quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef superdrufus het volgende:
Ja, privacy wetgeving en het is in strijd met het legaliteitsbeginsel omdat diegene nog verdachte is.
En zodra deze persoon veroordeeld is? En mag ik het bedrijf van de desbetreffende persoon wel noemen of dat ook niet?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef superdrufus het volgende:
Ja, privacy wetgeving en het is in strijd met het legaliteitsbeginsel omdat diegene nog verdachte is.
Fixed.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef superdrufus het volgende:
Ja, privacy wetgeving en het is in strijd met het legaliteitsbeginsel de onschuldpresumptie omdat diegene nog verdachte is.
Thanks, maar als iemand veroordeelt is zou het denk ik in strijdt zijn met het ne bis idem beginsel.quote:
Die redenatie volg ik even niet. Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:07 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Thanks, maar als iemand veroordeelt is zou het denk ik in strijdt zijn met het ne bis idem beginsel.
Iemand kan niet twee keer worden veroordeelt voor eenzelfde overtreding. Met zo een schandpaal zou het wel het geval zijnquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:08 schreef Cortax het volgende:
[..]
Die redenatie volg ik even niet. Hoe bedoel je?
Dat lijkt me een onjuiste, te extensieve interpretatie van het ne bis in idem-beginsel. Het gaat er daarbij namelijk om dat je niet twee keer mag worden berecht (en veroordeeld) voor eenzelfde feit. De door jou genoemde 'schandpaal' is niet op te vatten als een veroordeling (van overheidswege).quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:24 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Iemand kan niet twee keer worden veroordeelt voor eenzelfde overtreding. Met zo een schandpaal zou het wel het geval zijn
Onschuldpresumptie bedoel je?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:55 schreef superdrufus het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |