abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94022052
Hallo,

ik ben een beetje bang dat ik smetvrees heb. Nou ja ik weet het wel bijna zeker. Maak mijn handvaten schoon voor ik ga fietsen, raak geen deurklinken aan met mijn blote handen, doe ik dat wel dan voel ik me vies. Liftknopjes, stoplichtknopjes, alles vind ik vies.

Bij wc's heb ik het al helemaal. Raak nooit iets aan in een wc behalve papier, maar het begint nu zo erg te worden dat ik toiletbezoeken zo lang mogelijk uitstel als ik moet plassen. Het is er zo klein en ook al wordt het goed schoon gemaakt bij ons thuis, dan nog vind ik het te smerig om op de bril te zitten. Ik was ook echt minimaal 20 keer op een dag mijn handen en maak zelfs mijn toetsenbord schoon :')

Maar ik vroeg me af wat zijn de lange termijn gevolgen hiervan? Ik merk nu al dat ik redelijk vaak ziek ben, en dat vele uitstellen van plassen tot op het laatste moment dus.
pi_94022117
Dat je sociale leven gewoon inzakt, op een gegeven moment wil je de deur niet eens meer uit omdat je bang bent voor publieke plaatsen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:00:16 #3
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94022196
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:56 schreef Phantomesse het volgende:
Ik merk nu al dat ik redelijk vaak ziek ben, en dat vele uitstellen van plassen tot op het laatste moment dus.
En ziek zijn is niet vies? Ik vind zieke mensen veel viezer om aan te raken dan hansvaten.
pi_94022365
Kan smetvrees zijn, maar kan ook dat je gewoon van schoon houdt, ieder zn meuk.
Who are we to judge? Ik zou t voorleggen aan huisarts ofzo, gewoon telefonisch.
pi_94022419
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:00 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

En ziek zijn is niet vies? Ik vind zieke mensen veel viezer om aan te raken dan hansvaten.
Moa ziek, mijn keel is vaak ontstoken en ik heb sowieso al een heel KNO verleden met onlangs een operatie. Is niet zo dat ik koorts en alles heb.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:58 schreef MintedRose het volgende:
Dat je sociale leven gewoon inzakt, op een gegeven moment wil je de deur niet eens meer uit omdat je bang bent voor publieke plaatsen.
Meh zo erg is het nou ook weer niet. Ik ben nog wel gewoon vaak in clubs en in de kroeg maar ja douche me daarna wel grondig en de wc's daar :r dat is altijd een heel gekloot met wcpapiertjes :')

Kijk zo erg zal he tniet worden want ik heb veel behoefte aan sociale contacten en dingen doen, kan niet de hele dag binnen zitten dan word ik gillend gek.
pi_94022486
Ehm, al die dingen die je vies vind gewoon doen? Je hebt het zelf toch gewoon door wat je doet?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:07:00 #7
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_94022536
Vraag jezelf telkens als je je handen wast of iets poetst af of het echt noodzakelijk is.

- Waarom was ik mijn handen nu?
- Waar ben ik bang voor?
- Wat gebeurt er als ik mijn handen nu niet was?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_94022620
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:07 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Vraag jezelf telkens als je je handen wast of iets poetst af of het echt noodzakelijk is.

- Waarom was ik mijn handen nu?
- Waar ben ik bang voor?
- Wat gebeurt er als ik mijn handen nu niet was?
Omdat ik bijvoorbeeld een spelletje heb gespeeld. Domino's. Op die stenen zitten miljoenen bacterien, snot, speeksel, pis, sperma, alles. Ik denk daar aan en als ik bijvoorbeeld mijn gezicht aanraak dan heb ik meteen het idee dat al die dingen in mijn porien gaan zitten ofzo en dat idee :r
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:11:40 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94022744
Doe je dit al lang of is het iets van de laatste tijd en wordt het steeds erger?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:11:43 #10
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94022749
Vind je sex ook vies?
pi_94022941
Dat heb ik ook hoor, ik was zelfs mn sleutelbos af&toe en ik heb 3paar pantoffels (van die gebreide achtige die over de enkels vallen) die ik elke 1 a 2 x dragen in de wasmachine flikker eveneens mijn badjas.
Met kleding doe je dat ook dus waarom dat niet :P
Ik was mijn fiets regelmatig, ik was mijn auto elke week soms vaker..
Ik was elke morgen mn haar dubbel ook al doe ik het daarna meteen vast tot ik weer naar bed ga, terwijl de shampoo walm er nog af komt.
Ik stofzuig en dweil elke dag (maar ik heb wel 5 katten)
Ik heb zelfs heel de kelder ingericht als schoonmaak kast.
Ik woon in een dorp en als ik naar de stad ga (rdam) raak ik ook niks aan en hou mn pies op.
Het liefst gooi ik bij thuiskomst mn jas meteen in de wasmachine.
Ik doe elk jaar de gehele achtertuin met een hogedruk zodat ik zeker weet dat er geen vuil blijft liggen.
Ik heb een glazenwasser maar ik zeem zelf ook vaak tussendoor.
Ik heb zelfs een bank waarvan de complete bekleding met ritsen om de kussens zit zodat ik kan wassen.
Zal ik ff doorgaan? :@
pi_94022970
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:11 schreef Lienekien het volgende:
Doe je dit al lang of is het iets van de laatste tijd en wordt het steeds erger?
Begon op de middelbare school in de tweede. Pakte toen een keer de deurklink en daar voelde ik iets hards op zitten, toen ik ging kijken was het een snotje :r Daarna is het eigenlijk begonnen. Alhoewel, niet op de wcbril zitten dat doe ik al sinds mijn benen lang genoeg zijn om dat niet te hoeven, dat hebik altijd al smerig gevonden.

quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:11 schreef Microtubuli het volgende:
Vind je sex ook vies?
Ik heb met 1 persoon sex en van hem ben ik niet vies nee. Zijn voeten zijn naast de mijne ook de enige die ik ooit aan heb geraakt :') Maar ik weet ook dat hij een goede persoonlijke hygiene heeft en kwa sex voor de rest nee, dat vind ik niet vies maar dat is ook omdat we daarvoor en erna altijd douchen. Het idee dat ik bijvoorbeeld sex heb gehad met hem en daarna nog de hele dag zo rond moet lopen dat vind ik dan wel weer vies.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:17:53 #13
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_94023012
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:08 schreef Phantomesse het volgende:

[..]
e
Omdat ik bijvoorbeeld een spelletje heb gespeeld. Domino's. Op die stenen zitten miljoenen bacterien, snot, speeksel, pis, sperma, alles. Ik denk daar aan en als ik bijvoorbeeld mijn gezicht aanraak dan heb ik meteen het idee dat al die dingen in mijn porien gaan zitten ofzo en dat idee :r
Overal zitten bacteriën en ze zijn lief! O+

De bacteriën in ons maag-darmstelsel (darmflora) verhogen onze weerstand en helpen bij het maken van Vitamine K.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:18:17 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94023029
Lastig probleem, zeg.

Wanneer denk je dat je 't zo zat wordt dat je ermee naar je huisarts gaat?
pi_94023207
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:16 schreef deadly_kiss het volgende:
Dat heb ik ook hoor, ik was zelfs mn sleutelbos af&toe en ik heb 3paar pantoffels (van die gebreide achtige die over de enkels vallen) die ik elke 1 a 2 x dragen in de wasmachine flikker eveneens mijn badjas.
Met kleding doe je dat ook dus waarom dat niet :P
Ik was mijn fiets regelmatig, ik was mijn auto elke week soms vaker..
Ik was elke morgen mn haar dubbel ook al doe ik het daarna meteen vast tot ik weer naar bed ga, terwijl de shampoo walm er nog af komt.
Ik stofzuig en dweil elke dag (maar ik heb wel 5 katten)
Ik heb zelfs heel de kelder ingericht als schoonmaak kast.
Ik woon in een dorp en als ik naar de stad ga (rdam) raak ik ook niks aan en hou mn pies op.
Het liefst gooi ik bij thuiskomst mn jas meteen in de wasmachine.
Ik doe elk jaar de gehele achtertuin met een hogedruk zodat ik zeker weet dat er geen vuil blijft liggen.
Ik heb een glazenwasser maar ik zeem zelf ook vaak tussendoor.
Ik heb zelfs een bank waarvan de complete bekleding met ritsen om de kussens zit zodat ik kan wassen.
Zal ik ff doorgaan? :@
Jaaaaa pantoffels zijn zulke vieze dingen! En mijn jas was ik ook vaak. Mijn haar dan weer niet omdat dat snel droog wordt als ik het veel was maar zodra iemand er met zijn handen aan heeft gezeten dan was ik het wel meteen. Mijn zusje moet ook haar handen wassen voordat ze met mijn haar mag spelen. Ik word ook panisch van haar vingerafdrukken!

We hebben een aquarium thuis en vind het ook heel vies als ik daar in moet met mijn handen maar omdat ik om die beestjes geef doe ik dat wel wanneer het nodig is, waarna grondig en 3 keer mijn armen wassen.

Mijn jassen was ik ook best vaak, vooral na het stappen.

Mijn beddengoed wordt elke 2 a 3 dagen verschoond, mijn deken hang ik altijd uit mijn raam en die was ik ook best vaak evenals mijn kussens. Stofzuigen en dwijlen ook veel, want ik kan niet goed tegen stof en ik heb ook lang zwart haar dus dat zie je best snel.

Mensen 3 kussen geven vermijd ik liever, en ondanks dat ik het ontzettend lelijk vind geef ik mensen een boks ipv een hand. Ouderen wel een hand puur uit beleefdheid maar daarna het liefst dus weer wassen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:22:13 #16
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94023209
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:16 schreef Phantomesse het volgende:

Ik heb met 1 persoon sex en van hem ben ik niet vies nee. Zijn voeten zijn naast de mijne ook de enige die ik ooit aan heb geraakt :') Maar ik weet ook dat hij een goede persoonlijke hygiene heeft en kwa sex voor de rest nee, dat vind ik niet vies maar dat is ook omdat we daarvoor en erna altijd douchen. Het idee dat ik bijvoorbeeld sex heb gehad met hem en daarna nog de hele dag zo rond moet lopen dat vind ik dan wel weer vies.
Dan heb je ook niet echt smetvrees dus en stel je jezelf gewoon aan. Ik heb ook geen smetvrees maar vind sex of zoenen juist wel bijzonder smerig en in feite is het dat ook. Veel smeriger dan een deurklink.
pi_94023257
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:18 schreef Lienekien het volgende:
Lastig probleem, zeg.

Wanneer denk je dat je 't zo zat wordt dat je ermee naar je huisarts gaat?
En wat gaat die er dan aan doen? Zoiets valt denk ik alleen te verhelpen met praten. Het is niet zo dat als ik een drol oppak dat ik over mijn smetvrees heen kom ofzo.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:25:18 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94023363
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:22 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

En wat gaat die er dan aan doen? Zoiets valt denk ik alleen te verhelpen met praten. Het is niet zo dat als ik een drol oppak dat ik over mijn smetvrees heen kom ofzo.
Ja, die kan je doorverwijzen. Maar ik vermoed dat je al wel eens bij een psycholoog of psychiater bent geweest. Heb je wel meer dwangmatig gedrag?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:26:50 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94023443
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:22 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Dan heb je ook niet echt smetvrees dus en stel je jezelf gewoon aan. Ik heb ook geen smetvrees maar vind sex of zoenen juist wel bijzonder smerig en in feite is het dat ook. Veel smeriger dan een deurklink.
Jij praat jezelf ook lekker tegen! Als zij seks niet vies vindt, kan ze geen smetvrees hebben. Jij vindt seks vies, maar je hebt geen smetvrees. :P
pi_94023603
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, die kan je doorverwijzen. Maar ik vermoed dat je al wel eens bij een psycholoog of psychiater bent geweest. Heb je wel meer dwangmatig gedrag?
Ja vroeger voor add/adhd en dhystyme maar verder heb ik geen dwangneuroses. Ja, de deur moet dicht staan, haat het als deuren open staan maar dat is het dan ook.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:32:38 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94023716
Kennelijk vind je het zelf wel zorgelijk worden nu je jezelf dwingt om je plas op te houden. Heb je de laatste tijd vaker blaasklachten?
pi_94023837
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:22 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Onzin, ik weet met wie ik het doe en dat hij schoon is. In het begin dacht ik er af en toe nog wel bij na maar liefde overwint alles. Hou er niet van als andere mensen aan mij zitten, op wat voor manier dan ook maar bij hem vind ik het fijn want ja, liefde he.
pi_94023891
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:32 schreef Lienekien het volgende:
Kennelijk vind je het zelf wel zorgelijk worden nu je jezelf dwingt om je plas op te houden. Heb je de laatste tijd vaker blaasklachten?
Ja, dat bedacht ik me net (intussen nog steeds niet naar de wc geweest) dat ik de laatste tijd wel erg vaak het ophoudt en ja het begint lastiger te worden. Vroeger zat er nog wel gewoon druk achter als ik ging plassen maar nu komt het er met een miezerstraaltje uit.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:37:01 #24
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_94023913
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 23:22 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Mijn beddengoed wordt elke 2 a 3 dagen verschoond,[bold] mijn deken hang ik altijd uit mijn raam[/bold] en die was ik ook best vaak evenals mijn kussens. Stofzuigen en dwijlen ook veel, want ik kan niet goed tegen stof en ik heb ook lang zwart haar dus dat zie je best snel.

Dat is toch heeeeul er smerig joh!! Weetje wel hoeveel bacterien er door de lucht vliegen en op je dekens landen. En daar ga jij dan met je 'smet'schone lichaam onder liggen.

Kweenie hoor. Vind dat dat niet kan.

De rest niks op aan te merken. Maar die dekens uit het raam. Gadver der gadver!! :')
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:37:10 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94023924
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:36 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ja, dat bedacht ik me net (intussen nog steeds niet naar de wc geweest) dat ik de laatste tijd wel erg vaak het ophoudt en ja het begint lastiger te worden. Vroeger zat er nog wel gewoon druk achter als ik ging plassen maar nu komt het er met een miezerstraaltje uit.
Ben je ook (veel) minder gaan drinken om te voorkomen dat je aandrang krijgt?
pi_94024237
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben je ook (veel) minder gaan drinken om te voorkomen dat je aandrang krijgt?
Soms wel soms niet. Thee vermijd is wel en bier ook, vroeger dronk ik wel bier maar je moet er zoveel van plassen dus dat heb ik afgeschaft en het is ook gewoon vies. Alcohol drink ik verder wel gewoon en ja in de kroeg ga ik ook wel naar de wc, dat wel, maar pak dan wel de wc waarvan de deur al open is. Daarna wcpapier waarmee ik de deur dicht en op slot doe. Vervolgens vet moeilijk op mijn tenen staan en hangen, zorgen dat mijn broek ook niet de pot aanraakt. Deur weer open met wc papier en ook de kraan doe ik open en dicht met papier. Heel gekut is dat altijd :')
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:46:56 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94024344
Maar je doet het wel. Als je zelf maar snapt dat te weinig drinken en te vaak en te lang je plas ophouden op den duur niet goed is voor je lichaam.
pi_94024368
Tijd voor een bezoekje aan de psychiater. w/
pi_94024374
Water drink ik de dag erna wel weer volop want vind wel dat mn lichaam dan ff door moet spoelen van de alcohol. Maar slaap dan ook altijd gewoon bij mijn ex/vriend/weetnietprecieshoehetnuzit en daar blijft de wcdeur ook gewoon open haha dus dat is al een stuk makkelijker. Bij eten drink ik ook wel gewoon 2 glazen.
pi_94025283
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:46 schreef Lienekien het volgende:
Maar je doet het wel. Als je zelf maar snapt dat te weinig drinken en te vaak en te lang je plas ophouden op den duur niet goed is voor je lichaam.
Dat weet ik. Als ik thuis ben drink ik in princiepe ook wel genoeg. In de ochtend ben ik sowieos uitgedroogd dus dan hang ik na het poetsen onder de kraan, bij ontbijt drink ikook gewoon. Ik eet best veel en als ik eet moet ik ook drinken, maar buiten eten om drink ik niet zoveel. Heb wel altijd een flesje water bij me die over de dag heen ook wel leegkomt.

Ik kom wel aan minstens een liter per dag en vooral in het weekend als ik alcohol opheb. Echter wanneer ik bijvoorbeeld een shopmiddagje heb dan drink ik niet veel omdat ik dan echt openbare toiletten in moet en in de trein ga ik nooit want dat is veel te klein en vies ook.
pi_94037979
Ik zal je smetvrees even aanwakkeren: wc papier op de bril leggen heeft geen zin, want daar gaan de bacteriën gewoon doorheen, daar is het papier gewoon niet voor geschikt.

edit: Ik zie dat je niet eens gaat zitten. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die niet gaan zitten sneller een blaasontsteking hebben.
En dat wc papier bacteriën doorlaat geldt natuurlijk ook als je de deur ermee op slot doet.
pi_94038501
Je voldoet aan de criteria van de DSM voor smetvrees, dit is gewoon een psychiatrische stoornis, en het is ook helemaal niet erg om daarvoor hulp te zoeken. Behandeling van dit soort stoornissen is vaak heel effectief en blijvend, zonder dat je zwaar aan de medicatie zit of wekelijks bij de psych op de bank ligt.

Doe je er niks aan, dan breiden dit soort angsten zich uit, waardoor je op een gegeven moment je deur niet meer uitkomt, en dan is de weg terug een stuk langer dan nu. Ga eens praten met je huisarts, die kan je doorverwijzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Merel1808 op 13-03-2011 11:37:09 ]
pi_94038769
Mijn strategie: Altijd desinfecterende handcreme bij je hebben. ^O^
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zondag 13 maart 2011 @ 14:58:06 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94046622
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:34 schreef Etoile het volgende:
Mijn strategie: Altijd desinfecterende handcreme bij je hebben. ^O^
In de tijd van de Mexicaanse griep hebben ze dat soort dingen eens getest. Ik zou er niet te veel vertrouwen in hebben.
pi_94048331
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:25 schreef Merel1808 het volgende:
Je voldoet aan de criteria van de DSM voor smetvrees, dit is gewoon een psychiatrische stoornis, en het is ook helemaal niet erg om daarvoor hulp te zoeken. Behandeling van dit soort stoornissen is vaak heel effectief en blijvend, zonder dat je zwaar aan de medicatie zit of wekelijks bij de psych op de bank ligt.

Doe je er niks aan, dan breiden dit soort angsten zich uit, waardoor je op een gegeven moment je deur niet meer uitkomt, en dan is de weg terug een stuk langer dan nu. Ga eens praten met je huisarts, die kan je doorverwijzen.
Dit dus. Dit soort dingen gaat vaak van kwaad tot erger. Als je aan blijft modderen sta je straks 2 uur onder de douche, was je je handen met chloor onder een gloeiend hete kraan en kan je nergens meer heen omdat het dwangen al je tijd consumeert.
  zondag 13 maart 2011 @ 15:40:52 #36
16715 Mylene
*schatje*
pi_94048475
R&P
  zondag 13 maart 2011 @ 15:57:45 #37
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_94049225
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:11 schreef Microtubuli het volgende:
Vind je sex ook vies?
Dat is ook vies
  zondag 13 maart 2011 @ 16:10:44 #38
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94049869
quote:
8s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:57 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Dat is ook vies
Dat vind ik dus ook maar ik verwachtte dat TS hier wel van smulde, gezien haar uitstraling in haar FoBo, en ik het had het bij het juiste eind. Daarom is die smetvrees aanstelleritis, het is eerder selectieve smetvrees.
  zondag 13 maart 2011 @ 16:20:46 #39
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_94050426
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:10 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook maar ik verwachtte dat TS hier wel van smulde, gezien haar uitstraling in haar FoBo, en ik het had het bij het juiste eind. Daarom is die smetvrees aanstelleritis, het is eerder selectieve smetvrees.
Ts laat zich nemen door jan en alleman
  zondag 13 maart 2011 @ 18:44:37 #40
11682 Moonah
Jolie femme
pi_94057175
Herkenbaar Phantomesse. Wat jij omschrijft heb ik heel lang gehad en sommige dingen nu nog steeds. Ik zat heel lang niet goed in mijn vel. Toen ik daar therapie voor heb gehad is het smetvrezerige als vanzelf minder geworden.
Vreemd toiletbezoek gaat echter nog steeds zoals jij het omschrijft, en eerlijk gezegd vind ik daar niets mis mee. Toiletpapier houdt dan wellicht geen bacterieen tegen, zoals iemand schrijft, als placebo werkt het prima.
Inmiddels heb ik een zoon van 4 en vind ik het erg belangrijk dat hij de overdreven trekjes niet van me overneemt. Maar hij wast wel altijd zijn handen als hij thuiskomt uit school en na een toiletbezoekje. Uit zichzelf. :D inmiddels... ;)

Overigens, je schrijft dat je dysthimisch bent (geweest). Dat kan best samenhangen met je smetvrees.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_94058295
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:44 schreef Moonah het volgende:
Herkenbaar Phantomesse. Wat jij omschrijft heb ik heel lang gehad en sommige dingen nu nog steeds. Ik zat heel lang niet goed in mijn vel. Toen ik daar therapie voor heb gehad is het smetvrezerige als vanzelf minder geworden.
Vreemd toiletbezoek gaat echter nog steeds zoals jij het omschrijft, en eerlijk gezegd vind ik daar niets mis mee. Toiletpapier houdt dan wellicht geen bacterieen tegen, zoals iemand schrijft, als placebo werkt het prima.
Inmiddels heb ik een zoon van 4 en vind ik het erg belangrijk dat hij de overdreven trekjes niet van me overneemt. Maar hij wast wel altijd zijn handen als hij thuiskomt uit school en na een toiletbezoekje. Uit zichzelf. :D inmiddels... ;)

Overigens, je schrijft dat je dysthimisch bent (geweest). Dat kan best samenhangen met je smetvrees.
Oke oke, nou ik kijk het nog even aan en als ik merk dat het echt te erg wordt dan ga ik het zeker even aankaarten bij de psych (ik ben in middels weer aangemeld bij Altrecht voor adhd, kan het eventueel daar met mijn psych overleggen als ik weer eens de stap neem om een afspraak te maken). Was als kind altijd wel depressief en naarmate ik ouder werd is dat ook wel afgenomen en werden het eerder vlagen met ups en downs wat een paar jaar heeft aangehouden maar naarmate ik mijn leven zelf in de hand kreeg (ipv ouders, voogd, jeugdzorg) is dat grotendeels wel weg gegaan. Af en toe een beetje down gevoel maar dat is alleen wanneer er werkelijk iets is gebeurd wat mij reden geeft tot die gevoelens.

Misschien dat het er mee te maken heeft, misschien niet. Ik ga even plassen 8-)
pi_94062787
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:04 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Oke oke, nou ik kijk het nog even aan en als ik merk dat het echt te erg wordt dan ga ik het zeker even aankaarten bij de psych (ik ben in middels weer aangemeld bij Altrecht voor adhd, kan het eventueel daar met mijn psych overleggen als ik weer eens de stap neem om een afspraak te maken). Was als kind altijd wel depressief en naarmate ik ouder werd is dat ook wel afgenomen en werden het eerder vlagen met ups en downs wat een paar jaar heeft aangehouden maar naarmate ik mijn leven zelf in de hand kreeg (ipv ouders, voogd, jeugdzorg) is dat grotendeels wel weg gegaan. Af en toe een beetje down gevoel maar dat is alleen wanneer er werkelijk iets is gebeurd wat mij reden geeft tot die gevoelens.

Het dwangen geeft je het gevoel dat je controle hebt over dingen, maar het dwangen neemt op een gegeven moment de controle over.
pi_94081140
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:36 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Klopt... Je blaas wordt 'lui' en trekt niet meer (genoeg) samen om al je urine te kunnen lozen. Dit blijft dus te lang in je blaas zitten, met mogelijk blaasontsteking tot gevolg. Heb je dat vaak?

In het ergste geval kan je helemaal niet meer plassen omdat de blaasreflex totaal weg is, en dan moet je direct een catheter laten zetten bij de SEH om blaas- en/of nierschade te voorkomen.
In principe moet de blaas praktisch leeg zijn als je naar het toilet bent geweest.

Ik heb wel eens een keer m'n pis zo lang ingehouden dat ik de dag erop alleen heel vaak heel kleine beetjes eruit kreeg.. je voelt constant dat je 'moet', maar er komt niets uit. Compleet ontregeld.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:03:17 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94087968
5 katten hebben is echt een hele prestatie als je smetvrees hebt, want als er 1 beest smerig is dan is het wel een kat. Die gaan gerust in hun eigen pis of stront staan en likken elkaars anus af en daarna hun eigen naar en gaan daarna vrolijk bij jou op schoot zitten. Durf je ze dan nog wel te aaien aangezien al dat haar onder de poepbacteriën zit?

* Maanvis heeft zelf 2 katten ;(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 14 maart 2011 @ 12:04:43 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94088013
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:04 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Voordat je iets met de psych doet; stop eerst eens met blowen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 14 maart 2011 @ 12:11:58 #46
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_94088302
Je rookt, gaat naar feestjes, drinkt, speelt Stef de Stuntpiloot en je hebt seks...

Nee, je hebt geen smetvrees. Ja, je stelt je aan! O+

Ow en het altijd ophouden van je plas tot het laatste moment kan je uiteindelijk (serieus) een uitgelubberde blaas opleveren. Dat je vaak ziek bent komt waarschijnlijk niet van je handen wassen, maar van het placebo effect. Oei ik ben vies --> kuch kuch --> aaaah! Ik ben ziek.

Wat je eraan kunt doen... Geen idee! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:26:03 #47
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_94088832
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:03 schreef Maanvis het volgende:
5 katten hebben is echt een hele prestatie als je smetvrees hebt, want als er 1 beest smerig is dan is het wel een kat. Die gaan gerust in hun eigen pis of stront staan en likken elkaars anus af en daarna hun eigen naar en gaan daarna vrolijk bij jou op schoot zitten. Durf je ze dan nog wel te aaien aangezien al dat haar onder de poepbacteriën zit?

* Maanvis heeft zelf 2 katten ;(
Smetvrees is niet zozeer een fobie voor vuil, eerder een dwangneurose.

Ik heb er in mijn vroege tienerjaren ook last van gehad, maar had het lang niet met alles. Toiletten vond ik gruwelijk smerig, net als mogelijke ziektekiemen. Dat uitte zich vooral in het niet willen aanraken van deurklinken, knopjes in liften en van pinautomaten, trapleuningen en handen van andere mensen. Ik wilde vooral de touwtjes in eigen handen houden en was constant bezig met 'reinigen'. Ik had echter nooit last van stof, afval of dieren.

Het verhaal in de OP is wat mij betreft een typisch gevalletje smetvrees. Dat zoveel mensen met hun eigen checklist komen en vervolgens concluderen dat TS er geen last van heeft vind ik dan ook erg frappant.

Ik ben er overigens volledig overheen gekomen met wat hulp van een psycholoog. Dat zou ik TS dan ook willen aanraden. Beter dat je nu gaat, ondanks dat je het onder controle denkt te hebben, dan dat je te lang wacht en het uit de hand loopt.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:29:01 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94088920
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:26 schreef Electrocute het volgende:

[..]

Smetvrees is niet zozeer een fobie voor vuil, eerder een dwangneurose.

Ik heb er in mijn vroege tienerjaren ook last van gehad, maar had het lang niet met alles. Toiletten vond ik gruwelijk smerig, net als mogelijke ziektekiemen. Dat uitte zich vooral in het niet willen aanraken van deurklinken, knopjes in liften en van pinautomaten, trapleuningen en handen van andere mensen. Ik wilde vooral de touwtjes in eigen handen houden en was constant bezig met 'reinigen'. Ik had echter nooit last van stof, afval of dieren.

Het verhaal in de OP is wat mij betreft een typisch gevalletje smetvrees. Dat zoveel mensen met hun eigen checklist komen en vervolgens concluderen dat TS er geen last van heeft vind ik dan ook erg frappant.

Ik ben er overigens volledig overheen gekomen met wat hulp van een psycholoog. Dat zou ik TS dan ook willen aanraden. Beter dat je nu gaat, ondanks dat je het onder controle denkt te hebben, dan dat je te lang wacht en het uit de hand loopt.
Maar als je er logisch over nadenkt zijn katten veel smeriger dan deurknoppen en toiletten. Waarom ligt bij smetvrees dan toch vaak juist de focus op deurknoppen en toiletten?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 14 maart 2011 @ 12:43:48 #49
116015 SicSicSics
pi_94089447
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:26 schreef Electrocute het volgende:

Als je een jointje deelt, of geld gewoon aanraakt, of Stef de Stuntpiloot speelt met een groep mensen op een feestje, dan heb je geen doorgeslagen psychische smetvrees. Dan heb je misschien een beetje aanleg.

En om de aanstelleritus aanleg niet door te laten slaan ben ik het helemaal met je eens dat TS eens met iemand moet praten. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_94090018
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:11 schreef SicSicSics het volgende:
Je rookt, gaat naar feestjes, drinkt, speelt Stef de Stuntpiloot en je hebt seks...

Nee, je hebt geen smetvrees. Ja, je stelt je aan! O+

Ow en het altijd ophouden van je plas tot het laatste moment kan je uiteindelijk (serieus) een uitgelubberde blaas opleveren. Dat je vaak ziek bent komt waarschijnlijk niet van je handen wassen, maar van het placebo effect. Oei ik ben vies --> kuch kuch --> aaaah! Ik ben ziek.

Wat je eraan kunt doen... Geen idee! :D
Dus alleen mensen die altijd thuis blijven hebben smetvrees? Onzin, ik laat het gewoon mijn sociale leven niet beinvloeden. Dat jij dit erop concludeert laat mij alleen maar denken dat je een autist bent ofzo, iets waar ik zelf totaal geen last van heb.

Het is bij mij zeker niet zo dat ik denk van Oh ik ben vies en nu ben ik ziek :') Het is meer 'Verdomme, mijn klieren zetten op ik krijg weer een ontsteking. Balen ;( .' Het is niet zo dat ik er vreugde uit haal en tegen iedereen ga roepen van Ooooh ik ben zo ziek kijk mij eens ziek zijn en verder ga ik ook gewoon naar buiten en naar mijn werk toe want zoals ik al zei ik laat dit niet mijn sociale leven beinvloeden. Ik blijf alleen thuis/in bed als er ook koorts e.d bij komt kijken.

Maar duidelijk heb je niet gelezen of wil je gewoon niet lezen en erkennen dat ik een heel KNO verleden heb met meerdere operaties waardoor ik sowieso dus zwakke plekken heb die sneller vatbaar zijn ;)

----------------------------

Overigens ben ik wat gaan kijken op internet en is smetvrees dus een dwangneurose. Katten en honden aai ik ook gewoon (waarna ik wel meteen weer de drang heb om mn handen te ontsmetten) en na de sex moet ik douchen (eigenlijk ook heel logisch, mensen die dat niet doen :r ). Man man het zou wat zijn als iedereen met welke vorm van smetvrees dan ook altijd maar binnen moet zitten, niets aan mag raken en geen sex mag hebben. Roken ben ik al mee begonnen voor dit zich begon te ontwikkelen bij mij, en @Maanvis, ik blow nauwelijks hoor, dat is af en toe in het weekend nog maar verder heb ik daar niet zo'n behoefte aan.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:03:55 #51
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94090066
Lange termijn-gevolgen: obsessief gedrag, verminderde weerstand
Oplossing: Je angst of vieze gevoel aangaan, pak een drol beet, knei er een beetje mee. Dat moet voldoende zijn
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 14 maart 2011 @ 13:06:01 #52
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94090131
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:02 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Overigens ben ik wat gaan kijken op internet en is smetvrees dus een dwangneurose.
Klopt
quote:
Katten en honden aai ik ook gewoon (waarna ik wel meteen weer de drang heb om mn handen te ontsmetten)
Ik was ook m'n handen als het beest stinkt
quote:
en na de sex moet ik douchen (eigenlijk ook heel logisch, mensen die dat niet doen :r ).
:o :D
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_94090274
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 06:26 schreef Henno het volgende:

[..]

Klopt... Je blaas wordt 'lui' en trekt niet meer (genoeg) samen om al je urine te kunnen lozen. Dit blijft dus te lang in je blaas zitten, met mogelijk blaasontsteking tot gevolg. Heb je dat vaak?

In het ergste geval kan je helemaal niet meer plassen omdat de blaasreflex totaal weg is, en dan moet je direct een catheter laten zetten bij de SEH om blaas- en/of nierschade te voorkomen.
In principe moet de blaas praktisch leeg zijn als je naar het toilet bent geweest.

Ik heb wel eens een keer m'n pis zo lang ingehouden dat ik de dag erop alleen heel vaak heel kleine beetjes eruit kreeg.. je voelt constant dat je 'moet', maar er komt niets uit. Compleet ontregeld.
Ik heb wel een paar keer een blaasontsteking gehad ja, maar ik vind al die medicijnen helemaal niets dus heb ik cranberry supplementen gehaald waar ik er elke week 1 van neem en sindsdien geen blaasontsteking meer gehad.

Vanaf gisteren ook mezelf voorgenomen om gewoon naar het toilet te gaan als ik moet, want heb de gevolgen een beetje opgezocht en liever niet :N Zo ver wil ik het niet laten komen vanwege een paar bacterien waar ik bang voor ben. Overigens is het niet zo dat ik bang ben om ziek te worden van die bacterien, ik vind het gewoon smerig als dat op mijn eten komt (wat eigenlijk ook nergens op slaat want dit zit er sowieso al is gebleken uit onderzoek, maar gewoon het 'idee' er van en dat is ook waar de dwangneurose zit). Wil het ook niet op mijn gezicht ofzo hebben, sowieso niet in de buurt van plekken op mijn lichaam waar het makkelijk in kan (mond, neus, ogen, vagina).
pi_94090453
quote:
na de sex moet ik douchen (eigenlijk ook heel logisch, mensen die dat niet doen :r ).
Moet er wel een douche in de buurt zijn :Y)

Overigens, ook al is die er wel, dan nog ga ik niet direct naar de seks douchen, de volgende ochtend kan prima :)
pi_94090560
quote:
99s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Moet er wel een douche in de buurt zijn :Y)

Overigens, ook al is die er wel, dan nog ga ik niet direct naar de seks douchen, de volgende ochtend kan prima :)
Ooooooohhhh neeeeeeeeeeeeeee ik kan echt niet in slaap vallen met de wetenschap dat ik overal speeksel, zweet, kutvocht en sperma op en in mijn lichaam heb zitten. Ik moet voor én na de sex gedouched hebben. Het is voor mij ook een vereiste dat meneer gedouched heeft voor ik mijn mond ergens omheen zet. Ik wil ook standaard de binnenkant even goed schoonspoelen van die kleine monstertjes, zullen er vast wel een paar in blijven zitten maar hoe minder hoe beter. Ook al weet ik dat dat niet veel uitmaakt want je hebt er maar 1 nodig, maarja, het moet gewoon.
pi_94090622
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:18 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ooooooohhhh neeeeeeeeeeeeeee ik kan echt niet in slaap vallen met de wetenschap dat ik overal speeksel, zweet, kutvocht en sperma op en in mijn lichaam heb zitten. Ik moet voor én na de sex gedouched hebben. Dus sowieso douche. Ik wil ook standaard de binnenkant even goed schoonspoelen van die kleine monstertjes, zullen er vast wel een paar in blijven zitten maar hoe minder hoe beter.
En verschoon je dan ook weer je bed?

Overigens, in slaap vallen hoeft niet altijd he, seks is niet alleen 's avonds in bed voor het slapen gaan :Y)
pi_94090719
quote:
99s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:20 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En verschoon je dan ook weer je bed?

Overigens, in slaap vallen hoeft niet altijd he, seks is niet alleen 's avonds in bed voor het slapen gaan :Y)
Mijn bed wordt verschoon ik sowieso om de dag, huidcellen enzo + zweet dat je verliest in de nacht. Bij meneer doen we het ook meestal op de bank of onder de douche, soms in bed, soms alledrie. Zijn bank haal ik trouwens ook vaak af met een nat doekje ivm met blote voeten die op de leuningen worden gelegd e.d waar ik later weer met mijn hoofd op ga liggen neen bedankt :{w
pi_94090805
Overigens ook sex in de ochtend ja, maar dan begint hij altijd. Dan hebben we niet gedouched meestal (soms spring ik er nog ff snel onder voor hij wakker wordt) maar dan vind ik het ook niet zo fris. Hijzelf likt dan wel (tegen mij in, ik heb dan zoiets van ieellll ik heb niet gedouched smeerlap en dat ga jij dan ff likken?!), vindt hij totaal niet erg maar vind het zelf nooit zo heel fijn :') Maar ik ga hem eeeeeecht niet pijpen dan ofzo.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:25:57 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94090825
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:18 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ooooooohhhh neeeeeeeeeeeeeee ik kan echt niet in slaap vallen met de wetenschap dat ik overal speeksel, zweet, kutvocht en sperma op en in mijn lichaam heb zitten. Ik moet voor én na de sex gedouched hebben. Het is voor mij ook een vereiste dat meneer gedouched heeft voor ik mijn mond ergens omheen zet. Ik wil ook standaard de binnenkant even goed schoonspoelen van die kleine monstertjes, zullen er vast wel een paar in blijven zitten maar hoe minder hoe beter. Ook al weet ik dat dat niet veel uitmaakt want je hebt er maar 1 nodig, maarja, het moet gewoon.
Gek dat je zovaak blaasontsteking hebt ;). Je behandelt je lichaam niet goed. Vergeet je niet dat er op en in je lichaam miljarden bacteriën zijn die ontzettend goed voor jou bezig zijn? Jouw lactacyd setje maakt geen onderscheid tussen goede en slechte bacteriën, je spoelt de hele zooi weg. maar in jouw ogen zijn alle bacteriën slecht, ook de bacteriën die een normaal mens gezond helpen houden.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 14 maart 2011 @ 13:26:27 #60
116015 SicSicSics
pi_94090837
quote:
Dus alleen mensen die altijd thuis blijven hebben smetvrees? Onzin, ik laat het gewoon mijn sociale leven niet beinvloeden. Dat jij dit erop concludeert laat mij alleen maar denken dat je een autist bent ofzo, iets waar ik zelf totaal geen last van heb.
Ik had mezelf ook weer iets genuanceerd omdat ik wel heel kort door de bocht vloog! O+

Maar nogmaals, als je nu al grenzen aan je eigen 'smetvrees' kunt stellen, heb je in mijn ogen geen 'echte' smetvrees. ;) Maar praat eens met iemand die er verstand van heeft zou ik zeggen! Ik ben ook maar een 'autist' op internet die alleen maar onwelgevallig commentaar levert op dingen waar ik geen verstand van heb. Net als de rest van het internet! O+
Fine, fuck you then!
pi_94090873
Blow je? En zo ja, wordt het ook erger als je stoned bent?
  maandag 14 maart 2011 @ 13:28:49 #62
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_94090927
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar als je er logisch over nadenkt zijn katten veel smeriger dan deurknoppen en toiletten. Waarom ligt bij smetvrees dan toch vaak juist de focus op deurknoppen en toiletten?
Als je er logisch over nadenkt slaat smetvrees hebben helemaal nergens op. Je gaat niet dood als je een deurklink van een toilet aanraakt of op een liftknopje drukt dat ook is gebruikt door iemand die wel eens in zijn neus peutert. Het is ook niet erg als je een tijdje 'vies' bent, want er komt altijd wel weer een moment waarop je je handen kunt wassen of een douche kunt nemen. Smetvrees is dan ook niet te rationaliseren.

Ik weet ook niet waarom mensen eerder vies zijn van andere mensen. Wellicht zit dat in het controle aspect. Andere mensen hebben veel meer mogelijkheden om hun viezigheid te verspreiden zonder dat jij er weet van hebt, waardoor je geen controle hebt over de 'besmetting'. Bij een huisdier weet je veel meer waar je aan toe bent. Ook gebruiken ze een ander deel van je leefruimte.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_94090934
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Gek dat je zovaak blaasontsteking hebt ;). Je behandelt je lichaam niet goed. Vergeet je niet dat er op en in je lichaam miljarden bacteriën zijn die ontzettend goed voor jou bezig zijn? Jouw lactacyd setje maakt geen onderscheid tussen goede en slechte bacteriën, je spoelt de hele zooi weg. maar in jouw ogen zijn alle bacteriën slecht, ook de bacteriën die een normaal mens gezond helpen houden.
Neen, geen lactacyd :r ik besef me wel dat ik de goede bacterien nodig heb, ik drink ook Yakult ;) Down there was ik met water, de buitenkant wel een beetje met zeep mee maar niet op de gevoelige delen.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:33:04 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94091060
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:29 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Neen, geen lactacyd :r ik besef me wel dat ik de goede bacterien nodig heb, ik drink ook Yakult ;) Down there was ik met water, de buitenkant wel een beetje met zeep mee maar niet op de gevoelige delen.
Zelfs met water is het zo; overdaad schaadt.
Je lichaam is gemaakt om te overleven in een omgeving waar het niet altijd schoon is. Je hele immuunsysteem werkt dankij bacteriën/virussen die je eerder al eens tegengekomen bent. Als je dat tegenkomen tegengaat zal je immuunsysteem uiteindelijk niet meer goed werken.
Als je dus constant geforceerd in een hyperschone omgeving zit en je komt daarna toevallig een keer een bacterie tegen die je lichaam nog nooit gezien heeft dan word je daarvan errug snel ziek.
Een gedicht over Maanvis
pi_94091107
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:28 schreef Electrocute het volgende:

[..]

Als je er logisch over nadenkt slaat smetvrees hebben helemaal nergens op. Je gaat niet dood als je een deurklink van een toilet aanraakt of op een liftknopje drukt dat ook is gebruikt door iemand die wel eens in zijn neus peutert. Het is ook niet erg als je een tijdje 'vies' bent, want er komt altijd wel weer een moment waarop je je handen kunt wassen of een douche kunt nemen. Smetvrees is dan ook niet te rationaliseren.

Ik weet ook niet waarom mensen eerder vies zijn van andere mensen. Wellicht zit dat in het controle aspect. Andere mensen hebben veel meer mogelijkheden om hun viezigheid te verspreiden zonder dat jij er weet van hebt, waardoor je geen controle hebt over de 'besmetting'. Bij een huisdier weet je veel meer waar je aan toe bent. Ook gebruiken ze een ander deel van je leefruimte.
Dat is ook waar ik vooral moeite mee heb dus. Het niet weten wat ze gedaan hebben. Ik zou eerder het zweet oplikken van een gezond iemand die goed eet dan van iemand die dat niet doet. Ik ben van degene waar ik het bed mee deel dan ook niet vies omdat ik weet waar ik aan toe ben bij hem. Hij trekt elke dag schone kleding aan, douched gewoon, poetst zijn tanden goed en ja af en toe peutert hij wel in zijn neus :r maar dan krijgtie een stoot op zijn arm en moet ie zijn handen wassen :')
pi_94091658
Smetvrees is niet zozeer een fobie als wel een dwangneurose, een obsessief-compulsieve stoornis. De OCS of dwangneurose is een hersenstoornis, een soort angststoornis, gekenmerkt door dwangmatige handelingen en gedachten met meestal angst als onderliggende drijfveer.

Dwangneurose manifesteert zich door obsessies en compulsies. Er zijn heel wat mogelijke uitingen of toestanden waarin de stoornis zich kan voordoen. De meest voorkomende vormen zijn smetvrees, controledwang en herhalingsdwang.

Inhoud [verbergen]
1 Verschijnselen
2 Oorzaken
3 Signalen
4 Literatuur
5 Externe links

Verschijnselen: Iemand die aan smetvrees lijdt heeft een obsessieve angst om vuil of besmet te raken en zal na elke handeling zijn handen wassen. Mensen met deze dwangstoornis hebben allerlei reinigingsrituelen. Smetvrees beheerst het hele leven.

Poetsen is een uitlaatklep om de angsten de baas te blijven. Alles moet perfect gebeuren. Mensen met smetvrees weten vaak wel dat de angst onterecht is, maar ze kunnen de drang niet opzij zetten. Schoonmaken is vaak niet genoeg, ze zijn non-stop bezig met het voorkomen dat schadelijke stoffen het huis binnen dringen. Mensen met smetvrees denken ook dat bacteriën zich razendsnel verspreiden. Wie nét de douche uitstapt kan zich al besmet raken. Er bestaat ook een vorm van smetvrees waarbij de angst voor besmettingsgevaar niet aanwezig is. Deze mensen voelen zich altijd vies, alsof ze continu met modder zijn besmeurd. Het idee van viezigheid of besmetting kan zo beklemmend werken, dat er heftige paniekaanvallen ontstaan.

Een andere vorm van smetvrees is dat men niet bang is besmet te worden door bacteriën maar dat de associatie van voorwerpen problemen vormen. Wie bijvoorbeeld met een voorwerp een bepaalde associatie heeft die angst of frustratie opwekt, kan dat voorwerp als 'vies' zien. Dan moeten de handen weer gewassen worden en is poetsen nodig om die associatie als het ware weg te vegen.

Oorzaken: Er zijn verschillende oorzaken van smetvrees:

Obsessie voor perfectie;
Traumatische ervaringen;
Opeenstapeling van extreme gebeurtenissen;
B
Bijzondere gevoeligheid voor bijgeloof.
Recent onderzoek heeft uitgewezen dat mensen met een obsessief-compulsieve stoornis een ander type structuur of grotere hersenabnormaliteit vertonen op verschillende plekken in de hersenen. Desalniettemin duikt smetvrees meestal op na een van bovenstaande oorzaken.

[bewerken] SignalenEr is een aantal dwangmatige handelingen waaraan smetvrees te herkennen is. Iemand met smetvrees:

wast extreem vaak de handen/ krukken van deuren/ handvatten...enz...;
vermijdt aanraking met allerlei voorwerpen (vb.: geld) of mensen;
gebruikt voorwerpen om andere voorwerpen te kunnen vastpakken/ gebruiken, of bepaalde delen van de handen en/ of vingers;
neemt meerdere keren per dag een douche;
maakt in een bepaalde volgorde schoon;
gebruikt plastic zakjes om allerlei "reeds propere voorwerpen" in op te bergen;

poetst dingen die het poetsen niet waard zijn, zoals het dopje van de tube tandpasta;
begint weer helemaal opnieuw als er iets in het schoonmaakritueel niet klopt;
schrobt zichzelf schoon totdat de huid helemaal kapot is (kloven) en kan er ook niet mee ophouden; Dit niet, maar het is wel zo dat ik mezelf soms 3 keer inzeep. Dan begin ik met zepen, daarna mijn haar, dan scheren en na het scheren zeep ik weer in omdat ik 'gezweet' zou hebben van het warme water. 'Down there' maak ik ook iets van 7 of 8 keer per douchebeurt schoon, wel met water alleen dan.
heeft vaak een controledwang;
is overgevoelig;
sluit zich steeds meer af van de buitenwereld.
pi_94091753
Lijkt me heel vermoeiend, leven met smetvrees.

Ik heb het zelf ook totaal niet, bacteriën zijn toch overal, alleen al in de lucht.

Zijn er niet bepaalde therapieën die je kan volgen om er vanaf te komen?
pi_94091976
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Lijkt me heel vermoeiend, leven met smetvrees.

Ik heb het zelf ook totaal niet, bacteriën zijn toch overal, alleen al in de lucht.

Het is ook vervelend, continu schoonmaken en kleren wassen, gordijnen wassen, bed elke keer verschonen. Ik gebruik een shitload aan tissues, als je in mijn prullenbak kijkt zou je denken dat ik een rukverslaving ofzo heb.

Ik ga eerst proberen zelf eroverheen te komen, en voor de gein nu na al een uur mijn handen niet gewassen te hebben er even aan likken ofzo :') bahbah maargoed, komtiedan. Okay, done, zout. Bah..
pi_94092523
Al een uur niet :')

Ga naar een hoofddokter!
  maandag 14 maart 2011 @ 14:12:12 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94092668
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik zou zelf zeggen dat d'r vriend haar tactiek kan overnemen. Dus iedere keer als hij in zijn neus peutert krijgt ie een mep van haar, en iedere keer als zij haar handen wast krijgt ze een mep.
Een gedicht over Maanvis
pi_94092831
Goed, nieuw doel voor mezelf opgesteld. Over deze dwangneurose heenkomen. Ik heb gewoon last van perfectionisme, roept mijn vriendin ook heel vaak tegen me wanneer ik vind dat ik mijn nagels niet goed genoeg gelakt heb, dat streepje in mijn tekeningen nét iets anders moet (en dit kan ik dan ook serieus urenlang volhouden bij 1 en hetzelfde streepje. Gummen, streepje maken, gummen, streepje maken, gummen, streepje maken) of ik 2 uur bezig ben een plantje precies goed in een pot te stoppen. Scheefhangende schilderijen bij iemand anders thuis kan ik me het hele bezoek lang aan ergeren, of als een plooi in een gordijn niet goed zit.

Nu dat ik deze dingen opnoem (ik denk er nu pas bij na), merk ik in ene hoeveel ik op mijn oma lijk hierin, die was ook zeer perfectionistisch en altijd aan het poetsen en dingen recht zetten.
pi_94092943
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik zou zelf zeggen dat d'r vriend haar tactiek kan overnemen. Dus iedere keer als hij in zijn neus peutert krijgt ie een mep van haar, en iedere keer als zij haar handen wast krijgt ze een mep.
Wauw het klinkt nu net of ik heel dominant ben en hem mishandel ofzo, maar hij kan het allemaal prima hebben hoor als Thaiboks leraar. Hij doet verder Freefight en MMA dus hij ownt me toch wel :') Dan alsnog sla ik niet hard en speel ik ook niet de baas over hem, ben gewoon lief behalve als hij in zijn neus loopt te wroeten.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:23:07 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94093123
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:18 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Wauw het klinkt nu net of ik heel dominant ben en hem mishandel ofzo, maar hij kan het allemaal prima hebben hoor als Thaiboks leraar. Hij doet verder Freefight en MMA dus hij ownt me toch wel :') Dan alsnog sla ik niet hard en speel ik ook niet de baas over hem, ben gewoon lief behalve als hij in zijn neus loopt te wroeten.
Nee zo klinkt het niet, maar jij mept hem wegens ongezonde gedragingen terwijl jij eigenlijk degene bent met de ongezonde gedragingen :). Dus jij bent degene die een mep verdient iedere keer als het voorkomt.
Een gedicht over Maanvis
pi_94093731
Smetvrees is niet alleen angst maar ook vooral een dwangneurose. Ik heb het vroeger ook gehad. Ik ben er dankzij cognitieve gedragstherapie vanaf gekomen met behulp van medicatie. Je moet dan negatieve gedachten, denkfouten opschrijven en die omzetten in positieve gedachten. Iets als veelvuldig handen wassen moest ik langzamerhand afbouwen. In therapie deden we oefeningen zoals expres de vloer en toiletbril aanraken en hier vervolgens niets mee te doen. Behalve dan ademhalingsoefeningen en zinnen van wat kan je nu daadwerkelijk gebeuren. Het is moeilijk, maar ik ben er wel zo goed als vanaf gekomen. Ik geloof dat de therapie een jaartje heeft geduurd.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:39:44 #75
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_94093809
Een gemiddeld persoon loopt de hele dag rond terwijl hij/zij wel 100 dingen heeft aangeraakt die vol bacteriën zitten (weeeeh), maar wordt hij/zij ziek? Neen, als je een gezond lichaam hebt en een normaal eet/drinkpatroon hebt word je heus niet ziek van een paar bacteriën.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:43:24 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94093923
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een gemiddeld persoon loopt de hele dag rond terwijl hij/zij wel 100 dingen heeft aangeraakt die vol bacteriën zitten (weeeeh), maar wordt hij/zij ziek? Neen, als je een gezond lichaam hebt en een normaal eet/drinkpatroon hebt word je heus niet ziek van een paar bacteriën.
Uiteindelijk wordt het wel een self fulfilling prophecy. Doordat je smetvrees hebt ga je je lichaam onnatuurlijk behandelen en verneuk je je immuunsysteem.
Een gedicht over Maanvis
pi_94094176
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:37 schreef Mylene het volgende:
Smetvrees is niet alleen angst maar ook vooral een dwangneurose. Ik heb het vroeger ook gehad. Ik ben er dankzij cognitieve gedragstherapie vanaf gekomen met behulp van medicatie. Je moet dan negatieve gedachten, denkfouten opschrijven en die omzetten in positieve gedachten. Iets als veelvuldig handen wassen moest ik langzamerhand afbouwen. In therapie deden we oefeningen zoals expres de vloer en toiletbril aanraken en hier vervolgens niets mee te doen. Behalve dan ademhalingsoefeningen en zinnen van wat kan je nu daadwerkelijk gebeuren. Het is moeilijk, maar ik ben er wel zo goed als vanaf gekomen. Ik geloof dat de therapie een jaartje heeft geduurd.
Wc bril aanraken? :'( Nee, zo ver ben ik nog lang niet. Wel heb ik net, zonder mijn handen te wassen, brood gesmeerd en dit opgegeten. Daarna wel mijn handen gewassen vanwege de vettigheid van de vleeswaren die ik er met mijn handen op heb gedaan. Wil dat dan weer niet op mijn gezicht hebben want dan krijg ik onzuiverheden.

