerkelijk een ziekte toewenst.
Okquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik associeer de mensen die die krachtterm gebruiken altijd met guido's en met kampervolk.
Dat ligt dan aan jou hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik associeer de mensen die die krachtterm gebruiken altijd met guido's en met kampervolk.
Nee hoor dat ligt niet aan hem. 'Krachttermen' worden vooral gebruikt door mensen die niet bij machte zijn zich met normale woorden krachtig uit te drukken.quote:
Ligt er wel een beetje aan hoe jij die termen het interpreteert he.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:08 schreef dot-matrix het volgende:
[..]
Nee hoor dat ligt niet aan hem. 'Krachttermen' worden vooral gebruikt door mensen die niet bij machte zijn zich met normale woorden krachtig uit te drukken.
wat een gelul manquote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:08 schreef dot-matrix het volgende:
[..]
Nee hoor dat ligt niet aan hem. 'Krachttermen' worden vooral gebruikt door mensen die niet bij machte zijn zich met normale woorden krachtig uit te drukken.
quote:
Wat is er mis met Rotterdam Zuid? Blijf gewoon ontopic conjo, met je bullshit en vooroordelen over mensen die je niet kent en de wereld toevallig anders zien.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:36 schreef dot-matrix het volgende:
[..]
als dat de beste reactie was die je kon verzinnen...
Maar geloof me, het is dé 'krachtterm' der tokkies en het klinkt en leest gewoon lelijk. FOK! wordt er echt niet aantrekkelijker door als er in ieder topic zeshonderd keer kanker-zus en kanker-zo getypt wordt. Mensen die dat niet zien gaan waarschijnlijk ook voor de gezelligheid door Rotterdam Zuid wandelen ofzo.
Iedereen mag zich toch uiten hoe hij of zij wil?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:40 schreef remlof het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk met het lelijk zijn van teksten die vol met kanker staan.
Als je echt je punt wil maken in een topic moet je zulke termen juist niet gebruiken.
Het gebruiken in spreektaal is wat anders dan het te typen/te schrijven, dan heb je tijd om na te denken hoe je het beste je punt kan maken. En als dat met veel kanker is neem ik het niet eens meer serieus maar denk ik gewoon dat je een enorme tokkie bent.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:42 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Iedereen mag zich toch uiten hoe hij of zij wil?
Als je nou mensen gaat uitschelden ok. Maar bijvoorbeeld kankerzooi is onder jongeren een term die je overal en vaak hoort. Aangezien er hier 75% jongeren komen is het dan niet raar dat het hier dus ook voorkomt.
Natuurlijk ziet het er niet uit als een tekst vol met kanker staan, wat eigenlijk bij geen enkele krachtterm het geval is. Mensen moeten er alleen niet over vallen als het af en toe gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:40 schreef remlof het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk met het lelijk zijn van teksten die vol met kanker staan.
Als je echt je punt wil maken in een topic moet je zulke termen juist niet gebruiken.
Over een enkele keer val ik niet, maar er zijn users die het in bijna elke post gebruiken, daar zitten we niet op te wachten.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:44 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Natuurlijk ziet het er niet uit als een tekst vol met kanker staan, wat eigenlijk bij geen enkele krachtterm het geval is. Mensen moeten er alleen niet over vallen als het af en toe gebruikt wordt.
Maar als jij iemand een enorme tokkie vindt omdat hij/zij veel loopt te schelden is dat toch jouw probleem?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Het gebruiken in spreektaal is wat anders dan het te typen/te schrijven, dan heb je tijd om na te denken hoe je het beste je punt kan maken. En als dat met veel kanker is neem ik het niet eens meer serieus maar denk ik gewoon dat je een enorme tokkie bent.
Ik denk niet dat gesmijt met kanker discussies ten goede komt. En van discussies moet een forum het hebben.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Maar als jij iemand een enorme tokkie vindt omdat hij/zij veel loopt te schelden is dat toch jouw probleem?
Waarbij ik wel begrijp dat als jij er problemen mee heeft de user in feite ook een probleem heeft.![]()
Maar in principe is het toch aan iemand zelf om zichzelf (in jouw ogen) belachelijk te maken of als een tokkie voor de dag te komen?
Bushokjes die 15(!) keer per jaar gesloopt worden, troep op straat, huisjesmelkerij, bezopen Polen die 's nachts rondhangen... Nee, eigenlijk best een gezellige buurt hier. Maar inderdaad offtopic, het ging om de vergelijking.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 23:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat is er mis met Rotterdam Zuid?
Dus als jij de vrijheid hebt om kanker te roepen mag ik uiten dat ik me er aan irriteer.quote:Iedereen mag zich toch uiten hoe hij of zij wil?
Ligt er aan tot welke leeftijd je iemand als jongere beschouwd. Als je voorbij de puberteit bent wordt het hoog tijd om deze krachtterm uit je vocabulaire te schrappen omdat je i.r.l. al snel met een scheef oog aangekeken wordt bij het bezigen van dit woord.quote:Maar bijvoorbeeld kankerzooi is onder jongeren een term die je overal en vaak hoort. Aangezien er hier 75% jongeren komen is het dan niet raar dat het hier dus ook voorkomt.
Het is inderdaad in 'the eye of the beholder' maar nogmaals het ziet er niet uit en Fok! wordt er niet beter van. Als iedereen sporadisch het woord kanker gebruikt, zie je het alsnog een paar keer per topic terugkomen. Er zijn genoeg mensen die zich hierdoor niet meer thuisvoelen op Fok! en weg zullen blijven. Dan is het niet meer jouw probleem maar Fok! zijn probleem.quote:Maar als jij iemand een enorme tokkie vindt omdat hij/zij veel loopt te schelden is dat toch jouw probleem?
Waarbij ik wel begrijp dat als jij er problemen mee heeft de user in feite ook een probleem heeft.![]()
Maar in principe is het toch aan iemand zelf om zichzelf (in jouw ogen) belachelijk te maken of als een tokkie voor de dag te komen?
Dat vind ik nou kankerirritant.quote:Op woensdag 23 maart 2011 00:51 schreef dot-matrix het volgende:
[..]
Bushokjes die 15(!) keer per jaar gesloopt worden, troep op straat, huisjesmelkerij, bezopen Polen die 's nachts rondhangen... Nee, eigenlijk best een gezellige buurt hier. Maar inderdaad offtopic, het ging om de vergelijking.
[..]
Dus als jij de vrijheid hebt om kanker te roepen mag ik uiten dat ik me er aan irriteer.
[..]
Ligt er aan tot welke leeftijd je iemand als jongere beschouwd. Als je voorbij de puberteit bent wordt het hoog tijd om deze krachtterm uit je vocabulaire te schrappen omdat je i.r.l. al snel met een scheef oog aangekeken wordt bij het bezigen van dit woord.
[..]
Het is inderdaad in 'the eye of the beholder' maar nogmaals het ziet er niet uit en Fok! wordt er niet beter van. Als iedereen sporadisch het woord kanker gebruikt, zie je het alsnog een paar keer per topic terugkomen. Er zijn genoeg mensen die zich hierdoor niet meer thuisvoelen op Fok! en weg zullen blijven. Dan is het niet meer jouw probleem maar Fok! zijn probleem.
Als laatste. Het gaat er ook niet om dat je het iemand toewenst of dat je er mee spot of wat dan ook. Het gaat er om dat het een woord is dat, vroeg of laat, bij veel mensen een negatieve, levensbepalende lading krijgt. Als anderen dit woord lichtzinnig gebruiken dan stoort dat gewoon. Het is voor de mensen die het woord kanker gebruiken makkelijker om het af te leren, dan het is voor de mensen die er aanstoot aan nemen om dit niet meer te doen.
quote:kan·ker de; m -s
3 (plat, in sam) om een grote hekel aan het genoemde uit te drukken: ~herrie, ~vent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |