abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94010173
Hallo, voor ons nieuwbouwhuis ben ik bezig met de badkamer en wc in te richten. Ik vraag me alleen af welk merk sanitair en welk merk kranen goed is. (en betaalbaar!)
Hopelijk heb je tips voor me! Merci
pi_94010903
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:20 schreef Belly76 het volgende:
Hallo, voor ons nieuwbouwhuis ben ik bezig met de badkamer en wc in te richten. Ik vraag me alleen af welk merk sanitair en welk merk kranen goed is. (en betaalbaar!)
Hopelijk heb je tips voor me! Merci
Wat voor de 1 betaalbaar is is voor de ander een godsvermogen en voor weer een ander een schijntje, beschrijf ff wat je allemaal nodig hebt en in welke range je budget ligt...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator zaterdag 12 maart 2011 @ 18:58:57 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_94011408
Kranen van Grohe kun je over het algemeen geen buil aan vallen.

Maar welke eisen stel je allemaal aan je sanitair en kranen ? :)
  zondag 13 maart 2011 @ 10:44:58 #4
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_94037436
Zolang je wegblijft bij de Costa series van Grohe zijn ze goed ja.
Hansgrohe is ook goed, ietsje meer design.

Sanitair van V&B, Sphinx en Duravit is over het algemeen wel goed, de extreem cheape series van Sphinx willen nog weleens wat minder zijn.

Wat heb je allemaal precies nodig?
  zondag 13 maart 2011 @ 11:55:18 #5
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_94039294
Voor een bad van 500 euro betaal je al snel een kleine 1000 euro om het te laten plaatsen. Zeker als er wat leidingen in de bouw verlegd moeten worden. Zelf doen/achteraf doen scheelt vaak een hoop, al heb je meer rotzooi.

Wel kan de meneer bij de project-badkamerwinkel je helpen een mooi plan te maken O-)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 13 maart 2011 @ 15:01:00 #6
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_94046783
Geen Plieger bende nemen.
Gewoon de meest gangbare merken zoals Duravit, V&B, Sphinx, Hans) Grohe enzo.
  zondag 13 maart 2011 @ 16:21:44 #7
130186 FallingSky
Damn i'm good.
pi_94050486
Venlo is ook niet zo heel erg verkeerd. Zelf geef ik de voorkeur aan Grohe of HansGrohe.
  zondag 13 maart 2011 @ 16:48:55 #8
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_94051770
Venlo is vergelijkbaar met de cheape series van Grohe, de Costa enzo. Gewoon simpele designloze kraantjes.
pi_94067582
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:48 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Venlo is vergelijkbaar met de cheape series van Grohe, de Costa enzo. Gewoon simpele designloze kraantjes.
Die wel goed functioneren.
Net als de Grohe costa serie erg goed functioneren.

Het is alleen niet om aan te zien :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_94082564
Wat is sowieso het verschil tussen een merk-wc-pot of een merkloze van de bouwmarkt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 14 maart 2011 @ 12:13:03 #11
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_94088348
Kwaliteit van porcelein en vormgeving.

Sommige potten worden door bekende ontwerpers (Philippe Starck bv) ontworpen, en die doet dat niet voor niks.
Nadeel is dat er vaak weer een bijpassende designbril op moet.

Daarnaast is het gewoon vaak net wat beter afgewerkt, het is vrij lastig porcelein qua vormgeving echt te krijgen zoals je wil, vooral 'chinesen' hebben daar last van. Kijk bv de 'rechte' wastafels van een Ben sanitair maar eens.

Volgens mij scheelt prijs tussen a-merk en bouwmarkt niet zo gek veel, zeker niet als je kijkt hoelang een wc meegaat.
pi_94088873
Niks van hudson reed kopen!!! Ben er ook ingetrapt maar snel achter gekomen dat het troep is! Gevalletje goedkoop is duurkoop dus, zoals eerder al genoemd voor de bekende merken zoals grohe, V&B etc gaan, zit je altijd goed.
pi_94089061
Venlo kranen niks mis mee gaan met gemak 30 jaar mee zaterdag nog een voormalig huurhuis bekeken en daar zat nog een badkamer uit 1983 in met die kranen erin.

Grohe kranen zijn gevoelig voor kalk zeker de thermonstaatkranen krijgt vaak na 5/7 jaar keuren waardoor de tempratuur regeling niet meer klopt.

Maarja je betaald voor design.
Soms verbaas ik me dat mensen in een rijtjeshuis een douche thermonstaatkraan van 400 euro hebben hangen en hoevaak ben je in de badkamer op een dag ? hooguit een half uur gewoon wegegooit geld.

In mijn huis heb ik een LiDL thermostaatkraan hangen van 4 tientjes die werkt nog steeds perfect hij ziet er wat simpeler uit en is niet kapot te krijgen.

Kalk op de kraan zelf vangt elke kraan op af en toe met azijn eraf poetsen en ze zien weer eruit als nieuw.
Interessant he ?
  maandag 14 maart 2011 @ 15:04:14 #14
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_94094707
Zo kan je een BMW ook weggegooit geld noemen, want een Dacia vervoert je ook van A naar B...

Als iemand geld over heeft voor design moet hij dat zelf weten... als niemand dat zou hebben zou iedereen dezelfde Wibra kleren dragen, Dacia rijden en alleen maar Ikea meubels hebben...
pi_94097953
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:13 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Kwaliteit van porcelein en vormgeving.
Vormgeving kan ik meegaan, maar het gaat er bij mij niet in dat je door een goedkope pot sneller heen pist dan door een dure.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_94109844
Ik zou zeggen Hans Grohe. Veel keuze en mooi design en goede kwaliteit. Kost wel iets meer dan de kranen van Grohe uit de bouwmarkt, maar vaak kun je over de prijs nog wel handelen als je het samen met je badkamer koopt.

En een tip voor mensen met kleine kinderen: Koop geen mengkraan voor de wastafel, maar een kraan met een warm en koud water knop. Voor kinderen is het makkelijker te onthouden om alleen de rechtse knop te gebruiken ;) .

En V&B, Sphinx en Duravit voor je sanitair is bijna altijd wel goed.
pi_94112732
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:33 schreef Zwolsboy het volgende:
Venlo kranen niks mis mee gaan met gemak 30 jaar mee zaterdag nog een voormalig huurhuis bekeken en daar zat nog een badkamer uit 1983 in met die kranen erin.

Grohe kranen zijn gevoelig voor kalk zeker de thermonstaatkranen krijgt vaak na 5/7 jaar keuren waardoor de tempratuur regeling niet meer klopt.

Maarja je betaald voor design.
Soms verbaas ik me dat mensen in een rijtjeshuis een douche thermonstaatkraan van 400 euro hebben hangen en hoevaak ben je in de badkamer op een dag ? hooguit een half uur gewoon wegegooit geld.

In mijn huis heb ik een LiDL thermostaatkraan hangen van 4 tientjes die werkt nog steeds perfect hij ziet er wat simpeler uit en is niet kapot te krijgen.

Kalk op de kraan zelf vangt elke kraan op af en toe met azijn eraf poetsen en ze zien weer eruit als nieuw.
Wat veel mensen niet weten is dat een thermostaatkraan onderhoud nodig heeft.
Elke jaar even het binnenwerk eruit en schoonmaken, afstellen en de kraan kan weer jaren mee.
pi_94112774
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:17 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Vormgeving kan ik meegaan, maar het gaat er bij mij niet in dat je door een goedkope pot sneller heen pist dan door een dure.
Nee dat niet, maar goedkoop sanitair is wel vaak krom.
Dan sluit het gewoon net niet mooi aan op je enz.
  maandag 14 maart 2011 @ 21:54:41 #19
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_94117460
Idd, kwaliteit zit em vooral in (gebrek aan) vormgeving... wat extra rondingen waar het eigenlijk recht hoort te zijn.

Heb ook gehoord van porselein waar de pisvlekken in bleven zitten... maar of dat echt vaak voorkomt?
pi_94134007
Hebben alles van Tiger en ben er uitermate tevreden over, goede kwalitatieve afwerking...

Alleen de Inox verzies zijn wat prijzig, maar wel héél mooi...
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:02:03 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_94134727
Nog geen reactie van TS..?
Ben wel benieuwd wat het budget is en wat ze nodig heeft...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_95015528
Ja sorry, ben zo druk met nog dertigduizend andere dingen dat ik dit even uit het oog was verloren. :?
We gaan voor Venlo-kranen. Dat zouden goede kranen zijn voor een betaalbare prijs.

Ik had dit topic gestart omdat we een offerte voor de badkamer hadden gekregen, die nogal tegen viel. Dus zijn we gaan informeren naar wat het kost als we iemand anders het laten doen en we zelf de materialen aanschaffen.

Conclusie: ik ben bijzonder naïef geweest bij het maken van een begroting.

Wel bedankt voor de reacties, die sterken mij in onze beslissing. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')