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben ook niet bang om ziek te worden :) Ik vind het gewoon vies allemaal, snot, speeksel, urine e.d om dat op me te krijgen van onbekende mensen.
pi_94094629
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:50 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Wc bril aanraken? :'( Nee, zo ver ben ik nog lang niet. Wel heb ik net, zonder mijn handen te wassen, brood gesmeerd en dit opgegeten. Daarna wel mijn handen gewassen vanwege de vettigheid van de vleeswaren die ik er met mijn handen op heb gedaan. Wil dat dan weer niet op mijn gezicht hebben want dan krijg ik onzuiverheden.
Ik ben in therapie geweest bij het ambulatorium van de universiteit in Utrecht. Deze therapie moet je alleen zelf bekostigen. In Nijmegen Lent zit ook een kliniek, overwaal.nl, voor mensen met smetvrees indien complex. In deze kliniek kun je opgenomen worden. Ze kunnen dan de douche en kraan regelen zodat je soms ineens zonder water zit.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:04:47 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94094724
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:50 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Misschien kun je er een gewoonte van maken om je handen alleen te wassen na het naar de WC gaan en als je handen zichtbaar/ruikbaar vies zijn? En dan gewoon afgaan op je zintuigen ipv op je gedachten over hoeveel bacteriën er zouden zitten.
Een gedicht over Maanvis
pi_94094755
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:02 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik ben in therapie geweest bij het ambulatorium van de universiteit in Utrecht. Deze therapie moet je alleen zelf bekostigen. In Nijmegen Lent zit ook een kliniek, overwaal.nl, voor mensen met smetvrees indien complex. In deze kliniek kun je opgenomen worden. Ze kunnen dan de douche en kraan regelen zodat je soms ineens zonder water zit.
Zo daar ga ik echt niet heen :') Geen water in de buurt hebben is echt een nare bedoening :|

Nee, ik ga dit eerst proberen om zelf op te lossen, en als het echt doorslaat ja dan ga ik het wel aankaarten bij mn psych. Maar net gegeten zonder mijn handen te wassen, dat is 1 stap in de goede richting.
pi_94094814
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Misschien kun je er een gewoonte van maken om je handen alleen te wassen na het naar de WC gaan en als je handen zichtbaar/ruikbaar vies zijn? En dan gewoon afgaan op je zintuigen ipv op je gedachten over hoeveel bacteriën er zouden zitten.
Maar ik vind dat al heel snel. Krijg soms best wel zweethandjes (moet nog even pijlen in wat voor sitauties dat is) en als ik dat heb moet ik ze echt schoonmaken. Maar oke, deal. Na toiletbezoek, na het eten (en er voor indien iemand anders mee eet van wat ik maak, wel zo netjes) en verder wanneer ze plakken/stinken.
pi_94095652
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:05 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Zo daar ga ik echt niet heen :') Geen water in de buurt hebben is echt een nare bedoening :|

Nee, ik ga dit eerst proberen om zelf op te lossen, en als het echt doorslaat ja dan ga ik het wel aankaarten bij mn psych. Maar net gegeten zonder mijn handen te wassen, dat is 1 stap in de goede richting.
Als je het nog niet doorhad, je bent al doorgeslagen. Je moet nu echt serieus gaan ingrijpen voor het uit de hand loopt.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:27:58 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94095685
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:07 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Maar ik vind dat al heel snel. Krijg soms best wel zweethandjes (moet nog even pijlen in wat voor sitauties dat is) en als ik dat heb moet ik ze echt schoonmaken. Maar oke, deal. Na toiletbezoek, na het eten (en er voor indien iemand anders mee eet van wat ik maak, wel zo netjes) en verder wanneer ze plakken/stinken.
met betrekking tot die zweethandjes, gebruik je toevallig deo die je minder laat zweten? want dan komt het zweet net zo hard uit andere plekken dan je oksels ;). om nog maar te zwijgen van de hoofdpijn die je krijgt als je niet genoeg zweet kwijt kan. Plus je drinkt te weinig, wat het allemaal erg ongezond maakt om vocht te verliezen.
Een gedicht over Maanvis
pi_94095779
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

met betrekking tot die zweethandjes, gebruik je toevallig deo die je minder laat zweten? want dn komt het zweet net zo hard uit andere plekken dan je oksels ;).
Odorex roller dus dat zou best wel kunnen, maar ik zweet dan liever uit mijn handen dan m'n oksels :P

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:27 schreef mootie het volgende:

[..]

Als je het nog niet doorhad, je bent al doorgeslagen. Je moet nu echt serieus gaan ingrijpen voor het uit de hand loopt.
Nee zodra ik niemand meer aan durf te raken en wegblijf van feestjes slaat heb door.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:32:33 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94095931
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:29 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Odorex roller dus dat zou best wel kunnen, maar ik zweet dan liever uit mijn handen dan m'n oksels :P

[..]

Nee zodra ik niemand meer aan durf te raken en wegblijf van feestjes slaat heb door.
Jammer, als je het zo ver laat komen, zal het alleen nog maar lastiger worden om eraf te komen. Je erkent nu dat het een probleem is. Doe er dan nu wat aan. En dan bedoel ik onder begeleiding.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:32:47 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94095944
quote:

[..]

hehe.. dat begrijp ik, maargoed iets luchtiger gekleed gaan geen optie? en gewoon wat meer drinken?
Gewoon wat meer gezond verstand gebruiken en als een normaal mens zonder hulpmiddeltjes leven. En misschien wat minder makeup op doen, kan ook helpen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Maanvis op 14-03-2011 15:39:08 ]
Een gedicht over Maanvis
pi_94096271
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jammer, als je het zo ver laat komen, zal het alleen nog maar lastiger worden om eraf te komen. Je erkent nu dat het een probleem is. Doe er dan nu wat aan. En dan bedoel ik onder begeleiding.
Ja, ik heb dat wel, hulp zoeken uitstellen. Wil eerst alles zelf proberen, ik kijk het eeeecht nog eventjes aan hiermee en merk ik geen duidelijk verschil binnen nu en 2 maanden dan raadpleeg ik hulp.

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hehe.. dat begrijp ik, maargoed iets luchtiger gekleed gaan geen optie? en gewoon wat meer drinken?
Luchtig gekleed ben ik sowieso al redelijk. Winter ook een t-shirt met een vest eroverheen die ik binnen toch meestal uitdoe. Hou niet van veel kleding en helemaal ingepakt zijn. Heb vanochtend een half literglas meegenomen naar mijn werk waar ik er intussen al 2 en een half van op het zitten.

En make up? :) Dat gebruik ik sowieso nauwelijks, alleen in het weekend wat mascara en blush soms maar dat is het dan ook. Tenzij mn vriendin opmaak neigingen heeft en me helemaal opmaakt. Maar uit mezelf zal ik dat niet zo 1 2 3 doen tenzij een exclusief feest zoals bijvoorbeeld een bruiloft.
pi_94096405
quote:

En zover moet je het dus niet laten komen. Het is nu al overduidelijk dat je smetvrees hebt, ga ermee aan de slag, laat het niet verder doorzetten.
pi_94096450
Een tip, wat bij mij hielp (dwangneurose, geen smetvrees) is het kamer voor kamer te doen bijv. Stoppen met dwangen in de badkamer, dan de slaapkamer etc. Toen het mij lukt om in een kamer te stoppen ging er een knop om en was ik er ineens vanaf.
pi_94096614
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:43 schreef mootie het volgende:

[..]

En zover moet je het dus niet laten komen. Het is nu al overduidelijk dat je smetvrees hebt, ga ermee aan de slag, laat het niet verder doorzetten.
Ben ook een beetje bang dat mn omgeving het weer aanstelleritus gaat vinden. M'n pa denkt dat ik geen bril nodig heb omdat ik jong ben en hijzelf het pas later nodig had :') Pas toen hij bij zichzelf kenmerken van adhd begon te ondervinden nadat hij de lijst had gelezen wou hij toegeven dat ik het had, daarvoor was ik gewoon 'lui' en ongemotiveerd en wou ik nergens moeite in steken behalve als ik het leuk vond (heel toevallig dan ook dat dit ook kenmerken ervan zijn 8)7 ). Kijk mijn kamer is wel gewoon goed schoon, maar er dwarrelen wel kledingstukken en cremetjes en riemen en alles rond. Dus dan gaat hij weer zeggen 'Ja daaag, jij hebt dat niet want er ligt wel kleding op je grond.'

Verder is het ook niet handig met werk want dan moet ik heel veel vrij nemen om naar die therapie te gaan.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:58:07 #91
116015 SicSicSics
pi_94097016
Je bent of een troll, of een enorme attention whore! :')

En dan zou ik me voor het laatste laten behandelen, en niet voor de symptomen (De, oeh kijk dit lijst, het is smetvrees en de, oeh kijk dit lijstje, ik ben niet lui, ik heb adhd! en de, oeh kijk mijn vriendje, hij is freefighter MMA' er!)

Echt hoor! :D ;(
Fine, fuck you then!
pi_94097068
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:05 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Weet je waar het gevaar loert met deze gedachtegang? Dat je je (on)bewust op weer iets anders gaat richten. Om die reden is het belangrijk om hulp te zoeken zodat het niet van kwaad tot erger wordt. Ik heb het ook gehad met het afbouwen van dwangmatig handen wassen. Toen kreeg ik soms andere dwanggedachten van wat dan weer vies was. In overleg met therapeut stopten we dan even met afbouwen.
pi_94097232
quote:
13s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:58 schreef SicSicSics het volgende:
Je bent of een troll, of een enorme attention whore! :')

En dan zou ik me voor het laatste laten behandelen, en niet voor de symptomen (De, oeh kijk dit lijst, het is smetvrees en de, oeh kijk dit lijstje, ik ben niet lui, ik heb adhd! en de, oeh kijk mijn vriendje, hij is freefighter MMA' er!)

Echt hoor! :D ;(
En je geeft me aandacht O+ Dankje. Ik ben weer bevredigd voor de aankomende 5 minuten. Graag dat je over 5 a 10 minuten weer een reactie plaatst O+

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:59 schreef Mylene het volgende:

[..]

Weet je waar het gevaar loert met deze gedachtegang? Dat je je (on)bewust op weer iets anders gaat richten. Om die reden is het belangrijk om hulp te zoeken zodat het niet van kwaad tot erger wordt. Ik heb het ook gehad met het afbouwen van dwangmatig handen wassen. Toen kreeg ik soms andere dwanggedachten van wat dan weer vies was. In overleg met therapeut stopten we dan even met afbouwen.
Hmm, misschien heb je wel gelijk. Ga vandeweek maar even overleggen met de dokter.
  maandag 14 maart 2011 @ 16:12:39 #94
116015 SicSicSics
pi_94097700
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:02 schreef Phantomesse het volgende:
En je geeft me aandacht O+ Dankje. Ik ben weer bevredigd voor de aankomende 5 minuten. Graag dat je over 5 a 10 minuten weer een reactie plaatst O+
Check! O+
Fine, fuck you then!
pi_94097991
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Check! O+
Waar is de negatieve aandacht? :( Negatieve aandacht is ook aandacht.
pi_94098521
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

quote:

[..]

Dit zijn echt twee goeie adviezen, Phantomesse. Doe er wat mee. Zie het niet nog even aan, en ga niet in je eentje lopen modderen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 14 maart 2011 @ 16:28:27 #97
116015 SicSicSics
pi_94098536
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:18 schreef Phantomesse het volgende:
Waar is de negatieve aandacht? :( Negatieve aandacht is ook aandacht.
Die komt niet; ik gooi het over een andere boeg. Als ik je negatieve aandacht geef elke keer als jij iets zegt dan train ik je om negatieve aandacht te vragen. Als ik zo voorspelbaar reageer zou dit een averechts effect hebben. Hiermee geef ik jou het idee dat je controle hebt over de situatie en dat wil ik natuurlijk niet.

Ik moet nu gewoon, cool en emotieloos, tegen jou zeggen dat je er wat aan moet doen en niet zo moet lopen dagboeken op een forum omdat je daar geen zak beter van wordt! O+
Fine, fuck you then!
pi_94101485
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:28 schreef OllieA het volgende:

[..]

[..]

Dit zijn echt twee goeie adviezen, Phantomesse. Doe er wat mee. Zie het niet nog even aan, en ga niet in je eentje lopen modderen.
Ik had ook goede adviezen ;(
pi_94102082
Zo, ben thuis! Hele badkamer onder handen genomen (het was nodig, stof en haren overal) en mijn tandenborstel bij de rest gezet in plaats van los op de glasplaatsrand met de borstelkant over de rand heen dus niets aanrakend. Tevens alles op blote voeten gedaan en zonder handschoenen de wc schoon gemaakt. Al heel wat stappen ondernomen vandaag :P

Aan mijn ongewassen handen gelikt, eten gemaakt zonder ze eerst te wassen en wc schoongemaakt zonder handschoenen. Prima toch :D
  maandag 14 maart 2011 @ 18:00:12 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_94102722
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:44 schreef Phantomesse het volgende:

Aan mijn ongewassen handen gelikt, eten gemaakt zonder ze eerst te wassen en wc schoongemaakt zonder handschoenen. Prima toch :D
:D Je slaat nu door naar de andere kant. :P
quote:

[..]

Weet je waar het gevaar loert met deze gedachtegang? Dat je je (on)bewust op weer iets anders gaat richten.
Klopt. Ik ben ook een tijd gaan tellen. 8)7

Ik vind het knap dat je het zelf probeert aan te pakken. Maar neem jezelf goed in acht. De achterliggende oorzaak (controledwang?) is niet weg als je alleen de symptomen bestrijdt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:46:05 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94121644
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:34 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Dat is ook waar ik vooral moeite mee heb dus. Het niet weten wat ze gedaan hebben. Ik zou eerder het zweet oplikken van een gezond iemand die goed eet dan van iemand die dat niet doet.
Zulke opmerkingen moet je niet maken, nu moest ik vandaag aan je denken na het squashen, mijn kale kop parelde van het zweet :).
Een gedicht over Maanvis
pi_94121811
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zulke opmerkingen moet je niet maken, nu moest ik vandaag aan je denken na het squashen, mijn kale kop parelde van het zweet :).
Hahaha lol.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:52:09 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94122092
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:48 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Hahaha lol.
Had jij het er af willen likken? :P. (shockeren)
Een gedicht over Maanvis
pi_94122170
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Had jij het er af willen likken? :P. (shockeren)
Ja, heerlijk :@
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:45:39 #105
244650 MYV
Indonesian Pride
pi_94273755
Herken wel veel van de OP. behalve dan die fietshandvaten. Op ten duur word je er gek van, ik wel in ieder geval :P

Succes Phantomesssss O+
pi_98281457
je kunt er wel gek van worden maar alles is wel lekker schoon
pi_98281495
En wat dan nog al zitten dr wat bacteriën op je handen. Dat voorkom je toch niet. En je wast toch gewoon je handen als je naar de WC bent geweest? Dus wtf boeit het? En regelmatig je handen wassen op een dag is vrij normaal. doet iedereen :). En je hebt je handen immers om handelingen mee te verrichten. Dus die mogen soms best beetje vies zijn. zolang je ze maar niet in je mond stopt :P
pi_98281498
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 06:04 schreef _Fanta het volgende:
En wat dan nog al zitten dr wat bacteriën op je handen. Dat voorkom je toch niet. En je wast toch gewoon je handen als je naar de WC bent geweest? Dus wtf boeit het? En regelmatig je handen wassen op een dag is vrij normaal. doet iedereen :). En je hebt je handen immers om handelingen mee te verrichten. Dus die mogen soms best beetje vies zijn. zolang je ze maar niet in je mond stopt :P
ja daar zijn ook liefhebbers voor voor handen in de mond cq kont stoppen
pi_98281505
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 06:07 schreef karo30 het volgende:

[..]

ja daar zijn ook liefhebbers voor voor handen in de mond cq kont stoppen
uiteraard, maar dan kan je ze wel beter van te voren even wassen ;)
pi_98281513
Ts

Er zitten miljoenen bacterieen in je darmen en op je huid. Wat nu. o|O
pi_98281589
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 06:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ts

Er zitten miljoenen bacterieen in je darmen en op je huid. Wat nu. o|O
gewoon op eten
pi_98289685
-edit- flame.

[ Bericht 95% gewijzigd door Re op 17-06-2011 16:28:25 ]
pi_98290109
Heb het zelf ook wel een beetje :

- Liever geen deurklinken vast pakken, openmaken met één vingertje liefst.

- Na (openbaar)toilet echt grondig handen wassen.

- Bij een nieuwe werkplek ( detachering tijd gedaan.. ) alles eerst grondig schoonmaken + nieuw toetsenbord en muis, als mogelijkheid er is.

- Met bepaalde mensen handen schudden, daarna handen wassen.

Lekker schoon allemaal, ook wel beetje gestoord misschien. Maar handvaten van fiets dat gaat wel te ver voor mezelf. Ga ook niet het toiletbezoek uitstellen..

Wat ik wel focking ranzig vind. Vaak zie je mensen na een lang toilet bezoek gewoon zonder handen te wassen weglopen, bah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')